Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Positiiviset huumeseulat - mitä nyt tapahtuu?

Vierailija
28.11.2016 |

En ole raskaana, vaan lapseton nuori nainen, joka joutui tänään yllättäen huumeseuloihin. Viihdekäytän 5-10 kertaa vuodessa tiettyä ainetta, enkä kutsuisi itseäni narkkariksi. Mitä minulle nyt tapahtuu? Työpaikka arvatenkin lähtee alta mutta entä muuten?

Kommentit (384)

Vierailija
381/384 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis laillistuu ja kannabiksen kotikasvatus omaan käyttöön tulee laillistumaan myös. Paras tietysti olisi, jos sallittaisiin heti kotikasvatus ja käyttö. Näiden kielto ei toimi, eikä se vähennä myöskään ongelmia. Se nostaa vain hintaa, luo markkinat myynnille ja mikä pahinta synteettisille muuntohuumeille, joita lehdistö tietämättään yhdistää kannabikseen.

Sitten muutaman vuoden päästä voitaisiin sallia hallittu myynti, esimerkiksi Coffee shop -tyylisesti. Tai jos ei haluta sallia myyntiä, niin sitten ei sallita sitä. Siinä jää verot ja työllisyyttä nostava vaikutus hyödyntämättä, samalla kun käyttö on jo täällä.

Muutaman vuoden takainen arvio on, että 700 000 suomalaista on kokeillut kannabista. Uusia kokeilijoita tulee vuodessa noin 40 000. Ei se kieltolaki käyttöä estä, mutta aiheuttaa vaan omat lieveilmiönsä ja tekee kannabiksen valvonnan mahdottomaksi, estää verotuksen ja syrjäyttää ihmisiä jonkun sylki- tai kusitestin takia.

Kannabiksen kieltolain purkaminen on aina ollut 10 vuoden päässä. Ja kyllä mä sanoisin, että 5-10 vuoden sisällä kannabiksen käyttö on Suomessa laillista. Yhdysvalloissahan 56% kansalaisista kannattaa kannabiksen laillistamista. Sen jos ne saa tehtyä, niin muutamassa vuodessa Suomi seuraa perässä.

Ei se oo faktoista kiinni, me tarvitaan vaan joku edelläkävijä, jonka perässä hiihtää. Colorado, Washington, Uruguay, Portugali, Alankomaat vaan eivät jostain syystä kelpaa mallimaiksi. Belgiassa aikuisten käytöstä ja pienen määrän hallussapidosta ei rangaista. Espanjassa yksityisissä tiloissa käytöstä ja kotikasvatuksesta ei rangaista. Tsekissä pienen määrän hallussapito ja käyttö on sallittua.

Samaan aikaan Suomessa odotetaan.

Vierailija
382/384 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh joo et kyllä ole. narkkareitakin on kyl moneen lähtöön. hmmh. aika näyttää. miten kävi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/384 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ikinä kuullut kenestäkään, joka kutsuisi itseään narkkariksi?

Mä olen kuullut itseironiseen tyyliin ihan täysnarkkareiden kutsuvan itseään siten.

Vierailija
384/384 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se sen arvoista? Huumeiden käyttäjät joutuvat helvettiin ja Jumala ei pidä teistä.

Sinuakin on varotettu asiasta, mutta ei. Et vain voinut totella pyhää sanaa. Nyt joudut edesvastuuseen rikoksesta.

Huumeiden käyttäjät ei joudu helvettiin/kadotukseen. Sinulta puuttuu Kristuksen rakkaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän