Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkanut nolottamaan kun joka vuosi tuntuu tulevan jotain lääkäriasiaa

Vierailija
20.10.2025 |

Joko olen siihen ikään tullut sitten tässä 40+ että terveys alkaa rapistumaan vai missähän vika kun aiemmin ei koskaan tarvinut lääkärissä käydä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista vaivaa?

Vierailija
2/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millaisia syitä. Ei sairauksiaan yleensä itse valitse ainakaan tahallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Sairauksien tai kolotuksien takia en ole lääkäriä tarvinnut vuosikymmeniin paitsi nyt, kun keski-ikä on saavutettu. Nyt on koko ajan jotain.

Vierailija
4/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kannattaa huomata että estrogeenihoito on auttanut usealla epämääräisiin kolotuksiin. 

Vierailija
5/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tuli virtsaoireita ja sen jälkeen hengitysvaivat. Mitähän ensi vuonna, tuskin maltan odottaa. ap

Vierailija
6/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla. Olen 44 vuotias mies ja vähän väliä alkanut jotain vaivaa olla että joutuu lääkärissä käymään. Ärsyttävää.

Vierailija
7/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkittiinko aloittajalta eturauhanen?

Vierailija
8/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viimeksi niin monta asiaa selitettävänä puhelimessa sairaanhoitajalle, etten kolmen jälkeen enää vaan kehdannut kertoa lisää vaivoja, joudun soittamaan uudestaan.🙄

Vierailija
9/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuus ei tule yksin. Esivanhemmillamme tuskin oli enää yksi hammas suussa 4-kymppisenä. Puulusikalla mussuttivat puuroa, naama ahavoitunut ja jänteisen kurttuinen, erilaiset tulehdukset ja loiset kaihersivat kroppaa sisältä ja ulkoa.

Vierailija
10/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin tuli virtsaoireita ja sen jälkeen hengitysvaivat. Mitähän ensi vuonna, tuskin maltan odottaa. ap

Niinpä! Nauti jokaisesta päivästä, jona ei ole asiaa lääkäriin etkä ole huolissasi jostakin terveysasiasta.

Vierailija
11/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi? Oota kun tulee 10 vuotta lisää, ravaat eri lääkäreillä vuorotellen kerran kuussa. Jos saat vielä edullisesti sairausvakuutuksen, ota se!

Vierailija
12/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla sama. No onneksi tahti ei nyt ole ihan mahdottomaksi vielä kiihtynyt ja olen hajauttanut käyntejä niin että osa on yksityisellä, osa terkkarissa ja osa erikoissairaanhoidossa. 

Vierailija
13/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa ap kerhoon! Muistelin just mennyttä elämääni - meni useampi vuosi, ettei lääkärille mitään asiaa. Sitten kun ne ikävaivat alkoi, niin paljon muuta joutanutkaan kuin käymään lääkäreillä, labrassa .....

Ikää mulla "vasta" 60, eturauhanen temppuilee; aiheuttaa vti:ita, rakko ei tyhjene kunnolla; sinne kerääntyy pahoja bakteereita ja tekee sitten tulehduksen (ja lopulta virtsaumpi).

Joskus miettinyt isää ja hänen isää: ei heillä tämänikäisinä ollut minkäänlaisia vaivoja, tarvinnut edes käydä lääkärissä. Isä eli 87-vuotiaaksi, pappa 93. En tule millään pääsemään niin pitkälle. Ehkä mulla se "kello" käy sitten normaalia nopeammin....?

Vierailija
14/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on sairasta sakkia.  Ei ihme,  että terveydenhuolto kuormittuu,  kun nelikymppiset ravaavat lääkärissä kuin vanhukset.

Itse olen 64-vuotias ja lääkäriin joutunut turvautumaan viimeksi n. 10 vuotta sitten. Silloinkin kyseessä oli onnettomuus.

Onko elintavoissanne vikaa? Lihavuutta?

Vierailija
15/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muillakin on. Et ole todellakaan ainoa. Tämä vuosi ollut joillekin rumba.

Vierailija
16/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukuvika kun suksi ei luista, heti eläkkeelle ylipalveltuani kun jäin, puhkesi reuma, minkäs teet ? Suvussa paljon reumaa, käänsin mielessäni asian niin että onneksi se puhkesi vasta silloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän