Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko että moni konmarittaja vielä katuu

Vierailija
14.11.2016 |

alkuhuuman jälkeen mitä on hävittänyt?

Kommentit (281)

Vierailija
121/281 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka sanovat jotain kriiittistä Konmari-metodista tällä palstalla saavat alapeukut,samoin ne,jotka eivät tajua liittyä tuon  oppaan kehujien kuoroon.

Minulta saavat alapeukkua ne, jotka puhuvat konmarista vaikka eivät ole ymmärtäneet, mistä siinä on kysymys. Ihan sama kritisoivatko sitä mitä luulevat konmariksi, vaiko ylistävät. 

Vierailija
122/281 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa hieman samaa mieltä. Olemme jutelleet tästä hävittämisasiasta laajemminkin, ja pari tuttua on sanonut, että tavaran tuottama ilo ei ole heidän mielestään ainoa peruste heittää sitä pois. Itse lisäisin tuohon tavaran tuottaman hyödyn ja arvonkin. Lisäksi en halua ostaa mitään uutta, jos minulla on jossain vastaava vanha tavara tilalle. Säästän rahaa ja sijoitan näin  säästyneet rahat muualle.

Olen itse nyt tyhjentänyt kolme kuukautta kotiani ihan rauhassa. Valtaosan vien turhista tavaroista   kirppikselle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/281 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko:) Tää tila, siisteys, puhtaus ja järjestys on mahtavaa:) kaikki tärkeä ontallessa, krääsä ja tarpeeton ahdistava roina poissa. Ihanaa!

Vierailija
124/281 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap:n kanssa hieman samaa mieltä. Olemme jutelleet tästä hävittämisasiasta laajemminkin, ja pari tuttua on sanonut, että tavaran tuottama ilo ei ole heidän mielestään ainoa peruste heittää sitä pois. Itse lisäisin tuohon tavaran tuottaman hyödyn ja arvonkin. Lisäksi en halua ostaa mitään uutta, jos minulla on jossain vastaava vanha tavara tilalle. Säästän rahaa ja sijoitan näin  säästyneet rahat muualle.

Olen itse nyt tyhjentänyt kolme kuukautta kotiani ihan rauhassa. Valtaosan vien turhista tavaroista   kirppikselle. 

Miksi iloa tuottava tavara heitetään pois?

Vierailija
125/281 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konmaritus kertoo rikkaudesta?

Itse olen niin vähätuloinen, että hyvin harvoin on varaa hankkia mitään kodin käyttöesineitä, edes kirpputorilta.

Kaapeissa olevista tavaroista en luovu, sillä ne ovat osin myös "hätävaraa". Kun omistaa liikaa vaikkapa lakanoita, ei haittaa jos osa kuluu puhki - kuitenkaan ei joudu pulaan, sillä kaapista löytyy ehjiä tilalle.

Hankintoja kaappiin teen silloin kun saan jotain liki ilmaiseksi.

Olisihan se hauskaa jos ei tarvitsisi olla tällainen hamsteri. Mutta se vaatisi tietyn taloudellisen tulotason, johon en yllä.

Täällä toinen pienituloinen. Maritin kodin, myin tarpeettoman pois. Pussilakanoita jäi 5. Yksi kestää ainakin 2 vuotta, 100 pesua. Ehkä 10 v sisällä haluan ostaa jossain välissä uuden, tai saan lahjaksi.

Nyt yli puolet kaappitilasta on tyhjillään. Rahat myynneistä käytin samantien, ostin ruokaa. Ostin teetä ja mietin hyvältä maistuu talvikengät , jotka tekivät aina rakon kantapäähän.

Vierailija
126/281 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi puhua muiden puolesta, mutta minä en voisi kuvitella kiintyväni tavaraan. Tavara on vain materiaa, jolla on aina jokin käyttötarkoitus. Jos se ei ole tarpeellinen, en myöskään säilytä sitä. Ja muistot minä säilytän mielessäni, en kirjahyllyssä. Lapsena jo ahdisti se, kun omistin niin paljon leluja ja vaatteita. Haaveilin aina siitä, että omisuuteni mahtuisi yhteen selkäreppuun.

Vierailija
127/281 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko:) Tää tila, siisteys, puhtaus ja järjestys on mahtavaa:) kaikki tärkeä ontallessa, krääsä ja tarpeeton ahdistava roina poissa. Ihanaa!

Mulla ei alunperinkään ole krääsää eikä roinaa :) Tämä ei ole loukkaus ketään kohtaan mutta konmaritus "iskee" varmaan niihin jotka eivät ole koskaan aiemmin tutkineet itseään ja elämäänsä. Olen käynyt vuosia terapiassa eikä kirja tarjonnut mitään suurta ja uutta mistä monet hehkuttaa. Suuria elämän muutoksia...

