Miten autat meitä vähäosaisia joulun aikaan?
Kommentit (110)
En yleensä laita erikseen juuri jouluna mitään, en tiedä miksi. Ei se kai sitten kosketa niin paljoa, mitä jotkut minulle palavammat aiheet joihin tulee enempi tarvetta lahjoittaa.
Tekemällä kahta työtä ja maksamalla molemmista veroa. Samalla saan autettua omia vähävaraisia lapsia hankkimalla katon pään päälle, ruokaa ja vieläpä pari joululahjaakin.
Vierailija kirjoitti:
Näitä kun lukee niin ei tee mieli auttaa ketään.
Kai mä taas tiputan vitosen tai kympin joulupataan/Hurstille, pakkasessa palelevat pultsarit ovat ainakin selvästi avun tarpeessa vaikka ns. undeserving poor toki nekin.
Sama. Säälin kyllä köyhien lapsia mutta aikuiset köyhät, kuten esim. tuo raivoava "masentunut" tässä ketjussa, ovat niin vittumaisia ja kiittämättömiä että auttamishalu sulaa kuin vaahtokarkki kuumaan kaakaoon.
Mä osallistun kanssa Joulun Lapsi -keräykseen ja sen lisäksi ostan Prisman tms. lahjakortin eräälle tutulle nuorelle opiskelevalle yh-äidille. Jouluapuun osallistuin ennen, mutta nyt ei ole tullut enää osallistuttua. Siellä suurin osa ihmisistä kun ei ole vähäosaisia vaan ainoastaan kykenemättömiä kunnolliseen elämänhallintaan.
Vierailija kirjoitti:
Älkää sitten muuten vinkuko kun alkaa lieveilmiöt Suomessakin kohta nostaa päätään. Kun ihmiseltä viedään kaikki eikä todellisia mahdollisuuksia parempaan ole, alkaa valkoinen raivo haukkumisen ja nöyryyttämisen jälkeen muuttua mustaksi. Mutta sitä saa mitä tilaa.
Suomessa pidetään valtion puolesta aika hyvin huolta kaikenlaisista köyhistä ja kodittomista, verrattuna moniin muihin maihin. Jos paremmin toimeentulevat eivät vapaaehtoisesti osta lapsillesi joululahjaksi iPhone 7:aa, se ei ole mikään oikeutus lähteä mellakoimaan. Tuollainen ajattelu, mitä te "vähävaraiset lapsiperheet" niin usein esitätte, on juuri asia joka syö kaikkea auttamishalua. "Antakaa mulle rahaa tai mä poltan teidän auton." Ehkä parempi jos te häiriköt kuolisittekin nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään enkä tunne siitä pienintäkään syyllisyyttä. Itsellänikin on pieni palkka mutta kummasti se riittää kun ei tupakoi tai käytä rahaa veikkaukseen tai pelikoneisiin. Lapsiakin on vain sen verran kun pystyy elättämään.
Ja me köyhemmät olemme automaattisesti monilapsisia, tupakoivia ymv.? Kuinka sä kehtaat! Mä en myöskään tupakoi, juo, veikkaan ehkä viisi kertaa vuodessa eikä ole liikoja härveleitä ja lapsiakin vain yksi. En kyllä mitään keneltäkään tarvitsekaan vaan toivotan paskaset joulut vaan, etenkin sulle idiootti moukka.
Tuolla asenteella saat varmasti myötätuntoa osaksesi.
Ja luulet että sitä olisin vailla? Kuule se juna meni jo, niin paljon on haukuttu ja ivattu että haistakaa paska vaan tästä eteenpäin!
Sinä se oletkin niin sympaattinen vekkuli että. Sori, väärä ketju...
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi teitä auttaa millään tavalla? Perustele vähän.
Ei tietenkään tarvitse, Mä en edes haluais mitään keneltäkään teistä, on mulla sentään ylpeyteni. Mä olen aiemmin hoitanut vanhuksia, sairaita ymv. eli tiedän kyllä arvoni. Mutta tätä mitä te täällä puhutte ja kirjoitatte en voi käsittää, kohtelette meitä tippuneita pahemmin kuin eläimiä, vailla mitään arvoa tai inhimillisyyttä, sairasta! Mä olen alkanut halveksua ja vihata ihmisiä syvästi näiden kokemusten myötä. Kuinka te kehtaatte?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään enkä tunne siitä pienintäkään syyllisyyttä. Itsellänikin on pieni palkka mutta kummasti se riittää kun ei tupakoi tai käytä rahaa veikkaukseen tai pelikoneisiin. Lapsiakin on vain sen verran kun pystyy elättämään.
Ja me köyhemmät olemme automaattisesti monilapsisia, tupakoivia ymv.? Kuinka sä kehtaat! Mä en myöskään tupakoi, juo, veikkaan ehkä viisi kertaa vuodessa eikä ole liikoja härveleitä ja lapsiakin vain yksi. En kyllä mitään keneltäkään tarvitsekaan vaan toivotan paskaset joulut vaan, etenkin sulle idiootti moukka.
Tuolla asenteella saat varmasti myötätuntoa osaksesi.
Ja luulet että sitä olisin vailla? Kuule se juna meni jo, niin paljon on haukuttu ja ivattu että haistakaa paska vaan tästä eteenpäin!
Syö sinä sitten vaikka omaa paskaasi ja syötä sitä lapsillesi joulusuklaana, ei tee mieli auttaa tuollaista haistattelijaa.
Ikävä kyllä viimeaikaiset paljastukset kohdemaiden väärinkäytöksistä ja kotimaisten köyhien ruikutus, kuinka eivät pärjää vaikka tukirahoja saavat lähemmäs kolme tonnia, ovat saaneet minut kääntämään kelkkani persuksi kehityavun suhteen ja kokkariksi kotimaan köyhien asiassa.
En enää usko mukamas vähäosaisiin, varsinkaan jouluapu- ja muihin keräyksiin. Uskon siihen mitä itse näen ja koen. Apuni menee sellaiselle jolla ei ole varaa pyytää netin kautta sitä sun tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tarvitse, Mä en edes haluais mitään keneltäkään teistä, on mulla sentään ylpeyteni. Mä olen aiemmin hoitanut vanhuksia, sairaita ymv. eli tiedän kyllä arvoni. Mutta tätä mitä te täällä puhutte ja kirjoitatte en voi käsittää, kohtelette meitä tippuneita pahemmin kuin eläimiä, vailla mitään arvoa tai inhimillisyyttä, sairasta! Mä olen alkanut halveksua ja vihata ihmisiä syvästi näiden kokemusten myötä. Kuinka te kehtaatte?!
No miksi sitten koko aloitus? Että pääset haistattelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan kukkakaupan kautta joulukukkalähetyksiä yksinäisille vanhuksille. Kuulutko heihin?
En kuulu. Kuulun köyhiin lapsiperheellisiin.
Lapsiperheiden tuet on Suomessa kyllä hyvät, mihin olet tukirahasi sutannut?
Ensitöikseni eroan kirkosta ja yritän käyttää sen saman verosumman vuosittain auttaakseni itse parhaaksi katsomallani tavalla.esim.
-kotimaan asiat..mm. Köyhät (vaikka 60%)
-ympäristö (25%)
-ulkomaan köyhät (15%)
Ja kiva olis varmistua että apu menis perille..jotenkin spr arveluttaa mua,enkä hyväksy greenpeacea yms. Terroristijärjestöjäkään. Pitää ehkä vähän perehtyä asiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää sitten muuten vinkuko kun alkaa lieveilmiöt Suomessakin kohta nostaa päätään. Kun ihmiseltä viedään kaikki eikä todellisia mahdollisuuksia parempaan ole, alkaa valkoinen raivo haukkumisen ja nöyryyttämisen jälkeen muuttua mustaksi. Mutta sitä saa mitä tilaa.
Suomessa pidetään valtion puolesta aika hyvin huolta kaikenlaisista köyhistä ja kodittomista, verrattuna moniin muihin maihin. Jos paremmin toimeentulevat eivät vapaaehtoisesti osta lapsillesi joululahjaksi iPhone 7:aa, se ei ole mikään oikeutus lähteä mellakoimaan. Tuollainen ajattelu, mitä te "vähävaraiset lapsiperheet" niin usein esitätte, on juuri asia joka syö kaikkea auttamishalua. "Antakaa mulle rahaa tai mä poltan teidän auton." Ehkä parempi jos te häiriköt kuolisittekin nälkään.
Siis mitä helvettiä? Suurinosa meistä ei koskaan edes pyydä teiltä muilta mitään mutta haukut tulee kyllä ja todella karuina. Älkää nyt jumalauta sotkeko kaikkia aina muutaman tollon takia. Teette täysin älyvapaita kärjistyksiä pienen joukon tähden?! No, typeryshän ei muuhun pysty että eihän sille mitään voi. On kuule saatu kerran kolmenkympin kauko-ohjattava auto seurakunnalta, että niin kohtuuton lahja ja pyytänyt en, enhän mä nyt ehdoin tahdoin halua itseäni nöyryyttää. Ja itkenyt olen monta vuotta mutten enää. Helpottiko?
Miten ap autat muita vähäosaisia? Annatko aikaasi, apuasi sitä tarvitseville? Kävelytätkö vanhusta, pesetkö pyykkiä ja siivoatko jonkun avuksi?
Kutsutko jonkun vielä köyhemmän joulupöytään?
Olen vähäosaisempi, kuin vähäosaiseksi itseään väittävät. Köyhä omaishoitaja, kaksi erityislasta, asuntona purettavaksi suunniteltu kaupungin vuokra-asunto, ei mitään mahdollisuutta työntekoon, ei ystäviä, ei tukiverkkoa, ex joka ei auta mitään. Rahaa lahjoihin olen säästänyt vähän kerrallaan elokuusta asti. Kirppikseltä olen löytänyt uuden näköisiä vaatteita ja lasten kirjoja. Löysin jopa ison Lego paketin halvalla toiselle lahjaksi. Omiin vaatteisiin aion tuhlata loput 60euroa, kunhan joudan katselemaan. Onneksi on aikaa, kun lapset ovat koulussa. Ruoaksi on Janssonin kiusausta. Se on yksi meidän suosikeista.
Köyhä pärjää, kun opettelee käyttämään rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä helvettiä? Suurinosa meistä ei koskaan edes pyydä teiltä muilta mitään mutta haukut tulee kyllä ja todella karuina. Älkää nyt jumalauta sotkeko kaikkia aina muutaman tollon takia. Teette täysin älyvapaita kärjistyksiä pienen joukon tähden?! No, typeryshän ei muuhun pysty että eihän sille mitään voi. On kuule saatu kerran kolmenkympin kauko-ohjattava auto seurakunnalta, että niin kohtuuton lahja ja pyytänyt en, enhän mä nyt ehdoin tahdoin halua itseäni nöyryyttää. Ja itkenyt olen monta vuotta mutten enää. Helpottiko?
Helpotti, joo. Että ei vähävaraiset tarvitsekaan meidän varakkaampien älyvapaiden typerysten apua. Asia selvä. :) Mistä muuten tiedät paljonko se kauko-ohjattava auto maksoi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä helpotti kiitos. Olen enemmän vakuuttuneempi, että apuni menee yksinäisille vanhuksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten SINÄ kehtaat?
Isot verot, kirkollisvero, kolehti. Joskus kolikot lippaaseen.