Miksi myös epävarmat naiset tavoittelevat itsevarmimpia miehiä?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
ei ruma mutta itsevarma mies ole yhtään sen halutumpi.
Kyllä on, selvästi halutumpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastakohdat viehättää. Etkö itse epävarmana naisena tavoittelisi nimenomaan tukea itsellesi...
Eivätkö mielestäsi itsevarmat ihmiset kuulu yhteen? Kyllähän se on kivireen vetämistä, jos joutuu jatkuvasti tukemaan toista sanoen että "ei ne vihaa sua" "kyllä sullakin on lupa valittaa epäkohdista" "ei ihmisiä ihan oikeasti kiinnosta mitä tavaraa laitat kassahihnalle".
Saahan sitä onneksi mennä yhteen kenen kanssa haluaa. Jotkut nyt vaan haluaa olla suhteessaan määräävässä asemassa. Ja jotkut alistuneina, sillälailla kun voi esimerkiksi välttyä tekemästä elämäänsä koskevia päätöksiä, jolloin ei tule ainakaan valinneeksi väärin eli tehtyä virheitä, vaan voi aina syyttää niistä toisia.
Mieheni on itsevarma ja minä taas epävarma itsestäni. Olen ajoittain hyvin hukassa, mutta mieheni porskuttaa aina eteenpäin, on menestynyt urallaan, kunnianhimoinen eikä niin välitä siitä, mitä muut hänestä ajattelevat. Minä taas masennun helposti ja mietin paljon mitä muut minusta ajattelevat.
Ehkä tiedsotamattani tavoittelin itsevarmaa miestä itselleni, koska tiedostin itse olevani epävarma. On ihanaa, että läheisin ihminen on sellainen, johon mikään negatiivinen ei tartu eikä hän vaivu epätoivoon mistään. Joten vastaus kysymykseesi on, että tavoittelin itsevarmaa miestä epävarmana naisena siksi, että voisin hänen kauttaan oppia ja saada lisää varmuutta elämääni.
Kumpikaan meistä ei ole alistunut tai alistuneessa asemassa. Aina ei ymmärretä toisiamme, mutta rakastetaan kyllä aina. Itsestään itsevarma ja epävarma henkilö voivat siis hyvin elää tasa-arvoista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rumatkin miehet tavoittelevat kauniita naisia?
No ei niiden pitäisikään tavoitella? Ja huom. tavoittelu on eri asia kuin haaveilu. Vai mitä olet itse mieltä?
Ap
Niin, tavoittelu on eri asia kuin haaveilu. Tässä on mielestäni pointti, joka saattaa usein olla näiden yleistämisketjujen takana. Jos naiset tv-sarjoissa ja internetkeskusteluissa tms haaveilevat jostain Brad Pittistä, se ei tarkoita että he tavoittelevat tällaisia miehiä oikeassa elämässä. Kun katsoo todellisia pariskuntia, hyvin erilaiset miehet ja naiset pariutuvat keskenään.
Oma mieheni oli tavatessa varsin epävarma sosiaalisesti, mutta sitä suuremman vaikutuksen teki, kun pisti kaikkensa peliin huomiostani. Muissa asioissa hän taas saattaa olla paljon itsevarmempi kuin minä, joka olen sosiaalisesti lahjakkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on itsevarma ja minä taas epävarma itsestäni. Olen ajoittain hyvin hukassa, mutta mieheni porskuttaa aina eteenpäin, on menestynyt urallaan, kunnianhimoinen eikä niin välitä siitä, mitä muut hänestä ajattelevat. Minä taas masennun helposti ja mietin paljon mitä muut minusta ajattelevat.
Ehkä tiedsotamattani tavoittelin itsevarmaa miestä itselleni, koska tiedostin itse olevani epävarma. On ihanaa, että läheisin ihminen on sellainen, johon mikään negatiivinen ei tartu eikä hän vaivu epätoivoon mistään. Joten vastaus kysymykseesi on, että tavoittelin itsevarmaa miestä epävarmana naisena siksi, että voisin hänen kauttaan oppia ja saada lisää varmuutta elämääni.
Kumpikaan meistä ei ole alistunut tai alistuneessa asemassa. Aina ei ymmärretä toisiamme, mutta rakastetaan kyllä aina. Itsestään itsevarma ja epävarma henkilö voivat siis hyvin elää tasa-arvoista elämää.
Anna kun arvaan, jos sä olisit yhtä itsevarma kuin miehesi, niin et ikipäivänä voisi kuvitella olevasi sellaisen miehen kanssa, joka on yhtä epävarma kuin sinä nyt?
Mitä epävarmaa siinä on jos tietää haluavansa itsevarman miehen ja tavoittelee sitä? Vai mikä on "epävarma" nainen mielestäsi? Eiköhän jokaisella ole ne omat varmuutensa ja epävarmuutensa. Joka muuta esittää/väittää, pitää yllä kulissia ja puhuu paskaa.
En ole ikinä ollut itsevarma. Nuorena vielä vähemmän, mutta naisten saaminen ei ole ikinä ollut ongelma.
Los Stupidos kirjoitti:
Mitä epävarmaa siinä on jos tietää haluavansa itsevarman miehen ja tavoittelee sitä? Vai mikä on "epävarma" nainen mielestäsi? Eiköhän jokaisella ole ne omat varmuutensa ja epävarmuutensa. Joka muuta esittää/väittää, pitää yllä kulissia ja puhuu paskaa.
Jokaisella on omat epävarmuutensa, mutta se ei todellakaan tarkoita, että joku sosiaalinen menevä ihminen, jota ei niin haittaa jos joku ei hänestä pidä ja joku tyyppi, joka ei epävarmuudeltaan pysty oikein töissäkään käymään, ovat samalla viivalla. Kyllä tuollaisten ihmisten elämässä ja persoonissa on valtavia eroja, joita on vaikea sovittaa yhteen.
Joo ihan kiva. Olkaa vaan naiset niiden itsevarmojen miehekkäiden uroiden perässä. Sen olen huomannut, että epävarma mies ei kelpaa sen enempää epävarmalle kuin itsevarmallekaan naiselle. Meneekö ihan oikein?
Täydellistä, hyvä että edes toinen osapuoli on itsevarma.
Siksi koska he voivat. Jos itse pääsisit epävarmana miehenä kauniin naisen kanssa sänkyyn, niin jättäisitkö menemättä?
Vierailija kirjoitti:
Täydellistä, hyvä että edes toinen osapuoli on itsevarma.
Ihan oikeastiko epävarmat naiset kuvittelette olevanne jotain kovinkin hyviä kumppaneita itsevarmalle miehelle? Että miehelle ei käy raskaaksi ne teidän omassa päässänne kehittämät ongelmat tai se, että te ette oikein pysy perässä sosiaalisesti? Menette jonnekin miehen sosiaalisten kavereiden sekaan ja sitten nyökyttelette siinä kun ette saa suuta auki? Tai kun porukka keskustelee vähän kärkkäämmin, niin nieleskellette siinä vieressä kun ette uskalla sanoa mitään mistä joku voisi teoriassa vetää herneen nenään?
Onko epävarmuus/itsevarmuus jokin kiveen kirjoitettu,muuttumaton omimaisuus ihmisessä,joka määrittelee ihmisen ja sen mitä hän saa tai voi tavoitella? Elämäntilanteet vaihtelee ja ihminen siinä sivussa. Rakkaus on sitä paitsi asia erikseen,ei se sitä katso, onko yksilöt samanlaisia. Epävarma voi oppia itsevarmalta jotain ja kehittyä. Tyhmiä yksinkertaistuksia ja lokerointeja täällä palstalla. Lyökää vaan leimoja ja kapeuttakaa ajatteluanne. Kertoo jotain älykkyydestänne.
Vierailija kirjoitti:
Onko epävarmuus/itsevarmuus jokin kiveen kirjoitettu,muuttumaton omimaisuus ihmisessä,joka määrittelee ihmisen ja sen mitä hän saa tai voi tavoitella? Elämäntilanteet vaihtelee ja ihminen siinä sivussa. Rakkaus on sitä paitsi asia erikseen,ei se sitä katso, onko yksilöt samanlaisia. Epävarma voi oppia itsevarmalta jotain ja kehittyä. Tyhmiä yksinkertaistuksia ja lokerointeja täällä palstalla. Lyökää vaan leimoja ja kapeuttakaa ajatteluanne. Kertoo jotain älykkyydestänne.
Mikä tasapainoinen parisuhde se on, jos toinen joutuu jatkuvasti tukemaan toista? Lika barn leka bäst, sanovat ruottalaiset. Kyllähän tämä pätee etenkin parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitää olla itsevarma. Mulle itsevarmuudesta tulee mieleen itseään täynnä oleminen ja tyhmyys.
Oikeasti itsevarma mies (tai nainen) ei ole tippaakaan itseään täynnä, vaan hyvinkin avulias ja toiset huomioonottava, koska ei "pelkää" auttaa ja ottaa kontaktia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtakaa jo tuo itsevarmuus juttu kokonaan. Naiset viehättyvät komeista miehistä, ei ruma mutta itsevarma mies ole yhtään sen halutumpi.
Jos Hjallis olisi epävarma, niin sillä pyörisi silti naisia ympärillä?
Jos Hjallis ei olisi rikas hänellä ei pyörisi naisia ympärillä. Naiset rakastavat rahaa, ei häntä
Vierailija kirjoitti:
Selitä tämä niille vitun 90 %:lle naisista, joille epävarma mies ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtakaa jo tuo itsevarmuus juttu kokonaan. Naiset viehättyvät komeista miehistä, ei ruma mutta itsevarma mies ole yhtään sen halutumpi.
Jos Hjallis olisi epävarma, niin sillä pyörisi silti naisia ympärillä?
Jos Hjallis ei olisi rikas hänellä ei pyörisi naisia ympärillä. Naiset rakastavat rahaa, ei häntä
No miksi kaikki rikkaat miehet eivät sitten ole naistenmiehiä?
Mun käsityksen mukaan moni epävarma ihminen yrittää siirtää sitä tunnettaan toisille, saa kai vallantunnetta siitä kun muutkin ovat hänen toimintansa vuoksi epävarmoina. Treffailin joskus miestä jonka epävarmuuden ja alemmuudentunteen huomasi hänen tavassaan kyseenalaistaa ja mitätöidä toisia.
Mukava kaverina, fiksu eikä hullumman näköinenkään. Elämäkin oli kunnossa, lapsi entisrn vaimon kanssa ja työ jossa ilmiselvästi viihtyi. Mutta se epävarmuus, jatkuva naljailu minulle (etenkin koulutuksestani ja taloudellisesta tilanteestani) ja epäilevä (mustasukkainen) suhtautuminen kaikkiin oli lopulta syy sille miksi luovutin.
Sen eronkin hän pelasi niin, että mollasi ensin minua ja poistui tilanteesta voittajan elkein ja jätti mut hankalaan tilanteeseen. Vajaan viikon päästä olisikin halunnut jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Se oli outo suhde, enkä enää katsoisi epävarman alemmuudentuntoisen ihmisen "valtapelejä". Ei se ole toisesta välittämistä, se on toisen kustannuksella oman rikkinäisen egon tukemista.
Itse aiheeseen tämä juttuni liittyy siten, että huonosta itsetunnosta kärsivä voi yrittää väittää toisen olevan se huonoitsetuntoinen. Sitä on ehkä tässäkin ketjussa ollut havaittavissa. Kannattaa olla tarkkana.
Onpa hyvinkin. Jos mieheltä puuttuu itsevarmuutta, hän poukkoilee käyttäytymisessään ja mielipiteissään kuin ilmapallo syysmyrskyssä, kiukuttelee ja ottaa helposti itseensä.