Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan pääjohtaja SK:lle: ”Miksi ylläpidämme järjestelmää, joka maksaa ihmiselle olemisesta?

Vierailija
27.11.2016 |

Taidettiin saada napakka johtaja Kelaan, saas nähdä tuleeko oikeasti muutoksia. Tukien vuoksi monet ei edes hakeudu töihin kun yhteiskunta elättää eli me veronmaksajat.

http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000004883568.html

Kelan uusi pääjohtaja Elli Aaltonen haluaa lakkauttaa vastikkeettoman sosiaaliturvan. Hän sanoo Suomen Kuvalehdessä, että etuuksia ja kannustin- ja tuloloukkuja on liikaa.
Kelan uusi pääjohtaja Elli Aaltonen haluaa lakkauttaa vastikkeettoman sosiaaliturvan. Hän sanoo Suomen Kuvalehdessä, että nykyinen sosiaaliturvajärjestelmä tukee syrjäytymistä.

– Nyt meillä on etuutta, etuutta, etuutta, etuutta, ja niiden välissä loukkuja, loukkuja, loukkuja, loukkuja. Miten saamme kannustinloukut pois? Ja miksi ylipäätään ylläpidämme järjestelmää, joka maksaa ihmiselle olemisesta? Voisiko vaihtoehto olla, että maksaisimmekin osallisuudesta? Aaltonen sanoi lehden haastattelussa.

Käytännössä Aaltosen uudistukset tarkoittaisivat vastikkeettoman sosiaaliturvan, kuten vastikkeettoman työttömyysturvan, loppua. Erityisesti pitkäaikaistyöttömät ovat pitäneet ajatusta pakkotyönä.

Aaltosen mukaan ”nykysysteemi tukee yhteiskunnallista syrjäytymistä, maksaa paljon eikä tuota mitään”, lehti kertoi. Erityisesti häntä huolettavat 20–35-vuotiaat kouluttamattomat tai vähän koulutetut työttömät.

Taloussanomat uutisoi aiemmin tässä kuussa, että hallitus on nimennyt yhdeksi kärkihankkeekseen ”osallistavan sosiaaliturvan mallin luomisen”, ja ehdotusta uudesta mallista on hallituksen toimeksiannosta kehittänyt tänä vuonna professori Heikki Hiilamon johtama tutkijaryhmä.

Kela käytti sosiaaliturvaan lähes 15 miljardia euroa, 20 prosenttia kaikista sosiaalimenoista viime vuonna.

Kommentit (474)

Vierailija
201/474 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pöyristyttävä idiootti tämä Elli Aaltonen,krapulassako ne aina päästelee näitä aivopieruja?olis ensi edes perusasiat kunnossa monella ihmisellä!

Ihmiset sitten kunnostavat ne perusasiansa. Ai sinäkö odotit, että joku muu tulee ja kustannuksellaan fiksaa elämäsi?

on  siltojen alla majailevia asunnottomia juoppoja ,maksuhäiriöisiä ym moniongelmaista,niidenkö pitäisi mielestäsi mennä vastikkeelliseen työhön?ja pakolaisia otetaan kokoajan lisää tänne loisimaan

Juoppoa ei kukaan edes oleta palkkaavansa. Sillan alla majailevan sellaisen paikka on työkyvyttömyyseläkkeellä. Terve, työikäinen maksuhäiriöinen menkööt ilmaistyöhön tukiensa vastikkeeksi. Moniongelmainen voi tarkoittaa mitä vaan, jos kyse on hullusta, niin paikkansa on mielisairaalassa.

sinä olet irtaantunut todellisuudesta aivan kuten tämä kelan bitch myös,mikä olet sanomaan tuommoista?

Onko sinulla joku ongelma sen kanssa mitä sanoin? Jos haluat keskustella siitä, sano sitten mikä ongelmasi on. Muuten voit pitää mölyt mahassasi, sillä tuosta purkauksesta ei keskusteltavaa heru.

Vierailija
202/474 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kansalaispalkka on oikeasti ainoa järkevä vaihtoehto. Ei ole enää paluuta siihen, että kaikilla on kokopäivätyö vaan tulevaisuudessa osa kansasta joutuu haalimaan elantonsa työkeikoista, kiireaputöistä jne. Kun puhutaan työn tuottavuuden lisäämisestä, niin se tarkoittaa juuri tuota. Ei ole varaa maksaa tyhjästä palkkaa. Palkkaa maksetaan vain, kun on töitä. Eikä sitä pysty enää aina ennakoimaan, onko niitä töitä ensi viikolla vai ei. Te ajattelette, että yrittäjälle kuuluu tuo riski. No, niinhän se kuuluu jo nytkin. Yrittäjällä on yritys ja kiinteät kulut juoksee, vaikkei tulisi penniäkään sisään. Oma palkka joustaa aina. Pitäisikö teidän mielestä vielä työntekijänkin saada palkkansa, vaikkei töitä ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/474 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä vastike-työpalvelua on käytännössä erittäin vaikea järjestää.Kuka maksaa työmatkat tai lastenhoidon? Mitä jos työnantajat käyttävät ilmaista työvoimaa sen sijaan että ottaisivat oikean työntekijän kuluineen? Ilman sosiaaliturvaa rikollisuus räjähtäisi taivaisiin.

Maailmassa on paljon maita, joissa on Suomea huonompi sosiaaliturva eikä rikollisuus oli missään taivaissa. Libanon vaikkapa yhtenä esimerkkinä.

Entäs muut mainitut ongelmat? Helpommin sanottu kuin tehty,tästä on puhuttu jo kauan.

Ei kukaan maksa työmatkoja, muuta kuin työntekijä itse. Kuka muu ne muka maksaisi?

Lastenhoidon maksaa se, joka sitä tarvitseekin. Niin se on ollut aina ennenkin.

Joissakin töissä voikin olla kannattavaa pyörittää ilmaistyöntekijää toisensa perään. Toisissa töissä se ei onnistu. Jos et halua ilmaistöitä tehdä, hae itsellesi palkallinen työpaikka vaikkapa ulkomailta. Sitä olen tässä kaiken aikaa teille selittänyt.

Aha,ja minkähän verran siitä tuöttömyyskorvauksesta jää jos työtön itse nuo maksaa? Tarkemmin ajatellen lastenhoito tulee KALLIIMMAKSI kuin työttömyyskorvaus.

Niinpä, mutta ei ole minun ongelmani eikä minun murheeni ratkaista työttömän ongelmia niin että työttömälle itselleenkin kelpaa. Työtön itse hoitakoot ongelmansa, jos ei osaa niin voi voi. Tähän suuntaan olemme menossa, katso vaan Kreikan suuntaan.

No olisit sitten myöntänyt heti suoraan että työttömien vastiketyö ei ole ratkaisu mihinkään.

Vierailija
204/474 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hollannissa, esimerkiksi, on kaksinkertainen väestö ja saman verran byrokraatteja kuin Suomessa. Näistä voisi säästää.

Näitä on aivan mahdoton verrata.

Hollannissa on esimerkiksi kokonaan yksityinen sairaanhoito, mikä vertailussa aiheuttaa jo yksinään sen, että siellä näyttäisi olevan paljon vähemmän julkisen sektorin työntekijöitä kuin Suomessa, ilman että asiaan välttämättä liittyy minkäänlaista tehottomuutta.

Toisaalta Suomessa on esimerkiksi niin, että valtion palkkalistoilla on vähiten ihmisiä koko Euroopassa. Mutta näitäkään ei voi verrata, sillä Suomessa hallinto on samalla yksi hajautetumpia Euroopassa eli moni kunnan, kuntayhtymän tai maakunnan työntekijä olisi monessa muussa Euroopan maassa valtion työntekijä.

Julkisen sektorin työntekijöiden määrä on Suomessa yksi maailman korkeimpia, mutta tämä on kaikista huonoin tilasto vertailla.

Vierailija
205/474 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä vastike-työpalvelua on käytännössä erittäin vaikea järjestää.Kuka maksaa työmatkat tai lastenhoidon? Mitä jos työnantajat käyttävät ilmaista työvoimaa sen sijaan että ottaisivat oikean työntekijän kuluineen? Ilman sosiaaliturvaa rikollisuus räjähtäisi taivaisiin.

Maailmassa on paljon maita, joissa on Suomea huonompi sosiaaliturva eikä rikollisuus oli missään taivaissa. Libanon vaikkapa yhtenä esimerkkinä.

Entäs muut mainitut ongelmat? Helpommin sanottu kuin tehty,tästä on puhuttu jo kauan.

Ei kukaan maksa työmatkoja, muuta kuin työntekijä itse. Kuka muu ne muka maksaisi?

Joissakin töissä voikin olla kannattavaa pyörittää ilmaistyöntekijää toisensa perään. Toisissa töissä se ei onnistu. Jos et halua ilmaistöitä tehdä, hae itsellesi palkallinen työpaikka vaikkapa ulkomailta. Sitä olen tässä kaiken aikaa teille selittänyt.

Aha,ja minkähän verran siitä tuöttömyyskorvauksesta jää jos työtön itse nuo maksaa? Tarkemmin ajatellen lastenhoito tulee KALLIIMMAKSI kuin työttömyyskorvaus.

Niinpä, mutta ei ole minun ongelmani eikä minun murheeni ratkaista työttömän ongelmia niin että työttömälle itselleenkin kelpaa. Työtön itse hoitakoot ongelmansa, jos ei osaa niin voi voi. Tähän suuntaan olemme menossa, katso vaan Kreikan suuntaan.

No olisit sitten myöntänyt heti suoraan että työttömien vastiketyö ei ole ratkaisu mihinkään.

??? On se ratkaisu siihen, että eivät saa vastikeettomia tukia ja makoile vaan perseillään.

Vierailija
206/474 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kansalaispalkka on oikeasti ainoa järkevä vaihtoehto.

Kansalaispalkan ongelma on se, että se maksatetaan niillä joille sen maksaminen ei kuulu. Se maksatetaan suomalaisilla työssäkäyvillä, kun se pitäisi maksattaa kiinalaisilla tehtailijoilla. Suomalaisten maksajien määrä tulee putoamaan jatkossakin, jolloin kansalaispalkasta tulee rahoituspohjaltaan kestämätön tai niin pieni ettei se näy missään.

Vierailija
207/474 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minähän vittu saatana en aio mennä ilmaiseksi töihin!hölmönäkö ne pitää

Vierailija
208/474 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

??? On se ratkaisu siihen, että eivät saa vastikeettomia tukia ja makoile vaan perseillään.

Juurihan se todettiin että tällaisella järjestelmällä työttömän kaikki rahat menisivät niihin pakkotyön aiheuttamiin kustannuksiin.Laitahan sitten ajoissa kalterit ikkunoihin ja ota kunnon vakuutukset.

Vierailija
209/474 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sille ilmaistyölle ja ulkomaille työskentelylle vaihtoehto: työpaikka Suomessa. Lähtee vaan sillä palkalla minkä saa, jos omalta alalta saa sillä ehdolla, että tekee halvalla. Vakituisten palkat polkeentuvat, mutta mitä sitten. Ei se ketään työtöntä haittaa. 

Vierailija
210/474 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä aika histoiallinen kannanotto Kelan pääjohtajalta, vaan arpa ratkaisi.

Vierailija
211/474 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

plusmiinusnolla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurihan se todettiin että tällaisella järjestelmällä työttömän kaikki rahat menisivät niihin pakkotyön aiheuttamiin kustannuksiin.Laitahan sitten ajoissa kalterit ikkunoihin ja ota kunnon vakuutukset.

Ei sitä ole kaltereita ikkunoissa sellaisissakaan maissa, jossa sosiaaliturva on jo nyt heikompi kuin meillä, miksipä siis meilläkään se mitään aiheta kaltereihin aiheuttaisi. Sen sijaan voimme sosiaaliturvan heikkenemisen myötä palata entsiaikoihin, jolloin siirtolaisuus hoiti työttömyyden.

Vierailija
212/474 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ole kaltereita ikkunoissa sellaisissakaan maissa, jossa sosiaaliturva on jo nyt heikompi kuin meillä, miksipä siis meilläkään se mitään aiheta kaltereihin aiheuttaisi. Sen sijaan voimme sosiaaliturvan heikkenemisen myötä palata entsiaikoihin, jolloin siirtolaisuus hoiti työttömyyden.

Etelä-Amerikan maissa on kalterit ikkunoissa,kuten monissa lähempänä olevissa maissa.

Vierailija
213/474 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Amerikan maissa on kalterit ikkunoissa,kuten monissa lähempänä olevissa maissa.

Eikä Riossa urheiljat voineet kamalasti iltaisin ulkona liikkua, pelkäsivät. 

Vierailija
214/474 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne lusmut sinne töihin vaikka väkisin!

Vierailija
215/474 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tämä suomi vai natsi-saksa?

Vierailija
216/474 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisisivat nyt ihan ensiksi sen yhtälön että miksi kyvykkäät ihmiset eivät saa kykyjään vastaavia töitä, vaan aina niihin positioihin valitaan joku toistaitoinen veljenpoika tai -sisko. Ratkaisisivat ensin tämän niin sitten keskustellaan lisää. Minä en kykyjäni lähde tuhlaamaan jonnekin aivot narikkaan hommiin koska siinä ei olisi mitään järkeä. Työnteko ei ole mikään itseisarvo.

Johtuisiko se asenteesta. Sullakin aika kivasti paistaa läpi, eikä toi kyllä jeesaa työnsaannissa. Kyvyt on vain yksi peruste työhön palkkaamisessa. Usein palkataan ihminen joka on positiivisempi ja ulospäinsuuntautuneempi, vaikka osaaminen ei olisi ihan paras. Semmoinen ihminen usein myös oppii uutta ja haluaa kehittyä. 

Olisiko monella ihmisellä peiliin katsomisen paikka. Missä sinä voit kehittyä?

Ei tartte osaava, kyvykäs tai ulospäinsuuntaunut, jos on sukua. Meillä on töissä tällainen tyyppi. Ovikin laitetaan lukkoon jos hän on yksin paikalla, ettei vain asiakkaiden kanssa joudu tekemisiin ja kyse on pomon sukulaisesta. Ei puhu mitään, on vähän "hidas" yms. Pomo tuntuu pitävän osaavana, minusta nyt on aika keskinkertainen tulos, mutta se tulos tulee hitaasti. Ei kai hän oikeasti pidä osaavana, mutta koettaa kannustaa, ei kukaan voi olla niin pihalla. 

Siis olet kade suojatyöpaikassa olevalle kaverille, jonka pomo on hyvää hyvyyttään palkannut tekemään edes jotain, josta saa edes vähän palkkaa? 

Vierailija
217/474 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä pelkäävät Itkevät täällä 😂

Laittanaa ne lakaisemaan vaikka katuja tai pesemään autoja. Kyllä minä uuden chryslerini pesusta voisin hyvin vitosen vipata.

Vierailija
218/474 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Huoh*.

Koskahan AP:n kaltaiset ihmiset tajuavat, että lähes kaikki työttömät ovat valmiit töihin, jos siitä maksetaan kunnon palkkaa inhimillisin ehdoin eikä ihmistä kohdella kuin kasaa sontaa.

Vierailija
219/474 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva juttu, saadaan pikku-usa suomeen,köyhät kyykkyyn ja kadulle asumaan,jotkuthan tätä toivoo ja näköjään toteuttaakin sen, ihanaa ou jeah! god bless america,oikein kyyneleet valuu kun katsoo tähtilippua

Vierailija
220/474 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtä pelkäävät Itkevät täällä 😂

Laittanaa ne lakaisemaan vaikka katuja tai pesemään autoja. Kyllä minä uuden chryslerini pesusta voisin hyvin vitosen vipata.

Toivottavasti joku palkaton pakkotyöllistetty pesee pian rötiskösi. Voi tulla naarmuja ihan vaan vahingossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi