Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman sukunimen olette antaneet lapsellenne?

Vierailija
25.11.2016 |

Odotan esikoistamme. La. 27.2.2017 :) Minä tahdon lapselle oman sukunimen, ja mies tahdoo hänen omansa.
Nyt meillä on riita kumman sukunimen lapsi tulee saamaan. Meillä molemmilla on melko harvinaiset sukunimet, ja väestörekisterin mukaan meitä on myös tismalleen Suomessa saman verran. Olenko todella itsekäs jos päätän "antaa" lapsellemme oman sukunimeni. Olemme myös miettineet yhdyssukunimeä, mutta se taas olisi aivan todella pitkä ja typerän kuuloinen :D

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muutamat sanoo että miehesi eroasi teistä jos valitset oman sukunimesi lapsellenne. 

Voin kertoa että paskan vitut. Meidän kaikilla lapsilla (4) on minun sukunimi ja silti kuvitelkaa, silti olemme olleen jo 15vuotta yhdessä. 

Vierailija
22/59 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä muutamat sanoo että miehesi eroasi teistä jos valitset oman sukunimesi lapsellenne. 

Voin kertoa että paskan vitut. Meidän kaikilla lapsilla (4) on minun sukunimi ja silti kuvitelkaa, silti olemme olleen jo 15vuotta yhdessä. 

Olen mies. Onneksi en sinun miehesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyppä mieheltäsi olisiko hänen lapsillaan hänen mielestään mieluummin kumman teistä sukunimi. Uskallatko?

m

Vierailija
24/59 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies. Onneksi en sinun miehesi.

Onneksi et. Onneksi myös täällä suomessa on miehiä jotka eivät ole noin pinnallisia ja jätä rakastamaansa naista sukunimen takia. Ehkä sinä et rakasta tarpeeksi jos tuommoisen takia olisit valmis ottamaan eron.

Vierailija
25/59 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koko perheellä on sama, arvokas ruotsalainen sukunimi. Riemusta kiljuen vaihdoin pois nen-päätteisen nimeni ja otin mieheni nimen.

Vierailija
26/59 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten raamattu määrää, nainen on miehen omaisuutta. sen takia, naimisiin mennessä vaimo ottaa miehensä sukunimen ja lapsille tulee isänsä sukunimi.

Vierailija
27/59 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuten raamattu määrää, nainen on miehen omaisuutta. sen takia, naimisiin mennessä vaimo ottaa miehensä sukunimen ja lapsille tulee isänsä sukunimi.

Mutta jos lapset ovat äpäriä, mitä sitten?

Vierailija
28/59 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma sukunimihän sille tuli annettua. En mahda mitään sille, jos se sinun mielestäsi on kumma!

Vierailija
29/59 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todella itsekäs lehmä!! Mitä sitten kun lapsesi alkavat vihaamaan sinua kun heillä on sinun sukunimi eikä isänsä? Oletteko edes naimisissa vai onko lapsi äpärä??

Vierailija
30/59 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehesi tulee eroamaan sinusta, vaikka sitten vasta vuosien kuluttua, mikäli annat oman sukunimesi. Asia tulee kalvamaan häntä ja vaikuttaa parisuhteenne toimivuuteen, nakertaa sitä."

"- Tämä on totta. t. mies (lapsilla minun sukunimi)"

I"-tse en eroaisi "vuosien kuluttua" vaan olisi jo kynnyskysymys. Ero tapahtuisi heti.

m34"

- - Kylläpä täällä herkkiä miehiä. - Minua - miehenä -ei olisi niin väljä, jos lapset saisivat äitinsä nimen. Pelkäättekö te muut miehet, että jos lapset saavat äitsinsä nimen niin se on merkki siitä, että lapsia pidetään, jonkun toisen miehen siittäminä, vai mistä kiikastaa? 

Vierailija
31/59 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miehesi tulee eroamaan sinusta, vaikka sitten vasta vuosien kuluttua, mikäli annat oman sukunimesi. Asia tulee kalvamaan häntä ja vaikuttaa parisuhteenne toimivuuteen, nakertaa sitä."

I"-tse en eroaisi "vuosien kuluttua" vaan olisi jo kynnyskysymys. Ero tapahtuisi heti.

m34"

- - Kylläpä täällä herkkiä miehiä. - Minua - miehenä -ei olisi niin väljä, jos lapset saisivat äitinsä nimen. Pelkäättekö te muut miehet, että jos lapset saavat äitsinsä nimen niin se on merkki siitä, että lapsia pidetään, jonkun toisen miehen siittäminä, vai mistä kiikastaa? 

Periaate. jos nainen ei kunnioita minua niin että antaisi lapsellemme minunsukunimen niin ero tulee

Vierailija
32/59 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne jotka haluaa että lapsille tulee isän sukunimi, niin kuinkahan moni heistä vastustaa tasa-arvoista avioliittolakia. voisi olettaa, että noilla ryhmillä on paljon yhteisiä kannattajia.

Vierailija
33/59 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan esikoistamme. La. 27.2.2017 :) Minä tahdon lapselle oman sukunimen, ja mies tahdoo hänen omansa.

Nyt meillä on riita kumman sukunimen lapsi tulee saamaan. Meillä molemmilla on melko harvinaiset sukunimet, ja väestörekisterin mukaan meitä on myös tismalleen Suomessa saman verran. Olenko todella itsekäs jos päätän "antaa" lapsellemme oman sukunimeni. Olemme myös miettineet yhdyssukunimeä, mutta se taas olisi aivan todella pitkä ja typerän kuuloinen :D

Äidin eli minun. Meillä vanhemmilla kummallakin omamme. Minun sukunimeni on vanha ja harvinainen. Miehen sukunimi ruma ja uusi.

Vierailija
34/59 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitkaa se, mikä sopii paremmin etunimen kanssa.

Vierailija
35/59 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kummallakin lapsella on isänsä sukunimi, vaikka on eri isät.

Vierailija
36/59 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eli äidin nimi. Koska se on kauniimpi ja hyvin harvinainen suomalainen sukunimi. Ollaan naimisissa ja molemmat piti oman nimensä. 

Vierailija
37/59 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koko perheellä on sama, arvokas ruotsalainen sukunimi. Riemusta kiljuen vaihdoin pois nen-päätteisen nimeni ja otin mieheni nimen.

Arvokas xD

Vierailija
38/59 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m34"

Periaate. jos nainen ei kunnioita minua niin että antaisi lapsellemme minunsukunimen niin ero tulee

Helppo uhota, kun mitään naista sulla olekaan :D

Vierailija
39/59 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m34"

No eipä se ainakaan naisen tappioksi koidu.. 

Vierailija
40/59 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt, miksi joidenkin miesten kunnia on kiinni niin pienestä kuin sukunimestä. Pelkäävätkö he ihan oikeasti, että joku kuvittelee heidän kasvattavan toisen miehen lapsia jos lapsilla on eri sukunimi kuin heillä? Miksi? Ja mitä väliä sillä on mitä toiset ajattelevat, jos edes ajattelevat?

Meillä ei vielä ole lapsia, mutta jos tulee olemaan, haluan, että heille annetaan minut sukunimeni. (Ollaan siis naimisissa, mutta molemmat pitivät oman nimensä.) Mielestäni ansaitsen päätösvallan tässä asiassa, koska minä kuitenkin tulen olemaan se, joka joutuu kantaa lasta sisällään 9 kuukautta ja synnyttää sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi