Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

raskaana eksälle ja eksän uusi raskaana

Vierailija
24.11.2016 |

En tiedä oikein pitäiskö itkeä vai nauraa.... En olis ikinä kuvitellut joutuvani tämmöiseen tilanteeseen, ihan kun jostain huonosta komediaelokuvasta. Ja lisättäköön vielä että minun ei pitänyt voida tulla raskaaksi luonnollisin keinoin eikä raskautta osattu epäillä yhtään mistään, että tuli totaalisena yllätyksenä ja tosiaan asian selvitessä olin ollut jo useamman kuukauden raskaana. Asiasta entiselle miehelle kerrottuani tämä kihlasi seuraavana päivänä uuden parinkuukauden aikaisen seurustelukumppaninsa ja perään pamautti tämän paksuksi. :D Minulla ei ole siis mitään vastaan tätä hänen uutta elämäänsä enkä ole vaatinut missään vaiheessa mitään enkä omista tätä miestä kohtaan mitään tunteita enkä ole tätä kohtaan katkera, vaikka syytä siihen varmaankin kaiken jälkeen olisi. Mutta mistä moinen vahva reaktio?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tässä kaikki kommentit läpi, mukava että on tullut jotain positiivistakin! Tosiaan, raskaaksi minun ei pitänyt lääkärien mukaan tulla. Seurustelin tuon ukon kanssa 8vuotta, ja lapsi päätti sitten ilmoittaa tulostaan vasta suhteen päätyttyä. Mielenkiintoisen ajan kyllä valitsi, ja oikeasti ihanaa että valitsi kumminkin elämääni saapua :-)  Itse en siis pidä tilannetta mitenkään kamalana, kun olen alusta asti yksin odottanut enkä koe sitä mitenkään epänormaalina että lasta tulisin kasvattamaan yksin. Muut vaan tuntuvat säälivän.. Mulla on kaikki elämän edellytykset kunnossa, eipä puutu kun se isä siitä klassisesta perheidyllistä.  Ja semmoista en koe tarvitsevani, jos joku mies päättää joskus tulevaisuudessa elämääni saapua ja kohdella lastani kuin omaansa, niin antaa tulla. 

Ja joo tosiaan joku tais pohdiskella sitä että raskauteni olisi ollut sen ilmi tullessa mukamas liian pitkällä.. Sanotaan näin että tein "kummallisen" olotilani vuoksi huvikseni raskaustestin, ei olisi mistään muusta oikeasti voinut raskautta huomata kuin niistä kahdesta viivasta testiliuskassa. Ekassa neuvolassa arvioitiin raskauden olevan noin vko 10-12 (viimeisimmästä yhdynnästä katsoen, siitäkin silloin oli jo hyvän aikaa ja itse vatsan koon perusteella neuvolatäti ei olisi osannut arvioida minun olevankaan raskaana) niin laitettiin sitten ylimääräiseen ultraan että voidaan tarkka aika määrittää. Ultraaja siinä sitten huudahti että sinähän olet kyllä runsaasti pidemmällä kuin mitä neuvolassa arvioitu, viikot vastasivat noin 20.  Enkä ole mikään lihava että sinne makkaroihin vois maha hukkua, päinvastoin oon ollut koko ikäni lähes alipainon rajoilla. Kuulemma taaksepäin kallistunut kohtuni vois vaikuttaa tuohon, kuten myös se että mulla on pitkä selkä ja maha näkyy silloin usein myöhemmin..

Vierailija
42/78 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs on huoripukin kullin päälle ollut taas tyhjäpäillä hoppu ja vielä kehtaa keulia asialla.

Hmm, mielestäni en keuli sillä asialla että satuin harrastamaan seksiä eksäni kanssa 8vuoden ajan lukemattomia kertoja ja satuin tulemaan raskaaksi viime metreillä. :D Ikävää jos se jonkun maailmaa vavisuttaa. Nähtävästi heitäkin on, muutamista kommenteista päätellen.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3370 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs on huoripukin kullin päälle ollut taas tyhjäpäillä hoppu ja vielä kehtaa keulia asialla.

Hmm, mielestäni en keuli sillä asialla että satuin harrastamaan seksiä eksäni kanssa 8vuoden ajan lukemattomia kertoja ja satuin tulemaan raskaaksi viime metreillä. :D Ikävää jos se jonkun maailmaa vavisuttaa. Nähtävästi heitäkin on, muutamista kommenteista päätellen.. 

Hyvä että tehokkaaksi lisääntyjäksi kehittävät geenit siirtyvät tuleville sukupolville. Ei tarvi enää paikata työvoimapulaa kehitysmaalaisilla. Yksinhuoltajuuskin on tulonsiirroilla tehty niin helpoksi, että normaaleilla miehillä ei ole enää varaa isoihin asuntoihin.

Vierailija
44/78 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3370 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että tehokkaaksi lisääntyjäksi kehittävät geenit siirtyvät tuleville sukupolville. Ei tarvi enää paikata työvoimapulaa kehitysmaalaisilla. Yksinhuoltajuuskin on tulonsiirroilla tehty niin helpoksi, että normaaleilla miehillä ei ole enää varaa isoihin asuntoihin.

Onko sulla hei joku hätä?

Vierailija
45/78 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan perusteella tuntuu olevan yleistäkin, että lääkärit tuomitsevat nuoria naisia ikuiseen lapsettomuuteen. Olisi mielenkiintoista kuulla diagnoosit noiden lausuntojen takaa. Tai sitten lääkäri sanoo, että voi olla haasteita tulla raskaaksi, ja wt-väki tulkitsee sen niin että voivat nussia niin paljon kuin sielu sietää, ehkäisystä viis.

No mun kaverilla on Turnerin oireyhtymä, ja sille on lääkäri noin sanonut. Kuitenkin jotkut hyvin harvat turner-naiset saavat lapsia.

Vierailija
46/78 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mitä porukkaa olette! Kuksitte ympäriinsä ja lisäännytte miten sattuu.

Vierailija
47/78 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan perusteella tuntuu olevan yleistäkin, että lääkärit tuomitsevat nuoria naisia ikuiseen lapsettomuuteen. Olisi mielenkiintoista kuulla diagnoosit noiden lausuntojen takaa. Tai sitten lääkäri sanoo, että voi olla haasteita tulla raskaaksi, ja wt-väki tulkitsee sen niin että voivat nussia niin paljon kuin sielu sietää, ehkäisystä viis.

Siis nimenomaan näin. Eikä edes wt-väki vaan hyvin yleistä että nainen kuulee lääkärin sanat paljon ehdottomampina kuin mitä ne on. Sama juttu kun ihmiset väittää parantuneesta "parantumattomasta sairaudesta". Se on voinut olla esim. sairaus josta paranemisennuste on 2 prosenttia ja ainahan joku on kahdessa prosentissa.

Vierailija
48/78 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon raskaana, kaksoset tulossa enkä tiiä onko isi meijän koira vai lapissa tapaamani poro..?

Vierailija
49/78 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että miehen uusi nainen on tässä se joka on ollut epävarma asioista. Halunnut varmistusta siihen, että mies ei palaa ap:n luokse vauvan takia.

Joka tapauksessa, onnea lapsesta aloittaja! Kuulostat todella järkevältä ja tasapainoiselta ihmiseltä. :)

Vierailija
50/78 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap! Iloitse raskaudesta ja kyllä ne asiat miehen kanssa aikanaan ratkeaa.

Vierailija
51/78 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että miehen uusi nainen on tässä se joka on ollut epävarma asioista. Halunnut varmistusta siihen, että mies ei palaa ap:n luokse vauvan takia.

Joka tapauksessa, onnea lapsesta aloittaja! Kuulostat todella järkevältä ja tasapainoiselta ihmiseltä. :)

Niin, en tiedä. En tunne tätä naista mutta on tosiaan miestä ja minua todella paljon nuorempi. Ei kyllä oo missään vaiheessa ollut mahdollisuuttakaan siihen että palaisin tuon miehen kanssa yhteen, sitä en halua minä eikä mies. Meidän suhde ei ollut loppujenlopuksi mitään ruusuilla tanssimista ja ero oli ollut jo pitkään käsillä eikä kumpikaan ollut toiselle hyväksi. Mutta onhan se nyt aika extremeä että sitä todistellakseen alettaisiin lasta vääntämään noin tuoreessa suhteessa jossa ihmiset eivät vielä voi mitenkään edes tuntea toisiaan. :D

Kiitos onnitteluista! Mulla on kaikki hyvin ja lapsi tulee saamaan maailman parhaan rakastavan kodin, vaikka siinä vain yksi vanhempi onkin :) 

Vierailija
52/78 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sun on sen lapsen isää pakko kenellekään kertoa, paitsi tietysti sille lapselle sitten joskus ennen kuin se on täysi-ikäinen. Voithan vaikka kavereille sanoa, että kävit vieraissa ja se oli yksi syy teidän eroonnekin. Oishan se aika epäreilua sun exääkin kohtaan alkaan vaatii jotain elatusapumaksuja tms juuri nyt, kun uusi oikea tulevan perheen perustaminen vie kuitenkin hirveesti niin rahaa kuin aikaakin häneltä. Vielä enemmän väärin se olisi exän nykyistä ja heidän tulevaa vauvaansa kohtaan.

Vierailija
53/78 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän sun on sen lapsen isää pakko kenellekään kertoa, paitsi tietysti sille lapselle sitten joskus ennen kuin se on täysi-ikäinen. Voithan vaikka kavereille sanoa, että kävit vieraissa ja se oli yksi syy teidän eroonnekin. Oishan se aika epäreilua sun exääkin kohtaan alkaan vaatii jotain elatusapumaksuja tms juuri nyt, kun uusi oikea tulevan perheen perustaminen vie kuitenkin hirveesti niin rahaa kuin aikaakin häneltä. Vielä enemmän väärin se olisi exän nykyistä ja heidän tulevaa vauvaansa kohtaan.

Miksi sitä pitäisi salailla, eikä mulla ole mitään syytä valehdella käyneeni vieraissa? En mä sitä ole kiusallani kenellekkään kertonut, ja mieskin on kertonut kyllä asiasta eteenpäin että hän on lapsen isä. Et ilmeisesti ole lukenut tekstejäni kunnolla, koska olen monesti sanonut että mieheltä en vaadi mitään osallistumista lapsen elämään jos tämä ei sitä halua.  Ja tämä mun raskaus on ollut tiedossa jo hyvän aikaa ennen sitä kun mies pamautti uuden naisensa raskaaksi, että en nyt näe millä tavalla tämä mun lapsen saaminen olisi yhtäkkiä "väärin" tälle tuoreelle parille..

Vierailija
54/78 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tosiaan törkeää vihjata vaikeasti raskaaksi tulevalle eikö abortti olisi mahdollista....

Kyllä se abortti tässä tilanteessa olisi paras. Miten selität aikanaan lapselle että isällä on melkein samanikäinen sisar/velipuoli? siinä tulee valtavasti ongelmia jos ap lapsen pitää.

Ensinnäkin, on kyllä todella törkeää ehdottaa aborttia tuossa tilanteessa ja toisekseen, mitä ongelmia on siis valtavasti tulossa jatkossa?? Eiväthän nämä sisarukset välttämättä edes tiedä toisistaan, mutta perustan tämän siihen että tiedän oman isäni olleen aikamoinen kepinheiluttaja ja saaneen aikaan ainakin 3 sisarusta joista en tunne ainuttakaan, kuullut  luotettavalta taholta että näin on käynyt ja sitten täysin tuntemattomilta että teidän on pakko olla sisaruksia kun olette aivan samannäköisiä? Mutta  pointti taisi olla se että tuo äijä taitaa olla aikamoinen siemenlinko..

Vierailija
55/78 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään kummallista tuossa  tilanteessa ei ole. Minä itse olin raskaana jo kun kuulin, että mieheni ex-vaimo  on myös raskaana. Heidän avioerostaan ei ollut kulunut vielä vuottakaan. Tämä ex- vaimo ei ollut naimisissa, mutta oli seurustellut jo pidempään uuden kumppaninsa kanssa.  Kun sitten ex-vaimon lapsi syntyi , oli lapselle viranomaisten toimesta merkitty isäksi minun mieheni. Sitten olikin juridisesti yllättävän vaikeata saada tälle vastasyntyneelle virallisesti oikea isä myös papereihin. Kun me kaikki kuitenkin olimme yhtämieltä  siitä ,että ex-vaimon uusi kumppani oli biologinen isä, jouduimme järjestämään oikedenkäynnin Helsingin Raastuvanoikeudessa, jossa lastenvalvoja edusti tätä vastasyntynyttä. Minä mm. jouduin todistamaan, että mieheni asui siittämisen aikaan meillä, olin siis oikeudenkäynnin aikaan jo itsekin pitkällä raskaana. Vasta siinä totisessa tilanteessa aloin nähdä vähän huvittavana koko prosessin. Tämän jälkeen lapsi kastettiin ja sai oikean isänsä nimen ja myöhemmin vielä sisaruksia.

