Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipeimmät "kun puhelinmyyjä soittaa"-tapaukset

Vierailija
12.11.2016 |

Kaverini on töissä kiireisessä toimistossa.
Puhelin oli soinut ja linjan toisessa päässä sitkeä puhelinmyyjä kauppaamassa jotain .
Kaverilla kiire, jono seisoo.
Puhelinmyyjä jatkaa mantraansa koska "anna mä kerron nyt mun tarjouksen loppuun asti".
Kaveri sanoo että hän/myyjä soitti nyt työnumeroon ja puhelu on nyt lopetettava koska asiakas odottaa.
10 minuutin päästä puhelimen soidessa on
luurin päässä sama myyjä.
Sieltä kuuluu :
"Ei sulla siellä mitään asiakasta oo, mitäs jos annat nyt vaan mun kertoa ....."

Kommentit (325)

Vierailija
261/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kaupattiin syöpävakuutusta ja kieltäydyttyäni myyjän kommentti: Odotas vaan kun sairastut syöpään. Sai mut raivostuun. Ystäväni oli juuri menehtynyt syöpään.

Minulle kaupattiin myös ja kerroin siinä, että minulla oli äskettäin todettu ihosyövän esiaste. Luulin, että se riittää myyjälle, mutta hän aloikin tivata yksityiskohtia, millaisessa luomessa se oli ja mistä olin sen huomannut. Lopetin puhelun tuohon, kun kyseli liikaa.

Yksi myyjä soitti, kun oli kaupan kassajonossa ja oma vuoro oli tulossa. Sanoin myyjälle, missä olen, hän tiuskaisi, että "niinhän ne kaikki on" ja löi luurin kiinni.

Mies jaksaa kuunnella myyjien puheet. Kerran hän oli puhelimessa pitkään, ääni alkoi kohota ja lopulta mies huusi puhelimeen, että johan minä olen monta kertaa sanonut, että en tilaa mitään.

Yleensä myyjät ovat nykyään asiallisia ja jaksan heidän kanssaan jutella. Olen siinä luulossa, että jos puhelu kestää tarpeeksi pitkään, myyjä saa siitä jotain palkkaa vaikka kauppoja ei tulekaan. Meneekö noin?

Myyjä ei saa latiakaan siitä, että juttelee sun kanssas. Ainoastaan myynnistänsä saa osuuden eli jos ei juttelun lopputulos ole kaupat niin olette tuhlanneet myös myyjän kallista aikaa (olisi silläkin välin voinut soittaa muutaman puhelun ja tehdä kaupat). Itse en koskaan tekisi niin ilkeästi, että juttelisin ja tuhlaisin toisen aikaa tietäen koko ajan etten osta mitään.

Minä tuhlaan mielelläni häiriköivien puelinmyyjien aikaa (en niiden harvojen kohteliaiden kylläkään), näin eivät ehdi häiriköimään niin montaa sinä päivänä.

Vierailija
262/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja siis tämähän on siis täysin ilmainen ja tulee veloituksetta!"

Yleensä päiväaikana kysyn mitä olet tilaamassa.

Kuinka paljon otat.

Jos alkaa kuulumaan mongerrusta, selitän, että täällä otetaan vain tilauksia vastaan, ei osteta.

Työajan ulkopolella saa kipakoita vastauksia. Mitä perkelettä tänne soittelet, älä häiritse minua jne.

Sitten on näitä kyselijöitä jotain varten... en tunne sinua, en anna vastauksia.

Suomen asiakastiedon nimissä mm soitellaan ja aletaan tivaamaan vastauksia.

Emme voi tietää kuka luurin pässä oikiasti on, emme siis kerro mitään.

Vakuutusten myyjät saa vastauksen, että vakuutukset kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun alla pitäisi ostella joulumieltä.

Soittelee poliisit, palomiehet ja ties mitkä kerjääjät.

Kerjääminen on ruma tapa,

se häiritsee.

Koska Joulu itselle on rauhan ja hiljaisuuden aika,

akkujen latausta 3 päivää,

en ostele lahjoja enkä jakele mitään.

Hullua lahjojen vaihtopeliä inhoan,

lasten kanssa sovittu, että kenenkään ei tarvi joulusta stressata.

Jokainen hankkii itseleen sellaista mihin on varaa.

Joku äijä sitten soitti kerrankin,

oikein vaatimalla vaati johonkin järjestöön rahaa ja kun ilmoitin, että jos ylimääräistä jää

käytän sen itseeni.

Äijähän riemastu,

manasi minut ja yritykseni, toivoi ikävää joulua, sairautta, köyhyyttä, konkurssia,

mitäs tuohon, kuin että samoin sinulle.

Vierailija
264/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos sä et nyt anna mun kertoa tätä tarjousta loppuun, niin meiltä sitten soitetaan sulle uudestaan ja uudestaan"

Kerran sain lehtikauppiaalta haukut kuinka Suomen talouden heikko tila on juuri minun kaltaisteni ihmisten vika, kun kieltäydyin lehtä tilaamasta.

Vierailija
265/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan totta, mitä viestissä 198 kirjoitettiin. Kaikki puhelut nauhoitetaan. Tiedot on tosiaan siellä tiedostossa, nimi, osoite, numero ja tilaushistoria ko. lehtitalosta. 

Joskus puheluja kuunnellaan myyjien koulutuksessa esimerkkinä milloin hyvästä milloin huonosta tavasta myydä. Asiakkaan juttu kuuluu siinä myös.

Jos siellä joku rupeaa ehdottamaan pervoja, niin kuin täällä joku kehui tehneensä, se kaikki on tallessa ja nimi, osoite myös. 

Mikä vika on sanoa selkeästi 'kiitos ei tällä kertaa'? 

Jokaisesta käydystä puhelusta tehdään myös kuittaus asiakkaan reaktion mukaan.

Aika kyseenalaista touhua. Onko ihan laillista? Ymmärrän kyllä, jos itse vaikka soitan asiakaspalveluun ja nauhoite puhelun alussa kertoo että kaikki puhelut nauhoitetaan. Asia ok. Mutta ikinä en ole seiskapaskan myyjälle antanut suostumustani saati edes saanut tietooni sitä että puhelu on nauhoitettu ja jopa opetuskäyttöön tarkoitettu. Miten voi olla mahdollista, että mulle saa soittaa ja nauhoittaa kaiken sanomani ja vielä julkisesti sitä esittää "koulutuksissa", ilman että annan suostumukseni. Rikoshan tuollainen salakuuntelu on!

Itseasiassa laki kieltää vain kolmannen osapuolen tekmän nauhoituksen.

Puhelu jossa on itse mukana on laillista nauhoittaa ja sama myös tuon puhelinmyyntifirman osalla.

Joo ja ei.

Totta on se, että puhelu/keskustelu, jossa on itse mukana, saa nauhoittaa.

Mutta:

1) Jos myyjän pomo kuuntelee vieressä puhelua, se voidaan tulkita salakuunteluksi, mikäli toisessa päässä oleva asiakas ei ole a) tietoinen siitä ja b) antanut lupaa.

2) Firmat rikkovat henkilötietolakia (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990523) turhankin innokkaasti. Tästäkin keskustelusta löytyy esimerkkejä runsaasti, sekä asiakkaiden että myyjien kertomina).

3) Tilaustiedot lehtitalosta saa säilyttää, puhelunauhotteita ei sentään vuosia. Ja, molemmat pitää poistaa HETI jos asiakas niitä vaatii. Tämäkin löytyy tuosta linkistä. Poikkeuksena esim laiton uhkaus, mutta siitä pitää tehdä rikosilmoitus heti kun mahdollista ja luovuttaa nauhoite poliisille.

Vierailija
266/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä myyjä. Sanoi ettei myy mitään mutta kyseli nää että mistä aiheesta olet kiinnostunut: terveys, kuntoilu, remontointi.... Sanoin että en kiitos nyt tilaa mitään. Niin se rupesi ivallisesti sanomaan että onkohan linjassa vikaa vai etkö ymmärtänyt kun minähän sanoin että EN myy mitään?? Löin luurin korvaan kun hämmennyin niin.

