Miksi myös epävarmat naiset tavoittelevat itsevarmimpia miehiä?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko epävarmuus/itsevarmuus jokin kiveen kirjoitettu,muuttumaton omimaisuus ihmisessä,joka määrittelee ihmisen ja sen mitä hän saa tai voi tavoitella? Elämäntilanteet vaihtelee ja ihminen siinä sivussa. Rakkaus on sitä paitsi asia erikseen,ei se sitä katso, onko yksilöt samanlaisia. Epävarma voi oppia itsevarmalta jotain ja kehittyä. Tyhmiä yksinkertaistuksia ja lokerointeja täällä palstalla. Lyökää vaan leimoja ja kapeuttakaa ajatteluanne. Kertoo jotain älykkyydestänne.
Selitä tämä niille vitun 90 %:lle naisista, joille epävarma mies ei kelpaa.
Vaikuttaa siltä että naisilla ei ole ongelmaa vaan sinulla. Heillä on terve itsetunto jos eivät alistu.
Vierailija kirjoitti:
Mun käsityksen mukaan moni epävarma ihminen yrittää siirtää sitä tunnettaan toisille, saa kai vallantunnetta siitä kun muutkin ovat hänen toimintansa vuoksi epävarmoina. Treffailin joskus miestä jonka epävarmuuden ja alemmuudentunteen huomasi hänen tavassaan kyseenalaistaa ja mitätöidä toisia.
Mukava kaverina, fiksu eikä hullumman näköinenkään. Elämäkin oli kunnossa, lapsi entisrn vaimon kanssa ja työ jossa ilmiselvästi viihtyi. Mutta se epävarmuus, jatkuva naljailu minulle (etenkin koulutuksestani ja taloudellisesta tilanteestani) ja epäilevä (mustasukkainen) suhtautuminen kaikkiin oli lopulta syy sille miksi luovutin.Sen eronkin hän pelasi niin, että mollasi ensin minua ja poistui tilanteesta voittajan elkein ja jätti mut hankalaan tilanteeseen. Vajaan viikon päästä olisikin halunnut jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Se oli outo suhde, enkä enää katsoisi epävarman alemmuudentuntoisen ihmisen "valtapelejä". Ei se ole toisesta välittämistä, se on toisen kustannuksella oman rikkinäisen egon tukemista.
Itse aiheeseen tämä juttuni liittyy siten, että huonosta itsetunnosta kärsivä voi yrittää väittää toisen olevan se huonoitsetuntoinen. Sitä on ehkä tässäkin ketjussa ollut havaittavissa. Kannattaa olla tarkkana.
Samanlaisia kokemuksia itsellänikin. Epävarmat naiset ovat takertuvia, mustasukkaisia, kontrollifriikkejä, yliherkkiä (eivät kestä normaalia leikinlaskua), katkeria, ylipäätään todella itsekeskeisiä käytöksessään. Sellaista ei todellakaan jaksa kun itse koen pystyväni elämään aika tasapainoista elämää ja kestämään arkielämän vastoinkäymisiä aika hyvin. Ei koskaan enää epävarmaa muijaa mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtakaa jo tuo itsevarmuus juttu kokonaan. Naiset viehättyvät komeista miehistä, ei ruma mutta itsevarma mies ole yhtään sen halutumpi.
Jos Hjallis olisi epävarma, niin sillä pyörisi silti naisia ympärillä?
No mitäs veikkaat? Oot varmaan kuullut että sillä on rahaa.
Mies jolla on ulkonäköä, hieno ammatti, rahaa = itsevarma (koska nainen kokee itsensä epävarmaksi tuollaisen miehen seurassa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun käsityksen mukaan moni epävarma ihminen yrittää siirtää sitä tunnettaan toisille, saa kai vallantunnetta siitä kun muutkin ovat hänen toimintansa vuoksi epävarmoina. Treffailin joskus miestä jonka epävarmuuden ja alemmuudentunteen huomasi hänen tavassaan kyseenalaistaa ja mitätöidä toisia.
Mukava kaverina, fiksu eikä hullumman näköinenkään. Elämäkin oli kunnossa, lapsi entisrn vaimon kanssa ja työ jossa ilmiselvästi viihtyi. Mutta se epävarmuus, jatkuva naljailu minulle (etenkin koulutuksestani ja taloudellisesta tilanteestani) ja epäilevä (mustasukkainen) suhtautuminen kaikkiin oli lopulta syy sille miksi luovutin.Sen eronkin hän pelasi niin, että mollasi ensin minua ja poistui tilanteesta voittajan elkein ja jätti mut hankalaan tilanteeseen. Vajaan viikon päästä olisikin halunnut jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Se oli outo suhde, enkä enää katsoisi epävarman alemmuudentuntoisen ihmisen "valtapelejä". Ei se ole toisesta välittämistä, se on toisen kustannuksella oman rikkinäisen egon tukemista.
Itse aiheeseen tämä juttuni liittyy siten, että huonosta itsetunnosta kärsivä voi yrittää väittää toisen olevan se huonoitsetuntoinen. Sitä on ehkä tässäkin ketjussa ollut havaittavissa. Kannattaa olla tarkkana.Samanlaisia kokemuksia itsellänikin. Epävarmat naiset ovat takertuvia, mustasukkaisia, kontrollifriikkejä, yliherkkiä (eivät kestä normaalia leikinlaskua), katkeria, ylipäätään todella itsekeskeisiä käytöksessään. Sellaista ei todellakaan jaksa kun itse koen pystyväni elämään aika tasapainoista elämää ja kestämään arkielämän vastoinkäymisiä aika hyvin. Ei koskaan enää epävarmaa muijaa mulle.
Samanlaisia kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtakaa jo tuo itsevarmuus juttu kokonaan. Naiset viehättyvät komeista miehistä, ei ruma mutta itsevarma mies ole yhtään sen halutumpi.
Jos Hjallis olisi epävarma, niin sillä pyörisi silti naisia ympärillä?
No mitäs veikkaat? Oot varmaan kuullut että sillä on rahaa.
Mies jolla on ulkonäköä, hieno ammatti, rahaa = itsevarma (koska nainen kokee itsensä epävarmaksi tuollaisen miehen seurassa.)
Sulla taitaa olla ihan oma käsityksesi itsevamuudesta ja sen puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse aiheeseen tämä juttuni liittyy siten, että huonosta itsetunnosta kärsivä voi yrittää väittää toisen olevan se huonoitsetuntoinen. Sitä on ehkä tässäkin ketjussa ollut havaittavissa. Kannattaa olla tarkkana.Samanlaisia kokemuksia itsellänikin. Epävarmat naiset ovat takertuvia, mustasukkaisia, kontrollifriikkejä, yliherkkiä (eivät kestä normaalia leikinlaskua), katkeria, ylipäätään todella itsekeskeisiä käytöksessään. Sellaista ei todellakaan jaksa kun itse koen pystyväni elämään aika tasapainoista elämää ja kestämään arkielämän vastoinkäymisiä aika hyvin. Ei koskaan enää epävarmaa muijaa mulle.
Niinpä. Todella kummallinen käsitys, että epävarma ja itsevarma ihminen voisivat jotenkin luonnollisesti kuulua yhteen. Kyllähän parisuhteessa pitäisi molempien voittaa. Ei se voi olla mikään loissuhde. Ihan varmasti se käy ennen pitkää todella raskaaksi sille itsevarmalle osapuolelle, joka joutuu koko ajan vain antamaan omastaan.
Tässä ketjussakin näkee monia, jotka sanovat että se on kiva kun mies tukee naista. No kiva kiva, mitäs mies siinä suhteessa saa?
No siinä on vaan eri säännöt. Seksismiähän se on, mutta älä nyt kuvittele että naiset myöntäisi kaksoisstandardejaan.