Vierailija
128/281 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, eipä meillä täällä 80 neliön loftissa nyt ollut muutenkaan hirveästi ylimääräistä, nyt ei ole sitäkään vähää. Eli ei oikein osunut, en ole hamsteri enkä posliinikoirien kerääjä, mutta nyt on loputkin tavarat tip top. Enpä ole tähän terapiaa tarvinnut, täysissä järjissä ja toimintakykyinen olen ilmankin.

Vierailija
129/281 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miten noin itsestäänselvien asioiden kirjoittamisella  on nykyään  noinkin suuri kysyntä ?

Niin että sinusta on itsestään selvää kiittää tavaroitaan siitä, että ne ovat taas palvelleet sinua? Tai pitää puhe tavaralle, josta olet luopumassa?

Usko vain, monelle tässä länsimaisessa laajalti levinneessä uusavuttomuuden kulttuurissamme todellakaan ei ole.

No se ei minustakaan ole itsestään selvää,mutta paikkojen järjestykseen tarpeidensa mukaan,eli sen mukaan mihin ja missä niitä tarvitaan,miten ne olisi kätevintä ottaa esille jne. on onnistunut minulta elämässäni ainakin tähän asti.Jos konmari oppaasta olisi jätetty nuo esineille itsekseen  höpöttelyt  ja tavaroiden 'ilon säteilemiset' pois,niin loppu olisi pelkkää 'niksi-pirkkaa.'

Se ,että paikat kotona on viisainta pitää kohtuullisen  puhtaana ja hyllyjen ja kaappien ym. säilytystilojen järjestysten tarkastelu ja uusiminen aika ajoin on kyllä itsestään selvää.Ei sen ymmärtämiseen mitään ihmeoppeja tasvita.

Vierailija
130/281 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.uusimuusa.fi/koti/ymmarsin-konmarin-vaarin/

Joiltakin ihmisiltä se sujuu luonnostaan ja toiset tarvitsee jonkun lähes jumalaksi nostetun gurun kertomaan tällaiset päivänselvät asiat.

Terveisin: Minulla ei ollut keittiönpöytää (eikä tuoleja) vuosikausiin, enkä ole lukenut tuota kirjaa.

Vierailija
131/281 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sama vähän onnistuneemmin :D:

Joiltakin ihmisiltä se sujuu luonnostaan ja toiset tarvitsee jonkun lähes jumalaksi nostetun gurun kertomaan tällaiset päivänselvät asiat.

Terveisin: Minulla ei ollut keittiönpöytää (eikä tuoleja) vuosikausiin, enkä ole lukenut tuota kirjaa.

Vierailija
132/281 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sama vähän onnistuneemmin :D No joko nyt, miksi tulee "lainatuksi tekstiksi" mun kirjoitus? (Kyllä poistin quotet lopusta):

Vierailija
133/281 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sama vähän onnistuneemmin :D Ai se laitto ton viimosen quoten osaksi linkki, josko nyt?:

Vierailija
134/281 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa lähinnä, kun maritin pois pari perintölipastoa. Sit kun nyky trendejä seuraa, niin kokovalkoisuus ei olekaan enää muotia. Harmittaa, kun hävitin ne mut se tuntui sillä hetkellä just oikealta.

Vierailija
135/281 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alkuhuuman jälkeen mitä on hävittänyt?

Kuten kaikessa muodissa niin näiden muotien seuraaja siirtyy pian seuraavaan juttuun, kunhan se tulee taas muotiin eivätkä he muistele niitä vanhoja asioita enää lainkaan.

Samat ihmiset voivat myös väittää ihan tosissaan, että he eivät seuraa muotia lainkaan vaikka tekevät aina juuri sen mukaan mikä on muodissa (rullaluistelu, frisbee golf, jne).

Vierailija
136/281 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka sanovat jotain kriiittistä Konmari-metodista tällä palstalla saavat alapeukut,samoin ne,jotka eivät tajua liittyä tuon  oppaan kehujien kuoroon.

Minulta saavat alapeukkua ne, jotka puhuvat konmarista vaikka eivät ole ymmärtäneet, mistä siinä on kysymys. Ihan sama kritisoivatko sitä mitä luulevat konmariksi, vaiko ylistävät. 

Konmari on, kuin uskonto. He ketkä ovat konmariin hurahtaneita ovat aina kovaan ääneen kertomassa miten juuri minä uskon oikeaan konmariin ja muut johonkin huonompaan.

Jos joku jotain negatiivista tästä konmari uskonnosta löytää on aina vastaus se, että sinä et ole ymmärtänyt oikein konmaria.

Kuten kaikissa uskonnoissa niin konmaristakin löytyy tieysti oma "raamattunsa" ja muita oppaita miten tätä uskontoa pitää noudattaa.

Vierailija
137/281 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Kuka oikeasti jäisi kaipaamaan jotain tavaraa? Ikäänkuin ne yhtäkkiä katoaisivat kaupoista.

Kröhöm. Sano mulle kauppa, josta voi käydä ostamassa menneisyyden valokuvat, päiväkirjat ja kalenterit.

Niitä monet ovat voineetkin heittää pois marituksessaan, jos eivät ole sillä hetkellä tuottaneet iloa.

Mitä iloa on vuosikausien kalenterikertymästä, luetko itse useinkin vanhoja kalentereitasi? Tai niistä päiväkirjoista, jos ne sisältävät oikeasti vain tosi ikäviä muistoja? Ei ne ikävät muistot siitä parane, vaikka kuinka uskollisesti säilyttäisi päiväkirjoja odottaen muistojen kultaamista. 

No minä olen säilyttänyt meidän kalentereita. Saamme joka joulu sukulaiselta lahjaksi kalenterin, jossa on meidän lasten kuvia, yleensä vielä juuri oikeassa kuussa otettu kuva ns. Vuosi sitten. Esim tammikuussa 2016 on joku hauska kuva tammikuusta vuodelta 2015. Kyllä itse välillä niitä katselen uudelleen.

Muuten karsimisessa ajattelen sitäkin, että jos nyt kuolisin, mitä haluaisin minusta jäävän muiden tutkittavaksi. Haluanko jonkun saavan lukea vanhoja päiväkirjojani ym. Sellaiset karsin pois surutta. En ole kuitenkaan marittaja tmv, en ole lukenut kirjaa, enkä tee hänen metodiensa mukaan. Karsin periaatteella pidänkö oikeasti jostain tavarasta ja tarvitsemmeko sitä enää.

Mielenkiinnosta haluaisin lukea tuon kirjan, mutta on vielä pitkä jono kirjastossa, en käytä vähiä rahoja kirjaan, jonka pyöriminen nurkassa lopulta vain ärsyttäisi.

Vierailija
138/281 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kriitikoista ei ole lukenut kirjaa ja eivät siten ole päteviä esittämään kritiikkiä asiasta.

Miksi te konmari uskovaiset ette korjaa näitä väitteitä vaan vastailette vain kunnon uskovaisen tavoin "et ole lukenut kirjaa" tyylisesti? Ei kyseessä ole mitään rakettitiedettä jonka selittäminen olisi haastavaa.

Vierailija
139/281 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmari perustuu jatkuvaan kuluttamiseen ja trendeihin ja silloin se toimii. Aina on uudet ja ajanmukaiset vermeet ja vanhat voi heittää/antaa/myydä pois. Kaikki mitä ei just sillä hetkellä tarvitse eikä siedä silmissään. Ihan perusjapanilaista meininkiä. Komeron sijaan tavara vaan kannetaan ovesta ulos jotta on enemmän tilaa uudelle tavaralle. Poissa silmistä poissa mielestä. Uudenhan voi sitten ostaa taas hyvällä omatunnolla kun se tuottaa taas mielihyvää.

Vierailija
140/281 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kriitikoista ei ole lukenut kirjaa ja eivät siten ole päteviä esittämään kritiikkiä asiasta.

Miksi te konmari uskovaiset ette korjaa näitä väitteitä vaan vastailette vain kunnon uskovaisen tavoin "et ole lukenut kirjaa" tyylisesti? Ei kyseessä ole mitään rakettitiedettä jonka selittäminen olisi haastavaa.

"Kommari uskovaiset". Älä tee itsestäsi av-vitsiä, jooko?

Monta kertaa täälläkin on korjattu vääriä väitteitä. Jos ei tiedä ja on kysyttävää niin kannattaa kysyä, ei väittää.

Ymmärrän hyvin miksi joidenkin mielestä on tylsää selittää niille, jotka ovat ennalta päättäneet asenteensa sellaista aihetta kohtaan johon eivät ole perehtyneet, eivätkä edes lue vastauksia vaan spämmäävät väitteitään ketjusta toiseen. Fakta on että kaikki säästyisi vaivalta jos ne, jotka kyseisestä kirjasta ovat kiinnostuneita - positiivisessa tai negatiivisessa mielessä - lukisivat sen.