Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa kos 12-vuotias esittää suvun pikkujouluissa Tipe tipe tip tap -leikin playbackinä?

Vierailija
16.11.2016 |

Kun ei osaa muuta.

Suvun muut lapset laulaa ja soittaa itse.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisin varmaan tappanut itseni, jos olisin lapsena joutunut esittämään jotain, mihin minulla ei ole kykyjä

hyi helvetti, kuinka karmea ''perinne''

yäk

Vierailija
22/62 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa, jos esiintyjä on iloinen ja nauttii omasta esityksestään ja tekee sen imitoinnin kohtuullisen hyvin.    

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo kai tää on, kun ap ei suostu avaamaan tapausta enempää. Eikö niin, että se lapsi on myös ylipainoinen ja äärimmäisen kömpelö ja murrosikäkin on alkanut todella varhain?

Vierailija
24/62 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole lapsi ap:n suvussa.

Vierailija
25/62 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tämä taitaa olla. Tyttö on varmaan myös erittäin kömpelö ja ylipainoinen?

Vierailija
26/62 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Vaihtoehtona lausua joku kiva runo.

Vierailija
27/62 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kysymys oli onko noloa? On! Mikä pakko on esittää mitään? Itse olisin tuon ikäisenä kuollut häpeästä.

Vierailija
28/62 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipäs olekaan provo. Ja tämä siis menee niin, että meillä on perinteisesti pikkujoulujuhla ensimmäisenä adventtina. Niihin tulee koko minun puolen suku (mummu, pappa, vanhemmat, sedät, tädit, sisarukset serkut perheineen). Porukkaa on reippaasti yli kaksikymmentä. Ja traditio on se, että lapset (ja aikuisetkin), jotka haluaa, esittää jotain jouluista ohjelmaa. Ihan mitä vaan. Monet tosin laulaa ja soittaa.

Meidän tyttö haluaa aina olla mukana ja on joka vuosi esittänyt saman ohjelmanumeron eli tämän Soihdut sammuu -leikin, jonka oppi joskus päiväkodissa. Hän siis itse kutsuu sitä Tipe tipe tip tap -leikiksi. Hän ei siis laula tai lipsynkkaa mitään vaan kappale tulee kaiuttimesta ja tyttö vaan esittää sen leikin, eli sojottaa etusormia ilmaan (tip tap, tip tap), kurkkii kuusen alle, on syövinään kinkkua ja juovinaan lientä jne.

Hän on nyt esittänyt sen jotain kuusi kertaa peräkkäin, joten minusta kyllä voisi kokeilla muutakin. Ehdotin että hän olisi lukenut jouluevankeliumin, mutta siitä ei tullut mitään. Sitten mietittiin joulukuvaelmaa, jossa tyttö olisi ollut Maria ja Jeesus-vauva olisi ollut nukke, mutta kukaan muu lapsi ei suostunut mukaan.

Että varmaan hän taas esittää sen Tipe tipe tip tapin.

Vierailija
29/62 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tää on taas niin tätä! Hei haloo, suvun pikkujoulu ja vielä esimurkun pitäisi esittääkin jotain!!! En ymmärrä! !!!

Nyt vanhemmat lapsen puolelle ja sanotte, että meidän lapsi ei esitä yhtään mitään (jos ei siis itse halua). Eikö pikkujoulu pitäisi olla mukava juhla eikä mikään stressiä aiheuttava esiintyminen? Esiintykööt he, jotka haluavat! Lapsi saa tuollaisesta esiintymiseen painostuksesta trauman. Eiköhän koulussa ole ihan riittävästi esiintymisiä???

Järjen käyttö on sallittua!

Vierailija
30/62 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoat vähän viiniä pohjiksi yleisölle, niin kyllä tuo vielä menee.

Vierailija
31/62 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tää on taas niin tätä! Hei haloo, suvun pikkujoulu ja vielä esimurkun pitäisi esittääkin jotain!!! En ymmärrä! !!!

Nyt vanhemmat lapsen puolelle ja sanotte, että meidän lapsi ei esitä yhtään mitään (jos ei siis itse halua). Eikö pikkujoulu pitäisi olla mukava juhla eikä mikään stressiä aiheuttava esiintyminen? Esiintykööt he, jotka haluavat! Lapsi saa tuollaisesta esiintymiseen painostuksesta trauman. Eiköhän koulussa ole ihan riittävästi esiintymisiä???

Järjen käyttö on sallittua!

No kun tyttö kovasti haluaa esittää jotain, mutta osaa vain tuon leikin.

Minusta alkaa tuntua vähän nololta kun tyttö esittää joka vuosi tuon saman päiväkotileikin.

Hän kuitenkin hermostuu, jos edes ehdottaa, että voisi tehdä jotain muuta.

Ap

Vierailija
32/62 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tytön itse päättää mitä esittää ja esittääkö. Tavallaanhan toi on sitten jo muodostunut perinteeksi vuosien saatossa jos joka vuosi vetää saman setin :)

Vierailija
33/62 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo kai tää on, kun ap ei suostu avaamaan tapausta enempää. Eikö niin, että se lapsi on myös ylipainoinen ja äärimmäisen kömpelö ja murrosikäkin on alkanut todella varhain?

Ja sillä on cameltoe :D

Vierailija
34/62 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vuodesta toiseen samat traditiot. Miksi ei voisi olla sama leikki. Tyttökin nauttii, kun tietää mitä on tekemässä, eikä tarvii jännittää. 

Vierailija
35/62 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tiptapeista tämä Curb Your Enthusiasmin kohtaus mieleen :D https://www.youtube.com/watch?v=JSzDfhjAWLE

Vierailija
36/62 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homman pointtihan on se että MIKSI 12-vuotias edes haluaisi esittää jotain päiväkodin leikkejä yleisölle.

Eli on noloa ja ap ei kerro nyt ihan kaikkea!

Vierailija
37/62 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsen esittää mitä haluaa. Murrosikäisen mieli kääntyy sitten kun joku muu kuin vanhemmat vihjaa että voisi esittää muutakin.

Tässä tapauksessa samanikäiset serkut (jos on) saattaisivat sanoa että ei kai se Lissu vedä taas jotain typerää tip-tappia. Ja perinne päättyy siihen.

Noin ei varmaan käy, joten terästä glögiä ja nauti taas kerran esityksestä. Niitä on ilmeisesti monta tulossa.

Vierailija
38/62 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homman pointtihan on se että MIKSI 12-vuotias edes haluaisi esittää jotain päiväkodin leikkejä yleisölle.

Itselle tuli vaikutelma erityislapsesta

Vierailija
39/62 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan kyseessä olla down-lapsi... Voin kuvitella ja suloisen esityksen. "Tih-tah-tih-tah peruna."

Vierailija
40/62 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas tuli mielikuva aspergeristä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi