Kysykää mitä vain naiselta, joka vihaa lapsia
Kommentit (52)
Lähtökohtaisesti jos vihaa jotain ryhmää, on sille yleensä traumaperäinen syy.
Suosittelisin psykiatrin puoleen kääntymistä.
Lapsettomuus sinänsä valintana on ok.
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhempasi ja/tai isovanhempasi ovat elossa, miten he ovat suhtautuneet näkemykseesi? tuntuuko koskaan, että joudut puolustelemaan valintojasi tai näkemyksiäsi? (heille tai muillekin)
Vanhnhempani hyväksyivät sen, isovanhemmeistani en osaa sanoa, kun he eivät ole elossa
Jotkut kyllä ihmettelevät, mutta useimmat hyväksyvät sen.
Eihän se heidän asiansa ole!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla lapsivihasta huolimatta omia lapsia?
Luojan kiitos ei
Ap
Onko raskasta vihata ihmisiä joita ei tunne? Miten vihasi ilmenee päivittäin? Pitääkö sinua varoa jos on lapsen kanssa liikenteessä?
Vierailija kirjoitti:
Kerro mikä aiheuttaa lapsissa vihaa ja ärsytystä?
Minkä ikäinen ei ole enää mielestäsi lapsi?
Vihaatko ihan pikkuvauvasta teini-ikäiseen? Vai juurinkin ehkä siinä pahimmassa uhmassa olevia lapsia?
Pidätkö lapsen elämää yhtä arvokkaana kuin aikuisenkin?
En tiedä, ihan vaan se että nei eivät oss olla hiljaa ja tajua aioita
Usein 15v ylöspäin alkavat mielestäni olla mukavia
Elämää pidän arvokkaana, mutten lapsia
Vierailija kirjoitti:
Viha on todella voimakas ilmaisu. Minusta on jotenkin todella outoa, että joku kategorisesti vihaa kokonaista ihmisryhmää. Vähän kuin sanoisi, että minä vihaan vanhuksia tai vammaisia. Huvittavaa siinä on myös se, että jokainen on itse ollut lapsi (tai tulee olemaan vanhus tai voi vammautua), että vihataan jotain vaihetta, mikä on pakollinen osa jokaisen ihmisen elinkaarta.
Ymmärrän kyllä sen, että ei tykkää tai pidä lapsista tai ettei niitä halua itse hankkia. Paras ystäväni esimerkiksi on vela, eikä meillä ole koskaan ollut mitään ongelmaa, vaikka itse olen lapsellinen. Viha on minusta vain niin voimakas ilmaisu, että pyrin itse rajoittamaan sen käyttöä. Viha lisää vihaa, maailmassa on jo niin paljon vihaa, ettei yhtään enempää tarvita. Pitäisi muuten lanseerata jokin uusi lapsivihaajia kuvaava termi. Lapsirasisti voisi olla aika osuva.
Velalla ja lapsivihaajalla ei ole mitään tekemistä keskenään.
Ap:lla on selkeästi jokin ongelma itsensä kanssa oikeasti. Vihalla peitetään epävarmuutta, pelkoa, aiempia kokemuksia tms. Että eiköhän vihan syy löydy peiliin katsomalla.
Se, että vihaa kokonaista ihmisryhmää ikäjakauman perusteella kielii vakavista psyykkisistä ongelmista.
Ehkä ap ei saanut lapsuudessa tarpeeksi hyväksyntää, kiintymyssuhde on viallinen, kokenut kiusaamista tms.
Aika ikävä elämä, kun joutuu tuollaisen vihan kanssa elämään.
Miksi vihaat jotain, joka olet itsekin joskus ollut?
Vierailija kirjoitti:
Viha on voimakas tunne. Miten tuot vihasi ilmi? Onko vihaan joku syy? Aiotko tehdä pahaa heille?
Vihani tulee ilmi, esimerkiksi kun lapset huutavat, itkevät, möykkäävät, leikkivät tai jotain muuta typerää
Joskus haluaisin lyödä jotain lasta, mutta en ikinä sitten ole tehnyt niin
-Tykkäätkö eläimistä?
-Pahimmat kokemukset lapsista? Huonosti käyttäytyvät kakarat jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro mikä aiheuttaa lapsissa vihaa ja ärsytystä?
Minkä ikäinen ei ole enää mielestäsi lapsi?
Vihaatko ihan pikkuvauvasta teini-ikäiseen? Vai juurinkin ehkä siinä pahimmassa uhmassa olevia lapsia?
Pidätkö lapsen elämää yhtä arvokkaana kuin aikuisenkin?En tiedä, ihan vaan se että nei eivät oss olla hiljaa ja tajua aioita
Usein 15v ylöspäin alkavat mielestäni olla mukavia
Elämää pidän arvokkaana, mutten lapsia
Oletko sosiaalisesti lahjaton tai onko sinulla ollut epävarmuutta oman älykkyyden kanssa? Oletko kontrollifriikki, vierastatko tilanteita joita et pysty hallitsemaan?
Onko kiusattu koulussa, onko läheiset välit vanhempiin/sisaruksiin? Onko aina ollut läheisiä ystäviä (lapsena)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisenä eivät enää ole inhottavia?
15v ylöspäin ovat jo mukavia
Todellako ?!? :D
Vierailija kirjoitti:
Vihaan erityisesti tummia lapsia
Ap
Vihaan myös vihreitä, punaisia, sinisiä ja kaikenvärisiä lapsia
OIKEA Ap
Jäitkö vaille toisten lasten hyväksyntää ja ystävyyttä lapsena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viha on voimakas tunne. Miten tuot vihasi ilmi? Onko vihaan joku syy? Aiotko tehdä pahaa heille?
Vihani tulee ilmi, esimerkiksi kun lapset huutavat, itkevät, möykkäävät, leikkivät tai jotain muuta typerää
Joskus haluaisin lyödä jotain lasta, mutta en ikinä sitten ole tehnyt niin
Häiritseekö möykkäävät teinit tai aikuiset?
Vierailija kirjoitti:
Oletko ikinä ollut itse lapsi? - Vihattiinko sinua silloin yhtä paljon? Mistä vihasi sai alkunsa?
Olen tietysti ollut, ei vihattu.
Kerroin jo aikaisemmassa viestissäni, että olin lapsenaki iloisempi aikuisen seurasta
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhempasi ja/tai isovanhempasi ovat elossa, miten he ovat suhtautuneet näkemykseesi? tuntuuko koskaan, että joudut puolustelemaan valintojasi tai näkemyksiäsi? (heille tai muillekin)
Vanhnhempani hyväksyivät sen, isovanhemmeistani en osaa sanoa, kun he eivät ole elossa
Jotkut kyllä ihmettelevät, mutta useimmat hyväksyvät sen.
Eihän se heidän asiansa ole!
Ap
Ai ei heidän asiansa, onhan se, joa aiot olla heiltä jotain vailla. En katsoisi tuollaista asennevammaista sekuntiakaan, joka mulle tulis tuollaista sössöttämään - ihan periaatteesta vain. Opettele pois vihastasi - se olisi normaalia.
V*ttu mitä hulluja taas, toivottavasti en törmää sinuun koskaan.
Av:lla käy kyllä ihme sekopäitä.
Kannattaisi hakeutua hoitoon eikä avautua keskustelupalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti jos vihaa jotain ryhmää, on sille yleensä traumaperäinen syy.
Suosittelisin psykiatrin puoleen kääntymistä.
Lapsettomuus sinänsä valintana on ok.
Joku vihaa tummaihoisia, homoja, minä vain satun vihaamaan lapsia
15v ylöspäin ovat jo mukavia