Voi v**** sosiaalitoimisto!! Ne laittoi mut kuseen!!!! Apua!!!
En tiedä muistaako joku, kun laitoin siitä isästäni, joka kuoli varattomana.
No nyt selvisi sen verran, että laskut kuittaantuu kun näytän toteen, että kuolinpesä on varaton.
Sossu maksaa kirkon 450 € laskun.
Mut sitten toi hautaustoimiston lasku, se oli siis 1400 €. Sossu käski käyttämään tätä paikkakuntalaista kallista ht.a ja nyt suostuu maksamaan hautauskuluja 750 €. Otin siis kaikki halvinta mitä löytyy ja katsoin sossun sivuilta tarkkaan, mitä kuuluu " varattomankin hautaukseen".. No lähentelee se summa oikeasti tuota 750€.a mutta siihen alv.t päälle niin summa oli melkein 1400€. Eli siinä laskussa ei mitään muuta kuin tavallinen arkkuhautaus, matkat ja kukka arkun päälle.
Nyt sossu sanoo että loppu 550 € jää minulle maksettavaksi, plus perunkirjoista aiheutuneet kustannukset..
Ei mulla ole penniäkään rahaa ylimääräistä!!
Mitä vittua mä teen???
Kommentit (147)
Ja nyt kun katson tuota laskelmaa niin summa hautaustoimiston kuluihin on 650 kun toi kirkon lasku pois, laskin väärin. Eli jäin ihan vitusti velkaa isäni hautajaisista...
Mää tapan itteni..
Laulat vaan: "LIVE IS LIFE! NAN NAA NA NA NA! ÖBLÄ BÖBLÄ LIFE! NAN NAA NA NA NA! LIIIIIIIIFE! NAN NAA NA NA NA! LIVE IS LIFE!"
Mitä tuossa voi muuta tehdä? Kannattaa olla vähän rikkaampi, eikä perseaukinen. NAN NAA NA NA NA.
Sun olis pitänyt etukäteen selvittää paljonko se sossu hautajaisista maksaa. Et kai tosissaan luullut että piikki on noin vaan auki.
Ei ole sun tehtäväsi maksaa kenenkään hautajaisia. Älä siis suostukaan.
Et sitten ottanut riittävän kattavasti asioista selvää? On vielä asiota joita voit tehdä, että selviät tuosta laskusta. Kiukuttelun sijaan rupea ottaa asioista selvää.
Siis veloittaako kirkko hautauksesta 750 e ja hautaustoimisto 650 e? Sossu maksaa tuon hautaustoimiston osuuden plus 100 e ja sun pitää maksaa loput kirkon osuudesta eli 650 e?
Ei tuo voi mennä varattoman kohdalla noin, kammottavaa jos ihmiset joutuu surun keskellä vielä taloudelliseen ahdinkoon. Kirkko vielä vaatimassa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on oppivelvollisuus, mutta ei näköjään mitään velvollisuutta oppia lukemaan ja ymmärtämään lukemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitää ihan paikkansa. Mutta velkaa ei voi ensin synnyttää ja sitten vasta alkaa kiukuttelemaan, että en maksa.
Vierailija kirjoitti:
Tee valitus.
Mistä?!
Kirkko ei maksa mitään, mutta jos on pitänyt kahvitilaisuuden tm. muistojuhlan, niin se tietysti maksaa kuten pitopalvelu yleensäkin.
Kuljetuksen alv on 10% ja muuten 24%... siinä ei 750€ lähentelevä summa muutu mitenkään kaksinkertaiseksi alvit lisäämällä.
Itse makoin halvimman arkun kanssa 1200 hautaustoimistolle ja seurakunnan lasku oli 350 tuhkauksineen. Siinä mielessä summasi ovat kyllä ihan linjassa.
Tämän tarinan myötä on helppo ymmärtää miksi olet itsekin ajautunut sossun elätiksi. Jos järki ei riitä järjestelmään mitään asioita, niin noihan siinä sitten käy: Aaria oopperasta Kusessa ollaan.
Mun entinen varaton ja paljon velkaa omaava mieheni kuoli. Annoin sossun tädin hoitaa hautajaisjärjestelyt. Näin sain mentyä niin ettei laskua itselleni jäänyt vaan hän tilasi kaiken halvimman mukaan ja sossu korvasi kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Ap olisi pitänyt sanotua irti hommasta heti ja antaa kunnan hoitaa järjestelyt sekaantumatta niihin mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee valitus.
Mistä?!
Oikaisuvaatimus siitä toimeentulotukipäätöksestä.
Sosiaalitoimustossa pitäisi kertoa heti kysyttäessä, että kunta on velvollinen vastaamaan hautauksen kustannuksista jos omaiset eivät voi/halua. Mutta nyt kun ap on itse osallistunut järjestelyihin niin vastuu siirtyykin hänelle ja kunta maksaa vain toimeentulotukeen kuuluvan hautausavustuksen. Eli kyllä, sosiaalitoimisto on laittanut ap:n kuseen mikäli ap on ennen hautausjärjestelyjä sieltä asiaa tiedustellut ja silti on käynyt näin.
Varaisin nyt ajan diakonille ja selittäisin tilanteen. Vainajan oikeus hautausavustukseen mm. entiseltä työpaikalta tai ammattiliitosta kannattaa myös selvittää.
paskassahan sä tykkäät pyöriä. Nitä ne nyt sua kuseen laittoi.