Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

••••• Miksi työttömiä ei kiinnosta Uudenkaupungin yli 1 000 avointa työpaikkaa? •••••

NÄIN PAHA ON TYÖVOIMAPULA:
17.11.2016 |

Uudenkaupungin autotehdas yrittää epätoivoisesti saada yli 1 000 uutta työntekijää tehtaalleen. Alan koulutusta ja työkokemusta ei tarvita, vaan autotehdas kouluttaa ihmiset työhönsä. Uutisten perusteella Uudenkaupungin autotehdas joutuu hakemaan ihmisiä ulkomailta asti, koska Suomen 400 000:ää työtöntä ei voisi vähempää kiinnostaa nämä kaikille avoimet työpaikat.

Miksi nykytyöttömiä on niin vaikea saada töihin? Miksi työ ei kiinnosta? Onko siellä sohvalla oikeasti niin mukava lojua kaljaa tissutellen?

Kommentit (326)

Vierailija
81/326 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, tää yksiö maksaa alle 400/kk.

http://www.vuokraovi.com/main/showrentalimages.action?id=619397

Oho, siistin oloinen, iso ja korkealla. Helsingissä tuo olisi iso kaksio.

Aikoinaan isä asui pienessä kopperossa Tikkakoskella maanantaista torstaihin kun muu perhe asui Helsingissä. Hyvin meni, nuoremmat sisarukset eivät edes muista tätä kahden vuoden jaksoa, vaan suhde isään on yhtä lämmin ja läheinen kuin äitiin.

Miksi se muuttaminen on nykyään niin h*vetin vaikeeta?

Vierailija
82/326 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi muuttaa, ja muuttotappiokunnassa olevaa vanhaa asuntoa ei kuitenkaan saa myytyä mitenkään järjelliseen hintaan.

Miksi se asunto pitäisi myydä? Muuta töiden perässä niin kuin ihmiset ennen vanhaan tekivät. Toivottavasti teiltä työttömiltä laitetaan tuet poikki ja kuolette nälkään. Sairasta perustella työpaikan hyljeksintää sillä, että pitäis nyt vittu muuttaa...

Vähän tarkkuutta siihen lukemiseen. Vastasit viestiin jossa sanottiin, että muuttaminen on vaikeaa/mahdotonta koska nykyistä, muuttotappiokunnassa olevaa asuntoa ei saa myytyä järkevään hintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/326 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkka on 10-15€/h, niin eipä sen takia kukaan ala myymään asuntoaan ja muuttamaan johonkin Saloon.

Vierailija
84/326 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, että täällä ihmiset listaa asiat näin:

- harrastukset

- kaunis nykyinen kotikaupunki

- lasten koulu

- lukion kurssitarjotin

- työssäkäynti

- toimeentulo

Kyllä se homma menee niin, että ensin hoidetaan kuntoon tuo toimeentulo ihan työssäkäynnillä ja sen jälkeen aletaan miettimään harrastuksia tai lukion kursseja. 

Lapsia ei voi pistää muuttamaan useita kertoja. Mielestäni kerran voi muuttaa ja lapset ehkä sopeutuu, mutta toinen kerta jättää jo jäljet. Minulle on tärkeämpää lasten psyykkinen hyvinvointi kuin muuttaminen toiselle paikkakunnalle töiden perässä, joka saattaa kestää vain pari vuotta ja sitten taas uusi muutto.

Näitä asioita mietin ollessani työttömänä, mutta nyt onneksi olen vakitöissä kotipaikkakunnalla. Ymmärrän hyvin perheellisiä, jotka eivät tuosta vaan muuta tuonne. Lisäksi asunnon myynnistä menee varainsiirtovero ja niin kauan kun vero on käytössä, ihmiset eivät helposti muuta.

Minusta lapsia ei kuitenkaan voi elättää yhteiskunnan varoilla. Siitäkin kyllä lapsille jälkiä ja psyykkiseen hyvinvointiin tämä vaikuttaa myös.

