Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten autat meitä vähäosaisia joulun aikaan?

Vierailija
13.11.2016 |

?

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitenkään. Olen itsekin vähäosainen mutten kaipaa apua keneltäkään. Jos se onnistuu minulta, se onnistuu muiltakin!

Vierailija
62/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan vuodenvaihteen molemmin puolin yhteensä mätkyjä 2000,-. Jos olet sossun asiakas susta pidetään hyvää huolta. Mutta jos olet pienipalkkainen ilman sossun tukea voisin kympin antaa. Ja palkkatuloni on 1800,-/kk netto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää sitten muuten vinkuko kun alkaa lieveilmiöt Suomessakin kohta nostaa päätään. Kun ihmiseltä viedään kaikki eikä todellisia mahdollisuuksia parempaan ole, alkaa valkoinen raivo haukkumisen ja nöyryyttämisen jälkeen muuttua mustaksi. Mutta sitä saa mitä tilaa.

Suomessa pidetään valtion puolesta aika hyvin huolta kaikenlaisista köyhistä ja kodittomista, verrattuna moniin muihin maihin. Jos paremmin toimeentulevat eivät vapaaehtoisesti osta lapsillesi joululahjaksi iPhone 7:aa, se ei ole mikään oikeutus lähteä mellakoimaan. Tuollainen ajattelu, mitä te "vähävaraiset lapsiperheet" niin usein esitätte, on juuri asia joka syö kaikkea auttamishalua. "Antakaa mulle rahaa tai mä poltan teidän auton." Ehkä parempi jos te häiriköt kuolisittekin nälkään. 

Siis mitä helvettiä? Suurinosa meistä ei koskaan edes pyydä teiltä muilta mitään mutta haukut tulee kyllä ja todella karuina. Älkää nyt jumalauta sotkeko kaikkia aina muutaman tollon takia. Teette täysin älyvapaita kärjistyksiä pienen joukon tähden?! No, typeryshän ei muuhun pysty että eihän sille mitään voi. On kuule saatu kerran kolmenkympin kauko-ohjattava auto seurakunnalta, että niin kohtuuton lahja ja pyytänyt en, enhän mä nyt ehdoin tahdoin halua itseäni nöyryyttää. Ja itkenyt olen monta vuotta mutten enää. Helpottiko?

Huvittavaa miten aina te köyhät kerjäläiset nimittelette typeryksiksi niitä, joiden rahoja kinuatte itsellenne. Kun sä olet niin vietävän fiksu, niin miksi olet tuollaisessa jamassa? Tykkäät vaan kurjuudesta?

Vierailija
64/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron lapsilleni etteivät kaikki vietä niin yltäkylläistä joulua kuin me ja että heidän pitää arvostaa saamiaan lahjoja ja pitää niistä hyvää huolta. Sitten syömme hyvin ja leikimme uusilla tavaroilla yhdessä.

Vierailija
65/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut my ass!

Vierailija
66/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan vuodenvaihteen molemmin puolin yhteensä mätkyjä 2000,-. Jos olet sossun asiakas susta pidetään hyvää huolta. Mutta jos olet pienipalkkainen ilman sossun tukea voisin kympin antaa. Ja palkkatuloni on 1800,-/kk netto.

Tienaat hyvin. Mistä tiedät, kuka sinua huijaa, kuka on sossun asiakas ja kuka ei. Pienipalkkaiset, ilman mitään tukia tuskin ilkeävät kerjätä, en minäkään. Sossun asiakkaat kyllä ahmivat sen mitä milläkin konstilla saavat.

Vierailija
67/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pomo rahaa kun potkasit pellolle joulun kunniaksi. Edes joulukuusi kotiin, että lapsella olis joulumieli.

Vierailija
68/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala ketju :(

Vierailija
69/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?

Oisko sulla yksikin hyvä syy miksi auttaisin yhtään mitenkään?

Vierailija
70/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs sinä autat minua? Elän köyhyysrajan alapuolella, joten ei ole rahaa ylellisyyteen. Vaatteet ja kengät ostan käytettyinä, ruuan kanssa on tiukkaa. Miksi pitäisi auttaa SINUA?

Vierailija
71/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan hyvän mielen joululahjan, toivoisitko sinä vähäosainen elävää joululaulua ovellesi?

Vierailija
72/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan yhtään mitenkään. Olen todella väsynyt köyhien iänikuiseen kitinään. Ei tässä muutkaan juhli kun maksaa palkkarahoista kaiken sen minkä te pummaatte ilmaiseksi. Eli asuminen, vesi, sähkö, päivähoito yms...

Vierailija
73/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden mittaan on paljastunut niin monta kusettavaa ja kieroilevaa "vähä-osaista", jotka käyvät vielä iltapäivälehtiin ulisemassa, joten päätin olla tänä vuonna auttamatta mitenkään ketään. 

Vierailija
74/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan hyvän mielen joululahjan, toivoisitko sinä vähäosainen elävää joululaulua ovellesi?

Tuo olisi aivan mahtava lahja! 🎄 🎁

T Vähäosainen vaan ei veemäinen

Vierailija
75/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan teitä vähäosaisia siten, että tänä jouluna lapseni saavat vain vähän ja edullisia joululahjoja. Näin vähäosaisten lasten ei tarvitse joulun jälkeen kadehtia lasteni saamia joululahjoja. Lasteni kalliimmat toiveet olen toteuttanut jo syksyn aikana eivätkä lapseni saa siis joululahjaksi yhtään hienompia lahjoja kuin vähäosaisten perheiden lapsetkaan. 

Vierailija
76/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon ulkomaanavun kautta autan vähäosaisia.

Kotimaassa maksan aikast paljon noit veroja.

Vierailija
77/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin auttaakin mutta kelpaako siisti, käytetty tavara mistä käytön jäljen mahdollisesti näkee? Moni kun sanoo ettei ikinä kehtaisi antaa lahjaksi käytettyä.

Vierailija
78/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vyön, jossa on vähän enemmän reikiä, että sen saa tarpeen mukaan tiukemmalle

Vierailija
79/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta lasta aloittajalla on? Apuni köyhille lapsiperheille riippuu täysin siitä.

Vierailija
80/110 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei sellainen ihminen auttaisi toista, jos siihen pystyy? Itselläni ei olisi yhtään joulumieltä mässäillä omissa oloissani, jos tietäisin että naapurissa on kurjaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän