Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Positiiviset huumeseulat - mitä nyt tapahtuu?

Vierailija
28.11.2016 |

En ole raskaana, vaan lapseton nuori nainen, joka joutui tänään yllättäen huumeseuloihin. Viihdekäytän 5-10 kertaa vuodessa tiettyä ainetta, enkä kutsuisi itseäni narkkariksi. Mitä minulle nyt tapahtuu? Työpaikka arvatenkin lähtee alta mutta entä muuten?

Kommentit (384)

Vierailija
41/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttava joutui vuosia sitten yllätystesteihin, käry kävi kannabiksesta. Ihan tehdastyö. Välittömästi potkut mutta sai kyllä uuden työpaikan nopeasti.

Mutta jos lääkäri olisi määrännyt vahvaa kannabista vaikkapa kymmenen grammaa päivässä, niin hän olisi saanut käydä töissä edelleenkin ja ajaa jopa autoa.

Vierailija
42/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin heroiinia

Ap

Tämä en ollut minä. Käytin sellaista ainetta, jonka laillistamisesta on käyty paljon keskustelua Suomessakin.

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä seuloja lisää! Kaikille vastuuammateissa olijoille! Elämä on valintoja .

Tuleeko potkut myös kaikille jotka käyttävät alkoholia 5-10 kertaa vuodessa? Tiedoksesi, alkoholi on oikeasti tappavan vaarallinen aine, johon kuolee lähes 2000 ihmistä pelkästään Suomessa. Se myös tuhoaa perheitä.

Vierailija
44/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttava joutui vuosia sitten yllätystesteihin, käry kävi kannabiksesta. Ihan tehdastyö. Välittömästi potkut mutta sai kyllä uuden työpaikan nopeasti.

Mutta jos lääkäri olisi määrännyt vahvaa kannabista vaikkapa kymmenen grammaa päivässä, niin hän olisi saanut käydä töissä edelleenkin ja ajaa jopa autoa.

Ehkä näin joo. Mutta ei ollut reseptiä. Työnantaja ei ilmeisesti hyvällä katsonut. En oo siitä sen enempää kysellyt, polttelu jatkuu kai edelleen mutta kiinni ei ole jäänyt enää.

Vierailija
45/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin et pääse hakemaasi työpaikkaan. Ilmeisesti johonkin tiettyyn terveydenhoitoalan paikkaan olit hakeutumassa, koska seulat otettiin? Miksi hait, jos tiesit seuloista? Se on edessä sitten jokaisessa hakemassasi paikassa.

Seulat tulivat täysin yllätyksenä, kuten myös itselleni että käyttämäni aine näkyy vielä. Käytin perjantaina ja tänään testattiin. Olen ollut kohta vuoden töissä, kyseessä ei ole ala jossa seulat ovat rutiini vaan tämä oli pomon vapaaehtoinen päähänpisto.

-ap

Eli suostuit vapaaehtoisesti laittomaan testiin. Niistä pitää ilmoittaa muistaakseni 2 vkoa etukäteen, kieltäytyminen tuon 2 viikon ajan ei ole irtisanomisperuste. 2viikon päästä olisi ollut puhdas.

En tiennyt että testeistä saa kieltäytyä. Eikö se olisi ollut epäilyttävää työnantajan silmissä? Tosissaan, en tiedä näistä työelämän käytännöistä mitään, tämä oli ensimmäinen työpaikkani ja olen ollut alle vuoden.

Vierailija
46/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa pelottelua kirjoitti:

No EI toi lastensuojeluilmo ole totta!!! :D

On kyllä, neuvolasta tehdään ennakoiva lasu jos on huumemerkintä. Lasta nyt ei todellakaan viedä synnäriltä, ei sitä huostaanoteta ellei äiti käytä aktiivisesti :D

Vierailija
47/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytin heroiinia

Ap

Tämä en ollut minä. Käytin sellaista ainetta, jonka laillistamisesta on käyty paljon keskustelua Suomessakin.

- ap

Harkitse vakavasti, että lopettaisit.

Vierailija
48/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä, neuvolasta tehdään ennakoiva lasu jos on huumemerkintä. Lasta nyt ei todellakaan viedä synnäriltä, ei sitä huostaanoteta ellei äiti käytä aktiivisesti :D

Ap:n tapauksessa huostaanotettaisiin. Myös lapsen isä joutuisi ongelmiin.

Vierailija
49/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on papereissa merkintä kannabiksen käytöstä. Kävin kerran juttelemassa ä-polilla asiasta ja siinä kaikki. Ei mitään lasuja tms.

Vierailija
50/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on papereissa merkintä kannabiksen käytöstä. Kävin kerran juttelemassa ä-polilla asiasta ja siinä kaikki. Ei mitään lasuja tms.

Syytä olis.

Vierailija
51/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

! kirjoitti:

Riippuu aineesta... Työpaikkaa et VÄLTTÄMÄTTÄ menetä (vaikka todennäköistä) ilman että sinua on "kuultu" ensin . Millä alalla olet?

Ps. Paska juttu. Otan osaa.

Osaako joku kertoa ihan asiallisesti mitä ap:lle käy? Kun kyseessä työpaikan huumeseulat luulisi ettei mitään "merkintää"tule tai ko tietoa muualle leviä?

Teen myyntityötä. Työni menetän, sen tiedän jo.

- ap

Ryhdy huumevalistajaksi. Ei haittaa valehtelu, eikä alkoholismi, vaan molemmat lasketaan työssä eduiksi, ja veronmaksajat maksavat viinatkin.

Huumevalistaja kukkapenkissä.

Vierailija
52/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkitty olet. Itselläni on ollut käytössä täysin laillisesti lääkärin määräämänä Bentzoziatsepiini (rauhoittava) jokusen vuoden. Määrätty siis kunnalliselta puolelta. Kävin n. kuukausi sitten hammaslääkärissä, eli täysin eri paikassa, kuin mistä nuo lääkkeet ovat minulle määrätty, kunnallisella puolella toki myös.

Hammaslääkäri latasi röntgenkuvia, joita oli minulle näyttämässä, yht.äkkiä näytölle syttyi punaisella tuon rauhoittavan lääkkeen kauppanimi ja lääkäri äärimmäisen nolona. Mitä vittua se tuolle hammaslääkärille kuului, mitä lääkkeitä joku lääkäri on minulle määrännyt. Olen siis itsekin merkitty mies, vaikka olen lääkkeeni laillisesti lääkärin määräämänä ottanut. Kyllä ottaa aika rankasti päähän.

Vierailija
53/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syytä olis.

Aivan. Myös kaupankassat ja erityisesti alkon kassat voisivat tehdä lasun jokaisesta alkoholia ostavasta vanhemmasta. Kyllä Suomella on varaa.

Vierailija
54/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei pidä paikkansa. Olen itse raskaana ja olen neuvolassa avoimesti kertonut, että olen käyttänyt joskus kannabista. Menen asiasta erikseen juttelemaan kyllä sossun ja lääkärin kanssa, mutta ei neuvola ole mitään ennakoivaa lasua tehnyt. Siellä keskustelussa sitten tehdään päätös, onko minulle hoitoonohjaustarvetta ja blaablaablaa. Tiedän jo nyt, ettei asiasta tule mitään ongelmia. Eikä mikään olisi ikinä tullut edes ilmi, ellen olisi itse kertonut.

Vierailija
55/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks toi käyttö oo kriminalisoitu, joten seuraavaksi tulee sitten muutama kyttä tekeen kotietsinnän ja hakee sut siksi aikaa tutkintavankeuteen. Voi mennä jokunen päivä.

Vierailija
56/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkitty olet. Itselläni on ollut käytössä täysin laillisesti lääkärin määräämänä Bentzoziatsepiini (rauhoittava) jokusen vuoden. Määrätty siis kunnalliselta puolelta. Kävin n. kuukausi sitten hammaslääkärissä, eli täysin eri paikassa, kuin mistä nuo lääkkeet ovat minulle määrätty, kunnallisella puolella toki myös.

Hammaslääkäri latasi röntgenkuvia, joita oli minulle näyttämässä, yht.äkkiä näytölle syttyi punaisella tuon rauhoittavan lääkkeen kauppanimi ja lääkäri äärimmäisen nolona. Mitä vittua se tuolle hammaslääkärille kuului, mitä lääkkeitä joku lääkäri on minulle määrännyt. Olen siis itsekin merkitty mies, vaikka olen lääkkeeni laillisesti lääkärin määräämänä ottanut. Kyllä ottaa aika rankasti päähän.

Hoitavan lääkärin taitaa olla pakko saada tietoa lääkityksistä, sillä se saattaa ratkaisevasti vaikuttaa hoitotapojen ja aineiden valintaan.   Voi muuten yhteisvaikutukset olla jopa hengenvaarallisia, vaikka tällaisissa tapauksissa vähätelläänkin kun ei vielä ole sattunut mitään.  Sitten kun sattuu, niin syyllistä haetaan.

Vierailija
57/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks toi käyttö oo kriminalisoitu, joten seuraavaksi tulee sitten muutama kyttä tekeen kotietsinnän ja hakee sut siksi aikaa tutkintavankeuteen. Voi mennä jokunen päivä.

Mistä te revitte näitä "faktoja"? 😄

Vierailija
58/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te revitte näitä "faktoja"? 😄

Lisäksi alkaa asuinkadulla seisoskelemaan outoja autoja, joissa istuskelee ihmisiä.  Yrittävät jäljittää sitä tahoa, mikä on aineet välittänyt. Ei se loppukäyttäjä muuten niin tärkeä seurattava ole, mutta monesti se johdattaa ketjussa ylöspäin.   Yks yö ne sitten tekee tehoiskun kaikkiin tarpeellisiin kohteisiin yhtä aikaa.

Vierailija
59/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

Testistä pitäisi tosiaan saada tietää 2vk aiemmin. Toki on oma asiasi koska testiin menet.

Olet siis nyt saanut tiedon että testi oli positiivinen. Sinuna vetoaisin virheelliseen tulokseen ja vaatisin uutta testiä. Niin, ja ottaisin opikseni ja lopettaisin huumeiden käytön mahdolliseen laillistamiseen asti.

Vierailija
60/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitäisikö teikäläiset jättää merkkaamatta?

Parempi on että tiedot näkyvät rekisterissä niin ei tule yllätyksenä että narkkareita te olette.

Tietää lääkäritkin määrätä varovaisemmin teikäläisille lääkkeitä kun tietävät että olette jo koukussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme