Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten autat meitä vähäosaisia joulun aikaan?

Vierailija
13.11.2016 |

?

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään mitenkään. Olen itsekin vähäosainen mutten kaipaa apua keneltäkään. Jos se onnistuu minulta, se onnistuu muiltakin!

Miksi kuvittelet, että kaikki ovat samanlaisia kuin sinä?

Vierailija
82/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään mitenkään. Olen itsekin vähäosainen mutten kaipaa apua keneltäkään. Jos se onnistuu minulta, se onnistuu muiltakin!

Niin jos haluaa iphonet ja matkustella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta lasta aloittajalla on? Apuni köyhille lapsiperheille riippuu täysin siitä.

Yksi.

Vierailija
84/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin jos haluaa iphonet ja matkustella.

??? Mistä puhut?

Kysyin, että mistä hän tietää että kaikille muillekin olisi mahdollista tulla toimeen samalla rahalla kuin hän. Ihan mielenkiinnosta.

Vierailija
85/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan joka kuukausi lähes kolmanneksen tulostani veroja. Se riittää.

Vierailija
86/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä ja maksan veroja. Helmikuussa lennetään koko perhe Gambiaan, siellä meillä on parikin kummiperhettä eli maksamme lasten koulumaksuja ja viemme mukanamme lasten pieniksi jääneitä vaatteita jne. Tää ollaan toteutettu jo monena vuonna putkeen.

Lupasin myös jouluavun kautta joulukinkun yhdelle perheelle ja perheen teinille hygieniatuotteita joululahjaksi.

Eiköhän tuossa oo tarpeeksi yhdelle ihmiselle.

Vierailija
87/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kuulla köyhien kitinää. Meidän parempiosaisten pitäisi auttaa. Mites se et suomalainen köydä on todella rikan kehitysmaan ihmisiin nähden. Eli samalla logiikalla suomalaisen köyhän pitäisi auttaa sitä kehitysmaan ihmistä. Onn mäkin käydä jos verrataan ihmisen joka on miljonääri.

Vierailija
88/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Jouluun voi köyhäkin alkaa säästää heti edellisen joulun mentyä jotta sitten on varaa ostaa ne jouluruoat sekä lahjoja lapsille. Elämänhallintaa, hei!!!

Vierailija
89/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi teitä auttaa millään tavalla? Perustele vähän.

Ei tietenkään tarvitse, Mä en edes haluais mitään keneltäkään teistä, on  mulla sentään ylpeyteni. Mä olen aiemmin hoitanut vanhuksia, sairaita ymv. eli tiedän kyllä arvoni. Mutta tätä mitä te täällä puhutte ja kirjoitatte en voi käsittää, kohtelette meitä tippuneita pahemmin kuin eläimiä, vailla mitään arvoa tai inhimillisyyttä, sairasta! Mä olen alkanut halveksua ja vihata ihmisiä syvästi näiden kokemusten myötä. Kuinka te kehtaatte?!

No miksi sitten koko aloitus? Että pääset haistattelemaan?

Kuule valopää mitä sä horiset? Mä en ole ap.

Vierailija
90/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annan hyvän mielen joululahjan, toivoisitko sinä vähäosainen elävää joululaulua ovellesi?

Tuo olisi aivan mahtava lahja! 🎄 🎁

T Vähäosainen vaan ei veemäinen

Mie kans toivoisin, tätä joulua.

Vierailija
91/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on  lähipiirissä opiskelijoita ja sairaseläkeläinen, saa riittää. Eläkeläiselle siivoan kämpän, teen leivonnaisia ja jotain ruokia sekä vien pari lahjaa, toisen käytännöllinen ja toinen joku kiva henkilökohtainen. Rahaa en hänelle anna, koska hänellä ei oikein rahankäyttö pysy hallinnassa, vaan ostelee helposti pizzaa ja ajelee autolla ympäriinsä. Opiskelijat saavat rahaa ja jotain pientä kivaa lisäksi. 

Vierailija
92/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo laittanut 60€ Pelastusarmeijan joulupataan. Lähempänä joulua lahjoitan varmaan vielä jonnekin muuallekin, en ole päättänyt minne. Parille vähäosaiselle kaverille annan tavaralahjan lisäksi hyvät lahjakortit, joilla voivat ostaa sellaista mitä tarvitsevat.

Provosoiva otsikko, mutta tämän ketjun luettuani tulee sellainen olo, että haluan lahjoittaa vielä enemmän. Suomalaisista on tullut hirviöitä, vaikka työttömyys voi koskettaa ketä tahansa ja tulevina vuosina koskettaakin yhä useampaa :(

Vierailija
93/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tulla joulupukkeilemaan jonkun yh-mamin luo, antamaan lapsille lahjoja ja mamille aisaa.

Vieläpä ihan ilmaiseksi!

M

Vierailija
94/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä joulumieli, kukkia vanhuksille, fb. Vähävaraisten ryhmässä muutaman ruokakassin laitan ja olen köyhä itsekin

Vierailija
95/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna en auta. Aiempina vuosina olen lahjoittanut täsmälahjat Hopen kautta 3-5 lapselle, mutta pikkuhiljaa oma talous on kippaamassa siihen suuntaan, että tuntuu köyhillä olevan enemmän pätäkkää kuin meillä. Ja meistä tuntuu edelleen siltä, että tullaan ihan ookoosti toimeen.

Vierailija
96/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna en auta. Aiempina vuosina olen lahjoittanut täsmälahjat Hopen kautta 3-5 lapselle, mutta pikkuhiljaa oma talous on kippaamassa siihen suuntaan, että tuntuu köyhillä olevan enemmän pätäkkää kuin meillä. Ja meistä tuntuu edelleen siltä, että tullaan ihan ookoosti toimeen.

Sitten tuo tunne on varmaan peräisin iltapäivälehtien provosointijutuista ;)

Mutta hienoa, että olet aiemmin auttanut ja kiva että tulette hyvin toimeen talouden kippaamisesta huolimatta.

Vierailija
97/110 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kuule auta mitenkään, koska ei ole pakko. Ap, hymy sulle ja toivon sulle joululahjaksi paljon iloista mieltä!  :) Muista syödä paljon riisipuuroa, se on hyvää ja täyttävää. Syö myös vaikka pari piparia. :D

Vierailija
98/110 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulunlapsi.patmos.fi

Vierailija
99/110 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan paljon veroja. Ja lisäksi olen sossu.

Vierailija
100/110 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä kun lukee niin ei tee mieli auttaa ketään.

Kai mä taas tiputan vitosen tai kympin joulupataan/Hurstille, pakkasessa palelevat pultsarit ovat ainakin selvästi avun tarpeessa vaikka ns. undeserving poor toki nekin.

Päihteiden käyttö on aluss oma valinta, myöhemmin se ei aina ole. Sen sijaan kuka hyvänsä voi joutua kodittomaksi. Olen ollut kodittomana pienen lapsen kanssa. En Suomessa, mutta yhdessä pohjoismaassa. Kun siellä ei siihen aikaan paapottu maahanmuuttajia erityisen paljon. Kerron samalla, että en käyttänyt päihteitä enkä käytä nytkään ja maksoin aina vuokran ajallaan. Jopa niin ajallaan, että joskus pankkivirkailija kysyi tiskillä minkä takia maksan 1-2 viikkoa etuajassa. Syynä oli se, että pelkäsin rahojen loppuvan liian aikaisin, koska oli tiukka talous.