Mitä ihmettä tekisin? Sietämätön tilanne.
Onko kenelläkään ollut vastaavaa, avioliitossa 10v sekä lapsia. Yhdessäoloa 16v kaikenkaikkiaan ja kokoajan olen haaveillut toisista enemmän ja vähemmän. Ajatus koko loppuelämän yhdessäolosta tuntuu täysin mahdottomalta. Tuntui 10 vuotta sitten mutta päätin vain sinnitellä, nyt 10v jälkeen tuntuu samata. Lisäksi haaveilen jatkuvasti toisesta henkilöstä jonka nähdessä alkaa heikottaa ja sydän hakkaamaan jne. Onko tämä ihan normaalia aviossa olevan arkea vai? Että kuuluu asiaan?
Kommentit (8)
Juuri tämän takia naiset ottavatkin jatkuvasti avio-eroja. Miehet on uskollisia, naiset tunteiden vietävissä..
Voisinpa ajatella noin järkevästi. Mutta kun näen sen tyypin niin tunne on niin voimakas että tosiaan tuntuu että taju lähtee, jalkoja heikottaa, tuntuu kuin pakahtuisi siihen tunteeseen..ja se tyyppi on eka ajatus aamulla ja viimeinen illalla
a p kirjoitti:
Voisinpa ajatella noin järkevästi. Mutta kun näen sen tyypin niin tunne on niin voimakas että tosiaan tuntuu että taju lähtee, jalkoja heikottaa, tuntuu kuin pakahtuisi siihen tunteeseen..ja se tyyppi on eka ajatus aamulla ja viimeinen illalla
Mä ajattelin kanssa joskus samoin yhdestä tyypistä. Monesti ajattelin rakastelevanikin hänen kanssaan kun rakastelin mieheni kanssa. Laitoin vain silmät kiinni ja kuvittelin tämän toisen miehen mun kanssani siihen tilanteeseen. Mä itse vielä ruokin sitä ihastumisen tunnetta tuota toista miestä kohtaan.
Mutta sitten ajattelin, että ei mitään järkee. Ei siitä kuitenkaan mitään vois tulla. Ajattelin tekoni seurauksia, jos jättäisin mieheni ja hyppäisin tuon toisen miehen kelkkaan. Ajattelin miestäni masentuneena surullisena itkemässä ja lastani kysymässä, että missä äiti on. Tämä mielikuva sai mut lakkaamaan haaveilemisen tuosta toisesta miehestä.
-2.
Vierailija kirjoitti:
a p kirjoitti:
Mä ajattelin kanssa joskus samoin yhdestä tyypistä. Monesti ajattelin rakastelevanikin hänen kanssaan kun rakastelin mieheni kanssa. Laitoin vain silmät kiinni ja kuvittelin tämän toisen miehen mun kanssani siihen tilanteeseen. Mä itse vielä ruokin sitä ihastumisen tunnetta tuota toista miestä kohtaan.
Mutta sitten ajattelin, että ei mitään järkee. Ei siitä kuitenkaan mitään vois tulla. Ajattelin tekoni seurauksia, jos jättäisin mieheni ja hyppäisin tuon toisen miehen kelkkaan. Ajattelin miestäni masentuneena surullisena itkemässä ja lastani kysymässä, että missä äiti on. Tämä mielikuva sai mut lakkaamaan haaveilemisen tuosta toisesta miehestä.
-2.
Tämä siis eka vastaaja. Ei toinen.
Jaahas. Terapeutti-rakkaus-hullu avautuu tänäänkin.
a p kirjoitti:
Eikös siellä terapiassa saa nykysin makoilla sohvalla?
Olet luonut haaveliiton, se on sinun päässäsi oleva unelma. Unelmia saa olla, mutta usein ne voidaan ainakin osin toteuttaa nykyisessäkin parisuhteessa. Vaatii tosin työtä ja kypsymistä. Ja sitä vaivannäköä ei moni halua nähdä.
Eiköhän noita ihastumisia tule useampiakin sen pitkän parisuhteen aikana. Kun sitä ensi-ihastumisen tunnetta ei enää tunnekaan oman puolison kanssa.
Mullekin käynyt useasti noin. Ollaan oltu 10v yhdessä. On tullut monesti ihastumisen tunteita muita miehiä kohtaan, mutta kun asialle ei ole tehnyt mitään ja aikaa kuluu, niin se ihastumisen tunne heikkenee ja mieleen tulee, että mitä ihmettä mä tossakin miehessä näin.
Oma mies kuitenkin se paras mies.