Isänpäivä - Puoliso ei ole sinun isäsi!!!
Se on täällä taas, isänpäivä. Lapset hoitakoon itse, eihän tuo köriläs minun isä ole! Älytön ajatuskin että pitäisi alkaa tuon takia hössöttämään ja paapomaan, hah!
* N. puolen vuoden päästä *
Oi, äitienpäivä! Mitähän kivaa lapset ja mies on keksinyt...
*Pari tuntia myöhemmin*
VOI ...KELE!!! Se h***vetin sika makaa vielä sängyssä, eikö se tollo tajua että tänään on ÄITIENPÄIVÄ?! MINÄ OLEN SENTÄÄN SYNNYTTÄNYT HÄNELLE KAKSI LASTA JA SITTEN TÄLLAISENÄ PÄIVÄNÄ EI VOI EDES LAPSIA AUTTAA YLLÄTTÄMÄÄN, SAATI ANTAA KUKKIA. No... Makuhuoneen puolella turha odottaa yhtään mitään hetkeen. Parempi lähteä lasten kanssa kahvilaan aamiaiselle, saapa sitten törppö ihmetellä missä ollaan ja puhelimeen en vastaa!
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, nyt ei ole fiilistä osallistua isänpäivän viettoon. Lapset antakoot korttinsa ja lahjansa, eikä miehelle aamuisin edes maistu muu kuin kahvi ja tupakka. Jos jaksaa lapsien kanssa tehdä jotain tänään, niin hyvä. Mulle riittää äitienpäivänä myös vaan lasten muistamiset.
Omassa lapsuudessa äiti mökötti sekä isänpäivät että äitienpäivät. Sitä taakkaa en omalle lapselle siirrä.
Harmi, että äitisi mökötti. En kuitenkaan puhunut mököttämisestä mitään. Ei meidän perheessä esitetä tai teeskennellä vain siksi, että on yleisesti päätetty olevan juhlapäivä. Tiedätkö, joissain perheissä ei noita päiviä edes vietetä ja siltikin voi olla ihan hyvä äiti ja isä.
Mitä muita juhlapäiviä teillä ei teeskennellä? Teeskennellänkö joulu vai jätetäänkö välistä?
Mitenköhän meiden perheen joulunvietto sun takapuolta kutittaa? Muutenkin, mököttäjä-äidin aikuisen lapsen kannattaisi mennä terapiaan eikä projisoida äitisuhdettaan johonkin random-kommentoijaan. En ihmettele, että pyhäpäivät on näin raskaita Suomessa, kun näköjään on vain yksi oikea tapa viettää niitä.
Kannattaa miettiä mitä tapoja haluaa lapsilleen siirtää ja mitä lapset itse haluaisivat.
Edelleenkin, lapset viettävät isänpäivää. He antavat kortit ja lahjat ja saavat aamupalan. Mies tosiaankin juo pelkkää kahvia aamupalalla. En mökötä, olen vain hieman kipeänä. Joten jos haluavat tehdä yhdessä jotain, niin kiva. Mikään pakko ei ole. Liikuttavaa, että tuntemattomat ovat näin huolestuneita meidän isänpäivän vietosta. Tässähän i taas yhtään yritetty syyllistää ja tehdä huono/hyvä äiti-vertailua?
Autan lapsia leipomaan ja kyselen hyvissä ajoin muistavatko isänpäivän ja ovatko miettineet lahjoja tai tarvitsevatko apua niissä. Mutta en itse osta mitään lahjaa tms, ihan siksi koska ei ole isäni. Olen vain tottunut, että isänpäivänä muistetaan omia isiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei aavistustakaan missä lapsen isä (ex) on. Ilmeisesti oli (Klamydian!) keikalla eilen, joten voi olla ettei ilmoittele kuulumisistaan ihan heti. Poika on kuitenkin antanut pvk:ssa tekemänsä isänpäiväkortin jo aiemmin. Pitää mennä pulkkamäkeen tänään kun luntakin vielä on. 3 v ei nyt osaa murehtia sen kummemmin. Lapsen isä kävi kuitenkin tarhan isänpäiväriennoissa ja sekin oli hyvä juttu.
Vuosi sitten ei ollut edes isänpäivä heti mielessä. Tilanne oli aika kaoottinen. Jokin takauma tulee juuri tähän vuodenaikaan. Sama pimeys, mutta nyt olen sentään lapsen kanssa turvassa omassa kodissa. Muita huolia, sellaisia taloudellisia, sen sijaan on: olen elämäni ensimmäistä kertaa olen työtön! Tämä on romahduttavaa. En ole edes tajunnut ilmoittautua työttömäksi vaikka kuukausi on mennyt. Olen ollut niin shokissa ja tilanne on täysin uusi. Paniikki saada vaikka heti jotain vuokratyötä toimistosta, jos karenssia paukkuu enemmän ja haen sitten samalla oikeita töitä. Onneksi on välit kunnossa opiskeluajan vuokrafirmoihin.
Sori tämä vuodatus tässä isänpäiväketjussa. Mua pelottaa jopa soittaa isälleni ja toivottaa hyvää isänpäivää, koska en tiedä tietääkö isäni tilanteessani ja ahdistuuko hän.
Miksi joku alapeukutti? Ketä tämä loukkasi?
Vierailija kirjoitti:
Kerkesin olla lapsen isän kanssa vain yhden isänpäivän ennenkuin erottiin, mutta silloin vein risteilylle (kaikki kolme yhdessä) kaksi päivää ennen oikeaa isänpäivää ja itse isänpäivänä tein erilaisia ruokia. Kakku oli ostettu. Taikataikinasta painatin lapsen käden ja jalan muottiin ja maalasin. Noh jätti senkin mun luo ennenkuin pakkasi kamat ja muutti toisen naisen luo.
Mutta kyllä mä tykkäisin muistaa miestä jos sellainen olisi, nyt kun ei olla enää yhdessä lähetin vain viestillä toivotuksen.
Lähetit pettäneelle sika-ex-miehellesi onnittelut isänpäivänä? Perin erikoista.
Eikö isänpäivä ole juuri tarkoitettu isille, ja äitienpäivä äideille, ei siis pelkästään sun omalle äidille ja isälle. Typerää tuollainen "et oo mun isä" tai äiti kommentit
Kukin viettäköön juhlapäivänsä miten tahtoo. Se siitä!
Hienosti alkoi av:llä isänpäivä.
Feministit alkoivat vyöryttää isien ja miesten kelvottomuutta. Isänpäivän kunniaksi.
Minä hommaan puolisolle aina jotain pientä, vaikka hän ei äitienpäivänä muistuta edes aikuisia lapsia eikä ole itse sitä koskaan musitanut. Kyllä hän selvästi pienestä lahjasta ja mun kirjamessuilta ilmaiseksi saamastani kortista ilahtui, vaikka se olikin ilmaiseksi saatu. Lapset sentään nykyään lähettää oma-alotteisesti molemmille tekstarit tai soittaa, jos eivät ole tulleet paikalla. Jos ovat paikalla, saadaan jotkut arvat heiltä. Toivottaahan ihan tuntemattomatkin hyvää äitienpäivää, esim. jos on oltu hotellissa. Minä olenkin järjestänyt äitienpäivän itse, koska haluan kakkua, teen sen kakun tai ostan. Mies ei ole makean perään, mutta hän sai muuten hyvän aamupalan. Tänä vuonna ei ollut lapsia paikalla, molemmilla on opiskelukiireitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, nyt ei ole fiilistä osallistua isänpäivän viettoon. Lapset antakoot korttinsa ja lahjansa, eikä miehelle aamuisin edes maistu muu kuin kahvi ja tupakka. Jos jaksaa lapsien kanssa tehdä jotain tänään, niin hyvä. Mulle riittää äitienpäivänä myös vaan lasten muistamiset.
Omassa lapsuudessa äiti mökötti sekä isänpäivät että äitienpäivät. Sitä taakkaa en omalle lapselle siirrä.
Harmi, että äitisi mökötti. En kuitenkaan puhunut mököttämisestä mitään. Ei meidän perheessä esitetä tai teeskennellä vain siksi, että on yleisesti päätetty olevan juhlapäivä. Tiedätkö, joissain perheissä ei noita päiviä edes vietetä ja siltikin voi olla ihan hyvä äiti ja isä.
Mitä muita juhlapäiviä teillä ei teeskennellä? Teeskennellänkö joulu vai jätetäänkö välistä?
Mitenköhän meiden perheen joulunvietto sun takapuolta kutittaa? Muutenkin, mököttäjä-äidin aikuisen lapsen kannattaisi mennä terapiaan eikä projisoida äitisuhdettaan johonkin random-kommentoijaan. En ihmettele, että pyhäpäivät on näin raskaita Suomessa, kun näköjään on vain yksi oikea tapa viettää niitä.
Kannattaa miettiä mitä tapoja haluaa lapsilleen siirtää ja mitä lapset itse haluaisivat.
Edelleenkin, lapset viettävät isänpäivää. He antavat kortit ja lahjat ja saavat aamupalan. Mies tosiaankin juo pelkkää kahvia aamupalalla. En mökötä, olen vain hieman kipeänä. Joten jos haluavat tehdä yhdessä jotain, niin kiva. Mikään pakko ei ole. Liikuttavaa, että tuntemattomat ovat näin huolestuneita meidän isänpäivän vietosta. Tässähän i taas yhtään yritetty syyllistää ja tehdä huono/hyvä äiti-vertailua?
Kun itse ensin kirjoitat ettei ole fiilistä, eikä meillä esitetä eikä teeskennellä voi lukija hyvinkin päätyä ihan eri lopputulokseen kuin siihen, että olet kipeänä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö isänpäivä ole juuri tarkoitettu isille, ja äitienpäivä äideille, ei siis pelkästään sun omalle äidille ja isälle. Typerää tuollainen "et oo mun isä" tai äiti kommentit
Tuo on sinun tulkintasi juhlasta. Meidän suvuissa isänpäivänä muistetaan omaa isää ja omia pappoja. Samalla kuviolla äitienpäivänä.
Miksi tämä haittaa sinua? Miksi haluat muuttaa meidän juhlaperinteitämme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerkesin olla lapsen isän kanssa vain yhden isänpäivän ennenkuin erottiin, mutta silloin vein risteilylle (kaikki kolme yhdessä) kaksi päivää ennen oikeaa isänpäivää ja itse isänpäivänä tein erilaisia ruokia. Kakku oli ostettu. Taikataikinasta painatin lapsen käden ja jalan muottiin ja maalasin. Noh jätti senkin mun luo ennenkuin pakkasi kamat ja muutti toisen naisen luo.
Mutta kyllä mä tykkäisin muistaa miestä jos sellainen olisi, nyt kun ei olla enää yhdessä lähetin vain viestillä toivotuksen.
Lähetit pettäneelle sika-ex-miehellesi onnittelut isänpäivänä? Perin erikoista.
Joo, haluan olla mukava.
Vierailija kirjoitti:
Missään ei sanota että isänpäivänä saisi juhlistaa vain omaa isää. Silloinhan se olisi "oman isän päivä". Isänpäivä on kaikkien isien päivä, ja mielestäni on törkeää olla muistamatta silloin omaa puolisoa, jos hän on hyvä isä lapsilleen. Sama juttu äitienpäivänä.
Täällä isi sai kyllä jo lahjan ja kortin ja aamupalat sänkyyn. Ja sen jälkeen pienen intiimin hetkenkin vaimon kanssa kahden...
En nyt juhlapäivän nimestä vetäisi tuollaista tulkintaa :D Miksei se sitten ole isienpäivä? ;)
Ja tuota... viestisi loppuosa oli vain too much information.
Vierailija kirjoitti:
Hieman olet katkeroitunut!:D elämä on valintoja täynnä. Ehkä sinun ei tarvitse puuttua muiden Isänpäivän viettoihin, vaikka oma ukkosi olisikin syvältä.
Lue teksti uudestaan... ja tällä kertaa kokonaan.
Miksi muiden juhliminen kiinnostaa?
Mä olen onnitellut tänään ex-miestäni, omaa isääni ja fuckbuddyani :) Lisäksi laitoin fb-seinälleni onnittelut kaikille isille ja sellaiseksi aikoville. Tämä on isien päivä, ei ainoastaan oman isän.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen onnitellut tänään ex-miestäni, omaa isääni ja fuckbuddyani :) Lisäksi laitoin fb-seinälleni onnittelut kaikille isille ja sellaiseksi aikoville. Tämä on isien päivä, ei ainoastaan oman isän.
Missä sanotaan että isänpäivä on isien päivä?
Mistäs sä sen tiedät? Voi ollakin.
Niin, eiköhän tämä ole kaikkien isien päivä, jolloin heitä perhepiirissä muistetaan.
Lasteni isä ei koskaan muistanut minua äitienpäivänä, joten tuntui oudolta kun kerran naapurin mies toivotti vastaan kävellessään hyvää äitienpäivää :-)