Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

e-pillereiden lopetus ja hiustenlähtö

Vierailija
29.11.2016 |

Hei vaan kaikille!

Kiitos jo etukäteen jos jaksat lukea tämän loppuun ja auttaa mua! Olen siis 25vuotias nainen ja minä lopetin e-pillerit (yaz) merkkinen n. 3kk sitten (söin e-pillereitä 7vuotta) ja hiustenlähtöä on kestänyt nyt n. 2kk, eikä minulla ole ikinä ennen ollut tälläista ongelmaa. Tiedän, että on pahempiakin ongelmia on olemassa, mutta kenenkään ongelmiahan ei voi verrata jokaisella omansa niin myös minulla, mutta tähän hiustenlähtöön tarvitsisin muiden omia kokemuksia, voiko e-pillerit aiheuttaa hiustenlähtöä ja jos voi kuinka kauan tätä vielä kestää? Pelkään, että jokainen karva tippuu päästä, koska hiuksia lähtee juurineenpäivineen.. Tämä ressaaminenkin vielä tähän päälle niin kalju kiiltää ihan varmasti ihan näillä näppäimin!

Keräilen hiuksia vaatteista, matoilta, sohvalta, tyynynpäältä ja suihkussa käyminen on se pahin, silloin sitä tukkaa irtoaa eniten. Kaivon kannen päällä on tukko hiusta suikunjälkeen ja itkuhan siinä meinaa tulla ja on tullutkin! Yritän ajatella, että ei tässä mitään hätää jos kaikki hiukset lähtee niin kyllähän tuo elämä jokatapauksessa jatkuu mutta on se vaan niin, että naiselle hiukset ovat tärkeät ainakin minulle.. Hohhoijaa kuulostan varmasti pinnalliselta mutta olen vain huolissani mitä tämä on!

Olen lukenut netistä melkeinpä kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja monet sanovatkin, että e-pillereiden lopetus on aiheuttanut hiustenlähtöä mutta en tiedä mihin uskoa koska kävin myös lääkärillä, mutta lääkäri sanoi ettei e-pillereiden lopetus voi vaikuttaa hiustenlähtöön, naisilla vaan alkaa joskus aikaisemmin hiustenlähtö ja mitään apua ei ole tarjota, soitin myös ehkäisyneuvolaan ja kysyin omalta parturiltani ja heidän mielestään hiusta voi lähteä jonkunaikaa kun pillerit lopettaa koska hormonit ovat sekaisin.

Onko teillä e-pillereiden lopetettua alkanut hiusta lähtemään ja jos on niin kuinka kauan tätä kestää tai mitä muita syitä tälle voi olla?

Tämä on eka kerta kun kirjoitan keskustelupalstalle, että kirjoitus on vähän töksähtelevää joten pahoittelut siitä! :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrogeenia sisältävät e-pillerit ovat vähän kuin valeraskaus. Normaalisti raskauden lopulla hiukset on tosi tuuheat ja sitten synnytyksen jälkeen tukkaa tippuu. Tilanne normalisoituu kuukausien kuluessa. Uutta hiusta kasvaa kyllä koko ajan! Sama juttu sinulla nyt. Ei siis pelkoa, että susta kalju tulisi, mutta tukka saattaa ehkä jäädä aavistuksen ohuemmaksi kuin ennen pillereiden lopettamista.

Vierailija
2/29 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Täytyy vaan odotella, että hiustenlöhtö rauhoittuu. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään omia kokemuksia? Alan tulla jo hulluksi tämän asian kanssa äsken suihkussa käydessä hiusta irtosi paljon! Tämä on niin ressaavaa..

Vierailija
4/29 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrogeenin aloitus ja lopetus sekä annoskoon muutos voivat aiheuttaa kovaakin hiustenlähtöä. Loppuu itsestään vaikka hetken jo epätoivo iskee ja tuntuu ettei mikään auta...

