Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sinun kipurajasi kummilapsen joululahjan hinnalle?

Vierailija
23.11.2016 |

Sain juuri 8 -vuotiaan kummityttöni äidiltä viestin, jossa kerrottiin lapsen joululahjatoiveista. Hintahaarukka näissä tuotteissa oli 40 - 200 €. Ei kyllä tule saamaan näiltä kummeilta mitään näin arvokasta lahjaa!

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0e. koska kummilapsi on niin huonosti kasvatettu ja äitinsä myös.

Vierailija
2/49 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20€, lahjan ostin jo. Sen saa, ja kelpaa ihan takuulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisimmille kummilapsille satanen, vieraaksi jääneille viisikymppiä.

Vierailija
4/49 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut synttärinä ja jouluna noin 50€:n lahjan. Kerran ostin 70€:n lahjan. Kyse ei ole kipurajasta vaan periaatteesta.

Vierailija
5/49 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, mitä toivomuksia! Olen melko vahvasti sitä mieltä, ettei lapsi tarvitse kehittyäkseen 200 € härpäkkeitä, vaan yhteistä aikaa rakkaiden kanssa. Mitä, jos veisit lapsen jonnekkin kivaan paikkaan? Iästä riippuen siis vaikka leikkipuistoon/Hopploppiin/huvipuistoon/elokuviin tms. ja syömään? Paljon ikimuistoisempaa kuin kallis krääsä...

Vierailija
6/49 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20€, ei ole varaa enempää maksaa. Enkä osta lahjaa vaan annan rahana. Lapsi jo kouluikäinen.

Vierailija
7/49 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysitkö "listaa"? Kipuraja varmaan jokaisella riippuu omasta tulotasosta ja suhteesta lapseen, eli onko sulla muuta yhteyttä lapseen kuin kerran vuodessa joululahja.

Jos pyysit listaa, niin voit todeta toiveiden olevan aika arvokkaita ja hommata jotain edullisempaa, esim leffaliput ja karkkipussin, kirjoitustarvikkeita, kirjan tmv. Jos et pyytänyt listaa, niin osoittaa huonoa käytöstä kummilapsen vanhemmilta. Itse en kehtaisi.

Vierailija
8/49 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minulla rahaa, mutta käytän sen mielummin omiin lapsiini kuin kummilapsiin, kummilapsia on seitsemän. Onneksi osa kummilapsista on jo aikuisia ja he ovat pudonneet jo listoiltani. Nuorimmalle, 10 vuotiaalle, annan ehkä 20-30 e lahjan, 13 ja 15 vuotiaalle ehkä sama summa. 15 vuotiaan joululahjukset minulta alkavat olla sitten siinä, niin läheinen hän ei todellakaan ole, että jatkaisin. Sitä paitsi sinne toivomuksena on nykyään aina vain ja ainoastaan raha. Yök.

Omien lasteni kummeille olen sanonut jo vuosia, että ostamme itse mitä tarvii ja jos kummi haluaa, niin voi nimellisesti omia jonkun lahjan, mutta maksan sen itse. Eli kummi on tyyliin paketoinut ja kortittanut lahjan vain ja näin asia on toiminut hyvin.

Vierailija
9/49 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kummilapsi. Joululahjan ostin vaatteen ja nimiviirin meni vähän reilu 20e. Se on ihan riittävä. Onneksi ei tule ainakaan vielä mitään toivelahjoja. Kummilapsi tosin puoli vuotias vasta joten...

Vierailija
10/49 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin lapsen äidiltä minkälaiselle tavaralle olisi tarvetta. Sanoi muutaman esimerkin ja löysinkin sitten kaivatut luistimet torista 10€:lla. Ja takuuvarmasti kelpaa heille käytetty koska eihän ne mahdu jalkaan kuin yhden talven. Kipuraja riippuu siitä mitä toivovat lahjaksi. Kallein mitä olen 6v aikana ostanut maksoi n. 55€ (uusi haalari).

Vierailija
11/49 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20e on sellainen normimaksimi, siihen postikulut päälle. Viime synttäreille ostin toiveesta melkein 30 euron nuken (plus postit), nyt jouluksi 15 euron kirjan. Itse esitän/välitä toiveita jotka voi toteuttaa hintahaarukalla 5-20(-30) e, esim. tänä vuonna toiveet kummeille oli

- muovailuvahaa

- hiuskoristeita

- kasvomaalit tai kirja (esim. Astrid Lindgrenin) -> tää kummi ei ehkä tyydy ostamaan vain noita lapsen toivomia maaleja, niin voi sit halutessaan hankkia vaikka molemmat

Vierailija
12/49 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20e. Ei olla mitenkään läheisiä.

Vierailija
13/49 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siinä 10-15 € välillä pyörii.

Vierailija
14/49 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä joulua, niin en osta lahjojakaan. Käytän vähät rahat mieluummin itseeni.

Vierailija
15/49 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kummilapsi ei kehtaa pyytää niin kalliita lahjoja, joita olisin valmis ostamaan. Eli kehtaa pyytää 10-35 e, itse olen valmis ostamaan 50-100 e. Toinen on vielä niin pieni, että siitä on paha sanoa, mutta vanhemmat oletettavasti kiusaantuisivat yli satasen lahjasta. 

Vierailija
16/49 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 20 €. Oon opiskelija, joten rahaa ei kauheesti oo lahjotella... Aina on kuitenkin ollut lapsi ja vanhemmat tyytyväisiä, ja ollaan muutenkin lapsen kanssa tosi läheisiä. Kaverin kummilapsen vanhemmat kertoi sille kanssa lapsen lahjatoiveen. Pyysivät kummilta 300 € lahjaa, tietäen tämän olevan pienipalkkaisessa työssä. Kaveri meinasi laittaa lapselle kortin meneen ja katkaista välit vanhempiin.

Vierailija
17/49 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna kenellekään lahjoja ja itse en halua mitään. Liikaa tavaraa.

Vierailija
18/49 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tulee kiusallinen olo jos kummi ostaa yli 30 euron lahjan. Yksi lapsen tykkäämistä parhaista lahjoista oli kummin ostama  5 euron koru (H&M:stä). 

Vierailija
19/49 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain juuri 8 -vuotiaan kummityttöni äidiltä viestin, jossa kerrottiin lapsen joululahjatoiveista. Hintahaarukka näissä tuotteissa oli 40 - 200 €. Ei kyllä tule saamaan näiltä kummeilta mitään näin arvokasta lahjaa!

Aika hurjaa. Mulla yht. kuusi kummilasta, eikä mitkään noin kalliit lahjat tule kyseeseen. Jos kummilapsi tarvitsee jotain kallista, me kummit olemme ostaneet sen kimppaan. 

Nyt kummilapset ovat jo niin isoja, että löydän heille helposti muutamalla eurolla mieluisia lahjoja divareista ja myyjäisistä. Olen antanut myös yhdenlaisia "aineettomia" lahjoja: aikaa, teatteria jne. 

Kummilapset ovat lähipiiristä ja ollaan jatkuvasti tekemisissä, joten tunnen heidät aika hyvin ja ovat rakkaita. 

Vierailija
20/49 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan toisen kummin kanssa yhdessä ja budjetti 40-60€. Eli siis 20-30€/kummi. Periaatekysymys, lapsi huostaanotettu niin ei yhtään enempää.