Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tulossa. Pienin lapsi vähän alle 2v. Mies haluaa viikko/viikko-systeemiä.

Vierailija
29.11.2016 |

Minä en halua tätä pienimmän kohdalla. Isommat voivat halutessaan tähän lähteä. Mitä mahdollisuuksia mulla on päättää tästä asiasta?

Kommentit (142)

Vierailija
1/142 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvojalle hiiohop. Jos ei sielläkään asiat hoidu, oikeuteen. :)

Vierailija
2/142 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et siitä päätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/142 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ette toteuta tätä siihen ääliömäiseen tapaan, että lapset joutuvat matkustamaan

Vierailija
4/142 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele - kokemusta on. Ex halusi siihen, koska koki ilmeisesti huonoa omaatuntoa ja yritti jotenkin parantaa pisteitään muiden silmissä tällaisella. No, eihän siitä mitään tullut. Hän ei ikinä ennenkään ollut hoitanut mitään lasten asioita, joten kaikki oli aivan rempallaan niillä hänen viikoillaan. Olin tyytyväinen, kun ex löysi uuden naisen, joka vaati, että vuoroviikkosysteemi on lopetettava. 

Vierailija
5/142 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies ei halua lapsia kokonaan, tarvitsee omaa aikaa (tyttöystävä) mutta ei halua maksaa elareita. Kokemusta on.

Vierailija
6/142 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänsä on tosiaan yhden kerran lapsen elinaikana herännyt minun pyynnöstäni samaan aikaan lapsen kanssa n 6.30 jotta minä olen saanut nukkua univelkaa pois.

En voi kuvitella että hän jatkossa yhtäkkiä alkaisi vähemmän aamu-uniseksi. Ja minusta tämä on aika oleellinen asia lapsen asioista päätettäessä. -Ap

Vierailija
7/142 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapset ole mitään matkalaukkuja. Lastenvalvojalle aika. Isompia ei eroteta pienemmistä, vaan kaikki käyvät yhdessä tapaamisissa. Lapsille mahdollisimman vakaa arki. Lisäksi pitää ottaa huomioon, että isommille lapsille myös kaverit on tärkeitä.

Parempi olisi vaikka pari viikonloppua kuukaudesta ja arki-tapaaminen esim. ti-ke tai ke-to vaikka joka toinen tai joka viikko.Meillä on noin ex:n kanssa, nuorin oli erotessa 5 v. Ex:llä oli kaksvuorotyö. Nykyisin on säännöllinen työ, ja lapset jo yli 12 v ja osaavat kulkea julkisilla. Käyvät isällä, milloin tahtovat. 

Vierailija
8/142 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele - kokemusta on. Ex halusi siihen, koska koki ilmeisesti huonoa omaatuntoa ja yritti jotenkin parantaa pisteitään muiden silmissä tällaisella. No, eihän siitä mitään tullut. Hän ei ikinä ennenkään ollut hoitanut mitään lasten asioita, joten kaikki oli aivan rempallaan niillä hänen viikoillaan. Olin tyytyväinen, kun ex löysi uuden naisen, joka vaati, että vuoroviikkosysteemi on lopetettava. 

Näin minäkin sen ajattelen että ei halua että hänelle tulee maine jollain tavalla huonona isänä muiden silmissä ja siksi pitää tästä asiasta kiinni. -Ap

Vierailija
9/142 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään suostu, sinun ei tarvitse. Lastenvalvoja ei edes vahvista alle 3v:lle tuollaista sopimusta. Yksipuolisesti isän vaatimuksesta viikko-viikkoa ei voida määrätä. Muutenkin siinä vanhempien tulisi olla hyvissä väleissä ja asua lähekkäin, jotta se sujuisi, joten muuta siis mahd. kauas.

Vierailija
10/142 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapset ole mitään matkalaukkuja. Lastenvalvojalle aika. Isompia ei eroteta pienemmistä, vaan kaikki käyvät yhdessä tapaamisissa. Lapsille mahdollisimman vakaa arki. Lisäksi pitää ottaa huomioon, että isommille lapsille myös kaverit on tärkeitä.

Parempi olisi vaikka pari viikonloppua kuukaudesta ja arki-tapaaminen esim. ti-ke tai ke-to vaikka joka toinen tai joka viikko.Meillä on noin ex:n kanssa, nuorin oli erotessa 5 v. Ex:llä oli kaksvuorotyö. Nykyisin on säännöllinen työ, ja lapset jo yli 12 v ja osaavat kulkea julkisilla. Käyvät isällä, milloin tahtovat. 

Sopisiko sulle, että näet lapsiasi pari viikonloppua kuukaudesta + arkitapaaminen joka toinen viikko

Vierailija
11/142 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ette toteuta tätä siihen ääliömäiseen tapaan, että lapset joutuvat matkustamaan

Ei. Lapsilla säilyy koulut ym ennallaan.

Asunto on hakusessa minulle samalta alueelta, kävelymatkan päästä. -Ap

Vierailija
12/142 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään suostu, sinun ei tarvitse. Lastenvalvoja ei edes vahvista alle 3v:lle tuollaista sopimusta.

Höpöhöpö. Lastenvalvoja vahvistaa sen minkä vanhemmat yhdessä päättävät. Vaikka alle vuotiaan vko-vko -sopimuksen.

Vierailija
13/142 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin nuorta viikko-viikko systeemiin. Yli 12v eri asia!!

Vierailija
14/142 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miehillä ei Ole mitään oikeuksia vain velvollisuuksia ja siaksi haukutaan selän takana.

Vierailija
15/142 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei todellakaan hallitse arjen pyöritystä yksin. Eivät hahmota kokonaisuutta, eivätkä osaa ennakoida mitään. Päiväkotiin puetaan ne vaatteet, mitä eteisessä tulee ekana vastaan, säätilaa katsomatta, ja "mitäs me tänään syötäisiin" miettiminen alkaa sillä hetkellä, kun lapsi kiljuu naama punaisena ruokaa. "No oisko se sitten puuropäivä taas"?

sitten ihmetellään, kun lapset riehuu ja tappelee sohvalla, kun isi istuu itse koneella ja olettaa lasten hoitavan itse itsensä. Tai sitten vaan tv päälle tai tabletti kouraan, kyllähän ne lapset niinkin kasvaa .

Ja elatusmaksuja ei sitten tarvitse maksaa, kun on "laatuaikaa" isin luona joka toinen viikko.

Sitten jos isillä sattuu olemaan jo uusi naisystävä, niin eiköhän ne lapset istuteta tekniikan pariin vähän enemmänkin niin saa isi vähän "omaa aikaa" silläkin viikolla.

Vierailija
16/142 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me erosimme jo heti kun lapsi syntyi mutta asuimme yhdessä siihen asti kunnes lapsi oli yksi. Lapsi on ollut siitä lähtien vuoroviikoin isällä ja äitillä ja pari kertaa viikossa on ollut arkitapaaminen. Kaikki menikin hyvin niin kauan kunnes lapsi alkoi käsittämään enemmän aikaa, mitä on ikävä ja kapinoimaan kahden talouden erilaisia sääntöjä vastaan. Nyt lapsi on 4 ja vaihdot yhtä hvettiä. En tiedä mitä tekisimme, lapselle ei tämä systeemi sovi mutta kumpikaan ei halua olla se viikonloppuvanhempi. Mutta en suosittele noin pienelle viikkosopimuksia, harvalle pienelle lapselle ne sopii ja silloinkin kahdessa kodissa pitää olla samat säännöt. Me olemme lapsen isän kanssa niin erilaisia ettei siihen pystytä.

Vierailija
17/142 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei todellakaan hallitse arjen pyöritystä yksin. Eivät hahmota kokonaisuutta, eivätkä osaa ennakoida mitään. Päiväkotiin puetaan ne vaatteet, mitä eteisessä tulee ekana vastaan, säätilaa katsomatta, ja "mitäs me tänään syötäisiin" miettiminen alkaa sillä hetkellä, kun lapsi kiljuu naama punaisena ruokaa. "No oisko se sitten puuropäivä taas"?

sitten ihmetellään, kun lapset riehuu ja tappelee sohvalla, kun isi istuu itse koneella ja olettaa lasten hoitavan itse itsensä. Tai sitten vaan tv päälle tai tabletti kouraan, kyllähän ne lapset niinkin kasvaa .

Ja elatusmaksuja ei sitten tarvitse maksaa, kun on "laatuaikaa" isin luona joka toinen viikko.

Sitten jos isillä sattuu olemaan jo uusi naisystävä, niin eiköhän ne lapset istuteta tekniikan pariin vähän enemmänkin niin saa isi vähän "omaa aikaa" silläkin viikolla.

No okei, ehkä kaikki isät ei oo tällasia, mutta iso osa. Tää oli vähän kärjistetty.

Vierailija
18/142 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella miehellä vuoroviikkosysteemin haluamisessa on takana se ajatus, että silloin ei tarvitsisi maksaa elareita. Ei siinä lapsia ajatella vaan rahaa. Vaikka ei olisi siihen mennessä lastenhoito kiinnostanut yhtään niin kummasti se siinä vaiheessa alkaa kiinnostaa, kun valkenee, että tarvitsisikin maksaa jotain. Yhtäkään naista en tiedä, jolla olisi ollut sama taka-ajatus.

Vierailija
19/142 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa sulla ollut huonoja miehiä. Et kai vaan tuollaisen kanssa ole lisääntynyt? minun mieheni/lasteni isä osaa pukea sään mukaiset vaatteet lapsille, tietää ilman ostoslistaa mitä kaupasta tuodaan, osaa laittaa ruokaa lapsille yms mutta me olemmekin ydinperhe. Olen ottanut kunnon miehen en lasta puolisokseni.

Vierailija
20/142 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain yksi oikea elämä, naisten määrittämä tapa enää ja toimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi