Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet työvaatteistasi?

Vierailija
17.11.2016 |

Kyseessä siis tosiaan työvaatteet. Ketju ei koske työttömiä eikä henkilöitä, jotka työskentelevät pierukalsareissa kotonaan.
.
Mietin tuossa omia työvaatteitani, tai no ex-työpaikkojeni joissa olin opiskeluaikoina.
.
Vaatekaupassa oli takahuoneessa pari rekkiä, joista piti valita vaatteet päälle. Pidin kyllä paljon vaatteista joita myimme, mutta rekissä oli rajatut vaihtoehdot, mitään muiden merkkien vaatteita ei saanut käyttää enkä saanut pukeuduttua oman tyylisesti (niin kuin vapaa-ajalla pukeutuisin).
Myöhemmin olin töissä ruokakaupassa ja siellä piti käyttää samanlaista sinistä ruutupaitaa kuin kaikilla muillakin työntekijöillä. Alaosana oli omat tummat pitkälahkeiset housut.
.
Kenties erikoista, mutta mieluummin pukeuduin ruokakaupan työasuun. Se päällä asiakkaalle on selvää, että kyseessä oli työasu. Vaatekaupassa sen sijaan asiakkaat varmaan ajattelivat, että kyseessä oli minun henkilökohtaisia suosikkiasujani.
Kuulostaa varmasti turhalta, mutta minulle on tyylini on tärkeä, vaikkei se olekaan niin persoonallinen kuin kenties kuvittelette. En kokenut inhonväristyksiä noissa työvaatteissa ja kaikki oli ihan fine, mutta jos lähden vertailemaan, mieluummin ruokakaupan asu.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normikuteet mulla on päällä. Toimistotyö, ei asiakasrajapinnassa.

Vierailija
2/22 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassani oli isot vaatevarastot, joista vaan haettiin vaatetta päälle olit sitten XS tai XXXL, aina oli vaatetta tarpeeksi. Kyseessä iso sairaala.

Nykyiseen työpaikkaani vaatteet tilataan nimillä. Jokaiselle peräti viisi vaatekertaa jotka sitten kiertää pesulaan ja tulee takaisin. Nämä eivät meinaa riittää, sillä useimmiten vaatteet pitää vaihtaa joka työvuoron jälkeen. Jos omat vaatteet loppuu, käytän sijaisvaatteita jotka ovat kuin suoraan 70-luvulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikisessä työpaikassani on pitänyt pitää hiuksia kiinni. Inhoan sitä. 

Olen hiukset auki nätti, mutta hiusten kiinni pitäminen tekee minusta ihan hölmön näköisen. Leukani ja hiusrajani ovat sellaiset, että kiinni pitäminen on epäedustava look. 

En koskaan vapaaehtoisesti pidä hiuksiani kiinni julkisilla paikoilla.

Ikävä juttu, vaikuttaa itsetuntooni kun tiedän olevani rumempi kuin olisin tukka auki. En työskentele elintarvikkeiden parissa tms, vaan hiukset pitää pitää kiinni koska se kuulemma näyttää asiallisemmalta. Kaikilla työkavereilla sama juttu. 

Vierailija
4/22 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin olisin luonnonkuituisissa vaatteissa, kuin työasussa. Lyhythihainen napitettava jakku, jos vähän liian antelias kaula-aukko. Housujen malli ok, jossain kokoluokitus on pielessä. Siten, että kokoon 36 on merkitty 38.

Työskentelen kokkina, kylmiössä ja pakastimessa käydessä vaatteet tuntuvat kylmiltä kuin pelti. Lisäksi on mahdollisuus käyttää fleeseä ja toppavaatteita.

Sähköistyvät.

Aikaisemmin oli henkilökohtaiset nimetyt vaatteet, kunnes keksivät poistaa ja nyt ovat yhteiskäytössä.

Vierailija
5/22 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan aina luullut, että vaatekaupoissa myyjillä on vaan omat vaatteet päällä, en ajatellut, että sitä säädeltäisi muuten kuin yleisellä tasolla että siistiltä pitää näyttää. Nyt tarkemmin ajateltuna, onhan se ehkä hassua, jos on kilpailevan merkin logo rinnassa.

Itse olen vain toimistohommissa, ei väliä mitä pitää päällään, mutta kentällä käydessä on firman logolla varustetut neonkeltaiset turvakamppeet päällä.

Vierailija
6/22 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normikuteet mulla on päällä. Toimistotyö, ei asiakasrajapinnassa.

Voisko käyttää ihan tavallista kieltä noiden naurettavien markkinointisanojen sijaan? 

Vierailija
7/22 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina miettinytkin, että vaatekaupoissa vaatteet eivät ole niidne myyjien omia... Vaan just työvaatteita.

Mun mielestä työvaate on kyllä hyvä. Teen itse paljon töitä just asiakasrajapinnassa, joten haluankin luoda tietyn rajan mun työminän ja henkilökohtaisen minän välille... Olen tapaamisissa aina asiallisesti puettuna, ei huomiotaherättäviä koruja... Vapaa-ajalla taas olen itseni.  Ei asiakkaiden tarvitse tietää kuka mä olen, mistä musiikista mä tykkään ja missä liikun vapaa-ajallani...

Mulla myös paljon kavereita, jotka alalla jossa esim puku on pakollinen. Ja osa näistä vapaa-ajalla lähes aina joku bändipaita, farkut, huppari tai pieruverkkarit päällä. 

Vierailija
8/22 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin epäsopivat työvaatteet. Talvella kylmät, kesällä kuumat. Housut kuin peltiä, eivät jousta yhtään. Materiaalit sellaisia, jotka eivät tule puhtaiksi pesussa. Kierto pesulaan ja takaisin hidasta, on käytettävä samoja vaatteita liian kauan. Sanomattakin selvää, että työvaatekilpailutusvaiheessa ei ollut mukana tulevia vaatteiden käyttäjiä, vaan valinnan teki johto. Työnantajana  kunta.

Vierailija
9/22 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotyössä yksityisellä; punavalkoraidallinen vartalonmyötäinen t-paita, puolikas tummanpunanen taskullinen esiliina tai vartalonmyötäinen hihaton liivi, jossa kans taskut ja nepparit, kaiken kruunaa perseestä läpinäkyvät valkoiset housut ja päälliköltä noottia työkaverille että pitää olla asialliset alusvaatteet😜

Vierailija
10/22 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarvike työpaikassa rumat vaatteet mutta ihan perus mukavat ja toimivat.

Tarjoilijana viikonloppuisin ihana octoberfest tyylinen mekko, tykkään tosi paljon!

Vierailija
11/22 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus ruokakaupan työasu. Vihreä pitkähihainen paita, tummanharmaat housut ja liivi. Mäkin työskentelin aiemmin vaatekaupassa, kiva kun nykyään ei tarvitse enää pähkäillä asukokonaisuuksia töihin. :)

Vierailija
12/22 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen omissa vaatteissani. Itse on valittu, joten pakko olla tyytyväinen, kun ei voi muitakaan niistä syyttää.

Vierailija
13/22 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lanteikas ja pitkä putkiasentajanainen ja työvaatteina on riipputaskuhousut, turvakengät ja huomiotakki ja kesällä -liivi. Vaatteet kiristävät jonkin verran lantiolta, kun ovat miestenmallia, erityisesti takit. Isompia vaatteita taas en voi käyttää, sillä silloin lahkeet ja hihat ovat tosi pitkät jopa mulle.

Vierailija
14/22 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ruokakaupan työasu. Pidän sitä mielellään, koska en haluaisikaan käyttää omia vaatteita töissä. Asiakkaille ei kuulu mun siviililookki. Pidän myös hiuksia kiinni töissä, vaikka se ei ole ihan välttämätöntä. Sekin on työlookki.

Nykyiset työvaatteet on kyllä sieltä käytännöllisemmästä päästä, sopivan kokoiset, kiristämättömät, paljon taskuja, että saan tarvittavat tavarat mukaan taskuihin. Ei liian kuumat eikä liian kylmät, ainakaan toistaiseksi. Yksi nappi on jo irronnut, mutta muuten nappien kiinnityskin vaikuttaa siltä, että nämä pysyy paremmin kuin aiemmissa työvaatteissa.

Vierailija
15/22 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsonpa kuitenkin koskevan, vaikka työskentelenkin kotoani. En vain käytä kalsareita. Työvaatteet nekin ovat, joissa minä niitä töitä teen.

Yleensä on farkut tai muut mukavasti istuvat housut, kesällä t-paitaa tai hametta ja talvella kylmillä villatakkia päällä.

Vierailija
16/22 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteerinä jolla asiakaspalvelua. Siisti paita, yleensä paitapusero, mustat tai tummansiniset housut (farkkujen tyyliset), korkokengät. Hiukset aina siististi kiinni.

Vierailija
17/22 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on töissä työpaita, mikä on kiva asia. Ei tarvitse liata omia vaatteita. Kahvia roiskuu ja pölyä lentelee vähän joka suunnalta. Alaosa pitää olla tummat housut. Siitä en tykkää, koska housut ovat epämukavat. Käytän silti farkkuja töissä. Ne on paksua kangasta, niin ne suojaa teräviltä hyllynkulmilta tai kuumalta uunilta tms. Lisäksi ei haittaa, jos ne pölyyntyy. Eipähän jää surettamaan.

Mä kyllä tykkään enemmän olla omissa vaatteissa töissä. On mukavempi ja itsevarmempi olo. Joskus lyhyinä työpäivinä laitan hameen tai oman paidan työneuleen alle. Olen myyjä.

Vierailija
18/22 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat! Olen töissä lemppari vaatekaupassa ja saan valita uutuuksista juuri itseni näköiset.

Vierailija
19/22 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi kyllä mietityttämään toi, minkä takia työvaatteet on usein niin huonolaatuisia. Hoitajillahan on tunnetusti läpinäkyvät housut. Kenen pervosedän idea sekin oli? Meillä edellisen työpaidan kaula-aukko olisi vilauttanut suurempipovisellakin koko ylävartalon kumartuessa, ellei pitänyt aluspaitaa. Nykyisen voi napittaa vaikka kaulaan asti halutessaan, mutta se on läpinäkyvää kangasta. Mua se ei haittaa, kun on joka tapuksessa aina aluspaita rintaliivien sijaan. Mutta monia muita varmaan ärsyttää. Toinen työpaita on varsinainen karvamagneetti. Juuripestynäkin se on jo heti pölyn ja kissankarvojen peitossa. Kesäisin meillä on jotain mainospaitoja, jotka kerää hien ja haisee jo muutaman tunnin kuluttua aivan järkyttäviltä! -17

Vierailija
20/22 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...vartalonmyötäinen hihaton liivi...

Onko joku joskus kuullut hihallisesta liivistä. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi