Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voi helvetin helvetti. sosku on sitä mieltä, ettei minun tarvitse asua neliössä

Vierailija
30.11.2016 |

että kolmion pitäisi riittää. mutta kun 11v poika ja 8v tyttö tarvitsevat omat huoneet ! en jaksa sitä ainaista tappelua tyyliin "äitii Viivi pisti seinälle jonkun tyhmän hevosjulisteen!" saatikka sitä sotaa, kun kaverit ovat yhtä aikaa kylässä ja kaikkien pitäisi päästä sinne lastenhuoneeseen...

ainoa vaihtoehto lienee, että nukun sohvalla :(

Kommentit (187)

Vierailija
121/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Nuku sohvalla tai laita oma sänky olkkariin.

Miksi ihmeessä sossun pitäis kustantaa enemmän kuin välttämätön? Mene töihin ja muuta vaikka 8h+k, siihen asti nöyrry.

helppoa sanoa toiselle ettäpä 'mene töihin! " 

joo, haluan mennä töihin, etsin JOKA SAATANAN PäIVä!

onko sulla mulle työpaikka? häh????

Vierailija
122/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun omistusasunnossa, kolmiossa, kahden lapsen kanssa. Ei ole varaa ostaa isompaa. Mutta hei, mähän voisin kääntyä sossun puoleen, jospa maksaisivat vähän rahaa että saisin neliön ostettu!

No sossuhan ei avusta minkäänkokoisen oman asunnon ostossa. Jos isompaa tarvitset ja mielit sen omistusasunnon sijaan niin voisit todennäköisesti asuakin neliössä jo sinulle kelpaa vaatimaton halpa kaupungin kämppä. Ei varmaan tulisi kalliimmaksi kun oman asunnon ja lainan maksaminen. Mutta ymmärrän omaa on kivempi maksaa kun siinä kartuttaa omaisuutta koko ajan. Sitten on helppo leikkiä marttyyriä "kun ei ole varaa isompaan" Monesti voi olla niin että siihen halpaan isompaan vuokra-asuntoon olisi varaa mutta ei ole varaa nimenomaan ostaa isompaa omaa. Valintoja, valintoja...

Heh, vedin kyllä ihan vitsillä tuon vastauksen, en ole mikään marttyyri, ja asunto on velaton. Ostan isomman jos ja kun rahatilanne sallii, ja kohta vanhin lapsi muuttaa jo pois. Sitten on rahaa vaikka mihin taas kun vuokraa ei tarvitse maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käyttää sanaa sosku ja kuka sossu? Musta sosku on tyhmempi lyhennys. Kumpi on yleisempi?

Vierailija
124/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut autotallissakin, mutta aina omillani. Nyt asun ulkomailla ( 25 vuotta) ja minua pidetään menestyneenä liikemiehenä.

Vierailija
125/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo työhaastatteluun pääsee AINA JOKAINEN vai mitä???? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Nuku sohvalla tai laita oma sänky olkkariin.

Miksi ihmeessä sossun pitäis kustantaa enemmän kuin välttämätön? Mene töihin ja muuta vaikka 8h+k, siihen asti nöyrry.

helppoa sanoa toiselle ettäpä 'mene töihin! " 

joo, haluan mennä töihin, etsin JOKA SAATANAN PäIVä!

onko sulla mulle työpaikka? häh????

Perusta yritys ja hanki itsellesi töitä. Miksi muiden pitäisi sinulle järjestää työtä? 

Vierailija
126/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 lasta samassa huoneessa ja ensi vuonna taaperokin muuttaa sinne. Huone on todella tilava. Ahdasta siellä ei ole.

Jossain vaiheessa me vanhemmat muutamme olohuoneeseen ja lapset saavat molemmat makuuhuoneet.

Elämän realiteetit on nyt nämä, eikä harmita. Sopu (ja järkevä määrä tavaraa) sijaa antaa. :)

Vierailija
127/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmiossa olen asunut kahden lapseni kanssa. On selvää ettei ole varaa isompaan asuntoon.

Olen nukkunut olohuoneessa siitä saakka kun vanhempi lapsi meni kouluun ja molemmat lapset saivat omat huoneet, minä muutin sänkyni olohuoneeseen. Ei ongelmaa.

Köyhä ei voi asua kuin kuningas jos toisten kukkarolta on käytävä rahaa hakemassa. Rikkaat joilla on varaa asuvat miten tahtovat ahtaasti tai väljästi.

Vierailija
128/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 3 lasta samassa huoneessa ja ensi vuonna taaperokin muuttaa sinne. Huone on todella tilava. Ahdasta siellä ei ole.

Jossain vaiheessa me vanhemmat muutamme olohuoneeseen ja lapset saavat molemmat makuuhuoneet.

