Aika onnistunut sukupuolenkorjaus transmiesmallille
Ei kyllä uskoisi, että hän vielä muutama vuosi sitten oli nainen.
https://www.instagram.com/egoshooter/?hl=fi
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä. Kun katsoo noita kuvia joissa se on vielä nainen, niin tulee sellainen olo että sikiön kehityksessä on joku jossain vaiheessa mennyt "pieleen", sillä jo naisena benjaminilla näytti olevan aika maskuliiniset piirteet. On kyllä onnistunut korjaus.
"Sikiön kehityksessä on joku jossain vaiheessa mennyt pieleen" en ihmettele enää yhtään miksi jotkut vaihtaa sukupuoltaan jos vähänkään liian miehiset piirteet omaava nainen koetaan pieleen menneenä naisena. Huoh.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Outoa että suvaitsevaiset juhlivat ihmisen silpomista ja hormonitoiminnan sekoittamista lääkkeillä, vaikka jokainen pitäisi hyväksyä sellaisena kuin on ja sukupuolikin on vain sosiaalinen konstruktio. Eikö olisi terveempää konstruktoida itsensä haluamakseen sukupuoleksi sosiaalisesti lääkityksen ja amputaatioiden sijaan? Tai sitten kolmanneksi tai neljänneksi sukupuoleksi koska niitäkinhän kuulemma on?
Tunnetko yhtäkään transihmistä? Jos he tuntevat olevansa väärässä kehossa, mikä sinä olet sanomaan mikä heille olisi "terveempää"? Pidä suusi kiinni asioista, joista sinulla ei ole muuta kuin heikkoa mutu-tuntumaa.
jos termistöä korjaisi niin hän on ollut aina mies, ennen on ollut vain naisen vartalossa. sen takia se on sukupuolenKORJAUS, ei vaihdos eikä toiseksi sukupuoleksi vaan aleta
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä. Kun katsoo noita kuvia joissa se on vielä nainen, niin tulee sellainen olo että sikiön kehityksessä on joku jossain vaiheessa mennyt "pieleen", sillä jo naisena benjaminilla näytti olevan aika maskuliiniset piirteet. On kyllä onnistunut korjaus.
Siinä on vaan miehelle tarkoitettu sielu tupsahtanut väärään ruumiiseen. Näitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
jos termistöä korjaisi niin hän on ollut aina mies, ennen on ollut vain naisen vartalossa. sen takia se on sukupuolenKORJAUS, ei vaihdos eikä toiseksi sukupuoleksi vaan aleta
Siis nainen, joka on halunnut olla mies. Kromosomit eivät tule muuttumaan, solutason biologia ei tule muuttumaan, vaikka amputoisi ja silpoisi miten monta ruumiinosaa ja sekoittaisi hormonitoiminnan lääkkeillä.
Noista ihmisistä ei tule oikeita miehiä tai naisia, vaan eräänlainen lastentarhaikäisten lasten tietotasolle sopiva karikatyyri vastakkaisesta sukupuolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuu suoraan sukupuoli sosiaalisena kontruktiona-käsitettä vastaan. Ei penis ja testosteroni sellaisia ole.
Miksei näille vaan sanota, että alat vaan katsoa salkkareita ja annat tisseille nimet niin valmis on. No, ei näytä olevan vaikka harvoin kovin hyviä vastakkaisen sukupuolen edustajia näistä tulee. Syntyjään sukupuolensa edustajiin verrattaessa ei koskaan. Sekään ei haittaa.
Nyt en kyllä ymmärtänyt, että olitko puolesta vai vastaan vai mitä hittoa...
Eihän tuossa olla puolesta tai vastaan. Käsitellään vaan itse ilmiötä. Se oli asia jota et ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Outoa että suvaitsevaiset juhlivat ihmisen silpomista ja hormonitoiminnan sekoittamista lääkkeillä, vaikka jokainen pitäisi hyväksyä sellaisena kuin on ja sukupuolikin on vain sosiaalinen konstruktio. Eikö olisi terveempää konstruktoida itsensä haluamakseen sukupuoleksi sosiaalisesti lääkityksen ja amputaatioiden sijaan? Tai sitten kolmanneksi tai neljänneksi sukupuoleksi koska niitäkinhän kuulemma on?
Tunnetko yhtäkään transihmistä? Jos he tuntevat olevansa väärässä kehossa, mikä sinä olet sanomaan mikä heille olisi "terveempää"? Pidä suusi kiinni asioista, joista sinulla ei ole muuta kuin heikkoa mutu-tuntumaa.
Mitä jos joku hintelä mies on mielestään väärässä kehossa jos ei näytä Bull Mentulalta? Pitäisikö lääkärien työntää kaikki mahdolliset steroidit ja pumpata täyteaineita lihaksiin, jotta kokisi olevansa oikeassa kehossa?
