Kipeimmät "kun puhelinmyyjä soittaa"-tapaukset
Kaverini on töissä kiireisessä toimistossa.
Puhelin oli soinut ja linjan toisessa päässä sitkeä puhelinmyyjä kauppaamassa jotain .
Kaverilla kiire, jono seisoo.
Puhelinmyyjä jatkaa mantraansa koska "anna mä kerron nyt mun tarjouksen loppuun asti".
Kaveri sanoo että hän/myyjä soitti nyt työnumeroon ja puhelu on nyt lopetettava koska asiakas odottaa.
10 minuutin päästä puhelimen soidessa on
luurin päässä sama myyjä.
Sieltä kuuluu :
"Ei sulla siellä mitään asiakasta oo, mitäs jos annat nyt vaan mun kertoa ....."
Kommentit (325)
Mulle soitti Elisalta alkuvuodesta jviihdemyyjä. Aika viihdettä oli koko puhelukin, kun oli niin iloinen tyttö/nainen. Ei kummallakkaan meinannut pokka pitää jostain syystä (nauru tarttuu) ja tilasinhan minä sitten sen saamarin viihteen.
Lapset onneksi tykkää, mutta itse en juurikaan telkkaria katso.
Samasta puljusta soitti tosin mies joskus ja tarjosi laajakaistaa. Asuimme silloin vuokra-asunnossa johon kuului Dnan ilmainen laajakaista. Kun sanoin siitä, niin suuttui pirusti ja laittoi luuria.
"Onks Marjo ? No moooOOI !!!!
Kuule mitä vitamiineja sä syät?"
Puhelinnumeroni on salainen, mutta levisi Midas Touch -paskayhtiölle taksin tilauskeskuksesta tai taksista pääkaupunkiseudulla. Siihen loppui taksin käyttö.
Salainen numero ei auta, jos osallistuu arvontoihin tms. Palvelunestokielto, puhelinmyyjien soitot vähentyneet 80%. Suosittelen. Voimassa 3 vuotta kerrallaan. http://www.asml.fi/kieltopalvelut/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kaupattiin syöpävakuutusta ja kieltäydyttyäni myyjän kommentti: Odotas vaan kun sairastut syöpään. Sai mut raivostuun. Ystäväni oli juuri menehtynyt syöpään.
Minulle kaupattiin myös ja kerroin siinä, että minulla oli äskettäin todettu ihosyövän esiaste. Luulin, että se riittää myyjälle, mutta hän aloikin tivata yksityiskohtia, millaisessa luomessa se oli ja mistä olin sen huomannut. Lopetin puhelun tuohon, kun kyseli liikaa.
Yksi myyjä soitti, kun oli kaupan kassajonossa ja oma vuoro oli tulossa. Sanoin myyjälle, missä olen, hän tiuskaisi, että "niinhän ne kaikki on" ja löi luurin kiinni.
Mies jaksaa kuunnella myyjien puheet. Kerran hän oli puhelimessa pitkään, ääni alkoi kohota ja lopulta mies huusi puhelimeen, että johan minä olen monta kertaa sanonut, että en tilaa mitään.
Yleensä myyjät ovat nykyään asiallisia ja jaksan heidän kanssaan jutella. Olen siinä luulossa, että jos puhelu kestää tarpeeksi pitkään, myyjä saa siitä jotain palkkaa vaikka kauppoja ei tulekaan. Meneekö noin?
Ei mene,ainoastaan myydyistä tuotteista saa palkkaa.
Kysyn heti soittajalta, että myykö jotain. Vastaus on aina eeeen. Soittajan viimeinen lause alkaa "meillä on tässä tällainen tarjous...". Luuria.
Mun taktiikka: heti kun tajuan että on myyjä niin sanon kiitos en ole kiinnostunut ja heti luuri kiinni vaikka siellä jankkaakin toisessa päässä, pääsee nopeammin seuraavalle soittamaan eikä tartte tuhlata aikaa mun kaa
Miesmyyjä soitti ja kauppasi jotain, en tilannut ja pyysin etteivät soita enää kyseisestä firmasta. Hetken päästä soi taas puhelin ja siellä toinen miesmyyjä samasta firmasta tivaa "miksi et tilannut?".
