Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Jos on lopettanut erotiikan, ei voi vaatia yksiavioisuutta"

Vierailija
16.11.2016 |

"Kivijärven vastaanotolla hän kuulee naisilta samantyyppisiä selityksiä siitä, mikä vie seksihalut.

– Parisuhteessa on kolme riidan aihetta: kotityöt, raha ja seksi. Seksiä ei haluta, kun mies on työttömänä eikä hae töitä. Tai kun se ei vie edes roskapussia. Siksi lopetan nykyään kaikki yleisöluentoni sanomalla miehille, että viekää nyt edes se roskapussi.

Loputtomiin läheisyyden puutetta ei Kivijärven mielestä tarvitse hyväksyä, ellei siihen ole oikeaa syytä, kuten esimerkiksi sairaus.

– Jos on itse irtisanonut eroottisuuden parisuhteesta, yksiavioisuuden vaatimus on mielestäni väärin. Pitäisin rajana vaikkapa kuutta kuukautta.

Hän korostaa, etteivät seksin puutteesta kärsi vain miehet, vaan myös naiset."

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/455483-seksologi-joutui-rajun-…

Kyllähän siellä lopussa mainitaan, että seksin puutteesta voivat kärsiä myös naiset, mutta selkeästi kuitenkin asetelma on, että nainen pihtaa ja mies kärsii.

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten "irtisanoudutaan erotiikasta"? Tuskin kukaan haluaa olla haluamatta läheisyyttä puolison kanssa. Tilanteeseen ajaudutaan vähitellen. Tänään en halua, mutta ehkä ensi viikolla. Puolison kosketus ahdistaa, mutta tämä on vaan vaihe, se helpottaa. Kunhan vaan saan nukuttua, niin jaksan taas seksiä. Yht'äkkiä onkin mennyt kuukausia.

Irtisanoutuminen voi tapahtua vaikka puolison pettäessä tai kun luottamus petetään jollain muulla tavalla. Silloin tuskin kannattaa alkaa laskea 6 kk jos vilpittömästi haluaa pitää parisuhteen kasassa.

Minun tekisi mieli irtisanoutua erotiikasta. Seksi puolison kanssa ei kiinnosta enää yhtään ja syynä siihen on pääasiassa se, että olen aivan liikaa harrastanut seksiä slloin kun ei oikeastaan huvittanut. Olen yrittänyt pitää puolison tyytyväisenä ja seksielämän hengissä, ja tappanut sen samalla.

Opit valinnoistasi. Kun syyllistäen valitat toisesta se tarkoittaa luottamuksen pettämistä myös, ja se tappaa seksin kertaheitolla kokeile vaikka. Ongelmasi on se että (ymmärrät kun olet yli 32 vee) että seksi olikin ihan hauskaa ja nyt sitä ei ole eikä mies korjaa (seksi)suhdettanne jonka sinä hajoitit valituksillasi.

Olen 39 v., enkä kyllä itse lun viestissäni mitään syyllistämistä puolisoani kohtaan. Ensisijaisesti syytän itseäni, kun olen tähän tilanteeseen ajautunut, enkä kuunnellut tarpeeksi omia tunteitani. Olen muillakin elämänalueilla konfliktien välttelijä, enkä kestä tunnetta seksistä kieltäytyessä: kuin olisi vienyt lapselta tikkarin.

Kielenkäyttösi on vähän haastavaa, mutta jos oikein tulkitsen, ajattelet minun valittavan miehelleni. En valita, enkä puhu asiasta. Se on se todellinen ongelma. Joskus seksi oli "ihan hauskaa" ja joskus aivan mahtavaa. Meillä oli vaan ihan liikaa seksiä, joka oli minulle siedettävää, ja se vei kiinnostuksen kaikkeen seksiin mieheni kanssa.

Jos sinulla ei tee mieli seksiä niin mene lääkäriin. Sinussa on jotain vikaa.

Pari kertaa viikossa esim. ei todellakaan ole paljoa ja jos miehesi kanssa harrastitte tuon verran seksiä niin syy ei todellakaan ole miehessäsi.

Vierailija
62/133 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea lankaa, mutta toteanpa vain, että seksi ja rakkaus on kaksi ihan eri asiaa. Ei niillä varsinaisesti ole mitään tekemistä keskenään, ihan hyvin voi paneskella toista ja rakastaa toista vaikka seksitön suhde olisikin. Avoimuus tietty on kaiken ydin.

