Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Positiiviset huumeseulat - mitä nyt tapahtuu?

Vierailija
28.11.2016 |

En ole raskaana, vaan lapseton nuori nainen, joka joutui tänään yllättäen huumeseuloihin. Viihdekäytän 5-10 kertaa vuodessa tiettyä ainetta, enkä kutsuisi itseäni narkkariksi. Mitä minulle nyt tapahtuu? Työpaikka arvatenkin lähtee alta mutta entä muuten?

Kommentit (384)

Vierailija
21/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan minun työpaikassani ei oteta yllätys huumeseuloja eli olet ilmeisesti työssä jossa on tarve seurata työntekijöiden päihteiden käyttöä. Toinen vaihtoehto on tietysti se, että olet omalla käytökselläsi edes auttanut seulojen ottamisen.

Vierailija
22/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta tullaan tekemään lastensuojeluilmoitus jo raskaana ollessasi ja lapsi otetaan huostaan heti synnärillä. Kerran nisti aina nisti. Itse olet elämäsi pilannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

! kirjoitti:

Riippuu aineesta... Työpaikkaa et VÄLTTÄMÄTTÄ menetä (vaikka todennäköistä) ilman että sinua on "kuultu" ensin . Millä alalla olet?

Ps. Paska juttu. Otan osaa.

Osaako joku kertoa ihan asiallisesti mitä ap:lle käy? Kun kyseessä työpaikan huumeseulat luulisi ettei mitään "merkintää"tule tai ko tietoa muualle leviä?

Teen myyntityötä. Työni menetän, sen tiedän jo.

- ap

Ryhdy huumevalistajaksi. Ei haittaa valehtelu, eikä alkoholismi, vaan molemmat lasketaan työssä eduiksi, ja veronmaksajat maksavat viinatkin.

Vierailija
24/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

NARKKARI

Vierailija
25/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarkennuksena, työnantaja testautti koko n. 10-henkisen työporukkamme "varmuuden vuoksi", en siis itse ollut ainoa silmätikku. En tiedä jäikö joku muu testeissä kiinni.

-ap

Vierailija
26/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin yli kymmenen vuotta sellaisessa paikassa töissä, jossa omistajakin oli joskus käyttänyt kannabista. Ei ollut huumetesteistä pelkoa.

Vierailija
27/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen huumetesti ei oikeuta työpaikan irtisanomiseen. PItää ohjata hoitoon ja sinä sitoudut käymään hoidoissa ja homma on siinä.

Vierailija
28/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinusta tullaan tekemään lastensuojeluilmoitus jo raskaana ollessasi ja lapsi otetaan huostaan heti synnärillä. Kerran nisti aina nisti. Itse olet elämäsi pilannut.

Niin mikä lapsi? Kuinka moni nisti käyttää vain kerran kuussa?

Vierailija
29/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ennenkuulumatonta muuten otattaa seulat yllättäen ilman ennakkovaroitusta ?! Itse olen joutunut antamaan näytteen lähinnä haluessani uutta työtä jolloin asiasta kerrotaan etukäteen tyyliin että "työterveystarkastuksen yhteydessä tai ennen sitä annettava näyte. Aikaa siihen X päivää" - kerran 3 päivän varoitusjalla , kerran 2 viikon.... Kummatkin nega. Joten -

Sori, en varsinaisesti osaa auttaa tässä ongelmassasi :(

Kunhan ihmettelen ....

Vierailija
30/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä mitenkään voi olla totta. Voisitko näyttää mustaa valkoisella, ei voi olla niin että minut tuomitaan loppuelämäksi lapsettomaksi nuoruusmokien takia!

-ap

Vierailija
31/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeriä tuommoiset seulat. Jollain historiallisilla syillä luokitellaan päihteitä sellaisiin, jotka on ok ja sellaisiin, joista saa heti potkut, jos on sattumalta just käyttänyt.

Nikotiini, kofeiini, alkoholi, masennuslääkkeet, rauhoittavat, stimulantit ym. lailliset tai lääkärin määräämät myrkyt ovat ok. Myös, jos "huumeiden" käytöstä on pari viikkoa niin se on fine.

Vierailija
32/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä ottamaan uusi testi, vetoa virheelliseen positiiviseen edellisessä. Varmaankin mahdollisuus saattaa olla jonkinlaiseen "vieroitukseen" tai muuhun keskusteluapuun että saisit pitää työsi.

Vierailija
33/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noora busted! Sussa on aina ollut jotain epäilyttävää ja kaikki todellakin tietävät jo että sulla käry kävi! Oletpa typerä kun näin tunnistettavasti kerrot asioista!

Terveisin ex-työtoveri.

Vierailija
34/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni se ei ole niin automaattista, että kengän kuva persauksiin. Muistaakseni työnantajan tulisi kai ohjata hoitoon. Olen ollut tutustumassa päihdehoitolaitokseen, en asiakkaana vaan työntekijänä, ja siellä ainakin sanottiin, että suurin osa heidän asiakkaistaan on työnantajan toimesta siellä.

Jos kuulut liittoon voit toki sieltä kysyä, että mitäs nyt.

Mitä päihdettä sitten käytit?

Vierailija
35/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No EI toi lastensuojeluilmo ole totta!!! :D

Vierailija
36/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä mitenkään voi olla totta. Voisitko näyttää mustaa valkoisella, ei voi olla niin että minut tuomitaan loppuelämäksi lapsettomaksi nuoruusmokien takia!

-ap

No ei tietenkään ole totta. Kenen etua se nyt palvelisi että jokaiselta joka on kerran kärähtänyt huumeista otettaisiin lapset kyselemättä huostaan? Käytä omaakin järkeäsi.

Vierailija
37/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttava joutui vuosia sitten yllätystesteihin, käry kävi kannabiksesta. Ihan tehdastyö. Välittömästi potkut mutta sai kyllä uuden työpaikan nopeasti.

Vierailija
38/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin meni duuni kerran. Työhöntulotarkastus oli vasta reilu 3kk aloittamisen jälkeen juuri ennen koeajan loppumista, enkä ollut tietoinen että siihen kuuluu seulat (varmaan oli sanottu sopparia tehdessä, mutta mennyt ohi). Edellisenä viikonloppuna olin polttanut festareilla jointin, joka näkyi. Lääkäriltä meni pomolle lausunto että en sovellu työhön, sen tarkemmin ei syytä eritelty. Maksoivat epähuomiossa minulle 2kk vielä tuon jälkeen palkkaa eivätkä kyselleet koskaan niiden perään ja uusi työkin löytyi parissa viikossa, joten ei jäänyt suuremmin harmittamaan.

Vierailija
39/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin heroiinia

Ap

Vierailija
40/384 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin et pääse hakemaasi työpaikkaan. Ilmeisesti johonkin tiettyyn terveydenhoitoalan paikkaan olit hakeutumassa, koska seulat otettiin? Miksi hait, jos tiesit seuloista? Se on edessä sitten jokaisessa hakemassasi paikassa.

Seulat tulivat täysin yllätyksenä, kuten myös itselleni että käyttämäni aine näkyy vielä. Käytin perjantaina ja tänään testattiin. Olen ollut kohta vuoden töissä, kyseessä ei ole ala jossa seulat ovat rutiini vaan tämä oli pomon vapaaehtoinen päähänpisto.

-ap

Eli suostuit vapaaehtoisesti laittomaan testiin. Niistä pitää ilmoittaa muistaakseni 2 vkoa etukäteen, kieltäytyminen tuon 2 viikon ajan ei ole irtisanomisperuste. 2viikon päästä olisi ollut puhdas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi