Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte kehon kestämään kovaa treeniä?

Vierailija
19.11.2016 |

Minulla ainakin tulee kova lihaskipu ja jotkut nivelet kipeiksi jos treenaan liikaa. Nyt treenaan noin kolme kertaa viikossa akrobatiatreeneissä jotka kestävät 1-2 h kerrallaan. Sen lisäksi käyn juoksemassa tai uimassa kerran tai pari kertaa viikossa. Arkiliikuntaa tulee päivittäin kävelyn muodossa ja venyttelyä yms kehonhuoltoa teen päivittäin. Koen etten voi enkä ehdi enää lisätä tästä yhtään liikuntaa, keho ei kestä enempää. Tarkoitus olisi laihtua muutaman kiloa niin ettei lihakset sula tai ettei kunto huonone. Mutta koska treenaan jo nyt kohtuullisen paljon niin myös treenin jälkeinen nälkä on tosi kova, miten sitte kun vielä vähentää syömistä...

Ja siis haluan laihtua ihan itseäni varten jotta peilikuva olisi vähän miellyttävämpi.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä krooninen sairaus sinulla on? Kyllähän sekin voi vaikuttaa siihen, miten kroppa kestää treenaamista. Terveiden treenaajien antamat neuvot, vaikka hyvätkin, eivät välttämättä sovi sinulle.

En halua mainita sairautta mutta autoimmuunisairaus kyseessä.

Vierailija
42/66 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on useita kroonisia sairauksia (autoimmuunisairauksia) ja olen itselläni tehnyt treenaamisessa ja laihduttamisessa seuraavat huomiot:

Lepoa on oltava enemmän kuin muilla. Ihan selkeä lepoviikko kerran kuussa, jolloin treeni on tosi kevyttä (lähinnä kävelyä ja venyttelyä) ja yritän tyhjätä viikon muutenkin rauhallisemmaksi.

Sairaudet vie voimia, joten samaan kuin muut en vain millään pysty, jos haluan samalla käydä töissä ja olla perheen kanssa. Ja liian väsyneenä sairaudet helposti pahenee ja treeni on pakko jättää välistä, joten yritän taiteilla niin että jaksan työt, treenin ja voimia jää vielä perheellekin.

Vanhetessa läskiä tulee helpommin. Pitää joko vähentää syömistä, lisätä liikuntaa tai antaa periksi. Mä olen vähän vähentänyt syömistä, mutta ajattelin silti että mun äidin tyyli voisi olla ok. Noin 3 kiloa per 10 vuotta eli 70 vuotiaana painaisin 10 kiloa nykyistä enemmän. Ei näkyisi rypyt niin pahasti :)

Autoimmuunisairaus minullakin. Ja totta tuo että lepoa tarvitsee enemmän kuin perusterve. Lääkärinikin käski keventämään kalenteria (minkä tein niin paljon kuin pystyin, loputtoman paljoa opiskelija ei voi) ja huolehtimaan siitä että saisin nukuttua hyvin. Yritän olla vertaamatta itseäni terveempiin, enkä siis todellakaan tavoittele sellaisia treenimääriä mitä tuolla yhdessä viestissä kerrottiin pyöräilijöiden ja triathlionistien tekevän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen ja kovaa treenaaminen ei onnistu yhtäaikaa.

Vierailija
44/66 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuli pari pointtia mieleen niiltä ajoilta kun treensasin kovaa kilpaurheilua varten. Lepopäivä tarkoittaa lepäämistä, ei kävelyä eikä venyttelyä. Niitä on oltava yksi tai kaksikin viikossa. Kunto kohenee vaikka pitäisi kaksikin. Olin painoluokkalajissa, painon nousu kovista treeneistä huolimatta piti estää. Minulla parhaiten toimi pääaterian (pasta,kana,vihannekset) sijoittaminen 2-3h ennen kovia treenejä. Jos en syönyt erittäin hyvin ennen treenejä, olisin illalla voinut syödä koko jääkaapin tyhjäksi. Painon tiputus onnistui hyvin, söin aina kahden tunnin välein jotain vähäenergistä, pari pientä ateriaa päivässä ja kolme litraa vettä. Kolme kiloa sain aina noin muutamassa päivässä lähtemään. Aineenvaihdunta toimi hyvin :) minulla ei muuten kestä olkapäät jostain syystä pilatesta kovan treenauksen kanssa saman aikaisesti. Kannattaa ehkä harkita muuta lajia jos nivelet kipeytyy..

Vierailija
45/66 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaminen ja kovaa treenaaminen ei onnistu yhtäaikaa.

Onko näin? Miksei onnistu?

Vierailija
46/66 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen laihtunut pienentämällä annoskokoja. Vaihdoin ruokalautasen leipälautaseen ja keittoa otan max. 3 dl. Mulla kova liikunta vain kasvattaa ruokahalua, eikä siis todellakaan laihduta.

Hei hyvä idea tuo pienempi lautanen! Otan käyttöön. Kiitos!

Minulla myös liikunta on aina ruokkinut ruokahaluakin. Mutta kun rakastan liikuntaa.

Juu, totta kai saa ja pitääkin liikkua. Itsekin liikun kohtalaisen paljon ja olen myös yrittäyt laihduttaa rääkkiliikunnalla. Virhe.

Vierailija
47/66 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päätavoite on painonpudotus, kannattaa miettiä väliaikaisesti muiden aerobisten lajien harrastamista ja laittaa akrobatia tauolle kunnes olet saanut laihdutettua. Kamppailulajeilla saa aika nopeasti tuloksia.

Vierailija
48/66 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

V: en mitenkään.

Vierailija
49/66 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa tähän mittasi, niin voidaan arvioida, tarvitseeko sinun oikeasti laihduttaa vai onko kehonkuvasi vääristynyt. Tai kerro painondeksisi. Jotenkin kuulostaa pakonomaiselta tuo treenaaminen. Kehosi antaa kivun avulla merkkejä, että kaikki ei ole kunnossa. Silti haluat rääkätä sitä vain lisää.

Vierailija
50/66 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan sillein puolihuolimattomasti vihjaan että saattaisi hänellä olla kehossa vähän löysiä, niin se saa vaimon motivoitumaan lenkille ja salille.

Toki tuloksiakin pitää kehua, vaikkei niitä näkyisikään.

Hyi mikä mies. Vaimosi elämäntapamuutoksen pitää lähteä hänestä itsestään, muuten on vaikea löytää motivaatiota pitkäaikaiseen muutokseen. Hoidathan osasi kotitöistä ja huolehdit lapsista jotta vaimosi pääsee lenkille?

Vierailija
51/66 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos päätavoite on painonpudotus, kannattaa miettiä väliaikaisesti muiden aerobisten lajien harrastamista ja laittaa akrobatia tauolle kunnes olet saanut laihdutettua. Kamppailulajeilla saa aika nopeasti tuloksia.

Kuulostaa masentavalle. Ehkä vaan hyväksyn että laihtumiseni tulee olemaan todella hidas prosessi ja harrastan sellaista liikuntaa mikä oikeasti kiinnostaa ja tuntuu hyvälle.

Vierailija
52/66 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa tähän mittasi, niin voidaan arvioida, tarvitseeko sinun oikeasti laihduttaa vai onko kehonkuvasi vääristynyt. Tai kerro painondeksisi. Jotenkin kuulostaa pakonomaiselta tuo treenaaminen. Kehosi antaa kivun avulla merkkejä, että kaikki ei ole kunnossa. Silti haluat rääkätä sitä vain lisää.

Mistä olet keksinyt että treenaisin jotenkin pakonomaisesti? Ehän minä kuitenkaan treenaa edes joka päivä. Ja treenimäärä on nyt se mitä keho kestää, enemmäksi en ole sitä pystynyt nostamaan.

Mitat on tällä hetkellä sellaiset että painoindeksi 23, ja tavoitepainossani se olisi noin 20,5.

Vierailija
53/66 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle tuli pari pointtia mieleen niiltä ajoilta kun treensasin kovaa kilpaurheilua varten. Lepopäivä tarkoittaa lepäämistä, ei kävelyä eikä venyttelyä. Niitä on oltava yksi tai kaksikin viikossa. Kunto kohenee vaikka pitäisi kaksikin. Olin painoluokkalajissa, painon nousu kovista treeneistä huolimatta piti estää. Minulla parhaiten toimi pääaterian (pasta,kana,vihannekset) sijoittaminen 2-3h ennen kovia treenejä. Jos en syönyt erittäin hyvin ennen treenejä, olisin illalla voinut syödä koko jääkaapin tyhjäksi. Painon tiputus onnistui hyvin, söin aina kahden tunnin välein jotain vähäenergistä, pari pientä ateriaa päivässä ja kolme litraa vettä. Kolme kiloa sain aina noin muutamassa päivässä lähtemään. Aineenvaihdunta toimi hyvin :) minulla ei muuten kestä olkapäät jostain syystä pilatesta kovan treenauksen kanssa saman aikaisesti. Kannattaa ehkä harkita muuta lajia jos nivelet kipeytyy..

Miksei lepopäivänä saisi edes kävellä tai venytellä? Voihan sitä aina kävellä rauhallisesti ja venytellä kevyesti, ei välttämättä mitenkään hampaat irvessä.

Vierailija
54/66 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppa ei vapauta rasvaa ellei saa sitä ravinnon mukana tarpeeksi. Kroppa ei vapauta nestettä ellei saa sitä päivän aikana tarpeeksi. Kroppa kehittyy levon aikana korjatessaan kovan liikunnan aiheuttamia vaurioita entistä vahvemmiksi, tätä kutsutaan kehittymiseksi. Lihasmassa kiihdyttää aineenvaihduntaa. Lepopäivä tarkoittaa oikeasti lepopäivää. Uni on tärkeää. Perusasiat kuntoon. Jos ei auta, tarkista ruokavaliosi makroarvot ja peruskulutuksesi sekä päivittäinen kalorimäärä. Ehkä syöt yli kulutuksen, ehkä syöt liian vähän, jolloin kroppasi on säästöliekillä ja näin ollen pitää kynsin ja hampain kiinni rasvoistaan.

Vierailija
55/66 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku tuosta että miksei lepopäivänä saisi edes venytellä? Pitäisikö vaan sängyssä makoilla?

Vierailija
56/66 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kulutat paljon niin ruoki nyt ihmeessä kunnolla sitä kroppaa! Rasvaa, proteiinia, hiilaria, kaikkia pitää tulla. Muu on sama kuin ajelisit mersulla soratiellä tankki lähes tyhjänä ja kakkosvaihteella. Kunnolla vaan ruokaa naamariin. Ja toisena on riittävä lepo. Enpä usko, että treenisi niitä maailman kovimpia ovat jos et edes tee raskaita moninivelliikkeitä koskaan.

Vierailija
57/66 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen! Ihan älyttömiä neuvoja täällä! Jos keho prakaa jo nyt, onko ihmekään ettei se siedä yhtään enempää treeniä?

Mikä on tavoitteesi? Laihtua ja kehittyä akrobatiassa? Jos näin on, niin mitkä ovat lajisi vaatimukset? Notkeus? Kehonhallinta? Aerobisen kunnon merkitys?

Miten saavutat nämä tavoitteet? Tee itsellesi nousujohteinen suunnitelma. Haluat treenata akrobatiaa 4 kertaa viikossa ja käydä lenkillä(kö?) 1-2 kertaa viikossa. Loppukuu kevennetysti 2 akroa, 1 kovempi lenkki, 1 kevyempi kävely. Keho saa rauhassa latautua. Ensi kuussa kolme akroa, 1 kova lenkki, sen jälkeen 4 akroa, 1 lenkki. Helmikuussa toivon mukaan pystyt jo suoriutumaan tavoitteestasi. Ei sen suunnitelman tarvitse olla juuri tämä, mutta jotain tänne päin.

Laihtuminen tulee järkevillä ruokavalinnoilla. Akrobatia on esteettinen laji? Valmentajasi tai kokeneemmat harrastajat osaavat varmasti neuvoa sinua mitä juuri sinun lajisi edustajat ravinnosta tarvitsevat.

Yksi askel taakse tarkoittaa usein kahta askelta eteenpäin. Nukun pohja on hyvin rakennettu, pystyt ylittämään itsesi ihan eri tavalla kuin ennen. Tsemppiä ja malttia ja nyt sitä suunnitelmaa väsäämään. :)

Vierailija
58/66 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä akrobatia ei ole sinun kehollesi oikea liikuntamuoto? Liian rasittavaa nivelille?

Lihas tehdään salilla ja läski lähtee keittiössä. Liikuntaa lisäämällä tuskin saat paria kiloa pois. Et kerro yhtään kuinka paljon ja mitä syöt. Joten vaikea ottaa kantaa ravitsemuspuoleen, ja sehän tässä nyt mättää selvästikin. Aktiivisuustasosi on varmasti riittävä.

Minusta taas oikea liikuntamuoto on sellainen mistä itse tykkää. Myöskään fyssari ei löytänyt valinnoistani valitettavaa.

Syömiseen on siis enemmän kiinnitettävä huomiota. Tuolla aikaisemmin tuli jo vinkkiä annoskoon pienentämisestä ja se varmasti on hyvä juttu.

Tuossa Prisman 3-osaisessa laihdutusdokkarissa porukka (75) jaettiin 3 ryhmään (jatkuvasti himoitsevat, herkuttelijat ja lohtusyöjät ) ammattilaisten toimesta. Kaikilla painon putoaminen tyssäsi jossain vaiheessa ja neuvo kuului: vähennä syömistä edelleen, koska elimistö kulutti lihavana enemmän kuin 15kg kevyempänä.

Se Prisman laihdutusdokkari oli pitkästä aikaa hyvä laihdutusohjelma tv:ssä, ne asiantuntijat vaikuttivat ihan oikeilta asiantuntijoilta eikä olleet ollenkaan sellaisia tyhjän lässyttäjiä niin kuin dieettiohjelmissa yleensä on.

Vierailija
59/66 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan yleensä ennen treeniä aina amfetamiinia :)

Vierailija
60/66 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just tätä kun jengi lähtee tekemään hirviöhiitiä tai varauksetta kopioi netistä treeniohjelmia. Perusteet kuntoon!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi