Saat kutsun luokkakokoukseen. Ensireaktosi, menetko paikalle?
Oli kyse sitten ylä-asteaikainen tai lukio/amis.
Menetkö paikalle tai skippaatko?
Kommentit (77)
En menisi. Itseä kiusattiin pahasti erityisesti yläasteella ja jouduin vaihtamaan koulua tämän vuoksi. Lukion lopetin kesken, joten en sinne porukkaan kuulu. Joten tuskimpa kutsua tulee ja tuskin minua kukaan muistaa tai haluaa edes tavata.
Minua ei aikoinaan kutsuttu. En oikeasti ymmärrä miksi...
Kuulin jälkeen päin että kivaa oli ollut.
Menisin, ihan uteliaisuudesta että näkisin millaisia luokkakokoukset ovat. En tiedä onko mikään luokkamme ikinä pitänyt kokousta. Jos on, ei minua ole kutsuttu. Olin vähän sellainen syrjäänvetäytyjä, jota ei oikeastaan kiusattu mutta ei kyllä juuri muutenkaan huomioitu. Elämässä menee nykyään silti han hyvin.
Yläasteen luokkakokous.. ei en mennyt ja en mene jatkossakaan.
Amiksen luokkakokoukseen menisin :)
Miksi menidin, kun puolien nimiäkään en muista. Minulle yhdentekeviä ihmisiä
En mene. Oon mennyt, mutta oli vähän tylsää kun puolet luokasta, lähinnä pojat, jätti tulematta. Tyttöjä oon tavannut muutenkin.
En menisi, kun en muutenkaan pidä yhteyttä kenenkään kanssa. En ole mitään velkaa ihmisille, jotka joskus sattuivat osumaan samalle luokalle syystä että ovat samanikäisiä ja asuivat samoilla suunnilla.
Ei ole koskaan kutsua tullut. Mutta enpä menisikään, vaikka tulisikin. Mieluummin kuolen.
En menisi. Riitti se yläaste eikä ne naamat kiinnosta.
Menen paikalle rynnäkkökiväärin kanssa. Kaikki luokkalaiseni kiusasivat minua. Ja minulla kesti 10 vuotta selvitä heidän aiheuttamistaan mielenterveysongelmista.
Ei ikäviä koulumuistoja, lähinnä niin neutraaleja, ettei oikeastaan kiinnosta ketään tavata. Kaverit oli oman luokan ulkopuolelta.
En menisi. Oli mulla kavereita jokaisessa koulussa, mutta en ole halunnut heitä pitää elämässäni. Paitsi 2. Ja heidän kanssaan pidän yhteyttä tietenkin. Mitä minä niistä muista.
En, mutta olisi ollut makoisaa näyttäytyä.
En menisi. Omalla luokallan ei ollut niin mielenkiintoisia tyyppejä, että olisi ikävä päässyt yllättämään tai jäänyt halu tavata heitä myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ihana juttu, että joku on viitsinyt järjestää kokouksen! Varmasti menisin ja uskon, että siellä menisi monta tuntia aikaa kun kaikkien kanssa jutustellessa. Minulla on muutama hyvä ystävä ala-asteelta vieläkin ja monen koulukaverin vanhempien kanssa olen jutellut jos olen törmännyt heihin vaikka kaupassa. Pääkaupunkiseudulla taitavat olla vielä lähes kaikki, muutama ulkomailla.
Ihmettelen kovasti miten paljon tällä palstalla on luokkakokouksia karsastavia. Outoa porukkaa.
Niin ethän sinä voi ymmärtää koska mitä ilmeisemmin olit itse suosittu. Kiusattua ei todellakaan tee mieli nähdä niitä kiusaajia enää koskaan, siinä ei ole mitään outoa.
Meillä oli ensimmäinen luokkakokous, kun ylioppilaaksi pääsystä oli kulunut 25 vuotta. Sen jälkeen olemme tavanneet viiden vuoden välein. Viime kesänä kaikki elossa olevat tulivat paikalle. Ainakin minulla oli hauskaa ja palautteesta päätellen muillakin.
Meillä on aina ensin joku vierailukohde. Olemme olleet niin Nokian pääkonttorissa ja lennonjohtotornissa kuin oopperan harjoituksissakin - entisissä koulutovereissa on monen alan osaajia. Iltaa olemme sitten viettäneet ravintolan kabinetissa.