Vierailija kirjoitti:
Molemmat on väärässä, vaikka dysforia on oikea, dysmorfiaan rinnastettava kehonkuvan häiriö asia niin sitä ei todellakaan ole järkevää hoitaa aina hormonien ja leikkausten avulla. Tiedän monia keiden kohdalla muut asiat (mm. terapiassa asiasta puhuminen ja vertaistuki) auttoi ja jotka katuisivat tänä päivänä hormonien ottamista tai leikkauksia. Mikään ei ole vittumaisempaa kuin tajuta vuosien hormonipistosten ja kalliiden leikkaisten jälkeen että eihän tämä ratkaissutkaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos joku hintelä mies on mielestään väärässä kehossa jos ei näytä Bull Mentulalta? Pitäisikö lääkärien työntää kaikki mahdolliset steroidit ja pumpata täyteaineita lihaksiin, jotta kokisi olevansa oikeassa kehossa?
Vertaat tosissasi hintelää miestä ja Bull Mentulaa sekä transihmisen vääräksi sukupuoleksi kokemaa kehoa toisiinsa? No, etpä ole montaakaan älykästä mielipidettä tällä palstalla ennenkään esittänyt.
Kun minä hain pieneen päiväleikkaukseen kosmeettisen haitan takia, niin plastiikkakirurgi määräsi psykiatrille. Sisätautilääkäri oli minulle omasta aloitteestaan laittanut lähetteen plastiikkakirurgille.
Se minun vaivani oli selvästi perusteltua leikata, koska se haittasi minun toimintaani vaikuttamalla negatiivisesti ihmisten käsitykseen minun ulkonäöstä olemalla epätyypillinen ja epämaskuliininen ominaisuus. Itse vaivan oli toisen sisätautilääkärin mielestä aiheuttanut vääränlaisten lääkkeiden määrääminen varhaisnuoruudessa.
Että niin vaikeaa oli päästä leikkaukseen että siinä kesti kymmenisen vuotta jotta sain hävetä ja kärsiä vaivasta kun ei yksityiselle rohjennut vaatia rahasyistä. Samaan aikaan sitten oikeasti psykiatria tarvitsevilta ihmisiltä leikataan/lääkitään lisääntymiskyky pois ja paljon muuta kuin jossain natsien eugeniikkaohjelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Siis nainen, joka on halunnut olla mies. Kromosomit eivät tule muuttumaan, solutason biologia ei tule muuttumaan, vaikka amputoisi ja silpoisi miten monta ruumiinosaa ja sekoittaisi hormonitoiminnan lääkkeillä.
Noista ihmisistä ei tule oikeita miehiä tai naisia, vaan eräänlainen lastentarhaikäisten lasten tietotasolle sopiva karikatyyri vastakkaisesta sukupuolesta.
Kuka tai mikä taho päättää, millainen on "oikea mies tai nainen"? Ja kuinka tuollainen "oikea nainen tai mies" määritellään? Pitääkö olla kaikki osaset kohdillaan? Ihan jokaikinen? Entäs jos on muuten "nainen", mutta ylähuulella kasvaa mustaa karvaa? Tai "oikea mies", mutta rintoihin kertyy hieman rasvakudosta, vaikka muuten olisi oikeinkin timmi ja trimmi? Olenko minä "oikea nainen", kun olen syntynyt naisen kehoon, indentifioin itseni naiseksi, vielä heteroksi sellaiseksi, mutta en pysty saamaan lapsia? Onko sillä merkitystä, onko lapsettomuuden syy se, että kohtuni on kehittynyt riittämättömästi? Tai se, että kaikki on kyllä juuri niin kuin pitääkin, noin niinku fyysisesti, mutta ei vaan onnistu? Tai se, että en ovuloi (käytännössä en tuota munasoluja)? Tai ehkä minut on raiskattu väkivaltaisesti, ja samalla raiskaaja rikkoi synnytyselimeni? Olenko minä oikea nainen?
Olen naimisissa transmiehen kanssa ja meillä on hedelmöityshoidoilla hankittu lapsi. Kummasti tuo lasten tietotasolle sopiva karikatyyri onnistuu olemaan hyvä isä ja aviomies.
Kun minä hain pieneen päiväleikkaukseen kosmeettisen haitan takia, niin plastiikkakirurgi määräsi psykiatrille. Sisätautilääkäri oli minulle omasta aloitteestaan laittanut lähetteen plastiikkakirurgille.
Se minun vaivani oli selvästi perusteltua leikata, koska se haittasi minun toimintaani vaikuttamalla negatiivisesti ihmisten käsitykseen minun ulkonäöstä olemalla epätyypillinen ja epämaskuliininen ominaisuus. Itse vaivan oli toisen sisätautilääkärin mielestä aiheuttanut vääränlaisten lääkkeiden määrääminen varhaisnuoruudessa.
Että niin vaikeaa oli päästä leikkaukseen että siinä kesti kymmenisen vuotta jotta sain hävetä ja kärsiä vaivasta kun ei yksityiselle rohjennut vaatia rahasyistä. Samaan aikaan sitten oikeasti psykiatria tarvitsevilta ihmisiltä leikataan/lääkitään lisääntymiskyky pois ja paljon muuta kuin jossain natsien eugeniikkaohjelmassa.
Sulla oli miestissit?
Vierailija kirjoitti:
Törkeää tekstiä jopa sinunkaltaiseltasi häiriintyneeltä pedofiililta ja naisvihaajalta. Et vastannut edes kysymykseen: Tunnetko yhtään transihmistä???
Vierailija kirjoitti:
Missä muka kuvia, joissa vielä nainen?
Googlesta löytyy, instasta en löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tai mikä taho päättää, millainen on "oikea mies tai nainen"? Ja kuinka tuollainen "oikea nainen tai mies" määritellään? Pitääkö olla kaikki osaset kohdillaan? Ihan jokaikinen? Entäs jos on muuten "nainen", mutta ylähuulella kasvaa mustaa karvaa? Tai "oikea mies", mutta rintoihin kertyy hieman rasvakudosta, vaikka muuten olisi oikeinkin timmi ja trimmi? Olenko minä "oikea nainen", kun olen syntynyt naisen kehoon, indentifioin itseni naiseksi, vielä heteroksi sellaiseksi, mutta en pysty saamaan lapsia? Onko sillä merkitystä, onko lapsettomuuden syy se, että kohtuni on kehittynyt riittämättömästi? Tai se, että kaikki on kyllä juuri niin kuin pitääkin, noin niinku fyysisesti, mutta ei vaan onnistu? Tai se, että en ovuloi (käytännössä en tuota munasoluja)? Tai ehkä minut on raiskattu väkivaltaisesti, ja samalla raiskaaja rikkoi synnytyselimeni? Olenko minä oikea nainen?
Ensinnäkin todennäköisesti noista asioista ei ole tapahtunut sinulle kuin osa ja sekin jo tekee sinusta harvinaisen poikkeuksen, jota ei voi verrata siihen että mielenterveysongelmainen mutta fyysisesti terve ihminen haluaa amputoida ja lääkitä itseään tietyllä tavalla. Niissä sukuelinleikkauksissa ei luoda mitään uutta, vaan tuhotaan vanhaa ja yritetään ripustaa se vanha ehjä kudos sellaiseen muotoon, joka muistuttaisi vastakkaista sukupuolta. Vaikka ne synnytyselimet olisivat miten rikki, niistä ei saa miehen sukuelimiä sen paremmin kuin ehjistäkään; ehkä vielä huonommin.
Se että sinä olet hedelmätön ei tarkoita sitä että lääkärin pitäisi rikkoa lääkärin valaa ja tehdä joku ihminen sellaiseksi tarkoituksella.
Mitä noihin oikeisiin miehiin ja naisiin tulee, niin se on hyvä kysymys. Plastiikkakirurgia kuten muutkin lääketieteen alat pyrkii lisäämään ihmisen lisääntymismenestymistä ja vähentämään sosiaalista haittaa. Ihmiset vierastavat erilaisuutta biologisista syistä ja ihmisen muovaileminen tuolla tavalla voi hämätä pinnallisesti mutta varmasti vaikeuttaa mahdollisuuksia luoda syvempiä suhteita.
Jos kerran itsekään et tiedä mikä oikea mies tai oikea nainen, niin miksi lääketieteen pitäisi muovailla joku ihminen sellaiseen kuntoon, joka vastaa juuri tämän potilaan käsityksiä oikeasta miehestä tai naisesta? Kun sukupuoleensa tyytymättömästä miehestä ei saada sellaista ihmistä, joka tutkimuksissa vastaisi normaalia naista lukuisissa asioissa (jo pelkästä luurangosta voi päätellä että kyseessä ei ole se, mikä haluaisi olla) niin miksi sellainen operaatio on hyväksyttävä mutta hintelän pojan muuntaminen Mentulaksi ei ole? Mihin vedetään raja ihmisten muutoshaluissa?
Noin yleisellä tasolla olis kiva jos instagram sisältäisi muutakin kuin posetuskuvia omasta pärstästä ja rintalihaksista... Mutta hyvin komeita jätkiä molemmat, ei tosiaan uskoisi että joskus ovat olleet naisen kropassa.