Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun ei tarvii maksaa opintolainaa takasin! Kiitos KELA!

nih
28.11.2016 |

KELA makso mun opintolainan pankille ja KELA ei peri sitä multa takas vaan sain vapautuksen maksusta. Vajaa 10 000 € summasta kyse. Kiitos KELA!

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sait vapautuksen?

Vierailija
2/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, epistä! Pääsitkö eläkkeelle tai jotain??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä tuon teit? Pysyvä sairaus varmaan ainoa käypä peruste? Luottotiedotkin varmaan palautuvat jo parissa vuodessa?

Vierailija
4/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sait vapautuksen?

Oon ollu työkyvytön yli viis vuotta.

Vierailija
5/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla mahdollista..

Vierailija
6/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, epistä! Pääsitkö eläkkeelle tai jotain??

En oo pysyvällä eläkkeellä, kuntoutustuella vaan

Vierailija
7/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahh, hetken tunsin kateuden piston, mutta jos olet niin sairas ettet kykene töihin, niin eiköhän tuo silloin ole ihan reilua. Jaksamisia sairauden kanssa!

Vierailija
8/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit ekana tuut leuhkimaan tänne? toivottavasti oot Porvoosta.

Vierailija
9/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä tuon teit? Pysyvä sairaus varmaan ainoa käypä peruste? Luottotiedotkin varmaan palautuvat jo parissa vuodessa?

Mulla on luottotiedot kunnossa ja sairauskin saattaa jossain vaiheessa parantua, kestänyt vaan yli viis vuotta.

Vierailija
10/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kuullut että joidenkin ei tarvitse maksaa opintolainaa takaisin. Et ole siis pysyvästi työkyvytön kuitenkaan?

Vierailija
11/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahh, hetken tunsin kateuden piston, mutta jos olet niin sairas ettet kykene töihin, niin eiköhän tuo silloin ole ihan reilua. Jaksamisia sairauden kanssa!

Mutta maailmankatsomus ja moraali sellanen et tulee tänne leuhkimaan tolla? Ainoa sairaus taitaa olla krooninen loisiva luuserius.

Vierailija
12/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös kuullut että joidenkin ei tarvitse maksaa opintolainaa takaisin. Et ole siis pysyvästi työkyvytön kuitenkaan?

En pysyvästi ainakaan vielä.

Vierailija
13/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harvoin nämäkin laitoksen yllättävät positiivisesti. Itse olen saanut ihmeen inhimillistä ja omasta mielestäni ainakin oikeudenmukaista kohtelua verottajalta.

Vierailija
14/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään saa käsittääkseni aika helposti opintolainaa anteeksi. Näin ainakin meille markkinoitiin, kun aloitin yliopistossa. Kuulemma kannattaa ottaa lainaa, kun sitä kaikkea ei tarvitse maksaa takaisin.

Vierailija
15/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!

Vierailija
16/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo kuitenkin samalle viivalle auttamista, jos ei ole viiteen vuoteen voinut terveyden vuoksi käydä töissä ja loppua ei vieläkään näy, niin ihan reilua, että avustetaan elämässä eteenpäin tuollaisella pienellä eleellä. Hyvä kuitenkin että on ollut niitä opintoja! Tosin voi olla, että on uudet opinnot edessä, jos koulutus alkaa jo vanheta eikä työkokemustakaan ole lainkaan, siinäkin mielessä reilua antaa se entinen opintolaina anteeksi.

Vierailija
17/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta maailmankatsomus ja moraali sellanen et tulee tänne leuhkimaan tolla? Ainoa sairaus taitaa olla krooninen loisiva luuserius.

Jos hiukan mietit niin voisit olla sinäkin onnes kukkuloilla jos käytännössä voittaisit 10 000e enemmän rahaa elämiseen tulevaisuudessa. Mikä ihme ihmisii vaivaa ku pitää olla kateellinen? Mun tilillä on muistaakseni 3e enkä ole tippaakaan kateellinen. Ainiin ja olen maksanut opintolainankin joskus. Halooo ja jonku pitkän sairauden takia?!

Vierailija
18/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tuo tuntuu jo vähän epäreilulta, että edes luottotiedot eivät mene. Normitapauksessa kun ne menevät niin pitkäksi aikaa, kun Kela ulosmittaa etuuksista sitä lainaa takaisin, eli käytännössä loppuelämäksi.

En siis tarkoita, että sairaan ap:n pitäisi menettää luottotiedot, vaan että jos muuten on hoitanut raha-asiansa kunnolla ja yrittää kaikkensa saadakseen töitä, niin se luottotietojen menetys opintolainan takia on melkoinen rangaistus.

Vierailija
19/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään saa käsittääkseni aika helposti opintolainaa anteeksi. Näin ainakin meille markkinoitiin, kun aloitin yliopistossa. Kuulemma kannattaa ottaa lainaa, kun sitä kaikkea ei tarvitse maksaa takaisin.

Ootko ihan pihalla? Se on opintolainahyvitys, ei mikään anteeksianto. Opintolainahyvityksen saa kaikki, jotka valmistuu Kelan määrittämässä tavoiteajassa.

Ainoastaan tyhmät jättää opintolainan ottamatta.

Vierailija
20/99 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä puolestasi olet sairastunut suomalaisten tietämättömien perisyntiin - kateuteen.

No, älä välitä, kohtalotovereita sinulla kyllä riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi