••••• Miksi työttömiä ei kiinnosta Uudenkaupungin yli 1 000 avointa työpaikkaa? •••••
Uudenkaupungin autotehdas yrittää epätoivoisesti saada yli 1 000 uutta työntekijää tehtaalleen. Alan koulutusta ja työkokemusta ei tarvita, vaan autotehdas kouluttaa ihmiset työhönsä. Uutisten perusteella Uudenkaupungin autotehdas joutuu hakemaan ihmisiä ulkomailta asti, koska Suomen 400 000:ää työtöntä ei voisi vähempää kiinnostaa nämä kaikille avoimet työpaikat.
Miksi nykytyöttömiä on niin vaikea saada töihin? Miksi työ ei kiinnosta? Onko siellä sohvalla oikeasti niin mukava lojua kaljaa tissutellen?
Kommentit (326)
koska se homma menee kohta konkkaan ja tavis joka on saanut onnesta soikeana sen duunin, kärrännyt perheensä Uuteenkaupunkiin, hommannut kämpän, päivähoitopaikan ja asuntolainan niin on uudemman murheen edessä. näissä ei voita kuin ne kellä on jo rahaa.
Ei voi muuttaa ku ei saada taloa myytyä ja lainaakin vielä on... lähtisin vaikka heti jos olisin sinkku ja lapseton...
Miksi kukaan haluaisi muuttaa 15 000 ihmisen tuppukylään?
Pitääkö jättää vaimo ja lapset tänne Helsinkiin vai pitääkö vaimonkin vaihtaa duuni sinne autotehtaalle ja kersojen etsiä sieltä itselleen uusi opiskelupaikka?
Miksi kukaan olettaa, että jossain hevonpersuksessa yht. äkkiä löytyisi tuhat soveltuvaa ihmistä töihin? Parisataa voi löytyäkin. Ja toiset parisataa, jotka jaksavat 2 tuntia istua autossa työmatkaa Turusta tultaessa. Mut ei todellakaan tuhatta.
Muuttaisitko itse tuonne, jos olisit työtön?
Koska Kelan ja sossun rahoilla elää yhtä hyvin kuin autotehtaan palkalla? Työttömät on patalaiskoja vaikka itselleen muuta uskottelevat.
En halua keskustella tästä aiheesta. Se ei sovi uhriutumisagendaani jonka mukaan työttömyyteni on jonkun muun syy ja työpaikan järjestäminen minulle (=puolipäiväunelmatyö täyspalkalla) on jonkun muun tehtävä.
NÄIN PAHA ON TYÖVOIMAPULA: kirjoitti:
Uudenkaupungin autotehdas yrittää epätoivoisesti saada yli 1 000 uutta työntekijää tehtaalleen. Alan koulutusta ja työkokemusta ei tarvita, vaan autotehdas kouluttaa ihmiset työhönsä. Uutisten perusteella Uudenkaupungin autotehdas joutuu hakemaan ihmisiä ulkomailta asti, koska Suomen 400 000:ää työtöntä ei voisi vähempää kiinnostaa nämä kaikille avoimet työpaikat.
Miksi nykytyöttömiä on niin vaikea saada töihin? Miksi työ ei kiinnosta? Onko siellä sohvalla oikeasti niin mukava lojua kaljaa tissutellen?
Herra Isä sentään. Mitä mä oikein saan lukea. Henkilökuntaa haetaan epätoivoisesti?
Ap. kiltti. Lähde Kiitos, tälle valheelle.
Työvoima on varmasti hallinnassa. Ja yhä edelleen entisiä työntekijöitä on lomautettuna ja irtisanottuna.
Työvoimaa otetaan sitä mukaan kun on tarvetta. Tällä hetkellä käynnistetään tuotantoa jossa jo työntekijät.
Ikävä kyllä, ihan pystymetsästä ei henkilöstä voi palkata, vaan tarvitaan jonkin verran aikaisempaa osaamista ja koulutusta esim. hitsauksesta.
Ja kyllä ihmisiä kiinnostaa, hakijoita on ympäri Suomea.
Hyvä ap. jätän paskan puhuminen ja käytä sekin aika johonkin tuottavaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö jättää vaimo ja lapset tänne Helsinkiin vai pitääkö vaimonkin vaihtaa duuni sinne autotehtaalle ja kersojen etsiä sieltä itselleen uusi opiskelupaikka?
Miksi kukaan olettaa, että jossain hevonpersuksessa yht. äkkiä löytyisi tuhat soveltuvaa ihmistä töihin? Parisataa voi löytyäkin. Ja toiset parisataa, jotka jaksavat 2 tuntia istua autossa työmatkaa Turusta tultaessa. Mut ei todellakaan tuhatta.
Uusikaupunki on kaunis kaupunki. Lähellä on muitakin kauniita merenranta kuntia, kuten esim taivassalo ja kustavi.
Luin ällistyneenä tuon uutisen kommenttiboksia Iltasanomista. Palkka autotehtaalla on kuulemma niin surkea, ettei viitsi vaivautua. Kelan ja sossun tukia on todellakin leikattava rajusti. On mahdoton tilanne että osa kansasta tienaa töissä rahaa ja maksaa lähes maailman korkeimpia veroja, jotta lusmut saavat vieroksua töitä ja nukkua puoleenpäivään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi asua Hensingissä? Ollakseen muita parempi ihminen?
Vierailija kirjoitti:
koska se homma menee kohta konkkaan ja tavis joka on saanut onnesta soikeana sen duunin, kärrännyt perheensä Uuteenkaupunkiin, hommannut kämpän, päivähoitopaikan ja asuntolainan niin on uudemman murheen edessä. näissä ei voita kuin ne kellä on jo rahaa.
Kummasti vaan autotehdas on luovinut näinä aikoina menemättä konkurssiin.
On kyllä tyhmä provo alottajalta, joka ei tiedä yhtään mitään työttömän perheen arjesta.
Lisäys viesti 7.
Siis, jätä Sinä ap. se paskan puhuminen, kun et selvästikään ymmärrä lukemaasi uutisia ja sillä on kielteistä vaikutusta y.imagoon.
Koska kyseisen tehtaan toiminta on mennyt ylös ja alas. Aina kun tulee tilauksia, niin kiireellä palkataan porukkaa ja hetken päästä potkitaan pihalle. Monella saattaa olla huonoja muistoja näistä ajoista.
Opettelepa vaikka farsia ja käy kysymässä huivipäiltä, miksei kiinnosta. Piruako näitä työpaikkoja aina suomalaisille tarjotaan?
Koulutuskin olisi jo valmiiksi, mutta 4h:n työmatka suuntaansa on jo pikkasen liikaa.
Oon asunut Ukin naapurikylässä. Mun työpaikkaan tuli joku 15 harjoittelijaa kun oli autotehtaalta työt loppuneet. Ok palkka siellä oli ollut, Porchea muistaakseni valmistettiin silloin. Toki tuo kiinnostaisi, varsinkin miestä mutta nimenomaan se että on oma talo josta velkaa, välimatkaa 170 kilsaa suunta hillitsee kyllä lähtöhaluja. Minä opiskelen täällä, joudun tekemään vuorotöitä harjoittelussa, ei onnistuisi yksinhuoltajana kun lapsia on koulussa, eskarissa ja päikyssä..
Mietin kyllä hakemista, työmatkaa tulisi 50 km/suunta. En tosin ole työtön.
No eihän sinne ole vielä haku aukikaan. Ei todellakaan tiedetä vielä tuleeko hakijapulaa vai ei.
Pitäisi muuttaa, ja muuttotappiokunnassa olevaa vanhaa asuntoa ei kuitenkaan saa myytyä mitenkään järjelliseen hintaan.