Uhh! Tämän kuukauden (toivottavasti) tuskallisimmat tunnit ovat ohitse! Selvisin hengissä!
Eli ovuloin aamupäivästä. Taas oli aivan sairaat tuskat, kuin olisi tylsällä puukolla väännelty ja käännelty.
Nappasin pari Panadolia ja kävin pitkäkseni sohvalle ja nukahdin hetkeksi, herätessäni ovulaatiokipu oli ohitse. Onneksi!
Valitettavasti joudun taas ensi kuussa käymään taas saman läpi! :(
Kommentit (7)
syynä endometrioosi ja aiheuttanut myös lapsettomuutta.
Mutta menkkakivut on aivan sairaat joka kuukausi. On kuin synnytys ja kestää monta tuntia. Olen kerran pyörtynytkin kivusta ja oksennan ja ripuloin. Siihen ei todellakaan auta mitkään panadolit.Syön vahvoja troppeja, jotka joten kuten auttaa. Onneksi nyt löytyi uusi lääke, joka vaikuttaa toivottavasti jonkun aikaa...
Onko sulla myös menkkakipuja vai vain ovulaationa?
Silti ihan törkeet ovis kivut. Ja aina pahemmaksi on muuttuneet mitä useampi synnytys takana. Että siis ei ainakaan mun kohdalla tuo tuskaisuus liity lapsettomuuteen.
kaikki saaneet alkunsa väestöliitossa. Luomulapsia ei meille tule melko suurella todennäköisyydellä. Ehkäisyä emme ole käyttäneet kohta 10 vuoteen.
ei yleensä näy edes huolella tehdyssä ultrassa. Endon syyksi voipi myös pistää mahdolliset runsaat kuukautiset ja ylipäänsä milloin hyvänsä kuukautiskiertoa ilmaantuvat kovat alavatsakivut. Nyt vaan reippaasti valittamaan gynelle ja sanot, että nämä kivut häiritsevät normaalia elämääsi niin paljon, että niihin on nyt löydyttävä syy. Sano että haluat sulkea myös endon pois, eli haluat ehdottomasti laparoskopiaan. Jonotusajat on hurjat paikkakunnasta riippuen toki, mutta kannattaa ehdottomasti jonottaa. Kerro myös, että olette tuloksetta yrittäneet saada lasta niin ja niin kauan.... Endo todella aiheuttaa lapsettomuuttakin.
suurtakin kipua. Itselläni on oviskipuja ollut 14-vuotiaasta. Lapsia on kaksi ja raskaaksi olen tullut helposti.
mulla on myös kivulias ovis ja mietinkin usein syytä siihen. luulisi, että nainen on ovulaation aikana hehkeimmillään, etenkin kun sen tarkoitus on johtaa hedelmöittymiseen. mua ei ainakaan sekstailu kiinnosta oviksen aikaan, ei vähääkään!