"Jos on lopettanut erotiikan, ei voi vaatia yksiavioisuutta"
"Kivijärven vastaanotolla hän kuulee naisilta samantyyppisiä selityksiä siitä, mikä vie seksihalut.
– Parisuhteessa on kolme riidan aihetta: kotityöt, raha ja seksi. Seksiä ei haluta, kun mies on työttömänä eikä hae töitä. Tai kun se ei vie edes roskapussia. Siksi lopetan nykyään kaikki yleisöluentoni sanomalla miehille, että viekää nyt edes se roskapussi.
Loputtomiin läheisyyden puutetta ei Kivijärven mielestä tarvitse hyväksyä, ellei siihen ole oikeaa syytä, kuten esimerkiksi sairaus.
– Jos on itse irtisanonut eroottisuuden parisuhteesta, yksiavioisuuden vaatimus on mielestäni väärin. Pitäisin rajana vaikkapa kuutta kuukautta.
Hän korostaa, etteivät seksin puutteesta kärsi vain miehet, vaan myös naiset."
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/455483-seksologi-joutui-rajun-…
Kyllähän siellä lopussa mainitaan, että seksin puutteesta voivat kärsiä myös naiset, mutta selkeästi kuitenkin asetelma on, että nainen pihtaa ja mies kärsii.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin tuota juttu ja ajattelin että onko tuo seonnut lopullisesti.
Luulisi naisena sen verran ymmärtävän naistakin, että usein se erotiikan tappaja on mies seksin vastimuksilla, joilla ei ole mitään tekemistä etotiikan kanssa.
Tuosta akasta varoitettiin jo 90-luvulla että älkää vaan menkö sen ronkittavaksi. Minä jouduin ja sen jälkeen menikin päivä miettiessä meneekö hartaasti odotettu raskaus kesken. Tyhmä kun olin, en tehnyt ilmoitusta potilasasiamiehelle vaikka olisi pitänyt.
Tuo naistenvihaaja sysää kaiken vastuun naisten niskaan eikä vastuuta miehiä hoitamaan omaa osaansa. Umpiväsynyt äiti ja vaimo+kodinhengetär kun nyt vaan ei saa sitä sexybitchmoodia päälle klo 22 illalla jos on joutunut kaiken hoitamaan.
Äärettömän harva nainen nykypäivänä tekee kaiken kotona. Oikeastaan ei kukaan.
Jos ottaa sellaisen miehen joka ei mitään tee ja sitten itse tekee kaiken niin se on oma vika. Kyllä sellaisen touhun huomaa jo paljon ennen lasten tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei tyydytä naistaan, miksi pitäisi vaivautua. Rasittaa naista kiihottua saamatta.
Kyllä se seksuaallinen tyydytys on ihan omalla vastuulla
Sitten varmaan vetää omatoimisesti käteensä
Tossa puhutiin seksistä. On omalla vastuulla saada tyydytystä seksistä puolison kanssa.
Jos parisuhteessa joutuu runkkaamaan niin sitten on parempi erota.
jos seksi kestää n. 30 sekuntia - 1 minuutti, miten voisin kantaa vastuuni siitä että ehdin saada tyydytyksen? Anna joku neuvo.
Tuskin se miehesikään ehtii nauttia tuosta minuutin rykäisystä ja varmasti asia hävettää niin paljon että vaikenee koko ongelmasta.
Tässä pari vinkkiä miehen näkökulmasta:
Vaihtoehto 1) otat mieheltä löysät pois suulla tai runkaten, sen jälkeen mies toipuu ja lämmittelee sinua sen ajan hyväilyillä, suukotellen ja antaa sinulle suuseksillä ekan tai pari orkkua. Sen jälkeen sinä käyt jo kuumana ja mies on taas pelikunnossa ja yhdyntä kestää kauemmin kuin minuutin ja molemmat pääsevät nauttimaan yhdynnästä.
Vaihtoehto 2) miehelle lääkitys joka hidastaa nallin palamista, eli masennuslääke erittäin pienellä annostuksella.
Asialliset neuvot
Ja tosissasi kuvittelet ettei asiasta kärsivä ole kokeillut noita jo vuosia sitten?!
