Kaveri arvosteli sisustustani, heillä luetaan kirjat ruudulta kun kirjat pilaavat sisustuksen
Hän sanoi että kirjahylly on sottaisen näköinen eikä hän ymmärrä miksi jotkun hamstraavat kirjoja. Meillä tytöt 3- ja 5v jotka rakastavat kirjoja yli kaiken. Käy myös vähän sääliksi kaverin lapsi 4v kun joutuu lukemaan kaikki sadut tabletilta.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Kirjojen omistamisesta puhutaan hamstraamisena... Niinpä niin. Onko kaikki omistaminen hamstraamista, vai koskeeko se vain kirjahyllyjä?
Täälläkin on ihmiset "kehuneet" omistavansa satoja kirjoja. Jos joku kertoisi omistavansa 10 hyllymetriä laukkuja/kenkiä/whatever ja käyttävänsä niitä muutamia kertoja vuosikymmenessä, niin veikkaan että aika hamstraajaksi häntäkin sanottaisiin... Jotenkin se vaan on muka hienompaa, jos hamstrattava asia on kirja - joita kuitenkin voisi lainata kirjastosta mielin määrin, toisin kuin laukkuja/kenkiä/whatevereitä.
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on kirjahylly?
Harvassa on ne kirjat, joita viitsisi säilyttää/lukea montaa kertaa. Saati sitten pitää esillä.
Lapset voi pitää kirjansa omassa huoneessaan.
Minulla on kirjahylly joka huoneessa, olohuoneessa koko seinän kokoinen, muissa huoneissa vähän pienempiä. Ai niin, työhuoneessa on kaksi kirjahyllyä.
Minullakin on oma ennakkoluuloni ihmisistä, jotka eivät lue kirjoja, Arvaatko mikä?
Ehkä kulttuurikoti on vähän passe. Nykyisin kaiken pitää olla uutta ja korkeakiiltoista. Mahdollisimman pelkistettyä ja minimalistista. Kirjathan ovat eri värisiä, ihan kamalaa! Tabletti ja taulu-tv riittää keskiluokan hengen ravinnoksi. Kuka jaksaa lukea kirjoja, kun tv:stä voi katsoa viidakon tähtösiä ja netistä lukea, mitä kirjoissa sanottiin? Eikö Teuvo Lomankin sanonut taannoin, että kirjahylly pilaa sisustuksen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on "kirjastohuone" ja siellä on iso kirjahylly jossa on satoja kirjoja. Suurimman osan olen lukenut ainakin kahteen kertaan. Joukulahjaksi saan taas kirjoja joita sitten nautinnolla luen sängyssä peiton alla ja vedän suklaata ja juon välillä glögiä. Ihan parasta joululomalla :)
Haluan kirjat oikeina kirjoina ja lehdet lehtinä.
Onko glögi terästettyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on kirjahylly?
Harvassa on ne kirjat, joita viitsisi säilyttää/lukea montaa kertaa. Saati sitten pitää esillä.
Minulla on kirjahylly joka huoneessa, olohuoneessa koko seinän kokoinen, muissa huoneissa vähän pienempiä. Ai niin, työhuoneessa on kaksi kirjahyllyä.
Minullakin on oma ennakkoluuloni ihmisistä, jotka eivät lue kirjoja, Arvaatko mikä?
taas yksi. Miksi kirjat pitäisi OMISTAA että niitä voi lukea?? Eihän kommentoimasi kirjoittaja sanonut ettei hän LUE, vaan että hän ei OMISTA paljoa kirjoja! Kuinka tyhmä pitää olla, ettei ole kuullut kirjastoista??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on kirjahylly?
taas yksi. Miksi kirjat pitäisi OMISTAA että niitä voi lukea?? Eihän kommentoimasi kirjoittaja sanonut ettei hän LUE, vaan että hän ei OMISTA paljoa kirjoja! Kuinka tyhmä pitää olla, ettei ole kuullut kirjastoista??
