Mistä kaikkialta voi hakea apua kun rahatilanne on todella tiukka?
Hei! Kysyn nyt täältä kun olen ensimmäistä kertaa tilanteessa, että tiedän, ettei meillä riitä rahat ensikuussa. Laskuja on vino pino, talo myynnissä, ollut jo vuoden, mutta ei mene kaupaksi :( Meille tuli siis ero ja minä yritän elättää itseni, sekä 11v ja 12v pojat. Mistä kaikkialta voi hakea apua näihin rahavaikeuksiin? toimeentulotukea hain, mutta sitä ei myönnetä.
Kommentit (46)
Tuo on ihan totta. Kun on oma asunto niin tukea ei saa mistään :( en minä tahallaan ole tähän tilanteeseen hankkiutunut. Selvitän huomenna sen diakonia jutun ja laitoin jo paikalliselle mll yhdistykselle viestin. ap
Ei kai veronmaksajien pidä rahoittaa ap:n omistusasunnon lyhennyksiä. Ihan pimeetä pohdiskelua.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai veronmaksajien pidä rahoittaa ap:n omistusasunnon lyhennyksiä. Ihan pimeetä pohdiskelua.
Eihän ap sitä ole pyytänyt vaan miettii mistä saa rahaa ruokaan yms. ..
Seurakunnalta voi saada ruokakasseja, sekä maksusitoumuksen ruokakauppaan, joten sinne ota yhteyttä heti tänään.
Pari korjausta tähän keskusteluun. Asumistuki ja toimeentulotuki riippuvat tuloista, ei omistussuhteista. Kerrostalossa asuva omistusasukas voi saada asumistukea yhtiövastikkeeseen ihan samoin kuin vuokralla-asuja vuokraan. Lämmitysmuoto vaikuttaa vain osin.
Sähkö ei ole harkinnanvaraista vaan toimeentulotuessa laskettavaa menoa.
Sitten Aplle. Varaa aika sosiaalitoimistosta heti. Käy läpi kokonaistilanne. Voit saada merkittävänkin harkinnanvaraisen tuen. Sieltä jaetaan harkinnan mukaan näitä 70 euron hyvä joulumieli kortteja. Seurakunta voi avustaa usealla sadalla mutta ei tee sitä edes joka toinen vuosi.
Tee tietenkin nui kaikki muutkin jutut mitä neuvottiin.
Sun miehesi on aika possu kun jätti sinut tuollaiseen tilanteeseen. Kaikkea hyvää sinulle ja toivottavasi selviät sekä hyvää joulua.
Terveisin mies joka on saanut apua kirkolta ja sosiaalitoimistolta harkinnanvaraista tukea. Sen jälkeen olen ollut myös sosiaalitoimistossa käsittelessä hakemuksia.
Pelastakaa Lapset paikallisyhdistykset auttavat mikäli heillä rahaa eli selvitä myös heidät.