Vierailija kirjoitti:
No hyvänen aika. Mitäpä siinä pyhät valat ja lupaukset enää painavat, kun Kivijärven Vastaanotolla annetaan lupa pettää ihmistä, jonka pitäisi olla rakkain ja tärkein maailmassa. Kunhan on sen 6 kuukautta pettämättä, niin sitten saa pettää. Kivijärvi antaa luvan.
Missä siinä luki noin? Taisi osua pihtarilla arkaan paikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin vaan krooninen haluttomuus puolisoa kohtaan naisella on biologista, eikä johdu miehen toiminnasta.
Sillä haluttomuuden aiheuttajalla (kotitöistä ja lasten hoidosta laistavalla miehellä) on velvollisuus korjata toimintansa ennen kuin voi odottaa puolisonsa syttyvän tai saada oikeutuksen mennä vieraisiin.
Ja turha vedota siihen, että eniten kotitöitä tekevät miehet saavat vähiten seksiä. Yleensä lähes kaikki kotityöt tekevän miehen vaimo on sairas.
Erittäin suuri osa miehistä tekee vähintään oman osansa kotitöistä. Toi kotityöt on kyllä maailman surkein tekosyy seksistä kieltäytymiselle.
Aika pieni osa se tutkitusti näyttää olevan. Tosin moni mies kuvittelee, että, jos tekee yhtä paljon kotitöitä kuin ennen lapsia, tekee puolet .
Minkä ihmeen takia kuvittelet naisten olevan jotain epäseksuaaleja huvikseen pihtaajia? Ei naisistakaan ole kiva olla ilman tyydyttävää intohimoista seksiä.
Koska erittäin moni nainen ei halua seksiä ollenkaan. Ne jotka haluavat haluavat sitä sen kerran kuussa joka on yhtä tyhjän kanssa.
Et sinä voi verrata pariskuntia jossa nainen on kotiäiti ja mies elättää perheen. Tietenkin nainen silloin tekee kaiken kun ei hän rahaakaan perheeseen tuo.
Vertaa pariskuntia jossa kumpikin käy täysipäiväisesti töissä. Ikinä en ole edes kuullut pariskunnasta missä mies ei tekisi osaansa. Jos sellainen on niin sen kyllä huomaa erittäin nopeasti. Paljon ennen naimisiin menoa tai lasten hankkimista. Joten se on surkea tekosyy
Vierailija kirjoitti:
Erotiikka on usein kyllä kaukana minuutin-parin jyystöstä ilman esileikkiä (mieheni käsitys avioparin luonnollisesta seksielämästä). Eli minultakaan ei sitten voi uskollisuutta voi vaatia, koska mitään erotiikkaa ei suhteessamme ole.
Ei perheellinen ihminen jossa kummatkin käy töissä vaatia mitään erotiikkaa jokaiseen seksikertaan. Kun sitä seksiä ruvetaan harrastamaan kun lapset on nukkumassa ja aamulla pitäisi lähteä töihin.
Missä kohtaa siinä mitään erotiikkaa harrastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei tyydytä naistaan, miksi pitäisi vaivautua. Rasittaa naista kiihottua saamatta.
Tossa puhutiin seksistä. On omalla vastuulla saada tyydytystä seksistä puolison kanssa.
jos seksi kestää n. 30 sekuntia - 1 minuutti, miten voisin kantaa vastuuni siitä että ehdin saada tyydytyksen? Anna joku neuvo.
Tuskin se miehesikään ehtii nauttia tuosta minuutin rykäisystä ja varmasti asia hävettää niin paljon että vaikenee koko ongelmasta.
Vaihtoehto 1) otat mieheltä löysät pois suulla tai runkaten, sen jälkeen mies toipuu ja lämmittelee sinua sen ajan hyväilyillä, suukotellen ja antaa sinulle suuseksillä ekan tai pari orkkua. Sen jälkeen sinä käyt jo kuumana ja mies on taas pelikunnossa ja yhdyntä kestää kauemmin kuin minuutin ja molemmat pääsevät nauttimaan yhdynnästä.
Vaihtoehto 2) miehelle lääkitys joka hidastaa nallin palamista, eli masennuslääke erittäin pienellä annostuksella.
Asialliset neuvot
Ja tosissasi kuvittelet ettei asiasta kärsivä ole kokeillut noita jo vuosia sitten?!
Lääkärissä laukeamisongelmiin saadaan käytännössä aina apu. Joten ei todellakaan ole kokeillut.
Kukaan mies ei myöskään pysty montaa kertaa peräkkäin heti laukeamaan. Joten jos mies nyt laukeaa niin ei se nyt missään 5 minuutissa taas laukea. Voihan nainen kaksi kertaa putkeen imeä miehelle orkut niin ei ainakaan laukea ennalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano miehelle että oppii kontroloimaan itseään. Mies voi estää laukeamisen jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asialliset neuvot
Lääkärissä laukeamisongelmiin saadaan käytännössä aina apu. Joten ei todellakaan ole kokeillut.
Kukaan mies ei myöskään pysty montaa kertaa peräkkäin heti laukeamaan. Joten jos mies nyt laukeaa niin ei se nyt missään 5 minuutissa taas laukea. Voihan nainen kaksi kertaa putkeen imeä miehelle orkut niin ei ainakaan laukea ennalta.
Entä kun mies ei suostu lääkitykseen, eikä häntä huvita enää kun on kerran itse saanut? Sinä teet nyt sen virheen että kuvittelet miehen tekevän jotain ongelman eteen - mutta kun ei tee, hänellähän ei ongelmaa ole, vaan se on naisella! Nainen siis hoitakoon, ja nainenhan ei voi toista pakottaa syömään lääkkeitä ja ottamaan uusintoja. Siksi tuollaiset neuvot ovat hyödyttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten "irtisanoudutaan erotiikasta"? Tuskin kukaan haluaa olla haluamatta läheisyyttä puolison kanssa. Tilanteeseen ajaudutaan vähitellen. Tänään en halua, mutta ehkä ensi viikolla. Puolison kosketus ahdistaa, mutta tämä on vaan vaihe, se helpottaa. Kunhan vaan saan nukuttua, niin jaksan taas seksiä. Yht'äkkiä onkin mennyt kuukausia.
Irtisanoutuminen voi tapahtua vaikka puolison pettäessä tai kun luottamus petetään jollain muulla tavalla. Silloin tuskin kannattaa alkaa laskea 6 kk jos vilpittömästi haluaa pitää parisuhteen kasassa.
Minun tekisi mieli irtisanoutua erotiikasta. Seksi puolison kanssa ei kiinnosta enää yhtään ja syynä siihen on pääasiassa se, että olen aivan liikaa harrastanut seksiä slloin kun ei oikeastaan huvittanut. Olen yrittänyt pitää puolison tyytyväisenä ja seksielämän hengissä, ja tappanut sen samalla.
Opit valinnoistasi. Kun syyllistäen valitat toisesta se tarkoittaa luottamuksen pettämistä myös, ja se tappaa seksin kertaheitolla kokeile vaikka. Ongelmasi on se että (ymmärrät kun olet yli 32 vee) että seksi olikin ihan hauskaa ja nyt sitä ei ole eikä mies korjaa (seksi)suhdettanne jonka sinä hajoitit valituksillasi.
Olen 39 v., enkä kyllä itse lun viestissäni mitään syyllistämistä puolisoani kohtaan. Ensisijaisesti syytän itseäni, kun olen tähän tilanteeseen ajautunut, enkä kuunnellut tarpeeksi omia tunteitani. Olen muillakin elämänalueilla konfliktien välttelijä, enkä kestä tunnetta seksistä kieltäytyessä: kuin olisi vienyt lapselta tikkarin.
Kielenkäyttösi on vähän haastavaa, mutta jos oikein tulkitsen, ajattelet minun valittavan miehelleni. En valita, enkä puhu asiasta. Se on se todellinen ongelma. Joskus seksi oli "ihan hauskaa" ja joskus aivan mahtavaa. Meillä oli vaan ihan liikaa seksiä, joka oli minulle siedettävää, ja se vei kiinnostuksen kaikkeen seksiin mieheni kanssa.
Jos sinulla ei tee mieli seksiä niin mene lääkäriin. Sinussa on jotain vikaa.
Pari kertaa viikossa esim. ei todellakaan ole paljoa ja jos miehesi kanssa harrastitte tuon verran seksiä niin syy ei todellakaan ole miehessäsi.
Edelleen, en syytä miestäni, ainakaan tästä asiasta. Minun tekee mieli seksiä, ei vaan mieheni kanssa. En oikein ymmärrä, mitä lääkäri voisi tehdä asialle. Onko jokin vaaleanpunainen pilleri, joka saa haluamaan jotain tiettyä ihmistä?
Toivoisin, että minun tekisi mieli seksiä mieheni kanssa. En halua erota. Jos kerron tunteistani totuudenmukaisesti miehelleni helvetti repeää. En jaksa juuri nyt sitä helvettiä. Olen lykännyt asian käsittelyä vuosia, koska koko ajan on "huono tilanne", vauva, työstressiä, remontti, työttömyys jne. Valhe kasvaa koko ajan suuremmaksi ja sen esiin ottaminen vaikeammaksi. Tiedän mitä minun pitäisi tehdä. En vain tiedä miten perheemme kestäisi sen.
Pikkuisen myös rassaa, että katsot oikeudeksesi päättää, että pari kertaa viikossa ei ole paljon seksiä. Ehkä ei sinulle, ei miehellenikään, mutta monelle ihmiselle se on. Ainakin jossain elämäntilanteessa.
En tiedä miten vääntäisin tämän rautalangasta, ehkä tämä ei vaan ole suosittu mielipide, mutta ajattelin siis itsekin, että seksiä pitää harrastaa parisuhteessa. Pitää, vaikka ei aina haluaisikaan, kun se on toiselle tärkeää. En tajunnut, että sellaista seksiä oli meillä liikaa. Tukahdutin tunteeni. Vähitellen olin tilanteessa, jossa seksi mieheni kanssa ei kiinnostanut enää ollenkaan.
Mene lääkäriin hakemaan apua sille miksi et seksiä halua.
Turha lässyttää että et halua miehesi kanssa seksiä. Miksi menit sen kanssa edes yhteen sitten? Vai oletko lapsi joka vaan tekee kaikkea eikä osaa yhtään nähdä pidemmälle asioita?
Älä seurustele jos et normaalisti sinkkuna halua seksiä usein. Pysy silloin sinkkuna koko elämäsi.
Miksi rupeat seurustelemaan jos tiedät että et halua seksiä kuin suurin piirteen kerran kuussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asialliset neuvot
Entä kun mies ei suostu lääkitykseen, eikä häntä huvita enää kun on kerran itse saanut? Sinä teet nyt sen virheen että kuvittelet miehen tekevän jotain ongelman eteen - mutta kun ei tee, hänellähän ei ongelmaa ole, vaan se on naisella! Nainen siis hoitakoon, ja nainenhan ei voi toista pakottaa syömään lääkkeitä ja ottamaan uusintoja. Siksi tuollaiset neuvot ovat hyödyttömiä.
Miksi olet mennyt tuollaisen miehen kanssa yhteen? Kai puhuitte tuostakin asiasta ennen kuin menitte naimisiin?
Ihme touhua aikuisilta ihmisiltä.
Miehet haluavat vain seksiä ja odottavat palvelusta suhteesta. Mitä tekevät naiset? Avioituvat näiden kanssa ja paapovat näitä. Mikä teitä vaivaa? Miksi menette naimisiin ja lässytätte jostain toistensa täydentävyydestä? Mies ja nainen eivät täydennä toisiaan, mies haluaa seksiä mutta halventaa niitä joiden kanssa harrastaa seksiä. Ihana sukupuoli.
Juuri tämä on ongelma: minkä takia naiset menevät kimppaan sellaisten miesten kanssa joita eivät kuitenkaan oikeasti halua? Onko syynä se keskiluokkaisen tylsän ja turvallisen elämän haave, jolloin on valmis vähän tinkimään miehen laadussa.
Teette vain itsellenne ja miehellenne karhunpalveluksen tuollaisella peliliikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että kun olisikin noin yksinkertaista. Mitäpä jos erotiikan tappajana onkin se, että osapuolten seksimieltymykset ovat erilaisia, mutta vain toinen suostuu tulemaan toista vastaan näissä asioissa? Kun itse on kuukaudet ja vuodet tehnyt asioita, joista ei itse niin välittäisi, mutta tietää toisen tykkäävän... Ja saa takaisin pyöreän nollan. Niin onko se tosiaan "pihtarin" vika, että lopulta se kiinnostus seksiin hiipuu, kun tarpeet eivät tule täytetyksi? Että tässä pitäisi antaa vielä lupa pettää, kun en itse jaksa enää olla pelkkänä antajana? Olin jo harkinnut seksuaaliterapeutille menoa, mutta jätän väliin, jos neuvot ovat tuota luokkaa...
Kaikenlaisia selityksiä sitä on tullu kuultua, miksi naisella ei tee mieli seksiä miehensä kanssa. Miksei vaan tunnusteta, että seksi ei kiinnosta naisia siinä määrin kuin miehiä? Vois tuo paskan jauhanta jo loppua.
Edellisessä suhteessa, jossa seksitarpeet otettiin molemmin puolin huomioon, seksiä oli monta kertaa viikossa. Ketä ei kiinnostaisi harrastaa jotain, mistä tulee kaikin puolin ihana, raukea ja rakastettu olo? Katsokaa miehet peiliin. Suuri osa teistä on surkeita sängyssä, ja sellaisen kanssa ei kyllä teekään mieli pelehtiä.
Suurin osa naisistakin on surkeita sängyssä. Joitakin voi opettaa, toiset kieltäytyvät oppimasta. On turha odottaa ja toivoa että kumppani olisi parempi, asialle pitää tehdä jotain itse. Eikä se ole kertaluontoista, vaan jatkuvaa työstämistä. Mutta naiset "eivät viitsi opettaa", kuten täälläkin sanotaan usein. "Kyllä minä olen yrittänyt"... ehkä olet, mutta todennäköisesti et ole. Todennäköisesti olet vain vihjaillut ja toivonut, "kun sen pitäisi ymmärtää." Lapsellista.
Tämän suorapuheisemmaksi en voisi muuttua. Pariterapia-ehdotusten lisäksi olen ostanut rakastelu-oppaita (kyllä!!!!), joita toivoin meidän lukevan yhdessä. Siinä voisi samalla keskustella molempien toiveista ja ehkä saada ihan uutta näkökulmaa asioihin. Lopputulos? Minä olen lukenut jokaikisen oppaan, mies ei ole aukaissut yhtäkään kirjaa. Miten tuollaista voisi opettaa? Itse olen todella innokas oppimaan uutta tälläkin osa-alueella, mutta valitettavasti mieheni ei sitä osaa arvostaa.
No sitten on kyllä aika huonosti tilanne, ei voi muuta sanoa. Olet todellakin poikkeus. Miestä ei siis kiinnosta nautintosi, tai sitten menee ihan solmuun. Ainakaan ensimmäiselle on aika vaikea tehdä mitään, jos rakastaa niin välittää myös toisen nautinnosta. Jos taas ei rakasta niin siihen ei taida olla niin helppoa ratkaisua, jos yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erotiikka on usein kyllä kaukana minuutin-parin jyystöstä ilman esileikkiä (mieheni käsitys avioparin luonnollisesta seksielämästä). Eli minultakaan ei sitten voi uskollisuutta voi vaatia, koska mitään erotiikkaa ei suhteessamme ole.
Ei perheellinen ihminen jossa kummatkin käy töissä vaatia mitään erotiikkaa jokaiseen seksikertaan. Kun sitä seksiä ruvetaan harrastamaan kun lapset on nukkumassa ja aamulla pitäisi lähteä töihin.
Missä kohtaa siinä mitään erotiikkaa harrastaa?
Ennen nukkumaan menoa.
Omalta vaimoltani vie vain kolmisen minuuttia ja minulta kauemmin kun olen sellainen sonni.
Olen todella kova panomies ja tappelija, mutta ennenkaikkea a-luokan työmies. Tarvittaessa suoriudun yhdynnästä minuutissakin kun keskityn huolella. Meidän parisuhteen salaisuus on se että molemmat oikeasti tunnemme vetoa toisiamme kohtaan. Olen joskus nuorempana ollut parisuhteessa ja seurustellut sellaisten naisten kanssa jotka eivät oikeastaan pitäneet minua kuumana vaan olin heille ihan ok näköinen. Sen aistii ja siitä ei synny kestävää suhdetta.
Toista pitää haluta ja kokea että tämä on minun tyyppinen mies tai nainen. Jos sitä kipinää ei ole niin se on ennenpitkään ero. Helpompi erota jo ennen yhteen muuttoa.
T: 6 lapsen isä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin vaan krooninen haluttomuus puolisoa kohtaan naisella on biologista, eikä johdu miehen toiminnasta.
Sillä haluttomuuden aiheuttajalla (kotitöistä ja lasten hoidosta laistavalla miehellä) on velvollisuus korjata toimintansa ennen kuin voi odottaa puolisonsa syttyvän tai saada oikeutuksen mennä vieraisiin.
Ja turha vedota siihen, että eniten kotitöitä tekevät miehet saavat vähiten seksiä. Yleensä lähes kaikki kotityöt tekevän miehen vaimo on sairas.
Erittäin suuri osa miehistä tekee vähintään oman osansa kotitöistä. Toi kotityöt on kyllä maailman surkein tekosyy seksistä kieltäytymiselle.
Aika pieni osa se tutkitusti näyttää olevan. Tosin moni mies kuvittelee, että, jos tekee yhtä paljon kotitöitä kuin ennen lapsia, tekee puolet .
Minkä ihmeen takia kuvittelet naisten olevan jotain epäseksuaaleja huvikseen pihtaajia? Ei naisistakaan ole kiva olla ilman tyydyttävää intohimoista seksiä.
Entä jos todellisuus on sitä, että mies oikeasti tekee kotitöitä? Minä teen perheen ruoat n. 95-prosenttisesti. Imuroin joka viikko, joskus useamminkin ylimääräisiä roskia, vaimo muutamaan (alle viisi) kertaan vuodessa. Minä olen ainut, joka pyyhkii lattiat nihkeällä, tai vie matot ulos tuulettumaan. Minä siivoan vessan 24 kertaa 25:stä. Pesen pyykkiä n. puolet kerroista, tiskaan käsin huomattavasti useammin kuin vaimo (koska ruoanlaitto, tosin usein tiskaan myös vaimon jäljiltä). Tiskikonetta käytetään tasatahtiin. Teen lisäksi ns. perinteiset miesten työt, kuten remontit, renkaiden vaihdot, ruohonleikkuu... Vaimo saa käydä töissä, harrastuksissa, saa oma aikaa, ei tarvitse käyttää edes lapsia harrastuksissa, jos minulla ei ole pakollista menoa. Miksi näin? Koska minusta on paitsi kivaa, myös jonkinlainen velvoite tehdä asioita oman perheen ja puolison ehdoilla. Ja minä olen tässä parisuhteessa ainut, joka toista koskettaa, suukottelee tai tekee seksialoitteita. Onko vielä jotain, mitä minun pitäisi tehdä saadakseni edes jotain läheisyyttä, saatika seksiä?
Eroamista ei kannata ehdottaa, sittenhän olen vain lassukka, joka eroaa vaimostaan ja hajottaa lasten perheen siksi, kun ei saa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos todellisuus on sitä, että mies oikeasti tekee kotitöitä? Minä teen perheen ruoat n. 95-prosenttisesti. Imuroin joka viikko, joskus useamminkin ylimääräisiä roskia, vaimo muutamaan (alle viisi) kertaan vuodessa. Minä olen ainut, joka pyyhkii lattiat nihkeällä, tai vie matot ulos tuulettumaan. Minä siivoan vessan 24 kertaa 25:stä. Pesen pyykkiä n. puolet kerroista, tiskaan käsin huomattavasti useammin kuin vaimo (koska ruoanlaitto, tosin usein tiskaan myös vaimon jäljiltä). Tiskikonetta käytetään tasatahtiin. Teen lisäksi ns. perinteiset miesten työt, kuten remontit, renkaiden vaihdot, ruohonleikkuu... Vaimo saa käydä töissä, harrastuksissa, saa oma aikaa, ei tarvitse käyttää edes lapsia harrastuksissa, jos minulla ei ole pakollista menoa. Miksi näin? Koska minusta on paitsi kivaa, myös jonkinlainen velvoite tehdä asioita oman perheen ja puolison ehdoilla. Ja minä olen tässä parisuhteessa ainut, joka toista koskettaa, suukottelee tai tekee seksialoitteita. Onko vielä jotain, mitä minun pitäisi tehdä saadakseni edes jotain läheisyyttä, saatika seksiä?
Eroamista ei kannata ehdottaa, sittenhän olen vain lassukka, joka eroaa vaimostaan ja hajottaa lasten perheen siksi, kun ei saa seksiä.
Täällä jopa monet naiset ovat aivan sekaisin tuosta kotitöiden ja seksin välisestä kuvitellusta yhteydestä. Sanotaan nyt tässä ihan selvästi ja suoraan suomeksi: naista eivät kotityöt kiihota. Nainen ei ala haluta seksiä jos näkee miehen siivoamassa. Monet naiset sanovat noin enkä tajua syytä siihen. Ovat kai lukeneet liikaa naistenlehtiä eivätkä vaivaudu käyttämään aivojaan. Sitten voi ehkä toimia, jos miehellä on treenatut vatsalihakset ja hän moppaa olohuonetta pelkissä tiukoissa farkuissa. Ei muuten.
Liika työ kotona voi saada seksiä haluavan naisen halut hiipumaan. Näin käy miehilläkin. Jos on tehnyt liikaa töitä tai tekemätöntä työtä on liikaa, silloin ei jaksa innostua seksisistä. Siksi miehiä neuvotaan helpottamaan naisen työtaakkaa että seksi alkaisi taas kiinnostaa naistakin. Ja näin varmaan käy jos raataminen ja väsymys on vienyt naisen halut. Mutta jos sitä halua ja kiinnostusta omaan mieheen ei ole alun perinkään ollut, ei seksi varmasti ala naista kiinnostaa vaikka mies hoitaisi kaikki työt yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tytär ottaa sinusta mallia ja pojalle voi kertoa myöhemmin parisuhteen ongelmakohdat. Suurin ongelma on se ettei naiset sukupuoleltaan ole seksuaalisia vaikka markkinavoimat muuta väittävät. Naisille riittää kerran kuussa tai viikossa. Halut eivät kohtaa juurikaan koskaan miehen ja naisen välillä. Siksi esimerkiksi homoseksuaalinen parisuhde on paljon täydellisempi seksin suhteen, kuin heteroiden.
Tässä on moneen kertaan tullutkin se tärkein seikka esille.
Näittäisi sille että ihmiset muodostavat parisuhteen järkisyistä ei himosta toista kohtaan. Jos toista ei alunperin pidä seksikkäänä niin ei se siitä muutu ainakaan paremmaksi kun sormukset on laitettu sormeen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että kun olisikin noin yksinkertaista. Mitäpä jos erotiikan tappajana onkin se, että osapuolten seksimieltymykset ovat erilaisia, mutta vain toinen suostuu tulemaan toista vastaan näissä asioissa? Kun itse on kuukaudet ja vuodet tehnyt asioita, joista ei itse niin välittäisi, mutta tietää toisen tykkäävän... Ja saa takaisin pyöreän nollan. Niin onko se tosiaan "pihtarin" vika, että lopulta se kiinnostus seksiin hiipuu, kun tarpeet eivät tule täytetyksi? Että tässä pitäisi antaa vielä lupa pettää, kun en itse jaksa enää olla pelkkänä antajana? Olin jo harkinnut seksuaaliterapeutille menoa, mutta jätän väliin, jos neuvot ovat tuota luokkaa...
Kaikenlaisia selityksiä sitä on tullu kuultua, miksi naisella ei tee mieli seksiä miehensä kanssa. Miksei vaan tunnusteta, että seksi ei kiinnosta naisia siinä määrin kuin miehiä? Vois tuo paskan jauhanta jo loppua.
Mua kiinnostaa seksi liikaakin, mutta ei oman miehen kanssa. Yhdessä oltu 14 vuotta, ja homma on muuttunut rutiiniksi, vaikka olen yrittänyt sitä piristää asuilla, leluilla yms virikkeillä. Seksiä harrastetaan meillä kerran viikossa, itse hoitelen itseäni parhaimmillaan 3-4 krt/ päivä. Kyse ei ole siitä etten haluaisi seksiä, en vaan halua sitä mieheni kanssa. Hän on silti mulle rakkain ihminen maailmassa, eli en nyt ole jättämässä (enkä pettämässä, vaikka mieli tekisin).
N40