Uusimpiin kirjoihin on kirjastossa ainakin pääkaupunkiseudulta kuukausien jono, vaikka kirjoja on kymmeniä kappaleita. Joskus helpompi vaan hakea vaan kaupasta. Ja kaveritkin lainailee mielellään.
Tai sitten apn kaveri on vaan köyhä kun hänellä ei ole kirjastohuonetta kuten meillä:)
Mä en pysty lukemaan ruudulta, tulee huono olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on kirjahylly?
Tuollaisista vastauksista selviää aina, ettei niiden kirjoittaja ainakaan tee mitään akateemista työtä.
Harvinaisen tyhmä ja jotenkin alhainen kommentti. Luen itse samoja, omistamiani kirjoja uudestaan ja uudestaan ja sillä ei ole mitään tekemistä akateemisuuden kanssa. Ammattikirjallisuuteni taas on sähköisessä muodossa, en edes tiedä saisiko kaikkia opuksia sidottuina kirjoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on kirjahylly?
Tuollaisista vastauksista selviää aina, ettei niiden kirjoittaja ainakaan tee mitään akateemista työtä.
Minäkin kysyn, että miksi näin? Mulla on kaksi yliopistotutkintoa, mutta molemmat ovat teknisiltä aloilta. Ei mun töissä ole mitään "perusopuksia" joihin pitäisi töiden puolesta palata kerta toisensa jälkeen. Ala muuttuu koko ajan, eikä perinteisillä kirjoilla ole juurikaan virkaa itsensä kehittämisen kannalta. Eli ammattikirjallisuus on kaikki sähköisessä muodossa, eikä sitä kannata itselleen tulostellakaan. Joku historiantutkijan homma tms. on varmaan eri asia, mutta nopeammin muuttuvilla ja kehittyvillä aloilla kirjoilla ei ole juurikaan sijaa. Antaa siis aika tietämättömän kuvan itsestään jos väittää, että "akateemisessa työssä" olisi jotenkin pakko hamstrata itselleen metrikaupalla kirjoja...
Miten voit kahden tutkinnon jälkeen olla noin pihalla? Matematiikka ja fysiikka, sekä tietyt insinööritieteiden opukset ovat käytännössä ikuisia, koska ne perustuvat luonnontieteellisille tosiasioille. Ohjelmoinnissakin logiikkaa käsittelevät osuudet ovat ikuisia. Enkä näe, että arkkitehtuuria käsittelevät teoksetkaan varsinaisesti vanhenisivat, sillä niiden mukaan tehtyjä rakennuksia on yhä pystyssä.
Eli joko valehtelet tutkinnoistasi tai sitten et ole ymmärtänyt yhtään mitään sen tutkintopaperin eteen.
Meille ei tule kirjahyllyä olkkariin, ei ikinä! Se on ruma pölynkerääjä! Kirjojen kannet rumia ja kirjavia ja lisänä yleensä ihmisillä vielä jotain valokuvia ja muuta roinaa. yök!
Lastenhuoneessa kirjahylly kirjoineen ja leluineen kätevä ihan käytännön syistä.
Aikuisten kirjat on vierashuoneen kaapistossa, saatavilla mut pölyltä ja katseilta suojassa. Joskus oli samassa huoneessa avohyllyssä, mutta se pölyn määrä on järkky ja kuka jaksaa parin kk välein klääpiä joka opuksen ja tuulettaa sivut. Sitä harva uskoo ennen kuin siivoaa ne kirjat ja näkee ja haistaa sen tomun, sekä miten tehokkaasti se tukkii sisäilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on kirjahylly?
En tunne ketään, joka lukisi paljon, mutta rajaisi paperikirjat pois omistamistaan tavaroista.
En minäkään tykkää suuresta, kirjavasta sisustuselementistä niin kuin kirjahylly on. Me ratkaisimme ongelman maitolasiovilla. Rauhoitti olohuoneen ilmettä kummasti.
Minusta taas kirjahylly on kaunis. Siksi siellä on sellaisiakin kirjoja, joita en ehkä tule ikinä lukemaan, mutta jotka näyttävät hyllyssä hyviltä.
Mulla on kolme kirjahyllyä täynnä kirjoja. Luen koko ajan, rakastan lukemista. Käyn myös kirjastosta lainaamassa pari kertaa kuukaudessa kirjoja. Keräilen rock- aiheista kirjallisuutta , on aika hyvä kokoelma jo. Lisäksi keittokirjat on keräilykohde.
On mulla myös kenkiä ja laukkuja ja niillekin omat hyllynsä, ne hyllyt ei kuitenkaan ole olohuoneessa tai makkarissa.
Ei nämä kirjat/kengät yms sulje toisiaan pois.
En tykkää minäkään. Luen kyllä, kirjat lainaan kirjastosta. Joskus ostan kirppikseltä, kun oon kirjan lukenut, niin laitan sen kiertoon.
Lapsilla on kirjoja.
Ei kirjasto palvele aina lukijaa, riippuu ihan tarpeesta. Keittokirjoja on ihana selata kotona kun tarvitsee inspiraatiota ruuanlaittoon tai tahtoo opetella jotain uutta. Silloin tulee selattua kotona olevia keittokirjoja fiilispohjalta, ei niitä voi aina inspiraation iskiessä lähteä hakemaan isoa pinoa kirjastosta. Itse pidän myös paljon arkkitehtuurista ja skandinaavisesta designistä, hankala olisi tämänkään alan kirjallisuutta aina lähteä hakemaan kirjastosta kun sitä kaipaa tai tarvitsee. On paljon helpompi pitää tietyt perusteokset itsellä hyllyssä. Sitten on klassikot joilla voi olla tunnearvoakin. Itselle tällaisia ovat mummuni antamat dostojevskit ja jotkin äitini vanhat tyttökirjat.
Edellä mainittujen lisäksi löytyy jonkin verran oman alan kirjallisuutta koulutukseen ja työnkuvaan liittyen, tällä saralla tiettyä spesifiä tietoa on hankala metsästää netistä, puhumattakaan että sitä löytäisi suomeksi.
Kirjahylly tekee meillä kodin. Omassa kodissani on ollut suuri kirjastohuone ja koko perhe intohimoisia lukijoita. Kirjahylly on kodinsydän ja meille tärkeä ja kaunis sisustuksen elementti. Joillekin on tärkeää vaikka iso ja hieno tv, joillekin sohva.
Minulla kirjoihin liittyy runsaasti muistojakin. Osan olen saanut lahjaksi, osan perinyt lapsuudenkodista, osa ok kulkenut mukana lapsuudesta tai nuoruudesta asti. Ostan kirjoja ulkomailta ja matkustellessa. Erään kirjan olen saanut tuntemattomalta vieressäni lentokoneessa matkustavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on kirjahylly?
Olen tuo lainaamasi kirjoittaja. Luuletko etten ole kuullut kirjastosta? Hah hah, olen ammatiltani kirjastonhoitaja-informaatikko. Lainaan kirjoja kirjastosta enkä enää osta paperikirjoja tilanpuutteen takia. Kirjat, jotka haluan omistaa, ostan nykyisin e-kirjoina.
Minun mielestäni vain on maailman typerin argumentti, että kirjat (vai kirjahyllykö se oli?) pilaavat sisustuksen. Kattia kanssa! Minähän sisustan juuri niin kuin haluan, typeristä trendeistä viis!
Yllättävän paljon täällä on ihmisiä joilla on tai on ollut kirjastohuone.
En.vaan jaksa uskoa todeksi, sorry!
Kirjojen omistamisesta puhutaan hamstraamisena... Niinpä niin. Onko kaikki omistaminen hamstraamista, vai koskeeko se vain kirjahyllyjä?