Eräs tuttuni kertoi joskus jättäneensä puhelinmyyjän puheripuloimaan itsekseen. Myyjä oli aloittanut paasauksen, tuttu oli kuunnellut hetken, laskenut sitten puhelimen kädestään ja mennyt kolaamaan pihaa. Vähän ajan päästä oli tullut takaisin ja kuunnellut puhelinta. Siellä se myyjä pälätti vieläkin.
Äänestä päätellen joku keski ikäinen mies kauppasi vauva lehteä. Kyseli aluksi onko lapsia ja vastasin et 2kk ikäinen löytyy.. kylkiäisiksi olisi saanut rintarepun. Kun sanoin ei kiitos niin madalsi ääntään ja käheästi sanoi että vauvanhan on ihana painaa päänsä maidosta turvonneisiin rintoihin. Yök mikä pervo!
Samantien painoin puhelun kiinni :x
Lehtimyyjän soitti ja kun kolmatta kertaa sanoin etten tilaa mitään samalla vähän naurahdin. Tuo tyyppi suuttui ja sanoi " tää on sulle varmaan joku vitsi kun naurat siellä, mutta mä teen työtäni! ". Ja sitten hän löi luurin korvaan.....
Montakohan kertaa niille pitää sanoa ettei halua tilata että uskovat?
Yleensä olen rauhallinen ja asiallinen puhelinmyyjän soittaessa. Vastaan että säästetään molempien aikaa kun lopetetaan puhelu tähän, koska en ole tilaamassa mitään. Suurin osa puhelinmyyjistä on myös asiallisia ja lopettavatkin tähän. Joskus haluan tilata jotain lehteä, ja teenkin tilauksen. Yleensä ottaen en suhtaudu puhelinmyyjiin ihmisinä vihamielisesti; työtään he vain yrittävät tehdä.
Kaksi ikävää poikkeusta muistan. Kerran yksi nainen kauppasi minulle jotain. Oli vapaapäiväni ja istuin sohvallani ja luin jotain kirjaa. Myyjän kauppaama tarjous ei kiinnostanut minua millään tavalla, minkä sanoinkin. Mutta tämä nainen oli aivan hillittömän sitkeä. Hän ei edes kuunnellut minua, puhui vaan puhumistaan. Vaihtoehtoja olivat käyttää vapaapäiväni hyödyttömään keskusteluun tai lopettaa vaan puhelu (eli lyödä luuri korvaan). Keksin kolmannen vaihtoehdon. Jätin puhelimen auki siihen sohvalle ja naisen pälättämään ja menin lukemaan toiseen huoneeseen. Oli se puhelu tunnin kuluttua jo loppunut.
Toinen oli ärsyttävä miespuolinen myyjä, joka soitti omaan numerooni töihin. Minulla on sairas omainen, jonka vuoksi oma puhelimeni on päällä töissä, vaikka lääkäri olenkin. Kiireisen päivän lomassa en kuitenkaan jää koskaan höpöttelemään; tuntemattomiin numeroihin on vastattava, koska kysymys saattaa olla omaisestani. Tämä miesmyyjä ei sitten millään käsittänyt että olen töissä ja en voi puhua. Hän vain jatkoi höpinäänsä. Pakko oli olla epäkohtelias ja katkaista puhelu kesken.
Olin synnyttämässä. En kyllä vastannut 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kaupattiin syöpävakuutusta ja kieltäydyttyäni myyjän kommentti: Odotas vaan kun sairastut syöpään. Sai mut raivostuun. Ystäväni oli juuri menehtynyt syöpään.
Minulle kaupattiin myös ja kerroin siinä, että minulla oli äskettäin todettu ihosyövän esiaste. Luulin, että se riittää myyjälle, mutta hän aloikin tivata yksityiskohtia, millaisessa luomessa se oli ja mistä olin sen huomannut. Lopetin puhelun tuohon, kun kyseli liikaa.
Yksi myyjä soitti, kun oli kaupan kassajonossa ja oma vuoro oli tulossa. Sanoin myyjälle, missä olen, hän tiuskaisi, että "niinhän ne kaikki on" ja löi luurin kiinni.
Mies jaksaa kuunnella myyjien puheet. Kerran hän oli puhelimessa pitkään, ääni alkoi kohota ja lopulta mies huusi puhelimeen, että johan minä olen monta kertaa sanonut, että en tilaa mitään.
Yleensä myyjät ovat nykyään asiallisia ja jaksan heidän kanssaan jutella. Olen siinä luulossa, että jos puhelu kestää tarpeeksi pitkään, myyjä saa siitä jotain palkkaa vaikka kauppoja ei tulekaan. Meneekö noin?
Missään tapauksessa ei ole laillista alkaa kyselemään ihmisten sairauksista! Pelottava ajatus. Miettikää jos joku vanhus vaikka ymmärtämättömyyttään alkaa selittää potilastietojaan täysin vieraalle ihmiselle kun udellaan väkisin. Tuosta pitäisi tehdä rikosilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Äänestä päätellen joku keski ikäinen mies kauppasi vauva lehteä. Kyseli aluksi onko lapsia ja vastasin et 2kk ikäinen löytyy.. kylkiäisiksi olisi saanut rintarepun. Kun sanoin ei kiitos niin madalsi ääntään ja käheästi sanoi että vauvanhan on ihana painaa päänsä maidosta turvonneisiin rintoihin. Yök mikä pervo!
Samantien painoin puhelun kiinni :x
Apua, voiko tällästä tapahtua! :D ihan kauhea.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tilanteessa punaista luuria ja numero hylättävien listaan. Miksi ihmiset ovat ylikohteliaita? Aivan hiton sama suuttuuko, pettyykö, alkaako vastapuoli itkeä, se on vaan roskapostia siinä missä sähköpostiin tuleva saasta tai postilaatikkoon jaettava mainosposti.
Kun lyöt luuria, ne soittaa uudestaan. Ei normaali ihminen pysty olemaan tarpeeksi v*ttumainen, varsinkin jos joutuu vastaamaan avokonttorissa, asiakaspalvelutehtävissä tms.
Puhelinmyyjien soittaessa sanon, että hyvä kun soitit ja alan myymään kauppaajalle oman yritykseni tuotteita. :p
Vierailija kirjoitti:
Myyjän mukaan mun olis pitänyt ilahduttaa äitiäni tilaamalla hänelle naistenlehti. Sanoin, että se on mahdotonta, niin myyjän mukaan mikään ei ole mahdotonta kun sen lehden voi lähettää minne vaan. Sepä mukavaa, mahtaa äiti ilahtua, kun se on ollut 10vuotta kuolleena.
:) Tää on jo surkuhupaisaa.
Kaveri kertoi että kun kerran puhelinmyyjä oli soittanut, hän oli pari kertaa kieltäytynyt mutta myyjä jatkoi jankutustaan loputtomiin. Lopulta kaverini oli suostunut että no laita lehti tulemaan ja sanonut osoitteeksi sosiaalitoimiston. Oli lyönyt myyjä luurin korvaan. :D Kaveri on siis ihan työssäkäyvä ihminen mutta mistäpä ne puhelinmyyjät sen tietäisivät.
Eniten ärsyttävät ne jotka tivaavat että no miksi et osta. Ihan kun minä olisin tilivelvollinen kenellekään, kaikkein vähiten puhelinmyyjälle.
Pari kertaa ovat kaupitelleet nettiä vaikka minulla kuuluu vuokraan hyvä ja suht nopea netti. (Olen kyllä kertonut myyjille, mutta kun se heidän olisi parempi.)
Sitten nämä asiakastyytyväisyyskyselijät. "Ootko ollu tyytyväinen?" "Oon." "No hyvä, entä kun meillä ois tällainen tarjous..."
kaupattiin vauvaa tai perhe-lehteä , sanoin ei ole lapsia, nooh koska asia on ajankohtainen