Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilaiset perheet : Erityisherkät

Vierailija
17.11.2016 |

Mielenkiintoista.

Kommentit (284)

Vierailija
101/284 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3269 kirjoitti:

Tulin katsomaan ilolla miten vastaukseni täällä luettiin....nyt päätän käyntini täällä...ei edes pitänyt lukea näitä, mutta eräs tuttuni kertoi tästä keskustelusta niin päätin laittaa oikaisuja, koska tunnin ohjelman aikana ei kukaan voi tietää kenenkään elämästä yhtään mitään ja koska kuvattavaa materiaalia tuli noin 40 tuntia yhteensä ja koska tunnin tiivistelmän tekee joku muu kuin itse, niin se ei ole koskaan sellainen kuin itse tekemänä...ettei tulisi väärinkäsityksiä. Niitä tulee aina ja jokainen lukee ja katsoo kaiken omasta viitekehyksestään ja viisaudestaan. Tyttäreni tottakai näkevät nämä kirjoitukset täällä, mutta tiedän heidän olevan hyvin viisaita ja että heidän sydän on auki aivan jokaisella, joten tiedän ettei nämä sanat mitä täällä on, enkä edes ole sen arvoinen, että jatkaisin tällaisen keskustelun lukemista tai seuraamista. Viisas ihminen kysyy aina asianomaiselta itseltään, jos jokin asia jää mieltä askarruttamaan. Muistakaa aina, että kaiken, minkä laitatte elämässänne eteen päin, se lopulta palaa teihin itseenne takaisin! Se mitä pidätte ajatuksissanne, sillä ihan itse luotte oman elämänne! Elämä on lopulta hyvinkin yksinkertaista, kun oppii miten energiat toimivat. :) Aivan kaikki on mahdollista! Jokainen luo ihan itse oman elämänsä, eikä mikään tai kukaan muu! Jokainen jatkakoon draamaelämää, joka tahtoo ja saa siitä jotakin hyvinkin rikasta sisältöä elämäänsä. :) Ei ole oikeaa eikä väärää....on vain erilaisia valintoja! :) <3 Aurinkoisen ihanaa elämää aivan jokaiselle joka tämän jaksaa lukea loppuun!!!! Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa! ;)

Vain otettu lääke auttaa.

Vierailija
102/284 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3269 kirjoitti:

Tulin katsomaan ilolla miten vastaukseni täällä luettiin....nyt päätän käyntini täällä...ei edes pitänyt lukea näitä, mutta eräs tuttuni kertoi tästä keskustelusta niin päätin laittaa oikaisuja, koska tunnin ohjelman aikana ei kukaan voi tietää kenenkään elämästä yhtään mitään ja koska kuvattavaa materiaalia tuli noin 40 tuntia yhteensä ja koska tunnin tiivistelmän tekee joku muu kuin itse, niin se ei ole koskaan sellainen kuin itse tekemänä...ettei tulisi väärinkäsityksiä. Niitä tulee aina ja jokainen lukee ja katsoo kaiken omasta viitekehyksestään ja viisaudestaan. Tyttäreni tottakai näkevät nämä kirjoitukset täällä, mutta tiedän heidän olevan hyvin viisaita ja että heidän sydän on auki aivan jokaisella, joten tiedän ettei nämä sanat mitä täällä on, enkä edes ole sen arvoinen, että jatkaisin tällaisen keskustelun lukemista tai seuraamista. Viisas ihminen kysyy aina asianomaiselta itseltään, jos jokin asia jää mieltä askarruttamaan. Muistakaa aina, että kaiken, minkä laitatte elämässänne eteen päin, se lopulta palaa teihin itseenne takaisin! Se mitä pidätte ajatuksissanne, sillä ihan itse luotte oman elämänne! Elämä on lopulta hyvinkin yksinkertaista, kun oppii miten energiat toimivat. :) Aivan kaikki on mahdollista! Jokainen luo ihan itse oman elämänsä, eikä mikään tai kukaan muu! Jokainen jatkakoon draamaelämää, joka tahtoo ja saa siitä jotakin hyvinkin rikasta sisältöä elämäänsä. :) Ei ole oikeaa eikä väärää....on vain erilaisia valintoja! :) <3 Aurinkoisen ihanaa elämää aivan jokaiselle joka tämän jaksaa lukea loppuun!!!! Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa! ;)