Elämän realiteetit on nyt nämä, eikä harmita. Sopu (ja järkevä määrä tavaraa) sijaa antaa. :)

Voi kun söpöä.  Ja voitko vielä paljastaa minkä ikäisiä ovat nämä sopuisat lapsukaiset jotka niin mutkattomasti jakavat huoneen neljään pekkaan?

Vierailija
129/187 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa asua missä vaan kun itse maksaa omilla rahoilla❤️

Niinpä, mutta tosi asia on myös se että Kelan ja sossun rahoilla voi asua myöskin niin eritasoisesti eri perheet. Aika paljon on esim. siitä kiinni kuinka hyvän ja ison asunnon perhe saa. Esimerkiksi nelihenkinen perhe voi asua joko uudehkossa 4h+k jonka vuokra on 1150€ tai sitten vaikka rupukuntoisessa kolmiossa jonka vuokra on 750€. Kummassakin tapauksessa perheille asuminen on yhtäkallista jos kummatkin perheet ovat perus toimeentulotukeen oikeutettu koska tuohon kalliimpaan asuntoon tulee vain enemmän tukea kun tuohon halvempaan. Ei ole ihmekään jos perhe B joka asuu huonokuntoisessa ja pienessä hakee isompaa ja samantasoista kun perhe A. Miksi perhe A:n pitisi asua hyvin ja tilavasti kun taas perhe B:n paljon vaatimattomammin ja ahtaammin?

Tästä tuli mieleen: Saatiin vihdoin muutettua isoon neliöön ahtaan kolmion sijaan. On asunto kyllä kalliimpikin kun edellinen mutta miksi me emme olisi saaneet muuttaa tähän. Naapurissani asui lukutaidoton yksinhuoltaja kolmen lapsen kanssa, eli nelihenkinen perhe, viisiössä täysin valtion laskuun. En nyt näe mitenkään että tämä olisi meille jotain luksusta kun viisihenkisenä perheenä vihdoin asumme neliössä ja myöskin vuokratukia saaden.

Vierailija
130/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mitä kamalaa on siinä jos vanhemmat nukkuvat olohuoneessa tai muksut jakavat huoneen. Meillä ainakin tuo homma toimii oikein hyvin. Tytöt (10kk ja 6v.) saivat isomman makkarin ja poika (10v.) pienemmän. Kaksi vanhinta ovat tosin pyytäneet että pikkumakkarista tehtäisiin nukkumapaikka eli sinne laitettaisiin sängyt ja isommasta leikkihuone. Todennäköisesti joulun jälkeen tehdään noin kunhan ensin mitataan mahtuuko sinne parvisänky, tavallinen sänky sekä pinnis. Tosin harkintaan laitetaan kyllä myös kerrossänky, se tuo lisätilaa ja sen saa sitten tytöt myöhemmin käyttöönsä  koska on todennäköistä ettei poika enää teini-iässä halua jakaa huonetta pikkusiskojen kanssa.

Vierailija
131/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olkkarissa nukkuminen muuten ok, paitsi kun on kipeä ja jengiä ravaa siinä..! tai kun mieskaveri on kylässä , ollaan hommailtu ja nukahdettu alasti ja herätään "hyi vittu!"-huutoon.  ei ole  mitään yksityisyyttä :(

haen lohtua siitä, että jätkä on 16v ja likka 13v. enää muutama vuosi, ja tämä kymmenen vuoden asumishelvetti loppuu. kun jälkikasvu lentää pesästä! 

Vierailija
132/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu ei pakota ketään muuttamaan vaan voi suositella sitä. On olemassa jokaisessa kunnassa perhekokoon nähden maksimivuokra mikä voidaan huomioida ja jos vuokra on todellisuudessa enemmän niin et vaan saa erotukseen tukea. Simple!

Itse asun viisiössä. Jouduttiin homeen takia muuttamaan todella nopealla varoajalla ja en juuri muuttaneena voinut vaihtaa asuinaluetta kun se olisi vaatinut diabeetikon osalta isoja järjestelyjä, uudet ohjaajien koulutukset ym.

Onneksi löysin lähes vierestä tämän viisiön ja jouduin muuttoon pyytämään tukea, vaikken muuten hae toimeentulotukea. Olin juuri selvinnyt aiemmasta muutosta ja tulossa oli vanhimmankin lapsen muutto, että kuluja oli paljon.

Hyvien perustelujen myötä muuttoani tuettiin eli sain muuttoavun ja takuuvuokraan maksusitoumuksen.

Vuokra ylittää hieman maksimin. Toisaalta edellisessä oli silti kallista asua, vaikka oli pienempi asunto kun siinä tuli vesitasauslaskut vesilaskun lisäksi (vesitasaus oli liian pieni perheemme kokoon nähden ja olisi pitänyt periaatteessa maksaa vesimaksu tuplana, mutta tätä ei huomioitu menoina jos hain toimeentulotukea isojen sairaskulujen vuoksi.

Nyt kun tässä ei ole tasauslaskua, on vain vesimaksu kuukausittain niin tämä on lähes yhtä edullinen ja vaan isompi ja parempi. Toisekseen vesimaksu huomioidaan ny todellisena menona.

Mutta. Ei minua kukaan pakota muuttamaan vaan maksan erotuksen itse. Se on valinta. Maksan mielelläni siitä, että lapsillani säilyi kaverit ja kaikki muukin ennallaan. Toisaalta. Kaupungissamme on moni kolmiokin saman hintainen eli sinänsä vuokrataso vaan on karannut käsistä, kuten mediassakin on ollut esillä. Se miten vuokranantajat ratsastavat nimenomaan ihmisten hakemilla tuilla ja vuokrat on liian isoja.

Kun ala-aste pienemmillä on käyty niin menemme pienempään jonnekin.

Kotona asuu nyt neljä lasta ja kaksi nuorinta jakaa huoneensa ja minulla on pitkästä aikaa oma makkari. Näin monen lapsen kanssa tarvitsen edes sen pienen oman tilan, koska minulla ei ole ikinä omaa aikaa missään muodossa.

Olkkarissakin pärjäsi, mutta silloin vanhin asui kotona ja hiippaili illlalla myöhään vielä hakemaan syötävää ym niin nukkuminen oli hankalaa. Olen erittäin herkkä heräämään ääniin enkä voinut laittaa korvatulppia kun minun pitää kuulla jos diabeetikolla olisi yöllä jokin hätä.

Mut, ap. Se on sun valinta.

Vierailija
133/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käski hankkia liudan lapsia ja mennä vihille henkisesti teinin kanssa? no nytku se on tehty ei voi kun tyhmyydestä sakottaa. sitähän siellä yritetään kasvattaa, siellä sossussa, jotta tajuaisit.

Vierailija
134/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku talvet saunassa ja kesät parvekkella. Tai ota pienempi lapsi sun makkariin.

Vierailija
135/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5 henkinen perhe ja asuimme ennen kolmiossa. Lasten kasvettua tarvitsimme neliön, koska murkkuikäinen tyttö tarvitsee oman huoneen. Ei pikkuveljen kanssa voi asua samassa. Nämä tilat riittää ainakin muutaman vuoden. Etsimme huolella harkiten neliömme. Vuokra pk seudulla alle tonnin. Ei ole varaa kalliimpaan kun itse maksamme.

Vierailija
136/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi ei yllätä että juurikin ne jotka tarvitsevat tukea myös lisääntyvät eniten?

Itse olen kotoa jo saanut opit että ensin työt ja talous kuntoon ennen kuin rupeaa hankkimaan lapsia. Parisuhteita nyt kaatuu tämän tästä mutta jos omat asiat on kunnossa ei tarvitse edes aloittaa ketjua joka käsittelee tätä aihetta.

Vierailija
137/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, työssäkäyvä yh-äiti asun kaksiossa lapseni kanssa. Nukun olohuoneessa ja lapsi (teini) makuuhuoneessa. Jokainen asukoon tulojensa mukaan.

Vierailija
138/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käski hankkia liudan lapsia ja mennä vihille henkisesti teinin kanssa? no nytku se on tehty ei voi kun tyhmyydestä sakottaa. sitähän siellä yritetään kasvattaa, siellä sossussa, jotta tajuaisit.

Ei, ei ja ei. Ei sossusta kukaan ketään kasvata. Ovat hyvin yksinkertaista sakkia ne etuuskäsittelijät yleensä, ei ne osaa ketään kasvattaa. Eikä Suomi ole holhousvaltio.

Eroon on monia syitä ja isättömyyteen vieläkin enemmän. Oman lapsen isä on kuollut.

Kuka kasvattaa sitten sinun teoriasi miehiä? Kuka? Kuka kertoo heille vastuustaan ja kasvattaa ottamaan vastuuta sekä huolehtimaan jälkikasvustaan?

Haukut valtaosaa ihmisistä nyt silä valtaosa on eronnut edes kerran elämänsä aikana, katso erotilastot. Miksi siis pitää esittää parempaa kun toiset? Ei ole omakaan elämäsi ehtoossa vielä eikä se, että elät kenties miehesi rahapussilla tee sinusta yhtään sen parempaa valintoinesi. Valinnat vaan on erilaiset. Ja varo vaan ettei valintaa tee miehesi sinunkin puolesta. Sellaistakin sattuu ja tapahtuu paremmissakin piireissä.

Mies päättää erota ja jättää. Uusi elämä ja uusi kumppani nielee kaiken ajan ja rahan, joten voit jäädä rannalle ruikuttamaan.

Mitä toimeentulotukee tulee niin koittakaa nyt jo päättää, että onko se nyt loisimista herroiksi toisten verorahoilla ja katkeruutta nostattava ajatus. Vai onko se kurjaa ja vain yhteiskunnan tapa kasvattaa luukulle joutuneita.

Mikäli ensimmäinen vaihtoehto ja katkeruuttasi siellä ilkeilet niin eikun luukulle vaan sinäkin. Jos taas koet sen olevan hyvä kurjimuksen maksimointi-luukku niin olisi toinen ääni kellossa jos ulkoisten tekijöiden vuoksi sinne joutuisit. Ajatella!

Jalkasi menisi rikkipoikki ja joutuisit sairaseläkkeelle ja sairaskulut nielisivät lähes koko eläkkeesi joka kk, miehesi lähtisi ja siellä luukulla sinua sitten opetettaisi kasvattaen kuinka olisi kannattanut olla varovaisempi. Mitäs läksit! ;)

Se on sellaista kun oma löpinä perustuu vaan höpönlöpöön sekä pelkkään huhupuheeseen ja luuloon. Kaikki luettu tieto on toisten tietoa ja vain oma kokemus on tietoa.

Viisaat tietävät tämän.

Vierailija
139/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko pakko hankkiutua eroon siitä toisesta aikuisesta?

no kuule oli!  koeta itse olla naimisissa henkisesti teinin kanssa..

Ap

Ja ennen lapsia oli unelmamies? Kun kuitenkin monta lasta piti henkisesti kakaran kanssa tehdä.

Vierailija
140/187 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossu ei pakota ketään muuttamaan vaan voi suositella sitä. On olemassa jokaisessa kunnassa perhekokoon nähden maksimivuokra mikä voidaan huomioida ja jos vuokra on todellisuudessa enemmän niin et vaan saa erotukseen tukea. Simple!

Itse asun viisiössä. Jouduttiin homeen takia muuttamaan todella nopealla varoajalla ja en juuri muuttaneena voinut vaihtaa asuinaluetta kun se olisi vaatinut diabeetikon osalta isoja järjestelyjä, uudet ohjaajien koulutukset ym.

Onneksi löysin lähes vierestä tämän viisiön ja jouduin muuttoon pyytämään tukea, vaikken muuten hae toimeentulotukea. Olin juuri selvinnyt aiemmasta muutosta ja tulossa oli vanhimmankin lapsen muutto, että kuluja oli paljon.

Hyvien perustelujen myötä muuttoani tuettiin eli sain muuttoavun ja takuuvuokraan maksusitoumuksen.

Vuokra ylittää hieman maksimin. Toisaalta edellisessä oli silti kallista asua, vaikka oli pienempi asunto kun siinä tuli vesitasauslaskut vesilaskun lisäksi (vesitasaus oli liian pieni perheemme kokoon nähden ja olisi pitänyt periaatteessa maksaa vesimaksu tuplana, mutta tätä ei huomioitu menoina jos hain toimeentulotukea isojen sairaskulujen vuoksi.

Nyt kun tässä ei ole tasauslaskua, on vain vesimaksu kuukausittain niin tämä on lähes yhtä edullinen ja vaan isompi ja parempi. Toisekseen vesimaksu huomioidaan ny todellisena menona.

Mutta. Ei minua kukaan pakota muuttamaan vaan maksan erotuksen itse. Se on valinta. Maksan mielelläni siitä, että lapsillani säilyi kaverit ja kaikki muukin ennallaan. Toisaalta. Kaupungissamme on moni kolmiokin saman hintainen eli sinänsä vuokrataso vaan on karannut käsistä, kuten mediassakin on ollut esillä. Se miten vuokranantajat ratsastavat nimenomaan ihmisten hakemilla tuilla ja vuokrat on liian isoja.

Kun ala-aste pienemmillä on käyty niin menemme pienempään jonnekin.

Kotona asuu nyt neljä lasta ja kaksi nuorinta jakaa huoneensa ja minulla on pitkästä aikaa oma makkari. Näin monen lapsen kanssa tarvitsen edes sen pienen oman tilan, koska minulla ei ole ikinä omaa aikaa missään muodossa.

Olkkarissakin pärjäsi, mutta silloin vanhin asui kotona ja hiippaili illlalla myöhään vielä hakemaan syötävää ym niin nukkuminen oli hankalaa. Olen erittäin herkkä heräämään ääniin enkä voinut laittaa korvatulppia kun minun pitää kuulla jos diabeetikolla olisi yöllä jokin hätä.

Mut, ap. Se on sun valinta.

Noi voi jeesus, kuka jaksaa tommoista lässytystä lukea. Jaa että diabeteksen takia viisiöön asumaan? OK, asia selvä. Mullakin on hieman polvessa turvotusta, tarttisin nyt sen kolmikerroksisen omakotitalon jotta olisi portaita, joita kävelemällä kuntoutua. VITTU!