Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monet jalanjulkijat ei tajua, että tällaisella kelillä

Vierailija
22.11.2016 |

Ei näe heitä ollenkaan auton ratin takaa. Suojateiden ylitys on kamalaa, vaikka kuin hiljaa ja varovasti ajaa niin aiba jostain joku tollo ampaisee eteen. Mustissa vaatteissa ulman heijastinta.

Kommentit (325)

Vierailija
1/325 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan totta.

Mutta koska jalankulkijalla on OIKEUS ja autoilijalla VELVOLLISUUS, jalankulkijat usein käyttävät tätä oikeuttaan säällä kuin säällä ja hinnalla millä hyvänsä.

Eivät tunnu muistavan, että ratinkin takana on vain ihminen.

Vierailija
2/325 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenteessä on mukana kuuroja ja sokeita sekä kuurosokeita de facto joten varovaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/325 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta.. itse jalankulkijana kyllä ajattelen, että mieluummin olen elossa tien reunassa ja odottelen hetken kauemman, kuin olen kuolleena tai halvaantuneena oikeutetusti suojatiellä auton töytäisemänä.

Sen auton massa nyt vain on isompi kuin ihmisen, pienempi aina kärsii.

Vierailija
4/325 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et näe? Optikolle mars

Vierailija
5/325 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varsinkin, kun osa hyppii mistä sattuu tien yli, suojatie saattaa olla 10 metrin päässä, mutta kun jalankulkija ei yhtään viitsi välittää omasta hengestään. Liukkailla se auto ei pysähdy, jos joku päättää hypätä alle.

Vierailija
6/325 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran joku pyörätuolikelaaja tuli kovalla vauhdilla suojatielle pimeällä. Se oli lähellä ettei ollut kelailut kelailtu.

Vierailija
7/325 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralle laitetaan kyllä hieno valopanta, mutta oma henkikulta ei taida olla kovin kallis.

Vierailija
8/325 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Ei aikaisin aamulla tai illalla näe niitä mustissa kulkevia ihmisiä sitä tummaa maata vasten mitenkään. Pyöräilijät on vielä pahempia kun luikauttavat vaan tulla tielle jostain ihan yllättäen. 

Olen nähnyt ainakin täällä nyt sellaisen villityksen ihmisillä, että laittavat hihaan sellaisen pienen vilkkuvan valon. Ihan helvetin jees! Sen näkee jo kaukaa, että tuolla on joku tai jokin mitä kannattaa vähän varoa. 

Ei sillä, että isompia ongelmia olisi ollut, mutta helpottaisi ihan kivasti kun kaikki käyttäisivät pimeällä edes sitä heijastinta, tai pysyisivät sitten siellä jalkakäytävällä. 

Terveisin Naispelko23

Vierailija
9/325 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin pimeää, että et näe, niin silloin hidastat niin paljon, että ylität suojatien kävelyvauhtia. Ei satu onnettomuuksia tuossa nopeudessa.

Turha yrittää siirtää omaa väistämisvelvollisuuttasi muiden vastuulle naurettavin verukkein.

Vierailija
10/325 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et näe? Optikolle mars

Näössä ei ainakaan minulla ole vikaa, mutta tummiin pukeutunutta ei erota pimeällä tihkusateessa, kun vastaan tulevien autojen valotkin heijastuvat tuulilasiin. En halua tappaa sinua. En oikeasti halua. En halua saada sinua myöskään pyörätuoliin. Ihan aikuisten oikeasti - en halua! Mutta kun tämä ei ole vain minun halustani kiinni. Ja se että syy on minun, ei helpota meidän kummankaan oloa vahingon sattuessa.

Vierailija
11/325 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä myöskään tuota! Etenkin talvella pimeään aikaa todella kamalaa!

Olen tullut siihen tulokseen, että sellaiset ihmiset eivät aja autoa, joten eivät tajua kuinka vaarallisesti käyttäytyvät tai sitten ovat vain tyhmiä.

Totuushan on se, että kävelijä kärsii aina, jos jää auton alle. Uutta peltiä saa aina, mutta ihmistä ei.

Vierailija
12/325 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaanpa aasta eli kaipaako auton ajovalot säätöä? Palaako molemmat polttimot?

Vierailija
13/325 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaamieltä, enkä edes aja autoa! En ollenkaan ymmärrä ihmisiä jotka eivät seuraa liikenettä, olivat sitten kävelijöitä, pyöräilijöitä, autoilijoita tai mitä vaan. Osa on niin kännyköidensä lumoissa ettei muuta näekään, osa sitten muuten vaan urpoja.

Vierailija
14/325 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastin pitäisi olla, mutta kyllä autoilijatkin osaavat olla törppöjä. Suurin osa autoilijoista piittaa suojatietä ylittävästä kävelijästä vain, jos tämä todella päättäväisesti kävelee ikään kuin ei autoa huomaisikaan. Tilannenopeutta on liikaa suhteessa näkyvyyteen jne. Todella suututtaa 99% autoilijoista.

Vierailija
15/325 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin pimeää, että et näe, niin silloin hidastat niin paljon, että ylität suojatien kävelyvauhtia. Ei satu onnettomuuksia tuossa nopeudessa.

Turha yrittää siirtää omaa väistämisvelvollisuuttasi muiden vastuulle naurettavin verukkein.

Jotkut jalankulkijat kyllä tekee sellaisia äkkiloikkia ettei mitään rajaa, myös toisten jalankulkijoiden eteen, pyörätielle,päin punaisia jne.

T. ajokortiton

Vierailija
16/325 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi perkele! Kyllä palaa valot ja ihan kävelyvauhtia, mutta Lidlistä tuli mies tien yli maastopuvussa (!?) vielä maastohattu päässä, ilman heijastimia. Oli millistä kiinni etten ajanu yli, kehtas vielä pappa mulkasta! Jotain järkeä tohon pimeelläliikkumiseen toivoisi!

Vierailija
17/325 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi perkele! Kyllä palaa valot ja ihan kävelyvauhtia, mutta Lidlistä tuli mies tien yli maastopuvussa (!?) vielä maastohattu päässä, ilman heijastimia. Oli millistä kiinni etten ajanu yli, kehtas vielä pappa mulkasta! Jotain järkeä tohon pimeelläliikkumiseen toivoisi!

Ehditkö havaita oliko sellainen rimppakinttuinen juoksijatyyppi, heh. ;) Tuppaavat juoksemaan kadun toiselle puolelle Lidliin mistä sattuu kohdin tietä.

Vierailija
18/325 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tummat vaatteet päällä hyppäätte ilman heijastinta eteeni suojatiellä niin siinä käy teille huonosti.

Mutta ei hätää: minä olen täysin turvassa metallikuoren sisällä.

Elämä on valintoja. :)

Vierailija
19/325 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et näe? Optikolle mars

Ei kun ihan oikeasti EI NÄE jos on mustat vaatteet eikä heijastinta. Ei voi nähdä. Eikä ne suinkaan aina ole suojatiellä, sehän olisikin vielä helppoa. Minä luulen myös että jos ei itse autoile ei voi tajuta miten huonosti näkyy ilman heijastinta tai pyörän valoja.

Vierailija
20/325 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrättekö te "meillä on oikeus" -porukka, että autoilija ei voi väistää jos ei näe teitä? Autoilija ei ehdi väistää, jos näkee teidät sillä sekunnilla kun kävelette alle. Autoilija ei näe teitä, jos ette käytä heijastimia. Mikä helvetti tässä on niin vaikea tajuta? Ihan sama kenellä on väistämisvelvollisuus ja kenellä ei, mutta KÄYTTÄKÄÄ NIITÄ HEIJASTIMIA! Mitä enemmän, sen paremmin näytte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän