Ero tulossa. Pienin lapsi vähän alle 2v. Mies haluaa viikko/viikko-systeemiä.
Minä en halua tätä pienimmän kohdalla. Isommat voivat halutessaan tähän lähteä. Mitä mahdollisuuksia mulla on päättää tästä asiasta?
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Ydinperheen jälkeen viikko-viikko -systeemi toiseksi paras. Te naiset haluatte vain ne elarit. Olen itse nainen, mutta hoitanut tulopuoleni kuntoon eli minulla on varaa toimia järkevällä tavalla.
Pienelle lapselle ja vauvalle tottakai äiti on se lähin huoltaja. Joten ei vuoroviikko ei oikein ole pienelle lapselle se paras, kun joutuu tärkeimmästä aikuisesta eroon.
Mulle taas kävi että elarit joka toinen vl isä ja lapsi sai itse päättää n 14 v milloin menee. Kävi suurpiirtein entiseen malliin isällään. Kesällä n 4-5 viikkoa sun muut lomat vuorotellen ja välillä arkena kuitenkin niin että koulu ei kärsi.
Vierailija kirjoitti:
Eli mies ei halua lapsia kokonaan, tarvitsee omaa aikaa (tyttöystävä) mutta ei halua maksaa elareita. Kokemusta on.
lol.. :D elatusmaksut eli tuttavallisemmin elarit.. selvästikkin kokemusta on..
naisten kanssa saa varoa lompakkoaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mies ei halua lapsia kokonaan, tarvitsee omaa aikaa (tyttöystävä) mutta ei halua maksaa elareita. Kokemusta on.
lol.. :D elatusmaksut eli tuttavallisemmin elarit.. selvästikkin kokemusta on..
Jep, on, pitkälti yli kymmenen vuoden ajalta. Urakka on loppusuoralla ja lapsi aikuistumassa. Meillä muuten oli päiväkotiaikaan viikko-viikko ja kouluvuodet "normaali" systeemi. Liitto päättyi aikanaan molempien kypsymättömyyteen ja lapsen isä jatkoi sitä vielä vähän pidempään...Lennätteli vapaaviikollaan latvialaista tyttöystäväänsä Suomeen, eihän siinä rahaa elareihin olisi jäänytkään. - Ollaan molemmat oltu jo vuosikaudet uusissa naimisissa, paremmin sopivien puolisoiden kanssa. -ed.
Jotenkin ihan sairas asetelma. Kyllä lähtökohta on se, että lapset ehdottomasti ovat molempien vanhempien kanssa yhtä lailla. Eri asia, jos toisella on alkoholismia, väkivaltaisuutta tms. mutta kuitenkin 90% tapauksista on ihan perusperheenisiä, joilta viedään lapset, koska "ei se mitään osaa, eikä kuitenkaan pysty". Millaisten miesten kanssa ne lapset on tehty ja millaisia pirttihirmuja oltu itse, jos tilanne voi mitenkään ajautua tuollaiseksi?
Kaikki syyttää naisia siitä et ne "tekee paskan miehen kanssa lapsia". :D
Joo, voi olla mutta ihan niinkun ei ikinä kävis niin, että mies isäks tultuaan ei kestäkään sitä vaan vastuu ja se että lapsi on nyt elämän tärkein tuli yllätyksenä. Sitten mennään ihastumaan Doorikseen Duunista, ja ajatellaan että tää ihastuminen tarkottaa että pitää erota, kun ei osata käsitellä ihastumisia.
Sit mies lähtee mutta ei tahdo tosiaan maksaa elatusmaksuja tai muutenvaan tahtoo hankalat vuorosysteemit välittämättä lasten edusta. Nainen tarvii neuvoja ja tukea, mutta saa niskaansa syytöksiä siitä miten itse valitsi miehen väärin. Mitä ihmettä? o.o
Teistä saa pikkusen sellasen kuvan, että olette sitä mieltä ettei miehellä ole lainkaan kontrollia omista tekemisistään tai sanomisistaan, vaan naisen tehtävä on jotenkin lukea ajatuksia ja valita oikein. Että miehet on jotain avoimia kirjoja jotka ei koskaan yllätä. "Kyllä se Matti nyt meni Dooriksen matkaan olishan sun pitänyt tämä tietää, ei Matti luonnolleen mitään voi!" Vähän ehkä painetaan siinä miestä lapsen tasolle.
Haisee ei mies- eikä naisviha erikseen vaan ihan ihmisviha, molempia sukupuolia kohtaan. Surullista! :c
Elkää lyökö lyötyjä vaan auttakaa oikeesti sen sijaan että pädette siitä miten "Minäpä Itse valitsinkin Oikein! On Ihana Mies ja se on Omaa Ansiotani kun Valitsin Oikein, ei siksi että mies itse olisi ihana." D:
Vierailija kirjoitti:
En suosittele - kokemusta on. Ex halusi siihen, koska koki ilmeisesti huonoa omaatuntoa ja yritti jotenkin parantaa pisteitään muiden silmissä tällaisella. No, eihän siitä mitään tullut. Hän ei ikinä ennenkään ollut hoitanut mitään lasten asioita, joten kaikki oli aivan rempallaan niillä hänen viikoillaan. Olin tyytyväinen, kun ex löysi uuden naisen, joka vaati, että vuoroviikkosysteemi on lopetettava.
Näin ne ämmät aina perustelee - kokemusta on. Uusi nainen halusi miehen kokonaan itselleen ja siksi vaati vuoroviikkosysteemin lopettamista. Mitä se kertoo miehestä? Taisit olla aika huonokäytöksinen akka kun näin kävi.
Vierailija kirjoitti:
Lastenvalvojalle hiiohop. Jos ei sielläkään asiat hoidu, oikeuteen. :)
Jos ei asiat hoidu lastenvalvojalla, olet käytännössä jo hävinnyt. Vain idiootti veisi asian oikeuteen sen jälkeen. Ja teitähän riittää ;)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki syyttää naisia siitä et ne "tekee paskan miehen kanssa lapsia". :D
Joo, voi olla mutta ihan niinkun ei ikinä kävis niin, että mies isäks tultuaan ei kestäkään sitä vaan vastuu ja se että lapsi on nyt elämän tärkein tuli yllätyksenä. Sitten mennään ihastumaan Doorikseen Duunista, ja ajatellaan että tää ihastuminen tarkottaa että pitää erota, kun ei osata käsitellä ihastumisia.
Sit mies lähtee mutta ei tahdo tosiaan maksaa elatusmaksuja tai muutenvaan tahtoo hankalat vuorosysteemit välittämättä lasten edusta. Nainen tarvii neuvoja ja tukea, mutta saa niskaansa syytöksiä siitä miten itse valitsi miehen väärin. Mitä ihmettä? o.o
Teistä saa pikkusen sellasen kuvan, että olette sitä mieltä ettei miehellä ole lainkaan kontrollia omista tekemisistään tai sanomisistaan, vaan naisen tehtävä on jotenkin lukea ajatuksia ja valita oikein. Että miehet on jotain avoimia kirjoja jotka ei koskaan yllätä. "Kyllä se Matti nyt meni Dooriksen matkaan olishan sun pitänyt tämä tietää, ei Matti luonnolleen mitään voi!" Vähän ehkä painetaan siinä miestä lapsen tasolle.
Haisee ei mies- eikä naisviha erikseen vaan ihan ihmisviha, molempia sukupuolia kohtaan. Surullista! :c
Elkää lyökö lyötyjä vaan auttakaa oikeesti sen sijaan että pädette siitä miten "Minäpä Itse valitsinkin Oikein! On Ihana Mies ja se on Omaa Ansiotani kun Valitsin Oikein, ei siksi että mies itse olisi ihana." D:
Ei, kyllä tämä nainen on saanut täälläkin neuvoja ja tukea. Ei sinulta, tosin. Tämä on av-palsta, täällä pitää osata myös suodattaa viestejä ja napata lukemastaan sen mitä tarvitsee. Sinunkin viestisi on samalla tavalla yleistävää ihmisvihaa ja Itsensä korostamista. Kun et mitään neuvoja tullut sinäkään antamaan.
Täytyy olla hyvät välit ja sitäpaitsi toi sen asunto voi olla yksiö kaksio. Siinä ei ehdi tulla vahinkoa kun isä hakee lapset joka toinen jo ja arkena kerran pari kuitenkin niin että koulu ei kärsi.
Vierailija kirjoitti:
Et tietenkään suostu, sinun ei tarvitse. Lastenvalvoja ei edes vahvista alle 3v:lle tuollaista sopimusta. Yksipuolisesti isän vaatimuksesta viikko-viikkoa ei voida määrätä. Muutenkin siinä vanhempien tulisi olla hyvissä väleissä ja asua lähekkäin, jotta se sujuisi, joten muuta siis mahd. kauas.
Mutta äidin vaatimuksesta lastenvalvoja määrää lapset äidilleen ja isälle maksulappu + näkemisoikeus sen 4pv/kk?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei todellakaan hallitse arjen pyöritystä yksin. Eivät hahmota kokonaisuutta, eivätkä osaa ennakoida mitään. Päiväkotiin puetaan ne vaatteet, mitä eteisessä tulee ekana vastaan, säätilaa katsomatta, ja "mitäs me tänään syötäisiin" miettiminen alkaa sillä hetkellä, kun lapsi kiljuu naama punaisena ruokaa. "No oisko se sitten puuropäivä taas"?
sitten ihmetellään, kun lapset riehuu ja tappelee sohvalla, kun isi istuu itse koneella ja olettaa lasten hoitavan itse itsensä. Tai sitten vaan tv päälle tai tabletti kouraan, kyllähän ne lapset niinkin kasvaa .
Ja elatusmaksuja ei sitten tarvitse maksaa, kun on "laatuaikaa" isin luona joka toinen viikko.
Sitten jos isillä sattuu olemaan jo uusi naisystävä, niin eiköhän ne lapset istuteta tekniikan pariin vähän enemmänkin niin saa isi vähän "omaa aikaa" silläkin viikolla.Onpa sulla ollut huonoja miehiä. Et kai vaan tuollaisen kanssa ole lisääntynyt? minun mieheni/lasteni isä osaa pukea sään mukaiset vaatteet lapsille, tietää ilman ostoslistaa mitä kaupasta tuodaan, osaa laittaa ruokaa lapsille yms mutta me olemmekin ydinperhe. Olen ottanut kunnon miehen en lasta puolisokseni.
Monia naisia kiihottaa jännäjonnet ja muut joilla elämänhallinta holtitonta ihan kuten valinneella naisellakin.
Naisten kannattaisi pitää tavarastaan huolta ja tehdä lapsia kilttien kunnollisten miesten kanssa eikä niiden jotka kovaa ääneen öyhöttävät naiselta pikkarit märäksi.
Toistetaan nyt vielä, että lastenvalvoja ei määrää yhtään mitään. Lastenvalvoja vain vahvistaa vanhempien yhdessä sopiman sopimuksen. Jos siitä on ristiriitaa, lastenvalvoja ei saa sanoa juuta eikä jaata. Hän voi neuvoa asiassa (tutkimusten mukaan...), mutta hän ei määrää mitään. Sitten mennään oikeuteen keskustelemaan asiasta, jos ei sopimukseen päästä.
Ja nykyään monella lastenvalvojalla on myös ns. Ruotsin malli tiedossa. Eli siellä on ollut pienilläkin lapsilla vko-vko -asumista pitkään ja siitä on hyvät tutkimukset. Se vaan vaatii toki vanhemmilta hyviä välejä ja järkeä sitoutua siihen lapseen, ettei vuotiaasta tehdä mitään heittopussia jota tahdottomana viskotaan isältä äidille. Suurin osa lapsista sopeutuu erittäin hyvin vuoroasumiseen: ja miksi ei sopeutuisi? Ei se vuotias lapsi muista mitään siitä ajasta kun asui molempien vanhempiensa kanssa. Oman lapsen paras kaveri on 6-vuotias, joka on hieman yli vuoden vanhasta asunut vuorotellen isän ja äidin luona. Hän jaksaa ihmetellä, miten tylsää on että meidän tytöllä on vain yhdet synttärit vuodessa ja yhdet lelut: hän kokee kahdessa kodissa asumisen parempana, koska saa myös kahden kodin edut ja lelut.
Jos tuleva ex-puoliso ei ole viitsinyt huolehtia lapsista ennen eroa, niin tuskinpa kokee minkään valtakunnan mielenmuutosta eron jälkeenkään. Ihmisen luonne ei tuosta noin vain muutu. Ei aina edes pakon edessä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua tätä pienimmän kohdalla. Isommat voivat halutessaan tähän lähteä. Mitä mahdollisuuksia mulla on päättää tästä asiasta?
Miksi et halua pienintä isälleen?
Koska pienin on vielä alle 2 vuotta, hänen isänsä voidaan vielä biologisesti selvittää ja todeta että ex ei ole isä.
Kaksi vuotiaan tai vanhemman osalta isyyden purkuprosessi on hankala ja ei välttämättä onnistu, vaikka dna todistaisi 300% jurdisen isän olevan joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halua pienintä isälleen?
Koska pienin on vielä alle 2 vuotta, hänen isänsä voidaan vielä biologisesti selvittää ja todeta että ex ei ole isä.
Kaksi vuotiaan tai vanhemman osalta isyyden purkuprosessi on hankala ja ei välttämättä onnistu, vaikka dna todistaisi 300% jurdisen isän olevan joku muu.
Mitä ihmettä? :D :D :D Aamulääkkeet ottamatta? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia kusipäitä te oikein otatte puolisoiksenne?
Jaa a, eipä mies ollut kusipää kun mentiin naimisiin. Kusipääksi muuttui hiljalleen toisen lapsen syntymän jälkeen. Tällä hetkellä minä pyöritän tätä kaaosta 99 prosenttisesti ja mies marisee sängyssä kun elämä on niin rankkaa. Niin, ei kait sillä ole väliä etten ole kolmeen vuoteen nukkunut kokonaisia yöunia toisin kuin mies. Ei silläkään ole väliä, ettei minulla ole harrastuksia koska en jaksa enää kuunnella miehen marinaa siitä kun olen mukamas taas menossa jonnekin.
Noh, exä tuosta ukosta tulee viimeistään ensi vuonna.
Sama juttu. Olihan se paperilla ihanne isä. Ekankin kanssa vielä kun esikoinen oli maailman helpoin lapsi. Ei kiukutellut eikä uhmaillut. Hoito oli kuitenkin aina minun vastuulla. Kyllä hän lapsenvahtina oli, kun kävin jossain, mutta kovasti etukäteen kertoi miten jännittää ja stressaa. Hengissä kuitenkin selvisivät.
Sitten syntyi toinen lapsi ja kaikki muuttui tuskaksi. Toinen lapsi kun on luonteeltaan aivan erilainen. Temperamenttia löytyy vaikka muille jakaa. Tunteet näytetään niin hyvässä kuin pahassa. Tätäkös mies ei kestä. Se lapsi ei vain istukaan hiljaa ja leiki. Lapsi tahtoo huomiota. Ja jos lapsi ei saa sitä, hän vaatii sitä! Kävin kavereiden kanssa istumassa iltaa (olin kotona kello 23) ja vastassa oli perseeseen ammuttu karhu, joka kertoi miten kuopus oli ollut aivan mahdoton. Kiukutellut ja oikutellut. Niin, ehkä se isän puolelta tapahtuva jatkuvat lahjonta ei ole hyväksi? Mies nimittäin lupailee uusia leluja/yllätyksiä, jotta lapsi olisi hiljaa. Että mies saisi rauhassa olla tietokoneella/tabletilla/kännykällä. Minä sitten korjaan ja paikkaan eli yritän kasvattaa kuopusta ilman lahjontaa ja antaa huomiota. Sekopäinenhän tuosta kuopuksesta tulee. Minä sitten korjaan ja paikkaan eli yritän kasvattaa kuopusta ilman lahjontaa ja antaa huomiota. Sekopäinenhän tuosta kuopuksesta tulee. Mies puhuu enemmän puhelimessa työpuhelua/kaverilleen kuin kuopukselle. No, lapsille ylipäätään. Paitsi Facebook, sinne päivitetään miten kaikki on niin ihanaa ja kivaa lasten kanssa. Mitä kiiltokuvaa!
Mies kertoo miten kuopuksen hankinta oli virhe, koska kuopus on ihan mahdoton. Ei, kuopus on aivan tavallinen lapsi. Hän ei vain ole kuin esikoinen. Mutta ei se mitään. Vielä muutama vuosi lisää tätä meidän virhettä, jota avioliitoksi kutsutaan ja otan eron. Silloin lasten koulut ovat siinä vaiheessa, että niitä ei esimerkiksi muuton takia tarvitse vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Monella miehellä vuoroviikkosysteemin haluamisessa on takana se ajatus, että silloin ei tarvitsisi maksaa elareita. Ei siinä lapsia ajatella vaan rahaa. Vaikka ei olisi siihen mennessä lastenhoito kiinnostanut yhtään niin kummasti se siinä vaiheessa alkaa kiinnostaa, kun valkenee, että tarvitsisikin maksaa jotain. Yhtäkään naista en tiedä, jolla olisi ollut sama taka-ajatus.
Et tiedä yhtään naista joka olisi kiinnostunut saamaan kovia elareita varsinkin jos mies on hyväpalkkainen? Nainen on voinut olla täysi siipeilijä, laulellut muumilauluja ja mies maksanut talot ja systeemit. Nainen haluaa eron koska voi kuitata puolet omaisuudesta ja vielä "oikeuden" säilyttää edellinen elintaso eli miehen velvollisuus maksaa!
Vierailija kirjoitti:
Jos tuleva ex-puoliso ei ole viitsinyt huolehtia lapsista ennen eroa, niin tuskinpa kokee minkään valtakunnan mielenmuutosta eron jälkeenkään. Ihmisen luonne ei tuosta noin vain muutu. Ei aina edes pakon edessä.
Välipitämättömyys voi johtua monesta muustakin asiasta. Mm. siitä, että nainen on aina hoitanut asiat paremmin, varsinkin omasta mielestään. Sillä tavalla miestä aliarvoimalla, "ei tuolla tavalla", "väärät vaatteet" jne. Ei silloin paljon huvita ottaa osaa jos on aina lähtökohtaisesti väärässä ja huono vanhempi. Sitten kun saa omaa rauhaa niin voi touhua lasten kanssa mitä haluaa ja omalla tavallaan. Naisellehan tämä ei käy koska Naisen Mielipide kasvatukseen ja kodinhoitoon!
Ydinperheen jälkeen viikko-viikko -systeemi toiseksi paras. Te naiset haluatte vain ne elarit. Olen itse nainen, mutta hoitanut tulopuoleni kuntoon eli minulla on varaa toimia järkevällä tavalla.