Vierailija
56/78 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tiedän että tällä uudella naisella on entuudestaan yksi pieni lapsi toisen miehen kanssa, ja tämä mies on mun puolituttu ja maininnut naisen olevan hieman "vajaa" päästään ja että on tehnyt esimerkiksi useamman abortin.. Voipi olla että on ehkäisy taas "unohtunut".  :D Mutta mua ei ihan tosissaan haittaa mitä tekevät, niin kauan kun se ei vaikuta negatiivisesti mun ja lapsen elämään. 

Vierailija
57/78 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään kummallista tuossa  tilanteessa ei ole. Minä itse olin raskaana jo kun kuulin, että mieheni ex-vaimo  on myös raskaana. Heidän avioerostaan ei ollut kulunut vielä vuottakaan. Tämä ex- vaimo ei ollut naimisissa, mutta oli seurustellut jo pidempään uuden kumppaninsa kanssa.  Kun sitten ex-vaimon lapsi syntyi , oli lapselle viranomaisten toimesta merkitty isäksi minun mieheni. Sitten olikin juridisesti yllättävän vaikeata saada tälle vastasyntyneelle virallisesti oikea isä myös papereihin. Kun me kaikki kuitenkin olimme yhtämieltä  siitä ,että ex-vaimon uusi kumppani oli biologinen isä, jouduimme järjestämään oikedenkäynnin Helsingin Raastuvanoikeudessa, jossa lastenvalvoja edusti tätä vastasyntynyttä. Minä mm. jouduin todistamaan, että mieheni asui siittämisen aikaan meillä, olin siis oikeudenkäynnin aikaan jo itsekin pitkällä raskaana. Vasta siinä totisessa tilanteessa aloin nähdä vähän huvittavana koko prosessin. Tämän jälkeen lapsi kastettiin ja sai oikean isänsä nimen ja myöhemmin vielä sisaruksia.

Omassa lähipiirissä tai kaukaisemmassakaan ei oo tullut vastaavaa vielä eteen, joten siinä mielessä tämä on herättänyt aikamoista ihmetystä..  Omassa tilanteessa lapsen isää ei tulla mitä ilmeisemmin mainitsemaan mihinkään eikä isyydentunnustusta tehdä, jos mies on halukas joskus osallistumaan tämän lapsensa elämään niin saa sitten noiden tiimoilta ottaa yhteyttä. Tähän mennessä mitään halukkuutta ei ole ollut, ja epäilen tätä jatkossakaan kun nyt kerran ovat sitä toistakin lasta saamassa. Ei ole kysellyt lapsesta koko raskausaikana yhtään mitään, todennäköisesti yrittää vain unohtaa tämän olemassaolon ja keskittyä uuteen elämäänsä.. 

Vierailija
58/78 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vitun kusipää kehtaa edes ehdottaa ap:lle aborttia? Voi helvetti kun se abortti ei ole mikään yksinkertainen toimenpide. Abortissa tapetaan lapsenalku, ei ole verrattavissa esim luomen poistoon

Ihana reaktio, tunteikas.. :D

Painoin jo kerran peukkua, toista kertaa en voi painaa, mutta lähetän sen kirjeitse kirjekyyhkylläni!

Vierailija
59/78 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä saat ilmeisesti sitten jouluvauvan? Jos oot saanu tietää raskaudesta vasta ollessasi viidennellä kuukaudella, ja kertonut exälle siinä vaiheessa? Siis vaikka tää uus pari ois samana iltana tiedon saatuaan aloittanu vauvan teon, niin kuluuhan siinä nyt minimissään 1½ kk ennen kuin voi alkaa edes epäillä, että on tärpännyt... kun en usko, että ovat päivittäin tehneet raskaustestin ja välittömästi sen näyttäessä plussaa, soittaneet sulle. Joten lienet väkisinkin nyt sitten kahdeksannella?  Ei vaiskaan, ite epäilen että ihan hyvä provo, mutta ois pitänyt laittaa vähän tunteita enemmän kehiin kirjoituksiin tai jotain.

Vierailija
60/78 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsellani on kuukautta vanhempi isosisko. He on tosi läheisiä ja hänen äitinsä on yksin minun parhaista kavereista. Isästä meistä kukaan ei ole pariin vuoteen kuullut mitään. Isejä tulee ja menee, mutta sisaruus säilyy.

Ihmettelin, mistä sellaisia ihmisiä tulee, jotka tästä panee 66 miinusta. Kiva äitysloman sä varma oot! Tsemppiä vaan.