Saat kutsun luokkakokoukseen. Ensireaktosi, menetko paikalle?
Oli kyse sitten ylä-asteaikainen tai lukio/amis.
Menetkö paikalle tai skippaatko?
Kommentit (77)
EN. Olin koulukiusattu ja tytöille ilmaa. EVVK mitä luokka"kavereille" kuuluu.
-m
En menisi. Nykyään on niin helppoa pitää yhteyttä kaikkiin vähän kaukaisempiinkin tuttuihin joten miksi haluaisin tavata ketään, kehen en ole viitsinyt pitää yhteyttä aiemminkaan.
Koko av täynnä koulukiusattuja?
Minusta olisi ihanaa nähdä vanhoja luokkakamuja pitkästä aikaa :)
Ensireaktio on jättää väliin moiset kokoukset, toisaalta mitä sitä oikeastaan vanhoja asioita pahalla muistelee ja kaunaa kantaa, tosin, mistä sitä löytyisi keskustelunaiheita aivan tuntemattomien kanssa, onhan ihmiset muuttuneet niistä kouluajoista.
Meillä oli eka kokous 20-vuotiaana. Oli liian pian koulun loppumisen jälkeen, en mennyt. Siellä oli paikalla kuulemani mukaan kolme henkeä. Uusia kokouksia ei koskaan järjestetty. Nyt nelikymppisenä kiinnostaisi kyllä mennä, mutta ei taida tulla kohdalle.
En menisi. Eri asia jos tarvitsisi luoda verkostoja, ja tietäisin että entisistä luokkakavereista on "tullut jotakin". Joskus haaveilin kokeilevani jos nyt aikuisena saisin kaadettua salaisen ihastukseni mutta hän on rupsahtanut ja perheellinen nykyään joten tuskin lohkeaisi tai haluttaisikaan vaikka lohkeaisi. Parempi kaiken kaikkiaan säilyttää muistot vaan muistoina eikä yrittää elää niitä uudelleen paremmin.
Ala ja ylä-asteen kokouksiin em todellakaan mene. Kiusaajani eivät ole vuosien jälkeenkään päässet yli siitä että ovat ihan samanlaisia kun kaikki muutkin eivätkä mitään maailman napoja joten en nää syytä mennä heidän naamojansa katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Oli kyse sitten ylä-asteaikainen tai lukio/amis.
Menetkö paikalle tai skippaatko?
Tsekkaan ensin elämäntilanteeni: mikä koulutus, onko työpaikkaa, onko lapsia, onko omistusasunto, olenko naimisissa. Mitä enemmän myöntäviä vastauksia, sitä todennäköisempää on osallistumiseni.
Vierailija kirjoitti:
Ensireaktio on jättää väliin moiset kokoukset, toisaalta mitä sitä oikeastaan vanhoja asioita pahalla muistelee ja kaunaa kantaa, tosin, mistä sitä löytyisi keskustelunaiheita aivan tuntemattomien kanssa, onhan ihmiset muuttuneet niistä kouluajoista.
Se on aika jäätävää kun tapaa vanhoja puolituttuja ja ei ole mitään yhteistä enää, ei mitään sanottavaa, ei mitään muuta kuin että istuinko mä todella tuon vieressä kuusi vuotta nuoruudestani? Mä olen viettänyt ton kanssa varmaan enemmän aikaa kuin kenenkään ja silti en tunne sitä.
Ala-aste: en skipannut, eihän minulla sinänsä ollut mitään hävettävää. Lohduttavaa oli huomata, kuinka raakileita kaikki vielä silloinkin oli. Mutta järkiintyneitä ja hyväksyvämpiä. Menisin uudestaankin. Vanhat ikävät ajat eivät enää "henkilöidy", se on vain epämääräinen möykky.
Yläaste: tuskin järjestetään, kaikki vihasivat sitä luokkaa.
Lukio: en menisi, tuskin olisin kutsuttujen listalla. En osallistunut mihinkään yhteisölliseen.
AMK: joo! Nyt, heti, milloin!?
Aiemmin menin mutta nyt en ehkä enää. En ole pitkään aikaan saanut töitä, nolottaisi kertoa siitä.
Tyrmistyin kun kutsuttiin. Luulin pilaksi. Seuraavaksi mietin mistä ovat saaneet osoitteen, kun minulla on osoitteenluovutuskielto. En mennyt, en edes vastannut kutsuun. En todellakaan usko, että kukaan haluaisi viettää aikaa tällaisen ruman läskihuoran ja idiootin kanssa. Eivät kai ne ihan tosissaan uskoneet, että minä haluaisin viettää aikaa heidän kanssaan? En mene vastaisuudessakaan. Elämäni on nykyään rauhallista ja mukavaa, en riskeeraa sitä.
No jopas on vastauksia! Tämä selittää paljon miksi av on tällainen kuin se on. Eihän täällä ole ilmeisesti kuin muutama normaalisti ihmisten kanssa pärjäävä ihminen ja muut ovat jotakin ihme tyyppejä, läskejä, kiusattuja, ikityöttömiä, ihmisvihaajia ja muuten vain omituisia.
Vierailija kirjoitti:
No jopas on vastauksia! Tämä selittää paljon miksi av on tällainen kuin se on. Eihän täällä ole ilmeisesti kuin muutama normaalisti ihmisten kanssa pärjäävä ihminen ja muut ovat jotakin ihme tyyppejä, läskejä, kiusattuja, ikityöttömiä, ihmisvihaajia ja muuten vain omituisia.
Listastasi puuttui kiusaajat. He lienevät niitä normaaleja?
En. Menneet ovat menneitä ja ihmiset menneisyydessä kuuluvat sinne. En pidä yhteyttä yhteenkään ihmiseen joka on tuttu koulu/lukio/opiskelu/intti/ex-työpaikoista. Liikaa vaivaa ja ajanhukkaa joka rajoittaa omia tukevia tekemisiäni.
En ole koskaan saanut tuollaista kutsua, mutts menisin ilomielin.
En todellakaan mene. Miksi menisin näkemään ihmisiä, joiden kanssa olen elänyt kymmeniä vuosia sitten, mutta nykyään en edes muista ketään niistä.
Olen aina mennyt. Kun siellä kuitenkin ottaa lärvit niin sen kestää, ja olihan luokalla joitakin kivojakin tyyppejä.
m 56
Kävin yksissä kun olin nuorempi ja oli tarve näyttää. Nykyään ei ole enkä ole kiinnostunut muutenkaan.