Lue vain rohkeasti. Sitten sinulla voi olla jotain annettavaa keskusteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisessä suhteessa, jossa seksitarpeet otettiin molemmin puolin huomioon, seksiä oli monta kertaa viikossa. Ketä ei kiinnostaisi harrastaa jotain, mistä tulee kaikin puolin ihana, raukea ja rakastettu olo? Katsokaa miehet peiliin. Suuri osa teistä on surkeita sängyssä, ja sellaisen kanssa ei kyllä teekään mieli pelehtiä.

Kysymys 1: Monenko miehen otannalla voit todeta, että suurin osa miehistä on surkeita sängyssä?

Kysymys 2: Moniko näistä miehistä on sitä mieltä että sinä olet ollut täydellinen tai erittäin hyvä sängyssä?

Vierailija
64/133 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti syynä on ettei nainen alunperinkään ottanut seksikästä miestä vaan miehen jonka hänen "äitinsä" ehkä hyväksyisi.

Naiselle voi olla vaikea löytää miestä jonka kanssa todella tekisi mieli seksiä ja sitten ne muut lisät päälle eli paksu lompakko ja sivistys. Monesti sitten otetaan se lompakko ja sivistys vaikka tosiaan Sataman Tane tai Rakennusten Kane (lausutaan Käin) olisi oikea valinta.

Olisi tärkeä tietää mitä itse todella haluaa niin siten se onnellinen liitto syntyy. Ei tylsää pahvikuvaa voi himoita.

Vierailija
65/133 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.....

Kyllähän siellä lopussa mainitaan, että seksin puutteesta voivat kärsiä myös naiset, mutta selkeästi kuitenkin asetelma on, että nainen pihtaa ja mies kärsii.

Ehkä siksi, että tutkimustenkin mukaan tilanne on noinpäin suurimmassa osassa tapauksia.

Vierailija
66/133 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti syynä on ettei nainen alunperinkään ottanut seksikästä miestä vaan miehen jonka hänen "äitinsä" ehkä hyväksyisi.

Naiselle voi olla vaikea löytää miestä jonka kanssa todella tekisi mieli seksiä ja sitten ne muut lisät päälle eli paksu lompakko ja sivistys. Monesti sitten otetaan se lompakko ja sivistys vaikka tosiaan Sataman Tane tai Rakennusten Kane (lausutaan Käin) olisi oikea valinta.

Olisi tärkeä tietää mitä itse todella haluaa niin siten se onnellinen liitto syntyy. Ei tylsää pahvikuvaa voi himoita.

No olipa yllätys, että täällä tyrkytetään tylsää tavismiestä ratkaisuksi ongelmaan, joka on ongelma miehelle, ei naiselle.

Vierailija
67/133 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten "irtisanoudutaan erotiikasta"? Tuskin kukaan haluaa olla haluamatta läheisyyttä puolison kanssa. Tilanteeseen ajaudutaan vähitellen. Tänään en halua, mutta ehkä ensi viikolla. Puolison kosketus ahdistaa, mutta tämä on vaan vaihe, se helpottaa. Kunhan vaan saan nukuttua, niin jaksan taas seksiä. Yht'äkkiä onkin mennyt kuukausia.

Irtisanoutuminen voi tapahtua vaikka puolison pettäessä tai kun luottamus petetään jollain muulla tavalla. Silloin tuskin kannattaa alkaa laskea 6 kk jos vilpittömästi haluaa pitää parisuhteen kasassa.

Minun tekisi mieli irtisanoutua erotiikasta. Seksi puolison kanssa ei kiinnosta enää yhtään ja syynä siihen on pääasiassa se, että olen aivan liikaa harrastanut seksiä slloin kun ei oikeastaan huvittanut. Olen yrittänyt pitää puolison tyytyväisenä ja seksielämän hengissä, ja tappanut sen samalla.

Opit valinnoistasi. Kun syyllistäen valitat toisesta se tarkoittaa luottamuksen pettämistä myös, ja se tappaa seksin kertaheitolla kokeile vaikka. Ongelmasi on se että (ymmärrät kun olet yli 32 vee) että seksi olikin ihan hauskaa ja nyt sitä ei ole eikä mies korjaa (seksi)suhdettanne jonka sinä hajoitit valituksillasi.

Olen 39 v., enkä kyllä itse lun viestissäni mitään syyllistämistä puolisoani kohtaan. Ensisijaisesti syytän itseäni, kun olen tähän tilanteeseen ajautunut, enkä kuunnellut tarpeeksi omia tunteitani. Olen muillakin elämänalueilla konfliktien välttelijä, enkä kestä tunnetta seksistä kieltäytyessä: kuin olisi vienyt lapselta tikkarin.

Kielenkäyttösi on vähän haastavaa, mutta jos oikein tulkitsen, ajattelet minun valittavan miehelleni. En valita, enkä puhu asiasta. Se on se todellinen ongelma. Joskus seksi oli "ihan hauskaa" ja joskus aivan mahtavaa. Meillä oli vaan ihan liikaa seksiä, joka oli minulle siedettävää, ja se vei kiinnostuksen kaikkeen seksiin mieheni kanssa.

Pari kertaa viikossa esim. ei todellakaan ole paljoa ja jos miehesi kanssa harrastitte tuon verran seksiä niin syy ei todellakaan ole miehessäsi.

No ei ole naisessakaan.

Vierailija
68/133 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että kun olisikin noin yksinkertaista. Mitäpä jos erotiikan tappajana onkin se, että osapuolten seksimieltymykset ovat erilaisia, mutta vain toinen suostuu tulemaan toista vastaan näissä asioissa? Kun itse on kuukaudet ja vuodet tehnyt asioita, joista ei itse niin välittäisi, mutta tietää toisen tykkäävän... Ja saa takaisin pyöreän nollan. Niin onko se tosiaan "pihtarin" vika, että lopulta se kiinnostus seksiin hiipuu, kun tarpeet eivät tule täytetyksi? Että tässä pitäisi antaa vielä lupa pettää, kun en itse jaksa enää olla pelkkänä antajana? Olin jo harkinnut seksuaaliterapeutille menoa, mutta jätän väliin, jos neuvot ovat tuota luokkaa...

Kaikenlaisia selityksiä sitä on tullu kuultua, miksi naisella ei tee mieli seksiä miehensä kanssa. Miksei vaan tunnusteta, että seksi ei kiinnosta naisia siinä määrin kuin miehiä? Vois tuo paskan jauhanta jo loppua.

Edellisessä suhteessa, jossa seksitarpeet otettiin molemmin puolin huomioon, seksiä oli monta kertaa viikossa. Ketä ei kiinnostaisi harrastaa jotain, mistä tulee kaikin puolin ihana, raukea ja rakastettu olo? Katsokaa miehet peiliin. Suuri osa teistä on surkeita sängyssä, ja sellaisen kanssa ei kyllä teekään mieli pelehtiä.

Kuinkas iso otos sinulla on? Ja kuvitteletko, että valtaosa naisista olisi hyviä sängyssä? 

Vierailija
69/133 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, en syytä miestäni, ainakaan tästä asiasta. Minun tekee mieli seksiä, ei vaan mieheni kanssa. En oikein ymmärrä, mitä lääkäri voisi tehdä asialle. Onko jokin vaaleanpunainen pilleri, joka saa haluamaan jotain tiettyä ihmistä?

Toivoisin, että minun tekisi mieli seksiä mieheni kanssa. En halua erota. Jos kerron tunteistani totuudenmukaisesti miehelleni helvetti repeää. En jaksa juuri nyt sitä helvettiä. Olen lykännyt asian käsittelyä vuosia, koska koko ajan on "huono tilanne", vauva, työstressiä, remontti, työttömyys jne. Valhe kasvaa koko ajan suuremmaksi ja sen esiin ottaminen vaikeammaksi. Tiedän mitä minun pitäisi tehdä. En vain tiedä miten perheemme kestäisi sen.

Vierailija
70/133 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, en syytä miestäni, ainakaan tästä asiasta. Minun tekee mieli seksiä, ei vaan mieheni kanssa. En oikein ymmärrä, mitä lääkäri voisi tehdä asialle. Onko jokin vaaleanpunainen pilleri, joka saa haluamaan jotain tiettyä ihmistä?

Toivoisin, että minun tekisi mieli seksiä mieheni kanssa. En halua erota. Jos kerron tunteistani totuudenmukaisesti miehelleni helvetti repeää. En jaksa juuri nyt sitä helvettiä. Olen lykännyt asian käsittelyä vuosia, koska koko ajan on "huono tilanne", vauva, työstressiä, remontti, työttömyys jne. Valhe kasvaa koko ajan suuremmaksi ja sen esiin ottaminen vaikeammaksi. Tiedän mitä minun pitäisi tehdä. En vain tiedä miten perheemme kestäisi sen.

Pikkuisen myös rassaa, että katsot oikeudeksesi päättää, että pari kertaa viikossa ei ole paljon seksiä. Ehkä ei sinulle, ei miehellenikään, mutta monelle ihmiselle se on. Ainakin jossain elämäntilanteessa.

En tiedä miten vääntäisin tämän rautalangasta, ehkä tämä ei vaan ole suosittu mielipide, mutta ajattelin siis itsekin, että seksiä pitää harrastaa parisuhteessa. Pitää, vaikka ei aina haluaisikaan, kun se on toiselle tärkeää. En tajunnut, että sellaista seksiä oli meillä liikaa. Tukahdutin tunteeni. Vähitellen olin tilanteessa, jossa seksi mieheni kanssa ei kiinnostanut enää ollenkaan.

Vierailija
71/133 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että kun olisikin noin yksinkertaista. Mitäpä jos erotiikan tappajana onkin se, että osapuolten seksimieltymykset ovat erilaisia, mutta vain toinen suostuu tulemaan toista vastaan näissä asioissa? Kun itse on kuukaudet ja vuodet tehnyt asioita, joista ei itse niin välittäisi, mutta tietää toisen tykkäävän... Ja saa takaisin pyöreän nollan. Niin onko se tosiaan "pihtarin" vika, että lopulta se kiinnostus seksiin hiipuu, kun tarpeet eivät tule täytetyksi? Että tässä pitäisi antaa vielä lupa pettää, kun en itse jaksa enää olla pelkkänä antajana? Olin jo harkinnut seksuaaliterapeutille menoa, mutta jätän väliin, jos neuvot ovat tuota luokkaa...

Kaikenlaisia selityksiä sitä on tullu kuultua, miksi naisella ei tee mieli seksiä miehensä kanssa. Miksei vaan tunnusteta, että seksi ei kiinnosta naisia siinä määrin kuin miehiä? Vois tuo paskan jauhanta jo loppua.

Painu lehmä helvettiin.

Jo toi että sanot että suurin osa miehistä on surkeita sängyssä osoittaa että olet pelkkä surkea trolli.

Kylläpä osui arkaan paikkaan! :D En sanonut, että suuriN, vaan suuri osa. Mulla se on mennyt n. 50/50, eli suunnilleen puolet miehistäni ovat osanneet ottaa minunkin tarpeeni huomioon. Otanta ei kylläkään ole kovin iso. Jos itse panostan niin että jumppaan kroppaa ja alapäätä, ostan seksikkäitä alusvaatteita, luen suihinotto-oppaita ja kyselen mieheni toiveita seksin suhteen, niin kyllä nyt jumalauta hieman vaivannäköä voisi odottaa mieheltäkin. Vaan ei, kun osa näyttää luulevan, että seksi on vain heidän tarpeitaan varten.

Vierailija
72/133 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin siinä käy jos ottaa tylsän insinöörin mieheksi. Minä valitsin toisin.

Seksi on ollut aina tärkeää ja se että mies kiihottaa minua fyysisesti. En voisi tyytyä turvalliseen ihan ok näköiseen suomalaiseen mieheen.

Niin moni ystävistäni eronut juuri sen takia ettei mies sytyttänyt alunperinkään vaan piti hankkia ne lapset jonkun turvallisen vaihtoehdon kanssa kun biologinen kello tikitti.

Vierailija
73/133 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys 1: Monenko miehen otannalla voit todeta, että suurin osa miehistä on surkeita sängyssä?

Kysymys 2: Moniko näistä miehistä on sitä mieltä että sinä olet ollut täydellinen tai erittäin hyvä sängyssä?

Vastaan tässä samalla tähän ja viestin nro 70 kysymyksiin. Oma otantani ei kovin suuri ole, mutta käsitykseni miesten huonommuuteen sängyssä perustuu muihinkin asioihin kuin vain henkilökohtaisiin kokemuksiin. Ensinnäkin naiset tuntuvat olevan lähtökohtaisesti enemmän miellyttäjä-tyyppiä, näin karkeasti yleistettynä. Naiset ne enemmän stressaavat pepun piukeudesta, alusvaatteiden seksikkyydestä, ratsastustaidoista, suihinottokyvyistä ym. Asetelma tuntuu mediassakin olevan useammin niinpäin, että naisen tehtävä on miellyttää miestä. Vai kuinka moni mies täällä on esimerkiksi lukenut suuseksioppaita miestenlehdistä ja ottanut opit käytäntöön? Vastaavia kun löytyy naisille suunnatuista julkaisuista pilvin pimein, ja itse olen niitä(kin) testannut miehelleni. Takaisin en ole ihan yhtä suurta panostusta saanut...

Mitä tulee tuohon kakkoskysymykseen, niin vaatisiko se minun täydellisyyttä sänkypuuhissa jotta voisin mennä sanomaan, että osa miehistä on surkeita seksissä? Ei se totuus siitä muutu, olipa sanojana kuka tahansa. En varmasti ole täydellinen itsekään näissä asioissa, mutta olen sentään nähnyt paljon vaivaa asian eteen ja kysellyt mieheni mieltymyksiä ihan ajatuksen kanssa. Samaa ei voi sanoa nykyisestä miehestäni eikä parista aiemmastakaan, odotellaan vain seksiä kuin Manulle illallista...

Vierailija
74/133 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kivijärven vastaanotolla hän kuulee naisilta samantyyppisiä selityksiä siitä, mikä vie seksihalut.

– Parisuhteessa on kolme riidan aihetta: kotityöt, raha ja seksi. Seksiä ei haluta, kun mies on työttömänä eikä hae töitä. Tai kun se ei vie edes roskapussia. Siksi lopetan nykyään kaikki yleisöluentoni sanomalla miehille, että viekää nyt edes se roskapussi.

Loputtomiin läheisyyden puutetta ei Kivijärven mielestä tarvitse hyväksyä, ellei siihen ole oikeaa syytä, kuten esimerkiksi sairaus.

– Jos on itse irtisanonut eroottisuuden parisuhteesta, yksiavioisuuden vaatimus on mielestäni väärin. Pitäisin rajana vaikkapa kuutta kuukautta.

Hän korostaa, etteivät seksin puutteesta kärsi vain miehet, vaan myös naiset."

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/455483-seksologi-joutui-rajun-…

Miksi pitäisi antaa seksiä, jos mies on tahallaan työttömänä. Siinähän menee jo fiiliksetkin niin, ettei tee edes mieli. Eivät kai miehetkään halua oikeasti säälipillua? Haloo!

Vierailija
75/133 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tuota juttu ja ajattelin että onko tuo seonnut lopullisesti.

Luulisi naisena sen verran ymmärtävän naistakin, että usein se erotiikan tappaja on mies seksin vastimuksilla, joilla ei ole mitään tekemistä etotiikan kanssa.

Miehen toivomuksilla ei ole väliä, miehen tunteilla ei ole väliä, koska ne ovat väärät. Vain naisen toivomuksilla ja tunteilla on väliä, koska ne ovat oikeat.

Vierailija
76/133 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa miehet kertoa pojillenne tämä ongelma ettei tule yllätyksenä. Jotenkin tuntuu että omat vanhemmat huijasivat minua. En olisi koskaan lähtenyt parisuhteeseen jos olisin tiedostanut nämä miehen ja erityisesti naisten haluttomuuden ongelmat. Naiset yksinkertaisesti eivät tuntuisi olevan eroottisia olentoja kuten miehet ovat.

Tästä pitäisi tiedottaa sukupuolikasvatuksen oppitunneilla tai edes biologian peruskurssilla.

On tärkeää että asioista puhutaan suoraan ettei miehet mene nalkkiin.

Vierailija
77/133 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ylimielistä paskaa. Entäpä, jos se kiinnostaa naista jopa enemmän, mutta seksi kyseisen miehen kanssa ei ole tyydyttävää?

No sitten pitäisi tehdä se tyydyttäväksi, tai erota. Pihtaaminen ja pettäminen ovat siten samoja, ettei kumpaakaan saisi tehdä suhteessa. 

Vierailija
78/133 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää sekoittako kotitöitä seksiin. Tutkimusten mukaan vähiten seksiä oli niillä miehillä, jotka tekivät eniten kotitöitä.

Juu, mutta mikä on syy ja mikä seuraus? 

Voiko olla niin että eniten seksiä on heillä joita vaimot himoitsee, ja kun vaimo kerran himoitsee niin ei roskapussillakaan ole niin väliä. Tai ehkä mies on rikas ja nainen sen takia tekee enemmän kaikilla alueilla, kuin tasavertaisemmassa suhteessa.

Vierailija
79/133 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa naisistakin on surkeita sängyssä. Joitakin voi opettaa, toiset kieltäytyvät oppimasta. On turha odottaa ja toivoa että kumppani olisi parempi, asialle pitää tehdä jotain itse. Eikä se ole kertaluontoista, vaan jatkuvaa työstämistä. Mutta naiset "eivät viitsi opettaa", kuten täälläkin sanotaan usein. "Kyllä minä olen yrittänyt"... ehkä olet, mutta todennäköisesti et ole. Todennäköisesti olet vain vihjaillut ja toivonut, "kun sen pitäisi ymmärtää." Lapsellista.

Vierailija
80/133 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei tyydytä naistaan, miksi pitäisi vaivautua. Rasittaa naista kiihottua saamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi