Kaveri arvosteli sisustustani, heillä luetaan kirjat ruudulta kun kirjat pilaavat sisustuksen
Hän sanoi että kirjahylly on sottaisen näköinen eikä hän ymmärrä miksi jotkun hamstraavat kirjoja. Meillä tytöt 3- ja 5v jotka rakastavat kirjoja yli kaiken. Käy myös vähän sääliksi kaverin lapsi 4v kun joutuu lukemaan kaikki sadut tabletilta.
Kommentit (89)
Voi kirjoja omistaa ja lukea, vaikkei niitä säilyttäisi esillä perinteisessä kirjahyllyssä...
Teillä on kirjahylly, mitä ihmettä se muille kuuluu? Tuskin se kade paskiainen edes lukee mitään.
Älä yhtään välitä.
Mä osteli jo opiskeluaikoina paljon kirjoja ja lopulta niitä kertyikin aika paljon, muutama vuosi homeasunnossa ja muutto ja lähes kaikesta piti luopua, en laittanut kirjoja kiertoon vaan roskikseen,
Luen n. 50 kirjaa vuodessa, eikä minulla ole kirjahyllyä. Katsokaas, kun sellainen instituutio kuin kirjasto on keksitty. Tämä sama tahti on ollut yli 20 vuotta, lapsena luin hieman vähemmän. En mitenkään saisi yli tuhatta kirjaa mahtumaan kotiini. Minulla on kotona alle 10 kirjaa, lähinnä oman alan kirjallisuutta opiskeluajoilta.
Mulle kirjahylly on klassinen, näyttävä, arvokas ja ajaton kodin elementti. Täydellisen epätäydellinen kohta sisustuksessa. Kirjava hylly tuo hienosti väriä, luonnetta, älyä ja kodikkuutta vaikkapa moderniin valkeaan kodin sisustukseen. Toki siisteys hyllyssä olisi hyvä pitää lajittelemalla. Sarjat vierekkäin, värin tai koon mukaan jne. Kirjahylly kuuluu minun kotiini.
T: Sisustusarkkitehti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on kirjahylly?
Harvassa on ne kirjat, joita viitsisi säilyttää/lukea montaa kertaa. Saati sitten pitää esillä.
Lapset voi pitää kirjansa omassa huoneessaan.
Mun unelma on koko seinän peittävä kirjahylly täynnä kirjoja. Nyt mulla on vain kaksi lasiovellista kirjakaappia ja 50-luvun vitriini. Toisen kaapin valtaa miehen kirjat ja joudun koko ajan tekemään karsintaa omissani, että saan mahtumaan uusia "pakko saada" omaan kaappiini. Harmi ettei just nyt ole mahdollisuutta tuollaisella isolle kirjahyllylle... Lapsillakin on kymmeniä kirjoja, lisäksi ollaan kirjaston suurkäyttäjiä.
Mikä siinä kirjojen hamstraamisessa on niin hienoa?
Niiden lukeminen!
Äläkä paljasta hölmöyttäsi väittämällä, että kaiken saa e-kirjoina.
Etkö ole kuullut kirjastosta?
Varma tapa paljastaa hölmöytensä on väittää, että kirjoja voi lukea vain jos ne omistaa.. Ainiin, ja ne pitää tietysto vielä säilyttää kirjahyllyssä. Muuten on sivistymätön tampio!
Vierailija kirjoitti:
Luen n. 50 kirjaa vuodessa, eikä minulla ole kirjahyllyä. Katsokaas, kun sellainen instituutio kuin kirjasto on keksitty. Tämä sama tahti on ollut yli 20 vuotta, lapsena luin hieman vähemmän. En mitenkään saisi yli tuhatta kirjaa mahtumaan kotiini. Minulla on kotona alle 10 kirjaa, lähinnä oman alan kirjallisuutta opiskeluajoilta.
Meillä taitaa olla useampia tuhansia kirjoja.
En ole laskenut, mutta hyllymetrejä on kuitenkin jo selvästi yli sata.
Meillä on "kirjastohuone" ja siellä on iso kirjahylly jossa on satoja kirjoja. Suurimman osan olen lukenut ainakin kahteen kertaan. Joukulahjaksi saan taas kirjoja joita sitten nautinnolla luen sängyssä peiton alla ja vedän suklaata ja juon välillä glögiä. Ihan parasta joululomalla :)
Haluan kirjat oikeina kirjoina ja lehdet lehtinä.
Minusta kirjahylly on ihana sisustuksessa, haaveena nimenomaan koko seinän kattava kirjahylly.
Säilytän lähinnä taidekirjoja, harrastuksiini liittyvää kirjallisuutta ja muita kirjoja joita luen monta kertaa. Muut kirjat laitan kiertoon tai lainaan kirjastosta. Kerran luin kirjan tabletilta kun tuli tilaisuus, epämiellyttävä kokemus. Ihan tarpeeksi joutuu työssä tuijotella tietokoneruutua. Kaikki tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on "kirjastohuone" ja siellä on iso kirjahylly jossa on satoja kirjoja. Suurimman osan olen lukenut ainakin kahteen kertaan. Joukulahjaksi saan taas kirjoja joita sitten nautinnolla luen sängyssä peiton alla ja vedän suklaata ja juon välillä glögiä. Ihan parasta joululomalla :)
Haluan kirjat oikeina kirjoina ja lehdet lehtinä.
Samoin! Kuulostat ihanalta ihmiseltä. Ruudulta luettuna ei vaan tule samanlaista fiilistä. Glögin sijaan tosin otan kuoharia. (Älkää huoliko, minulla ei ole lapsia)
Tietotekniikka ja kylpy ovat huono yhdistelmä.
Paperi vain hiukan käpristyy jos vähän kostuu, eikä tappio ole muutenkaan suuri.
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on kirjahylly?
Harvassa on ne kirjat, joita viitsisi säilyttää/lukea montaa kertaa. Saati sitten pitää esillä.
Tuollaisista vastauksista selviää aina, ettei niiden kirjoittaja ainakaan tee mitään akateemista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on kirjahylly?
Mun unelma on koko seinän peittävä kirjahylly täynnä kirjoja. Nyt mulla on vain kaksi lasiovellista kirjakaappia ja 50-luvun vitriini. Toisen kaapin valtaa miehen kirjat ja joudun koko ajan tekemään karsintaa omissani, että saan mahtumaan uusia "pakko saada" omaan kaappiini. Harmi ettei just nyt ole mahdollisuutta tuollaisella isolle kirjahyllylle... Lapsillakin on kymmeniä kirjoja, lisäksi ollaan kirjaston suurkäyttäjiä.
Sama kun sun uusien rättien hamstraaminen. Ihminen ei tarvitse muutamaa laadukasta vaatekertaa enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on kirjahylly?
Tuollaisista vastauksista selviää aina, ettei niiden kirjoittaja ainakaan tee mitään akateemista työtä.
Ja tämä olettamus perustuu mihin?
Todellakin pilaa sisustuksen! Yksi hylly on tupaten täynnä vaikka osa kirjoista pistetty kiertoon, mutta tällä hetkellä ei ole rahaa toisen kalliin hyllyn ostoon, joka sekin täynnä. Meillä laadukas kokopuinen kirjahylly on sisustuselementti, muut saa vapaasti täyttää seinänsä 50+ tuuman ruuduillaan.
Meillä on keittiössä pari metriä erilaisia keittokirjoja maailman eri keittiöistä, lasten huoneessa pari metriä lasten ja nuorten kirjoja, työhuoneessa ammattiin liittyvää kirjallisuutta, sanakirjoja jne., olohuoneessa sisustus- ja matkakirjoja, takkahuoneessa kalastus- ja nikkarointikirjoja, makuuhuoneessa dekkarit yms., kodinhoitohuoneessa on siivoukseen ja kodinhoitoon liittyvä muutama kirja. Eli onhan niitä, dekkarit lähinnä menee kiertoon, mutta muita selaillaan, tutkitaan sina, kun on aihetta ja aikaa. Osa on kirjakarusellissa, osa kaappien päällä, hyllyissä, yöpöydällä...Kirjoissa on jotain rauhoittavaa tunnelmaa.
Mä asun pienessä yksiössä ja mulla on silti iso kirjahylly ja varmaan 60 kirjaa.. Rakastan kirjoja ja keräilen klassikkokirjoja ja sarjoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on kirjahylly?
Mikä siinä kenkien, laukkujen, vaatteiden, merkkien, korujen, Muumi-mukien jne hamstraamisessa on hienoa?
Kullakin mielenkiintonsa ja rahan käytön kohteensa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on kirjahylly?
Minäkin kysyn, että miksi näin? Mulla on kaksi yliopistotutkintoa, mutta molemmat ovat teknisiltä aloilta. Ei mun töissä ole mitään "perusopuksia" joihin pitäisi töiden puolesta palata kerta toisensa jälkeen. Ala muuttuu koko ajan, eikä perinteisillä kirjoilla ole juurikaan virkaa itsensä kehittämisen kannalta. Eli ammattikirjallisuus on kaikki sähköisessä muodossa, eikä sitä kannata itselleen tulostellakaan. Joku historiantutkijan homma tms. on varmaan eri asia, mutta nopeammin muuttuvilla ja kehittyvillä aloilla kirjoilla ei ole juurikaan sijaa. Antaa siis aika tietämättömän kuvan itsestään jos väittää, että "akateemisessa työssä" olisi jotenkin pakko hamstrata itselleen metrikaupalla kirjoja...
Se että kirjat eivät ole muodissa, on minulle itselleni todella hieno juttu, sillä olen ostellut valtavat määrät hienoja kirjoja kirppareilta.