Vierailija
5/29 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni hiustenlähtö jatkui puolen vuoden ajan, kun lopetin yazit. Lopulta en kestänyt enää aina vaan harvenevaa tukkaa enkä huonossa kunnossa olevaa ihoa, vaan aloitin ehkäisyrenkaan käytön. Jos olisin tuosta sulkasadosta tiennyt niin olisi varmaan jäänyt alottamatta koko pillerit. Mutta joillakin se sulkasato loppuu aiemmin, toivottavasti myös sinulla.

Vierailija
6/29 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei yritän olla kärsivällinen ja odotella ja olla ressaamatta ettei vielä stressikin laukaise lisää karvanlähtöä!

2kuukautta on mennyt hammastapurren tämän hiusasian kanssa mutta nyt alkaa jo tuntumaan niin turhauttavalta.. Suurimman osan ajasta ajattelee vaan hiuksia kun niitä on jokapaikassa muualla enemmän paitsi päässä (minulla on luonnostaan hento tukka) ja melkein puolet omasta tukasta on jo kadonnut.

Vierailija
7/29 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala puolenvuoden ajan! Ajattelin itsekkin aloittaa jonkun muun ehkäisymuodon jossei tämä hiustenlähtö lopu. Pelottaa vaan, että taas hormonit menee entistä enemmän sekaisin. Hohhoijaa kun tämä naisena oleminen on toisinaan erittäin vaikeaa, tämmöisinä hetkinä toivoisin olevani mies..

Vierailija
8/29 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun luin tämän, niin tajusin, että minunkin hiustenlähtö saattoi sittenkin johtua pillereiden lopettamisesta... Olin ajatellut, että niitä lähti paljon stressin vuoksi. Noh, en tiedä kumpi on totta. Kuitenkin minultakin lähti tukkaa paljon n. 2,5 vuotta sitten. Nyt tilanne on alkanut normalisoitua ja uusia muutamien senttien mittaisia hiuksia näkyy jo tässä otsallakin.

Vierailija
9/29 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit lopetin elokuussa 2015 ja edelleen hiustenlähtö jatkuu, tosin hieman jo vähentynyt..

Vierailija
10/29 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin nautin seksistä kuin paksusta tukasta.

Orgasmit olivat historiaa pillereillä.

Suomalaiset pesee tukkansa veke liian kuumalla vedellä.Paljon olutta juovilla briteillä on paksut hiukset 😀

Pesevät hiuksensa harvoin viileällä vedellä.

Vierailija
11/29 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, että hiustenlähtösi on rauhoittunut oli syy sitten stressi tai e-pillereiden lopetus!

Vierailija
12/29 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki on seksielämä ja koko elämä yleensäkki parantunu heivattuani pillerit ja sen takia en niitä enää aloitakkaan!

Mutta kun mulla ei koskaan ole paksu tukka ollutkaan, ohut luonnostaan ja tästä kun tätä hiusta irtoaa niin vähän jänskättää mitä jää jäljelle.

Ehkä pitää alkaa juomaan paljon olutta ties vaikka sekin vaikuttaa asiaan, että en oo juonut sitä olutta pitkään aikaan 😀

Vierailija
13/29 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei koskaan hiuksien tuuheus palautunut samalle tasolle kuin ennen pillereiden lopetusta. Saman sulkasadon kävin siis läpi ja kyllä se pahin tiputtelu meni puolessa vuodessa ohi, mutta hiukset jäi ohuiksi ja vähäisiksi.

Ei mulla koskaan tuuhea tukka ole ollut, mutta tuon jälkeen niistä vähistäkin hiuksista ehkä reilut puolet jäi jäljelle.

Mutta en kyllä silti palaisi pillereihin. Kaikki ei ole enää tasapaksua, vaan tunnen taas kunnolla tunteita. Lisäksi seksihalut palasivat ja pystyn taas nauttimaan seksistä.

Vierailija
14/29 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että pystyy tuntemaan tunteita taas! Tiedän mitä tarkoitat. Itse kävin terapeutilla yli vuodenajan ja ties mitä diagnosoitiin masennus, ahdistushäiriö.. Sain myös käsittämättömiä raivareita kun söin pillereitä ajattelin vain, että mulla on masennus ja siks olin semmonen.. Sen takia päätinkin sitten lopettaa e-pillerit ja testata vaikuttaako se minun mielialaan ja vautsivau! Maailma on kuin eripaikka olin taas iloinen ja hymyilin aidosti, pitkästä pitkästä aikaa! 7vuotta söin pillereitä ja elin niinku jossaki usvassa ja kaikki suoraansanottuna vitutti ja olin ihan hirvee ihminen! Mietitityttää vaan jos tätä tukkaa kovin irtoo niin mitenkäs nuo muut ehkäisy jutut, niinku vaikka kapselit tai kierukka niissähän on myös hormonia ja tottakai seki tietysti vaikuttaa jokasella yksillöllisesti mielialaan.. hmm varmaa parempi olla nyt vain ilman mitää hormonia ja antaa kropan tottua. ☺

Vierailija
15/29 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin yasmin epillerit 1,5VUOTTA sitten ja edelleenkin lähtee ihan järjettömästi hiuksia. Lisänä vielä en tule enää raskaaksi vaikka kuinka yritetään, kaks lasta tullu helposti ennenku myrkytin itseni epillereillä. Että kiitos epillerit..

Vierailija
16/29 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla lähtee vielä puolenvuoden jälkeenkin hiuksia niin,

onko hiustenlähtö yhtään vähentynyt tai pahentunut alkuajoista kun lopetitte pillerit?

onko hiustenlöhtö loppunut/vähentynyt edes hetkeksi vai onko tukkaa lähtenyt kokoajan yhtä paljon?

Kasvaako uutta hiusta tilalle vai lähteekö ne uudetkin hiukset irti?

Mietin vain, että jos multa lähtis tätä menoa tukkaa pari vuotta niin tuskin mulla olis hiuksen hiusta, mulla lähtee juurineenpäivineen ja lähtee myös sitä uutta hiusta juuriamyöden irti..

Vierailija
17/29 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti 1/4 tukasta, kun aloitin estrogeenin vaihdevuosiin ja kun annosta säädettiin. Olin epätoivon partaalla. Nyt pitäisi taas muuttaa sekä annosta että merkkiä, mutten uskalla, kun pelkään loppujenkin lähtevän.

Vierailija
18/29 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, minun kohdalla kävi ihan päinvastoin! Olin muutaman kuukauden ilman pillereitä ja tukkaa alkoi puskea ohimolta, kasvoi ihan hetkessä. Mutta niin kasvoi muutkin karvat, kasvot oli ihan nukan peitossa ja jalkakarvat aivan uskomattoman pitkät :D Nyt kun käytän pillereitä taas, tukkaa lähtee ja paljon :/

Vierailija
19/29 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille ja etenkin nuorille voitasiin enemmän kertoa e-pillereiden ja muiden hormonijuttujen vaikutuksista, monille määrätään e-pillereitä ties mihin.. Aknen hoitoon ja menkka kipuihin. Tottahan ne sielä paketissa lukee mitä haittavaikutuksia voi tulla ja nehän oli tiedossa minullakin ennenkuin pillereitä aloin syömään, mutta ei käytön aikana ollu hiustenlähtöä ja ajattelin, että e-pillerit sopivat mulle mutta ei kun, takapakki iski vasta ne lopetettuani.  :(

Voi, että sulla kävi hyvin jos alkas uutta tukkaa puskea!  Mä voisin myös ottaa paksun tukan ja pitkät jalkakarvat enemmin kuin hiustenlähdön! :D

Vierailija
20/29 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita joilla sama ongelma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme