Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun ei tarvii maksaa opintolainaa takasin! Kiitos KELA!

nih
28.11.2016 |

KELA makso mun opintolainan pankille ja KELA ei peri sitä multa takas vaan sain vapautuksen maksusta. Vajaa 10 000 € summasta kyse. Kiitos KELA!

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kaikki, jotka olette päässeet kuntoutustuelle mt-syistä, mikä diagnoosi teillä on?

Vierailija
42/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te kaikki, jotka olette päässeet kuntoutustuelle mt-syistä, mikä diagnoosi teillä on?

Mulla toistuva masennus päädiagnoosina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nih kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on toistuva vakava masennus ja persoonallisuushäiriö. En ole päässyt kuntoutustuelle, tosin en ole sitä hakenutkaan vaan yrittänyt sinnitellä.

Vierailija
44/99 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nih kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on toistuva vakava masennus ja persoonallisuushäiriö. En ole päässyt kuntoutustuelle, tosin en ole sitä hakenutkaan vaan yrittänyt sinnitellä.

Vaikeaa saada jotain, jos ei hae sitä.

45/99 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos joskus noinkin päin. Multa perivät taas takasin ihan turhaan.

46/99 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko opintolainasysteemi on muutenkin minusta väärin. Törkeää pakottaa ihmiset velkaantumaan. Pitäisi olla mahdollisimman paljon vapautta ja tuohan painostaa orjuuttamiseen, kun taloudellisesti alistetaan heti nuoresta pitäen.

Vierailija
47/99 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammanpoika kirjoitti:

Koko opintolainasysteemi on muutenkin minusta väärin. Törkeää pakottaa ihmiset velkaantumaan. Pitäisi olla mahdollisimman paljon vapautta ja tuohan painostaa orjuuttamiseen, kun taloudellisesti alistetaan heti nuoresta pitäen.

Suomessa on opiskelijoiden asema kuitenkin parempi kuin monessa muussa maassa.

48/99 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nih kirjoitti:

mammanpoika kirjoitti:

On varmasti, mutta minusta opiskelu saisi olla kokonaan ilmaista, eikä mitään lainapainotteista. Kyllä täällä maksetaan paljon muustakin jopa turhasta.

Vierailija
49/99 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammanpoika kirjoitti:

nih kirjoitti:

mammanpoika kirjoitti:

On varmasti, mutta minusta opiskelu saisi olla kokonaan ilmaista, eikä mitään lainapainotteista. Kyllä täällä maksetaan paljon muustakin jopa turhasta.

Olishan se kiva jos lainaa ei tarvitsisi ottaa, mutta opiskelu on Suomessa ilmaista ja täällä jopa maksetaan opintotukea. Monessa muussa maassa et saa mitään tukia ja joudut vielä maksamaan lukukausimaksuja siihen päälle.

Vierailija
50/99 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, tämänkin yksilön kouluttamiseen on käytetty nyt useampi satatuhatta euroa, ja lopputuloksena tämä haaveilee sairaseläkkeestä. Miksi ihmeessä käydä monta vuotta koulua jos ei ole aikomustakaan mennä töihin? En usko hetkeäkään, että heti mukavien opiskeluvuosien jälkeen sairastuu äkillisesti viideksi vuodeksi. Veikkaan, että elämänilo palautuu heti ja kolotukset loppuvat kunhan eläkepaperit on kädessä. Kyllä on mukava käydä töissä ja maksaa veroja.

Vierailija
51/99 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, tämänkin yksilön kouluttamiseen on käytetty nyt useampi satatuhatta euroa, ja lopputuloksena tämä haaveilee sairaseläkkeestä. Miksi ihmeessä käydä monta vuotta koulua jos ei ole aikomustakaan mennä töihin? En usko hetkeäkään, että heti mukavien opiskeluvuosien jälkeen sairastuu äkillisesti viideksi vuodeksi. Veikkaan, että elämänilo palautuu heti ja kolotukset loppuvat kunhan eläkepaperit on kädessä. Kyllä on mukava käydä töissä ja maksaa veroja.

Öö mä sairastuin kun olin opiskelemassa. En ehtinyt valmistua.

Vierailija
52/99 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kummasti sitä paranee heti, kun on eläkepäätös tehty. Tänne vielä ap kehtaat tulla hehkuttamaan. Kuntoutustuki ei ole pysyvä eläke, eli toivottavasti saat olla vielä useamman vuosikymmenen TÖISSÄ. Eikö nappaa??

Vierailija
53/99 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kummasti sitä paranee heti, kun on eläkepäätös tehty. Tänne vielä ap kehtaat tulla hehkuttamaan. Kuntoutustuki ei ole pysyvä eläke, eli toivottavasti saat olla vielä useamman vuosikymmenen TÖISSÄ. Eikö nappaa??

Mä saisin heti töitä mun unelmaduunissa, jos olisin työkykyinen, että nappais kyllä, mutta en oo vielä siinä kunnossa :). Mua on jo kyselty töihin ulkomaillekin heittämään keikkaa, että nih

Vierailija
54/99 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kehtaat aloittaja, ilkut siis meille pienituloisille. Edestäsi löydät vielä.

Vierailija
55/99 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kehtaat aloittaja, ilkut siis meille pienituloisille. Edestäsi löydät vielä.

Ilkun vai? Käsittääkseni mua tässä ketjussa haukuttiin. Ihan vaan tiedoksesi olen itsekin ttt varassa elävä, kun kuntoutustuki ei riitä kaikkiin sairasmenoihin.

Vierailija
56/99 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nih kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saisin heti töitä mun unelmaduunissa, jos olisin työkykyinen, että nappais kyllä, mutta en oo vielä siinä kunnossa :). Mua on jo kyselty töihin ulkomaillekin heittämään keikkaa, että nih

Eli suomalaiset ovat maksaneet koulutuksesi ja sossurahasi ja nyt vielä opintolainasi, ja sinä lähdet ulkomaille töihin? Ei jumalauta, pitäisi poistaa opintotuet kokonaan ja ne jotka haluavat ilmaisen koulutukset elävät lainalla sen aikaa, jota ei valtio maksa pois kenellekään. Onneksi sentään vastikkeeton työttömyysturva puretaan, seuraavaksi toivottavasti sosiaalituista tulee vastikkeellisia tai kaikki siirretään kansalaispalkan alle ilman mitään asumistukia tai muita lisiä. Vielä vuosi sitten meinasin, että tämä hallitus on toteuttanut kylmää politiikkaa ja vastustin sitä, mutta mitä enemmän lukee näiden lusmujen tarinoita muiden rahoilla lonnimisesta ja siitä ylpeilystä, niin alan olla tämän hallituksen kannalla. Seuraavaksi taidan äänestää kokoomusta ensimmäisen kerran elämässäni.

Vierailija
57/99 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nih kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli suomalaiset ovat maksaneet koulutuksesi ja sossurahasi ja nyt vielä opintolainasi, ja sinä lähdet ulkomaille töihin? Ei jumalauta, pitäisi poistaa opintotuet kokonaan ja ne jotka haluavat ilmaisen koulutukset elävät lainalla sen aikaa, jota ei valtio maksa pois kenellekään. Onneksi sentään vastikkeeton työttömyysturva puretaan, seuraavaksi toivottavasti sosiaalituista tulee vastikkeellisia tai kaikki siirretään kansalaispalkan alle ilman mitään asumistukia tai muita lisiä. Vielä vuosi sitten meinasin, että tämä hallitus on toteuttanut kylmää politiikkaa ja vastustin sitä, mutta mitä enemmän lukee näiden lusmujen tarinoita muiden rahoilla lonnimisesta ja siitä ylpeilystä, niin alan olla tämän hallituksen kannalla. Seuraavaksi taidan äänestää kokoomusta ensimmäisen kerran elämässäni.

Ymmärrätkö mitä keikka sana tarkoittaa? Ja ps. mun unelmaduuniin ei voi kouluttautua yhteiskunnan varoilla ;)

Vierailija
58/99 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nih kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nih kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö mitä keikka sana tarkoittaa? Ja ps. mun unelmaduuniin ei voi kouluttautua yhteiskunnan varoilla ;)

Niin eli kunhan jaksat jossain vaiheessa, niin saatat ehkä mennä töihin todetaksesi, että siellä unelmaduunissa olikin niin rankkaa kun piti mennä työpaikalle ennen kymmentä aamulla! Siis mitä kidutusta, sitten masennut seuraavaksi puoleksi vuodeksi noin rankan rupeaman jälkeen ja itket miten vaikeaa on ollu kotona ja lomailla. Et eroa mitenkään muista nykynuorista, jotka ovat kasvaneet pumpulissa ja kokeneet elämänsä ensimmäisen vastoinkäymisen päälle parikymppisenä.

Vierailija
59/99 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nih kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nih kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli kunhan jaksat jossain vaiheessa, niin saatat ehkä mennä töihin todetaksesi, että siellä unelmaduunissa olikin niin rankkaa kun piti mennä työpaikalle ennen kymmentä aamulla! Siis mitä kidutusta, sitten masennut seuraavaksi puoleksi vuodeksi noin rankan rupeaman jälkeen ja itket miten vaikeaa on ollu kotona ja lomailla. Et eroa mitenkään muista nykynuorista, jotka ovat kasvaneet pumpulissa ja kokeneet elämänsä ensimmäisen vastoinkäymisen päälle parikymppisenä.

Metsään menee kaikki sun arvaukset :D

Vierailija
60/99 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en saa asumistukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän