"Jos on lopettanut erotiikan, ei voi vaatia yksiavioisuutta"
"Kivijärven vastaanotolla hän kuulee naisilta samantyyppisiä selityksiä siitä, mikä vie seksihalut.
– Parisuhteessa on kolme riidan aihetta: kotityöt, raha ja seksi. Seksiä ei haluta, kun mies on työttömänä eikä hae töitä. Tai kun se ei vie edes roskapussia. Siksi lopetan nykyään kaikki yleisöluentoni sanomalla miehille, että viekää nyt edes se roskapussi.
Loputtomiin läheisyyden puutetta ei Kivijärven mielestä tarvitse hyväksyä, ellei siihen ole oikeaa syytä, kuten esimerkiksi sairaus.
– Jos on itse irtisanonut eroottisuuden parisuhteesta, yksiavioisuuden vaatimus on mielestäni väärin. Pitäisin rajana vaikkapa kuutta kuukautta.
Hän korostaa, etteivät seksin puutteesta kärsi vain miehet, vaan myös naiset."
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/455483-seksologi-joutui-rajun-…
Kyllähän siellä lopussa mainitaan, että seksin puutteesta voivat kärsiä myös naiset, mutta selkeästi kuitenkin asetelma on, että nainen pihtaa ja mies kärsii.
Kommentit (133)
Minä ihan oikeasti laskin kalenterista päiviä ja pistin silloisen miehen mäkeen kun lopetti täysin seksielämän. Sattui olemaan jossain iltapäivälehdessä silloin tämä maaginen 6 kk.
Enkä ole katunut.
Vierailija kirjoitti:
No hyvänen aika. Mitäpä siinä pyhät valat ja lupaukset enää painavat, kun Kivijärven Vastaanotolla annetaan lupa pettää ihmistä, jonka pitäisi olla rakkain ja tärkein maailmassa. Kunhan on sen 6 kuukautta pettämättä, niin sitten saa pettää. Kivijärvi antaa luvan.
...jos minun tarpeillani ei ole puoleen vuoteen väliä alan kyllä olettaa, etten enää ole se tärkein ja rakkain maailmassa. Ei ole niin vaikeaa tyydyttää toinen, vaikkei itse halua. Se on jopa aika mukavaa, mutta minkäs teet asennevammalle. Ei se niskahieronnan antamista ihmeempi homma ole.
Kyllä minä olen ihan keski-iän ohittaneena ja kunnon naisena sitä mieltä,että jos toinen kieltäytyy seksistä,toinen saa etsiä seksiä muualtakin.Mutta toki ois toivottavaa,että ihmissuhdesolmut selvitettäisiin ensin.Ketään ei voi pakottaa platooniseen liittoon.
Mutta miten se seksin antaminen onnistuu, jos ei ole haluja? Halujen menetys ei johdu välttämättä parisuhteesta, vaan ihan vaan elämästä. Esim synnytyksenkin jälkeen voi olla vuoden verran haluttomuutta, ihan normaalia.
Eli jos ei nainen halua seksiä eikä kiihotu, niin se seksin harrastaminenhan tuntuu pahalta, sekä fyysisesti että psyykkisesti kamalaa, jos mies työntyy sisään. Sitten halukkaana sama homma on ihan huippua. Niin onko se sitten miehelle hyvää seksiä, kun naisesta tuntuu pahalta sekä fyysisesti että psyykkisesti ja makaa siinä miehen alla itkua pidätellen? Varmaan seksielämästä tulee jatkossakin hyvä tuolla meneltemällä......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvänen aika. Mitäpä siinä pyhät valat ja lupaukset enää painavat, kun Kivijärven Vastaanotolla annetaan lupa pettää ihmistä, jonka pitäisi olla rakkain ja tärkein maailmassa. Kunhan on sen 6 kuukautta pettämättä, niin sitten saa pettää. Kivijärvi antaa luvan.
...jos minun tarpeillani ei ole puoleen vuoteen väliä alan kyllä olettaa, etten enää ole se tärkein ja rakkain maailmassa. Ei ole niin vaikeaa tyydyttää toinen, vaikkei itse halua. Se on jopa aika mukavaa, mutta minkäs teet asennevammalle. Ei se niskahieronnan antamista ihmeempi homma ole.
Ai ei ole vai? Tunnetko ollenkaan naisen seksuaalisuutta ja biologiaa? Naisen pitää sekä kiihottua että kostua, jotta yhdyntä tuntuisi hyvältä. Kiihottumista ei saa liukkaripurkista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei ole vai? Tunnetko ollenkaan naisen seksuaalisuutta ja biologiaa? Naisen pitää sekä kiihottua että kostua, jotta yhdyntä tuntuisi hyvältä. Kiihottumista ei saa liukkaripurkista.
Seksiä voi harrastaa ilman yhdyntääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos se ei tyydyty ilman yhdyntää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että kun olisikin noin yksinkertaista. Mitäpä jos erotiikan tappajana onkin se, että osapuolten seksimieltymykset ovat erilaisia, mutta vain toinen suostuu tulemaan toista vastaan näissä asioissa? Kun itse on kuukaudet ja vuodet tehnyt asioita, joista ei itse niin välittäisi, mutta tietää toisen tykkäävän... Ja saa takaisin pyöreän nollan. Niin onko se tosiaan "pihtarin" vika, että lopulta se kiinnostus seksiin hiipuu, kun tarpeet eivät tule täytetyksi? Että tässä pitäisi antaa vielä lupa pettää, kun en itse jaksa enää olla pelkkänä antajana? Olin jo harkinnut seksuaaliterapeutille menoa, mutta jätän väliin, jos neuvot ovat tuota luokkaa...
Kaikenlaisia selityksiä sitä on tullu kuultua, miksi naisella ei tee mieli seksiä miehensä kanssa. Miksei vaan tunnusteta, että seksi ei kiinnosta naisia siinä määrin kuin miehiä? Vois tuo paskan jauhanta jo loppua.
Mua kiinnostaa seksi liikaakin, mutta ei oman miehen kanssa. Yhdessä oltu 14 vuotta, ja homma on muuttunut rutiiniksi, vaikka olen yrittänyt sitä piristää asuilla, leluilla yms virikkeillä. Seksiä harrastetaan meillä kerran viikossa, itse hoitelen itseäni parhaimmillaan 3-4 krt/ päivä. Kyse ei ole siitä etten haluaisi seksiä, en vaan halua sitä mieheni kanssa. Hän on silti mulle rakkain ihminen maailmassa, eli en nyt ole jättämässä (enkä pettämässä, vaikka mieli tekisin).
N40
Miksi edes menit sen kanssa naimisiin jos et häntä halua? Mikä sinua vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten se seksin antaminen onnistuu, jos ei ole haluja? Halujen menetys ei johdu välttämättä parisuhteesta, vaan ihan vaan elämästä. Esim synnytyksenkin jälkeen voi olla vuoden verran haluttomuutta, ihan normaalia.
Eli jos ei nainen halua seksiä eikä kiihotu, niin se seksin harrastaminenhan tuntuu pahalta, sekä fyysisesti että psyykkisesti kamalaa, jos mies työntyy sisään. Sitten halukkaana sama homma on ihan huippua. Niin onko se sitten miehelle hyvää seksiä, kun naisesta tuntuu pahalta sekä fyysisesti että psyykkisesti ja makaa siinä miehen alla itkua pidätellen? Varmaan seksielämästä tulee jatkossakin hyvä tuolla meneltemällä......
Sitten naisen pitää erota eikä enää seurustella ikinä kenenkään kanssa. Ihmisen joka ei halua seksiä ei pidä ikinä seurustella kenenkään kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos se ei tyydyty ilman yhdyntää?
Toi nyt on aivan paskapuhetta
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia korkeakultuureissa nainen hoitaa asian tilaamalla miehelleen seksikumppanin edullisesti tai sitten hänen ystävättärensä voi hoidella miehen.
Asia on kuitenkin teknisesti hyvin helppo ratkaista. Jos olette kristittyjä ja kuulutte kirkkoon niin se pitää sitten hoitaa salassa. Voittehan te yhdessäkin etsiä miehelle seksikumppanin netistä. Ei aina tarvitse maksaa maksulliselle nykyään.
Juuri tuon takia maailman vanhin ammatti on olemassa ettei vaimon tarvitsisi itkua pidätellen maata seksinukkena miehelleen. Eikä mieskään välttämättä halua itkunukkea panna hampaat irvessä hikikarpalot otsalla ja muna puolitangossaan.
Ne seksihalut on hoidettava ja ei aikuista voi pistää koko lopun ikään käyttämään omaa kättään.
Meillä oli vuosien ajan epäkiihottunutta kalenteriseksiä ja pakkoyhdyntöjä, kun yritimme saada alkuun lasta. Oli myös hellyyttä, mutta spontaanista hyväilystä yhdyntään etenimme harvoin.
Nyt esikoisemme on syntynyt ja alullepanosta on jo yli vuosi. Ilmassa on ollut positiivista virettä rakasteluun päin, mutta molempia jännittää, miten palaisimme aikaan ennen lapsihaavetta. Molemmat pitävät toistaan seksuaalisesti puoleensavetävänä ja rakastamme toisiamme, kiintymys huipussaan, eikä muita ole mielessä. Yritys vain tappoi seksiakteistamme ison osan niiden romantiikasta (pakko miehen laueta sisään tiettyinä päivinä, kummankaan kiihottumisesta ja senhetkisestä muusta mielialasta tai väsymyksestä viis), vaikka sitä muuten suhteessamme onkin. Potenssilääke ja liukaste ovat olleet tarpeen. Toivomme, että seksielämämme eheytyy ennen toisen lapsen yritystä. Kaikki ei ole niin yksinkertaista, kuin moni täällä väittää. ("Petä! Eroa! Tyydyty! Syö lääke!")
Et sinä sitä rakasta. Olet vain niin jumahtanut turvallisuuteen. Yritä nyt hyvä nainen itsenäistyä ja etsiä elämästä se onni. Tuo on niin kulunut laulu.