Lapset kyllä kestää muuttoja useampiakin. Harva lapsi nyt syntymäkodissaan aikuiseksi asuu. Monet muuttavat ihan maastakin toiseen. 

Toki toinen vanhemmista voi jäädä sinne, missä lasten on pakko olla ja toinen asuu viikot siellä Uudessakaupungissa. Mutta se, että jäädään vain kotiin makaamaan, on ihan käsittämätöntä. Se antaa myös lapsille huonon esimerkin, ja valitettavasti periytyy.

Tässä puhuu taas yksi jolla ei taatusti ole mitään kokemusta asiasta. "Lapset kyllä kestää muuttoja useampiakin", ei paljon typerämmin voisi sanoa. Kyllähän ne näennäisesti saattaa kestää, mutta mitä tapahtuu pinnan alla, sen seuraukset näkyvät vasta myöhemmin. Ja minä puhun nyt ihan omakohtaisesta kokemuksesta. Olin sosiaalinen, hyvin koulussa pärjäävä tasapainoinen lapsi, jonka perhe muutti 2-3 vuoden välein toisen vanhemman työn perässä aina uudelle paikkakunnalle. Eli aina kun kaverisuhteet oli luotu ja elämä tasaantunut, tuli taas muutto. Omille mahdollisille lapsilleni en ikinä haluaisi samaa, haluan että heillä on juuret, turvalliset tutut paikat ja ihmiset sekä pitkäaikaiset ystävyyssuhteet kasvunsa tukena, jotta täysin turhilta ongelmilta voidaan välttyä.

Samoin perheiden hajottaminen toimeentulon vuoksi on kohtuuton vaatimus, tässä maassa on hajonneita perheitä ja siitä kärsiviä lapsia muutenkin jo ihan tarpeeksi.

Vierailija
85/326 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä vuokralle haluaville.

http://www.vuokraovi.com/vuokra-asunnot/uusimmat/uusikaupunki?gclid=Cj0…

juu kokonaiset 10kpl ja niitä työntekijöitä tarvittiin vissiin 1000

Vierailija
86/326 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen valmistunut korkeakoulusta alle puoli vuotta sitten ja perheeni ei tarvitse muuttaa minkään autorötiskötehtaan vuoksi yhtään minnekään.

Vierailija
87/326 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin ällistyneenä tuon uutisen kommenttiboksia Iltasanomista. Palkka autotehtaalla on kuulemma niin surkea, ettei viitsi vaivautua. Kelan ja sossun tukia on todellakin leikattava rajusti. On mahdoton tilanne että osa kansasta tienaa töissä rahaa ja maksaa lähes maailman korkeimpia veroja, jotta lusmut saavat vieroksua töitä ja nukkua puoleenpäivään.

Vai olisiko autotehtaan syytä maksaa inhimillisempää palkkaa?

Vierailija
88/326 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos palkka on 10-15€/h, niin eipä sen takia kukaan ala myymään asuntoaan ja muuttamaan johonkin Saloon.

:D

Vierailija
89/326 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jokunen tämän komnenttiketjun läpi lukenut ymmärtää miksi tein pari vuotta sitten päätöksen siirtää firma ja verojenmaksu pois Suomesta.

Vierailija
90/326 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- harrastukset

- lasten koulu

- lukion kurssitarjotin

- työssäkäynti

- toimeentulo

Kyllä se homma menee niin, että ensin hoidetaan kuntoon tuo toimeentulo ihan työssäkäynnillä ja sen jälkeen aletaan miettimään harrastuksia tai lukion kursseja. 

Lapsia ei voi pistää muuttamaan useita kertoja. Mielestäni kerran voi muuttaa ja lapset ehkä sopeutuu, mutta toinen kerta jättää jo jäljet. Minulle on tärkeämpää lasten psyykkinen hyvinvointi kuin muuttaminen toiselle paikkakunnalle töiden perässä, joka saattaa kestää vain pari vuotta ja sitten taas uusi muutto.

Näitä asioita mietin ollessani työttömänä, mutta nyt onneksi olen vakitöissä kotipaikkakunnalla. Ymmärrän hyvin perheellisiä, jotka eivät tuosta vaan muuta tuonne. Lisäksi asunnon myynnistä menee varainsiirtovero ja niin kauan kun vero on käytössä, ihmiset eivät helposti muuta.

Minusta lapsia ei kuitenkaan voi elättää yhteiskunnan varoilla. Siitäkin kyllä lapsille jälkiä ja psyykkiseen hyvinvointiin tämä vaikuttaa myös.

Lapset kyllä kestää muuttoja useampiakin. Harva lapsi nyt syntymäkodissaan aikuiseksi asuu. Monet muuttavat ihan maastakin toiseen. 

Toki toinen vanhemmista voi jäädä sinne, missä lasten on pakko olla ja toinen asuu viikot siellä Uudessakaupungissa. Mutta se, että jäädään vain kotiin makaamaan, on ihan käsittämätöntä. Se antaa myös lapsille huonon esimerkin, ja valitettavasti periytyy.

Tässä puhuu taas yksi jolla ei taatusti ole mitään kokemusta asiasta. "Lapset kyllä kestää muuttoja useampiakin", ei paljon typerämmin voisi sanoa. Kyllähän ne näennäisesti saattaa kestää, mutta mitä tapahtuu pinnan alla, sen seuraukset näkyvät vasta myöhemmin. Ja minä puhun nyt ihan omakohtaisesta kokemuksesta. Olin sosiaalinen, hyvin koulussa pärjäävä tasapainoinen lapsi, jonka perhe muutti 2-3 vuoden välein toisen vanhemman työn perässä aina uudelle paikkakunnalle. Eli aina kun kaverisuhteet oli luotu ja elämä tasaantunut, tuli taas muutto. Omille mahdollisille lapsilleni en ikinä haluaisi samaa, haluan että heillä on juuret, turvalliset tutut paikat ja ihmiset sekä pitkäaikaiset ystävyyssuhteet kasvunsa tukena, jotta täysin turhilta ongelmilta voidaan välttyä.

Samoin perheiden hajottaminen toimeentulon vuoksi on kohtuuton vaatimus, tässä maassa on hajonneita perheitä ja siitä kärsiviä lapsia muutenkin jo ihan tarpeeksi.

Kyllä lapset muuttoja kestää, kestäähän ne useita erojakin. Ensin biovanhempien, siten vanhempien uusperhehimmeliviritelmien kokoamisia ja hajoamisia useampaan kertaan. Kyllä lapset sopeutuu, sanoo vanhemmat joka kerran jälkeen.

Vierailija
91/326 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssäkäyvä ihminen ja kysynkin ny muilta, että mitä nautintoa te saatte työttömien ihmisten mollaamisesta? itseäni ei haittaa pätkääkään se että joku on työtön eikä kiinnosta pätkääkään hakeeko edes työtä se ei ole minun palkastani jolla itseni elätän millään tavalla pois.  Kertokaa toki että tekeekö työ teistä paremman ihmisen olen aidosti kiinnostunut kuulemaan perusteluja millä voitte työttömiä mollata

Vierailija
92/326 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi kelle ei työ kelpaa.

Vierailija
93/326 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hakeakin tuonne töihin jos asuttaisiin lähempänä.

Mutta nykyisellä tilanteella en hae. Miehellä on työpaikka täällä ja meillä on oma asunto. Miksikään viikonloppuäidiksi en ryhdy koska todennäköisesti tuo palkka on melko pieni eli rahallisestikaa se ei kannata.

Vierailija
94/326 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muuta ja olen muutenki autoteollisuus vastainen!

Vierailija
95/326 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin ällistyneenä tuon uutisen kommenttiboksia Iltasanomista. Palkka autotehtaalla on kuulemma niin surkea, ettei viitsi vaivautua. Kelan ja sossun tukia on todellakin leikattava rajusti. On mahdoton tilanne että osa kansasta tienaa töissä rahaa ja maksaa lähes maailman korkeimpia veroja, jotta lusmut saavat vieroksua töitä ja nukkua puoleenpäivään.

Kumpi on mielestäsi asiallisempaa, maksaa palkkaa työstä, joskin matalaa sellaista vai saada rahaa ilmaiseksi tekemättä mitään ja vieroksumalla töitä?

Vierailija
96/326 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- harrastukset

- lasten koulu

- lukion kurssitarjotin

- työssäkäynti

- toimeentulo

Nykyajan työtön ajattelee että mulla on oikeus olla työtön vaikka sata vuotta, ellei työtä ilmesty max 10 km säteellä kotoa. Sama työtön ajattelee että mulle kuuluu yhteiskunnan tuki vaikka sata vuotta jos kukaan ei minua kotoa töihin hae, mutta ei kuitenkaan halua pakolaisia samalle ruokakupille tukieuroista kilpailemaan. Ihan vinksahtanutta.

No onneksi on kaltaisiasi parempi ihmisiä joka voi työttömiä moittia kun oma elämä on  niin täydellistä kun on työtä mitäs sitten kun se työ joskus sinulta menee alta etkä yrityksestä huolimatta saakkaan muuta tilalle heti nostatko yhteiskunnalta tukea vai elätkö pyhällä hengellä siihen saakka kunnes taas työllistyt?

Jos opettelisit käyttämään välimerkkejä, kuka ties työllistyisit sinäkin. Kirjallinen ulosantisi antaa sinusta kuvan heikkolahjaisesta, vaikeasti työllistettävästä ihmisestä.

Vierailija
97/326 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on mielestäsi asiallisempaa, maksaa palkkaa työstä, joskin matalaa sellaista vai saada rahaa ilmaiseksi tekemättä mitään ja vieroksumalla töitä?

Kerrohan toki että mikä järki tässä systeemissä on että tälläisiä töitä voi ylipäänsä olla mistä saa vähemmän rahaa kun työttömänä olemisesta 

Vierailija
98/326 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinatalous auttaisi tätäkin autonvalmistajaa, kuten myös sitä Helsinkiläistä hoivatalon johtajaa. Jos tarjonta ei vastaa kysyntää, niin silloin voidaan nostaa hintaa.

Vierailija
99/326 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- harrastukset

- lasten koulu

- lukion kurssitarjotin

- työssäkäynti

- toimeentulo

Nykyajan työtön ajattelee että mulla on oikeus olla työtön vaikka sata vuotta, ellei työtä ilmesty max 10 km säteellä kotoa. Sama työtön ajattelee että mulle kuuluu yhteiskunnan tuki vaikka sata vuotta jos kukaan ei minua kotoa töihin hae, mutta ei kuitenkaan halua pakolaisia samalle ruokakupille tukieuroista kilpailemaan. Ihan vinksahtanutta.

No onneksi on kaltaisiasi parempi ihmisiä joka voi työttömiä moittia kun oma elämä on  niin täydellistä kun on työtä mitäs sitten kun se työ joskus sinulta menee alta etkä yrityksestä huolimatta saakkaan muuta tilalle heti nostatko yhteiskunnalta tukea vai elätkö pyhällä hengellä siihen saakka kunnes taas työllistyt?

Jos opettelisit käyttämään välimerkkejä, kuka ties työllistyisit sinäkin. Kirjallinen ulosantisi antaa sinusta kuvan heikkolahjaisesta, vaikeasti työllistettävästä ihmisestä.

Kiitos vain huolenpidosta olen työssäkäyvä ihminen 

Vierailija
100/326 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan toki että mikä järki tässä systeemissä on että tälläisiä töitä voi ylipäänsä olla mistä saa vähemmän rahaa kun työttömänä olemisesta 

Ei mitään järkeä. Työttömänä olemisesta ja varsinkaan töiden vieroksumisesta ei pitäisi saada "tuhansia" rahaa. Se on sairasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi