••••• Miksi työttömiä ei kiinnosta Uudenkaupungin yli 1 000 avointa työpaikkaa? •••••
Uudenkaupungin autotehdas yrittää epätoivoisesti saada yli 1 000 uutta työntekijää tehtaalleen. Alan koulutusta ja työkokemusta ei tarvita, vaan autotehdas kouluttaa ihmiset työhönsä. Uutisten perusteella Uudenkaupungin autotehdas joutuu hakemaan ihmisiä ulkomailta asti, koska Suomen 400 000:ää työtöntä ei voisi vähempää kiinnostaa nämä kaikille avoimet työpaikat.
Miksi nykytyöttömiä on niin vaikea saada töihin? Miksi työ ei kiinnosta? Onko siellä sohvalla oikeasti niin mukava lojua kaljaa tissutellen?
Kommentit (326)
Vierailija kirjoitti:
Nuorille sinkkumiehille varmasti loistava tilaisuus. Eiköhän tuolta löydä aika nopeasti jonkun yksiön lähettyviltä.
Vapaita asuntoja on jonkin verran, mutta vuokrat suhteellisen korkeat esim. pieni yksiö 650€.
Mahdollisuus perheettömillä yhteismajlutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, että täällä ihmiset listaa asiat näin:
- harrastukset
- kaunis nykyinen kotikaupunki
- lasten koulu
- lukion kurssitarjotin
- työssäkäynti
- toimeentuloKyllä se homma menee niin, että ensin hoidetaan kuntoon tuo toimeentulo ihan työssäkäynnillä ja sen jälkeen aletaan miettimään harrastuksia tai lukion kursseja.
Lapsia ei voi pistää muuttamaan useita kertoja. Mielestäni kerran voi muuttaa ja lapset ehkä sopeutuu, mutta toinen kerta jättää jo jäljet. Minulle on tärkeämpää lasten psyykkinen hyvinvointi kuin muuttaminen toiselle paikkakunnalle töiden perässä, joka saattaa kestää vain pari vuotta ja sitten taas uusi muutto.
Näitä asioita mietin ollessani työttömänä, mutta nyt onneksi olen vakitöissä kotipaikkakunnalla. Ymmärrän hyvin perheellisiä, jotka eivät tuosta vaan muuta tuonne. Lisäksi asunnon myynnistä menee varainsiirtovero ja niin kauan kun vero on käytössä, ihmiset eivät helposti muuta.
Asuntokaupassa varainsiirtoveron maksaa ostaja, ei myyjä.
Totta ja tuli tuohon väärin. Pointti on, että normaali-ihminen ei ole aina myyjä vaan myös ostaja eli käytännössä, kun kerran omistat asunnon niin uuden asunnon hankkimisessa maksat veroa. Ja en aio muuttaa vuokralle loppuelämäksi, joten harkitsen tarkasti mikä on sen arvoista, että kannattaa maksaa valtiolle yli kymppitonni periaatteessa turhasta. Uudenkaupungin työpaikka ei olisi sellainen.
Mistä ihmeestä ap olet saanut päähäsi, että työttömät eivät halua tuonne töihin? Uutinen 1000 uuden työntekijän rekrytoinnista julkaistiin eilen. Haku kyseisiin työpaikkoihin alkoi myös eilen. Näetkö jostain kristallipallosta, että hakemuksia ei tule? Minä ainakin työttömänä haen tuonne ja varmasti hakevat monet muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorille sinkkumiehille varmasti loistava tilaisuus. Eiköhän tuolta löydä aika nopeasti jonkun yksiön lähettyviltä.
Olipa mukava yleistys että kaikkia nuoriamiehiä kiinnostaa tuo työ ja sinne muutettas vaikka lapista saakka koska siellä tehtaalla tehdään sentään autoja joista kaikki miehet muka tykkää niin paljon! :D
Tein vain tälläisen epäsukupuolineutraalin johtopäätöksen, että nuoria sinkkumiehiä, joilla on jonkinlainen auto/metalli-alan koulutus ja jotka ovat vapaita muuttamaan vuokralle toiselle paikkakunnalle voisi kiinnostaa työ tehtaalla enemmän kuin 4-kymppisiä perheellisiä naisia, joilla on omakotitalo 500km päässä ja lähihoitajan koulutus.
Toki voidaan puhua myös nuorita sinkkunaisista, joilla on alan koulutusta ettei kukaan suuttuisi :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, että täällä ihmiset listaa asiat näin:
- harrastukset
- kaunis nykyinen kotikaupunki
- lasten koulu
- lukion kurssitarjotin
- työssäkäynti
- toimeentuloKyllä se homma menee niin, että ensin hoidetaan kuntoon tuo toimeentulo ihan työssäkäynnillä ja sen jälkeen aletaan miettimään harrastuksia tai lukion kursseja.
Lapsia ei voi pistää muuttamaan useita kertoja. Mielestäni kerran voi muuttaa ja lapset ehkä sopeutuu, mutta toinen kerta jättää jo jäljet. Minulle on tärkeämpää lasten psyykkinen hyvinvointi kuin muuttaminen toiselle paikkakunnalle töiden perässä, joka saattaa kestää vain pari vuotta ja sitten taas uusi muutto.
Näitä asioita mietin ollessani työttömänä, mutta nyt onneksi olen vakitöissä kotipaikkakunnalla. Ymmärrän hyvin perheellisiä, jotka eivät tuosta vaan muuta tuonne. Lisäksi asunnon myynnistä menee varainsiirtovero ja niin kauan kun vero on käytössä, ihmiset eivät helposti muuta.
Minusta lapsia ei kuitenkaan voi elättää yhteiskunnan varoilla. Siitäkin kyllä lapsille jälkiä ja psyykkiseen hyvinvointiin tämä vaikuttaa myös.
Lapset kyllä kestää muuttoja useampiakin. Harva lapsi nyt syntymäkodissaan aikuiseksi asuu. Monet muuttavat ihan maastakin toiseen.
Toki toinen vanhemmista voi jäädä sinne, missä lasten on pakko olla ja toinen asuu viikot siellä Uudessakaupungissa. Mutta se, että jäädään vain kotiin makaamaan, on ihan käsittämätöntä. Se antaa myös lapsille huonon esimerkin, ja valitettavasti periytyy.
Olemme kerran vieneet perheen ulkomaille, kun toinen vanhemmista sai sieltä työpaikan. Toista kertaa en laita lapsia muuttamaan, mutta kun he muuttavat pois kotoa, olen valmis muuttamaan vaikka toiseen maahan.
Lisäksi olen hetken asunut erossa perheestä juurikin työpaikan takia ja en tee sitä enää koskaan. Onneksi nämä tosiaan eivät kosketa meidän perhettä, koska molemmilla vanhemmille on työpaikka kävelymatkan päässä kotoa.
Ne palkkaa mieluiten 2- ja 3-kymppisiä perheettömiä levyseppähitsareita.
Niitähän vauvapalstalla hengailee.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä ap olet saanut päähäsi, että työttömät eivät halua tuonne töihin? Uutinen 1000 uuden työntekijän rekrytoinnista julkaistiin eilen. Haku kyseisiin työpaikkoihin alkoi myös eilen. Näetkö jostain kristallipallosta, että hakemuksia ei tule? Minä ainakin työttömänä haen tuonne ja varmasti hakevat monet muutkin.
se nyt on vaa kuumaa hottia syyllistää työttömiä milloin milläkin verukkeella ja kuvitella olevansa parempi ihminen kun on työtä vaikka kyllä ne pilvilinnat saattaa omankin perseen alta romahtaa milloin hyvänsä
http://www.etuovi.com/myytavat-asunnot/tulokset?haku=M1020448472
Uudessakaupungissa myynnissä 122 asuntoa, ei se mikään erityisen pieni määrä ole 15000 asukkaan kaupungissa.
Ja tässä vuokralle haluaville.
http://www.vuokraovi.com/vuokra-asunnot/uusimmat/uusikaupunki?gclid=Cj0…
Siksi että potentiaaliset työntekijät eli maakuntien nuoret joutilaat miehet eivät halua poistua omilta kotitiloiltaan ja -kyliltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se nyt on vaa kuumaa hottia syyllistää työttömiä milloin milläkin verukkeella ja kuvitella olevansa parempi ihminen kun on työtä vaikka kyllä ne pilvilinnat saattaa omankin perseen alta romahtaa milloin hyvänsä
Näinpä, eräs tuttuni sai yt-neuvotteluiden jälkeen kenkää töistä, eipä se ylimielisyys siihen loppunut vaan sanoi pääsevänsä töihin viikon sisään...nyt niitä viikkoja on kohta jo sata ja edelleen on työttömänä, nykyään kartaa seuraa ja lähti viime viikolla mm. kaupassa äkkiä eri suuntaan kun näki minut :D Ulkonäkö on rapistunut, ei ole enää varaa kalliiseen kampaamoon ja vaattetkin olivat parhaat päivänsä nähneet, niin se ylpeys kävi lankeemuksen edellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaita asuntoja on jonkin verran, mutta vuokrat suhteellisen korkeat esim. pieni yksiö 650€.
Mahdollisuus perheettömillä yhteismajlutukseen.
Täh, onpa siellä vuokrataso noussut. Pari vuotta sitten edes kolmiosta ei tarvinnut noin paljoa maksaa.
Nyt kuulin ekaa kertaa tästä. Sellainen kevyt 566km työmatka ois suuntaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi muuttaa ku ei saada taloa myytyä ja lainaakin vielä on... lähtisin vaikka heti jos olisin sinkku ja lapseton...
Laita talo vuokralle. Näin se Suomi kaatuu kun ihmisillä on tekosyynsä.
http://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/uusikaupunki/ketunkallio/kerrost…
Joo, tää olis sen 650€. Paitsi, että ei ole yksiö vaan kolmio. Ja sijainti on keskustan ja autotehtaan välissä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi muuttaa, ja muuttotappiokunnassa olevaa vanhaa asuntoa ei kuitenkaan saa myytyä mitenkään järjelliseen hintaan.
Miksi se asunto pitäisi myydä? Muuta töiden perässä niin kuin ihmiset ennen vanhaan tekivät. Toivottavasti teiltä työttömiltä laitetaan tuet poikki ja kuolette nälkään. Sairasta perustella työpaikan hyljeksintää sillä, että pitäis nyt vittu muuttaa...
Oho, tää yksiö maksaa alle 400/kk.
http://www.vuokraovi.com/main/showrentalimages.action?id=619397
Mä olen ollut muutaman vuoden sisään tuolla töissä. Olen nainen ja mun työpisteellä suurin osa muistakin oli naisia. Sain muistaakseni jotain 1600€ nettona/kk. Ei ollut aikaisempaa kokemusta alalta.
Olen väitellyt tohtoriksi ja melkein kaikki oman alani työpaikat on Helsingissä. Koulutukseni menisi hukkaan, jos muuttaisin kauas pk-seudulta joksikin autonrakentajaksi.
Niin ja en ole mikään sohvan pohjalla makaava laiskuri vaan teen huonosti palkattuja keikkatöitä, joihin kukaan ei todellakaan pakota.
Minusta lapsia ei kuitenkaan voi elättää yhteiskunnan varoilla. Siitäkin kyllä lapsille jälkiä ja psyykkiseen hyvinvointiin tämä vaikuttaa myös.
Lapset kyllä kestää muuttoja useampiakin. Harva lapsi nyt syntymäkodissaan aikuiseksi asuu. Monet muuttavat ihan maastakin toiseen.
Toki toinen vanhemmista voi jäädä sinne, missä lasten on pakko olla ja toinen asuu viikot siellä Uudessakaupungissa. Mutta se, että jäädään vain kotiin makaamaan, on ihan käsittämätöntä. Se antaa myös lapsille huonon esimerkin, ja valitettavasti periytyy.