En ymmärrä näitä tositv-juttuja missä lapsetkin täytyy ottaa mukaan. Et sinä perheen äitinä täysillä käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/284 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla aiemmin (en osaa linkittää) perheen äiti kirjoitti nimimerkillään, että hän ei ole eläinten suhteen kovinkaan herkkä ja sen takia ei reagoinut pupu-juttuun. Mulla loppui ton ohjelman katsominen juuri siihen kommenttiin, jossa sanottiin, että "se joko selviää tai sitten ei". En kestänyt katsoa kun itse olen nimenomaan eläinten suhteen hyvin herkkä. Facebookissa perheenäiti kuitenkin kertoo ajavansa mm. eläinten asioita. Jotenkin ei nyt täsmää...en pysty ymmärtämään....

Vierailija
104/284 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3269 kirjoitti:

En ymmärrä näitä tositv-juttuja missä lapsetkin täytyy ottaa mukaan. Et sinä perheen äitinä täysillä käy.

Nuo enkelihöpinät on aivan sairasta. Aivan selvästi tuolla äidillä on omia selvittämättömiä traumoja.

Vierailija
105/284 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon puhuttu Pupu-kohtaus meni ohi, missä vaiheessa ohjelmaa se oli?

Vierailija
106/284 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa tässä oman kokemuksen. Kun olin lapsi, ei ollut erityisherkkyysdiagnooseja mutta minulla oli pahimmillaan todella hankalaa sosiaalisissa tilanteissa ja muun muassa koulussa ja jollain tapaa erakoiduinkin jo lapsena. Onneksi nyt aikuisena olen tajunnut hankkiutua työhön, joka sopii minulle muuten mainiosti mutta sisältää paljon sosiaalisia kontakteja jotka ovat minulle raskaita ja vaikeita: koko ajan joutuu menemään epämukavuusalueelle mutta toisaalta ne arkipäiväiset sosiaaliset jutut jotka nuorempana olisi ollut täysin ylitsepääsemättömiä, ovat työtilanteisiin nähden helppoja. Jos olisin työssä, jossa saisin olla rauhassa mukavasti kotona itsekseen olisin täysi erakko. Onnea vaan pumpulissa kasvavalle lapselle elämään.

Vierailija
107/284 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohjelman lopussa se pupukohtaus

Vierailija
108/284 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne osaa lukea, ainakaan se nuorempi!!!

Vierailija
109/284 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista sitä ohjelmaa tehdäänkin. Tai, no, tällainen roska saa katsojia . Muija tärähtänyt ja se vaikuttaa koko sakkiin.Voi mies parkaa, mahtaa olla raskasta kun vaimo elää mielikuvitusmaailmassa rumpuja paukutellen. Voi luoja!

Samaa mieltä   täällä meillä päin eräs nainen käyttäytyi noin, ja siinä tuli ikävä loppu koko perheelle !!

Vierailija
110/284 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelman alussa selviää, että tytöt ovat/olivat 9- ja 13-vuotiaita :) Pakko oli muuten ohjelmaa katsoessa todeta, että kyllä Suomen kesä vaan on kaunis! <3

Vierailija
111/284 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3269 kirjoitti:

Missä sulta voisi kysellä asioita? Mielummin kysyisin suoraan kuin täällä vauvapalstalla.

Vierailija
112/284 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelman alussa selviää, että tytöt ovat/olivat 9- ja 13-vuotiaita :) Pakko oli muuten ohjelmaa katsoessa todeta, että kyllä Suomen kesä vaan on kaunis! <3

Höpö höpö. Kodin Kuvalehden jutussa huhtikuussa 2015 Ada oli 9-vuotias eli on nyt 10 tai 11. Ohjelman sivuilla kerrotaan että Nealla oli rippijuhlat kuvausten jälkeen eli on nyt 15-vuotias. Nuo iät myös tajuaa siitä kun ovat terkkarin luona ja täyttävät 5-luokkalaisen lomaketta. Ellei sitten ohjelma ole kuvattu 2015 eikä 2016

Vierailija
113/284 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi surkeata, järkytyin, nuorin tytär eristäytyy entistä enemmän, kun ei saa olla ryhmässä, ja normaalissa koulussa, jossa oppii pitämään puoliaan, lukeman ja kirjoittamaan ja ryhmätyötaidot kehittyvät. Toinen tytär kovin hiljainen, sulkeutuneen oloinen, äidistä tuli mieleen eräs Anneli, joka hienosti sujuvasti puhuu, elää ihan omassa tärähtäneessä maailmassaan rumpuja paukutellen ja hörhöillen. Koirasta mainitakseni, eläinrakkaita kun ovat niin mikseivät auttaneet koiraa veneeseen vähän nostamalla vaan koiran piti hypätä itse veneen korkealle liukkaalle kannelle.

Vierailija
114/284 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa tässä oman kokemuksen. Kun olin lapsi, ei ollut erityisherkkyysdiagnooseja mutta minulla oli pahimmillaan todella hankalaa sosiaalisissa tilanteissa ja muun muassa koulussa ja jollain tapaa erakoiduinkin jo lapsena. Onneksi nyt aikuisena olen tajunnut hankkiutua työhön, joka sopii minulle muuten mainiosti mutta sisältää paljon sosiaalisia kontakteja jotka ovat minulle raskaita ja vaikeita: koko ajan joutuu menemään epämukavuusalueelle mutta toisaalta ne arkipäiväiset sosiaaliset jutut jotka nuorempana olisi ollut täysin ylitsepääsemättömiä, ovat työtilanteisiin nähden helppoja. Jos olisin työssä, jossa saisin olla rauhassa mukavasti kotona itsekseen olisin täysi erakko. Onnea vaan pumpulissa kasvavalle lapselle elämään.

Erityisherkkyys ei varsinaisesti ole sama asia, kuin sosiaalisten tilanteiden huono sieto, hankaluus, pelko, tai mikä ikinä.  Siis se sosiaalisuus tai muut ihmiset sinänsä eivät kuormita, vaan ihmisjoukkoihin mahdollisesti liittyvä aistiärsykkeiden tulva.

Vierailija
115/284 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin jäi kuva, että enkelihöpinät vie nyt koko perhettä. Ukko jättäisi hyvän ja tuottavan bisneksen jne..... lapset olivat ihan ok

Vierailija
116/284 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sulta voisi kysellä asioita? Mielummin kysyisin suoraan kuin täällä vauvapalstalla.

Kannattaa kysellä häneltä facebookissa

Vierailija
117/284 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun "leikkaaja" /ohjaaja ehkä teki virheen, koska jäi käsitys että lapsi otettiin kotikouluun krokotiili kömmähdyksen takia. Näin ei varmaan ollut. Mutta miten tämä loppujen lopuksi liittyi erityisherkkyyteen,

Vierailija
118/284 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
119/284 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista sitä ohjelmaa tehdäänkin. Tai, no, tällainen roska saa katsojia . Muija tärähtänyt ja se vaikuttaa koko sakkiin.Voi mies parkaa, mahtaa olla raskasta kun vaimo elää mielikuvitusmaailmassa rumpuja paukutellen. Voi luoja!

Samaa mieltä   täällä meillä päin eräs nainen käyttäytyi noin, ja siinä tuli ikävä loppu koko perheelle !!

Miten kävi?

Vierailija
120/284 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minä jäin miettimään sitä, että miten ihmeessä ihmiset, jotka kertovat olevansa tekemisissä lähinnä oman perheensä kanssa julistautuvat erityisen herkiksi muiden ihmisten viesteille ja tunnetiloille? Ei erityisherkkyys minun mielestäni tarkoita herkkänahkaisuutta vaan jotain ihan muuta.

En myöskään ymmärrä tätä taide- ja luovuusjulistusta. On olemassa niin monenlaista tapaa olla luova, mutta nämä hörhöt tunnustavat yleensä vain kuvataiteen ja jonkin kehoviestinnän luovaksi toiminnaksi. En itse ymmärrä, millä tavoin p***un kuvien piirtelijä on luovempi kuin esim. taitava ongelmanratkaisija, hyvä sisustaja tai ihminen, joka osaa vaikkapa luoda uusia ruokareseptejä tai kasvattaa ja toteuttaa upean puutarhan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi