Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako Hesburgeriin mennä 20 minuuttia ennen sulkemisaikaa?

Vierailija
17.11.2016 |

Tuli vaan mieleen kun se yksi lippiksestä hermostunut valitti myös siitä, että aukioloaikaa ei ollut enää paljon jäljellä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Niinkuin kauppaankin saa mennä 5 minuuttia ennen sulkemisaikaa. 

Mutta itsekästä ja dorkaahan se on. 

Vierailija
2/15 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksei sitä laiteta sitten kiinni 20 minuuttia aikaisemmin? Ei tulisi enää asiakkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liike suljetaan, kun on sulkemisaika. Jos sulkemisaika on esim. klo 18:00, silloin liike suljetaan klo 18:00, ei 17:40 tai 18:17.

Jos taas sulkemisaika on 21:30, silloin liike suljetaan klo 21:30, ei klo 21:05 tai 21:42.

Nämä on näitä juttuja, jotka oppii kun on töissä.

Vierailija
4/15 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän esim jos pikaravintola sulkee 21 niin voit tulla vielä 20.55 tilaamaan jos otat tuotteet mukaan.

Vierailija
5/15 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle asiakkaana liike on niin kauan auki, kun se on auki. Ei mun tarvi tietää niiden aukioloaikoja tai peräti kuljetella jotakin kelloa mukanani tuon vuoksi.   Sisään pääsee tai sitten ei.

Vierailija
6/15 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa ravintoloissahan keittiö menee kiinni esim. Tunti ennen sulkemisaikaa ja tämä on aivan pätevä käytäntö. Pikaruokalassa mistä ruokaa voi hakea mukaan saa kyllä paikkaan kävellä vaikka 3 minuuttia ennen sulkemista jos paikka on vielä auki. Itse olen kyllä ollut töissä sekä ravintolassa että kaupassa eikä meidän työvuorot olleet silloin aukioloajat vaan sulkemisaika +30 minuuttia. Esim. jos kauppa menee kiinni klo 18 niin viimeinen työvuoro loppuu 18.30 koska ei sieltä tietenkään voi poistua samalla kellonlyömällä kun paikka on asiakkaille auki.

Vierailija
7/15 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksei sitä laiteta sitten kiinni 20 minuuttia aikaisemmin? Ei tulisi enää asiakkaita.

Sanoppa se. Omistajat on pönttöjä/ rahanahneita. 

Olen ollut molemmissa töissä, kiirehän siinä aina tulee kun joku tulee kauppaan 5 min vaille, "haen nopeasti vaan jotain". No saat sen ulos ehkä 5 min yli jos tuuri käy. 10 minuutissa sun sitten pitää pistää kauppa kiinni, katsoa ettei kukaan jää sinne, laskea kassa, vaihtaa vaatteet, sammutella valot ja pistää hälärit päälle. Koska työaika loppuu 15 min yli eikä ylityöt lämmitä omistajien mieltä. 

Hesessä taas voi olla että joudut uusiksi siivoomaan siksi että joku haluaa tulla syömään yhden purilaisen viime tingassa. Sitten potkia sitä ulos kesken ruokailun kun mennään kiinni... Sielläkin lisäksi taas ne kassanlaskut sun muut ja 15 yli loppuu työaika. Aina menee ylitöiksi jos tulee joku matti myöhänen. 

Eli joo, SAA tulla. Mutta yhtä vittumaista se aina on. Itse ainakin koitan hoitaa kauppa-asiat ja hesellä käymiset ajoissa, enkä tunge sisään juuri ennen sulkemisaikaa. 

Vierailija
8/15 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua että asiakkaat jää Heseen, niin kannattaa laittaa oveen "keittiö suljetaan 20min ennen sulkeutusmisaikaa" niin kuin ruokaravintoloissa näkee, tai sitten valomerkki niin kuin juottoloissa - tarjoilu lopetetaan puoli tuntia ennen sulkemisaikaa.

Vierailija
9/15 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa joskus ennen menivät kaupat lauantaisin kiinni klo 14.00.

Myyjät lähtivät liikkeestä tällöin klo 13.59 ja viimeinen lukitsi ulko-oven klo 14.00.

Ei puhettakaan että kukaan olisi tehnyt sekuntiakaan ylitöitä.

Vierailija
10/15 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on muuten yllättävän yleistä asiakaspalvelijoiden keskuudessa, että kohdistetaan asiakkaisiin se ärsytys siitä, jos joku tulee esim. kauppaan vain vähän ennen sulkemisaikaa. Itselleni on useammankin kerran tullut joku kassamössykkä määkimään, kun olen tullut hakemaan maitotölkkiä, että hei me laitetaan kymmenen minuutin kuluttua kauppa kiinni, pistä vauhtia että me saadaan tasalta ovet lukkoon tms. Samaten kassalla työskennellyt kaverini on raivonnut töiden jälkeen nähdessämme noista asiakkaista, jotka tulevat kauppaan viittä vaille. Heidän oikeudentajunsa mukaan ei riitä, jos asiakkaat poistuvat kaupasta (tai ovat ainakin tukevasti kassajonossa) sulkemisaikaan mennessä, vaan heidäm mielestään olisi kohtuullista, että he pääsisivät itse suunnilleen tasalta lähtemään työpaikalta, ja että tasaan mennessä olisi kaikki sulkemistoimenpiteet tehty. Minusta oikea valituksen ja vinkumisen kohde on kauppias, jos sulkemisajan ylittävä aika ei kuulu työaikaan tai siitä ei makseta palkkaa. Asiakkaille nalkuttaminen ei kuulu hyvään asiakaspalveluun. En tiedä, kuinka moni kauppias edes tietää siitä, että laiskat työntekijänsä käyvät kiertelemässä myymälää ja hoputtelemassa asiakkaita jo kymmentä vaille. Joskus olen antanut palautetta, pitäisi varmaan useammin.

11/15 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normimeininki on, että työaika jatkuu noin 30 min sulkemisajan jälkeen ainakin osalla iltavuoroa. Harmittaahan se tietty, jos joutuu oikeasti olemaan yli sulkemisajan työpaikalla eikä saa sitä 30 min maksettua vapaa-aikaa, kun joku tunkee sisään juuri sulkemisaikaan. Hesessä tosin 20 min on enemmän kuin keskimääräinen asiakas siellä aikaansa viettää.

Kaupoissa on sen verran eroa, että usein kuulutellaan siirtymään kassalle, kun kello lyö sulkemisajan. Lidlissä sen sijaan käytäntö on, että saa rauhassa tehdä ostoksensa, vaikka kauppa olisi jo kiinni.

Vierailija
12/15 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten yllättävän yleistä asiakaspalvelijoiden keskuudessa, että kohdistetaan asiakkaisiin se ärsytys siitä, jos joku tulee esim. kauppaan vain vähän ennen sulkemisaikaa. Itselleni on useammankin kerran tullut joku kassamössykkä määkimään, kun olen tullut hakemaan maitotölkkiä, että hei me laitetaan kymmenen minuutin kuluttua kauppa kiinni, pistä vauhtia että me saadaan tasalta ovet lukkoon tms. Samaten kassalla työskennellyt kaverini on raivonnut töiden jälkeen nähdessämme noista asiakkaista, jotka tulevat kauppaan viittä vaille. Heidän oikeudentajunsa mukaan ei riitä, jos asiakkaat poistuvat kaupasta (tai ovat ainakin tukevasti kassajonossa) sulkemisaikaan mennessä, vaan heidäm mielestään olisi kohtuullista, että he pääsisivät itse suunnilleen tasalta lähtemään työpaikalta, ja että tasaan mennessä olisi kaikki sulkemistoimenpiteet tehty. Minusta oikea valituksen ja vinkumisen kohde on kauppias, jos sulkemisajan ylittävä aika ei kuulu työaikaan tai siitä ei makseta palkkaa. Asiakkaille nalkuttaminen ei kuulu hyvään asiakaspalveluun. En tiedä, kuinka moni kauppias edes tietää siitä, että laiskat työntekijänsä käyvät kiertelemässä myymälää ja hoputtelemassa asiakkaita jo kymmentä vaille. Joskus olen antanut palautetta, pitäisi varmaan useammin.

Näinpä! Mä joudun aika usein tekemään ylitöitä, enkä siitä kenellekään rähjää. Kun lopulta pääsen töistä, menen kiireissäni kauppaan, ja siellä on asiakas"palvelija" naama nurpallaan.

Vierailija
13/15 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle asiakkaana liike on niin kauan auki, kun se on auki. Ei mun tarvi tietää niiden aukioloaikoja tai peräti kuljetella jotakin kelloa mukanani tuon vuoksi.   Sisään pääsee tai sitten ei.

Soppailu nimenomaan perustuu tuollaiseen huolettomaan asenteeseen. Ilman mitään turhia ajattelemisia tai aikatauluja.  Mennään liikkeestä toiseen sen mukan miltä tuntuu ja mikä kiinnostaa. Sitten loppuu, kun liikkeet sulkeutuvat.

Tarviiko se kaikki eläminen olla niin ennalta suunniteltua ja minuuttiaikataulutettua.

Vierailija
14/15 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se ole mitään hoputtamista, jos 10 vaille kuulutetaan tai kierretään sanomassa että liikkeemme sulkeutuu 10 minuutin kuluttua. 

Mitä tulee noihin palautteisiin, eihän tommoset isojen lafkojen pomoja edes kiinnosta. Mieluummin ne heittää sut sieltä kaupasta ulos maitopurkkis kanssa ajallaan, kuin maksaa ylityöpalkkaa kahdelle myyjälle ja yhdelle vartijalle, jotta sä saat notkua siellä yli aukioloajan. Likainen työ tietysti sälytetään niille myyjille, joille ihan ohjeistetaan kiertelemään myymälää ja kuuluttamaan hieman ennen sulkemisaikaa.... jotta asiakkaat tajuaisi häipyä kassan suuntaan. 

Vierailija
15/15 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesessä alkaa "siivous" ennen sulkemisaikaa. Tuoleja nostetaan pöydille ja oikein hartiavoimin kolistellaan niitä, että varmasti kaikki tajuaa että jos myyjät joutuu olemaan kaksi minuuttia yli kymmeneen töissä, niin se on maailmanloppu.