Yleensä en edes vastaa niille. No eräs soitteli yötä päivää, pitkään antoi soida, niin lopulta vastasin kun ajattelin että varmaan tärkeetä. Ja puhelu alkoi: Olitte vastannut tähän kyselyyn että teitä kiinnostaa remontointi, ja meillä olisi upea... Huusin vaan luuriin että mitä?!?! En oo kyllä ikinä niin sanonut!!! En ole!!! Ja katkaisin. Sitten tajusin että ehkä vähän ylireagoitu. Mutta remontointi kiinnostaa yhtä paljon kuin kilo kiviä! :p

Vierailija
267/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia puhelinmyyntikokemuksia:

- joskus 90-luvun puolivälissä kaupitellaan kirjoja. En osta. Kysytään, että onko lapsia, kun olis lastenkirjoja myös tarjolla. Vastaan, että ei ole lapsia (olin vähän aikaa sitten saanut tietää sairaudesta, joka ehkä aiheuttaa lapsettomuutta). Vastaus, että no, niitäkin (lapsia) varmaan tulee, joten tilaa lastenkirjoja. En tilaa ja ajattelen, että älä vittu puutu minun perhesuunnitteluun!

- sain kuitenkin sen lapsen nelikymppisenä monien vaiheiden jälkeen ja väestörekisterijärjestelmän antamien (kysyn usein, että mistä yhteystieto saatu) tietojen perusteella kaupitellaan Aku Ankkaa. Vastaan, että lapsi on niin pieni, että en tilaa. Vastaus, että voihan sitä tilata ja säilyttää. Vastaan, että en aio alkaa säilyttää vuosien ankkoja, kun lapsi on alle vuosikas. Vastaus, että kyllä mieskin varmaan mielellään ankkaa lukee. Vastaan, että ei lue (kuten ei luekaan). Vastaus, että olisihan se ankka mukava, kun käy lapsivieraita. Vastaan, että en ala vieraita varten ankkaa tilaamaan. Myyjä äkisee vieläkin jotain ja odotan, että sanoo, että kyllä naapurikin tykkäisi, jos ankan tilaisit!

- myyjä lisäravinnefirmasta kysyy, että muistanko vastanneeni johonkin kyselyyn. Vastaan, etten muista. Myyjä tähän, että siitä onkin jo jonkin aikaa, mutta olen ilmoittanut olevani kiinnostunut krilliöljystä ja heillä olisi nyt mahtava tarjous. Vastaan, että en ole ilmoittanut olevani kiinnostunut krilliöljystä. Myyjä tähän, että näin olen tehnyt. Vastaan, että olen kalalle allerginen, joten en varmasti ole osoittanut kiinnostusta krilliöljyä kohtaan. Myyjä, tämäkin, äkisee jotain konseptit sekaisin. Lopetan puhelun.

- joku lehtimainosten gallupin tekijä soittaa, että onko aikaa vastata muutamaan kysymykseen. Vastaan, että on. Hlö pyytää ottamaan esille tilaamani lehden numeron ja avaamaan sivun x ja kysyy mielipidettäni sivun mainoksesta. Huomaan, että olen aiemminkin vastannut vastaavaan puheluun, jolloin koko perkeleen lehti piti selata läpi, siis mainokset, huomasin, että kuinka paljon (kymmeniä sivuja) niitä monen sivun mainoksia (jotka ohitan katsomatta) lehdessä onkaan ja mainoksista piti kertoa asteikolla 1-5, että kiinnostaako tuote ja onko mainos hyvä ja ostaisinko tuotteen mainoksen perusteella ja antaako tietoa ja ym. ja ym.. Vastaan nyt, että en olekaan kiinnostunut alkamaan pitkään lehden selailuun ja mainosten katseleminen ei kiinnosta, niin tämä soittanut henkilö alkaa inkuttamaan, että miksi ensin lupasin ja pitää vastata ja vaikka mitä jankutusta, niin että lopulta paiskasin puhelimen kiinni

- olen pari kertaa vastannut heti, että tilaan lehden (kun oikeasti on ollutkin halu tilata) ja puhelinmyyjä on sanonut, että hänen pitää kertoa nämä tietyt tilauksen ehdot joka tapauksessa - ovat olleet asiallisia puheluja

- joskus olen miettinyt, että sanon, että pannaan vaan tilausta tulemaan, mutta, että holhooja ei oikein tykkää näistä tilauksista. Mitenkähän ne myyjät sitten tekisivät!?

Vierailija
268/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa punaista luuria ja numero hylättävien listaan. Miksi ihmiset ovat ylikohteliaita? Aivan hiton sama suuttuuko, pettyykö, alkaako vastapuoli itkeä, se on vaan roskapostia siinä missä sähköpostiin tuleva saasta tai postilaatikkoon jaettava mainosposti.

Kun lyöt luuria, ne soittaa uudestaan. Ei normaali ihminen pysty olemaan tarpeeksi v*ttumainen, varsinkin jos joutuu vastaamaan avokonttorissa, asiakaspalvelutehtävissä tms.

Mä olen avokonttorissa ja vastaan aina näin: "En tilaa mitään, kiitos hei" ja sitten punaista luuria samantien. En todellakaan jää kuuntelemaan mitään myyntipuheita, enkä mielestäni ole velvollinen olemaan tuon kohteliaampi, kun en ole soittoja pyytänyt.

Vierailija
269/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitti äänen perusteella keski-ikäinen nainen ja kauppas hesaria. Erehdyin siinä sanomaan, että jos sanomalehden tilaan niin tilaan mieluummin oman kaupunkini paikallislehden (Kalevan). Mielestäni olin asiallinen.

Myyjä kuitenkin närkästyi ja totesi puhelimeen myrkyllisellä äänellä, että ei sitten jos et kerran halua olla selvillä maailman asioista ja löi luurin korvaan. Ilmeisesti vain hesari osaa kertoa maailman asiat, paikallislehdet ei. Ton jälkeen ei ole tehnyt mieli hesaria tilata enää sitä vähäistäkään määrää mitä ennen puhelua.

Vierailija
270/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan totta, mitä viestissä 198 kirjoitettiin. Kaikki puhelut nauhoitetaan. Tiedot on tosiaan siellä tiedostossa, nimi, osoite, numero ja tilaushistoria ko. lehtitalosta. 

Joskus puheluja kuunnellaan myyjien koulutuksessa esimerkkinä milloin hyvästä milloin huonosta tavasta myydä. Asiakkaan juttu kuuluu siinä myös.

Jos siellä joku rupeaa ehdottamaan pervoja, niin kuin täällä joku kehui tehneensä, se kaikki on tallessa ja nimi, osoite myös. 

Aika kyseenalaista touhua. Onko ihan laillista? Ymmärrän kyllä, jos itse vaikka soitan asiakaspalveluun ja nauhoite puhelun alussa kertoo että kaikki puhelut nauhoitetaan. Asia ok. Mutta ikinä en ole seiskapaskan myyjälle antanut suostumustani saati edes saanut tietooni sitä että puhelu on nauhoitettu ja jopa opetuskäyttöön tarkoitettu. Miten voi olla mahdollista, että mulle saa soittaa ja nauhoittaa kaiken sanomani ja vielä julkisesti sitä esittää "koulutuksissa", ilman että annan suostumukseni. Rikoshan tuollainen salakuuntelu on!

Puhelu jossa on itse mukana on laillista nauhoittaa ja sama myös tuon puhelinmyyntifirman osalla.

Joo ja ei.

Mutta:

1) Jos myyjän pomo kuuntelee vieressä puhelua, se voidaan tulkita salakuunteluksi, mikäli toisessa päässä oleva asiakas ei ole a) tietoinen siitä ja b) antanut lupaa.

2) Firmat rikkovat henkilötietolakia (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990523) turhankin innokkaasti. Tästäkin keskustelusta löytyy esimerkkejä runsaasti, sekä asiakkaiden että myyjien kertomina).

3) Tilaustiedot lehtitalosta saa säilyttää, puhelunauhotteita ei sentään vuosia. Ja, molemmat pitää poistaa HETI jos asiakas niitä vaatii. Tämäkin löytyy tuosta linkistä. Poikkeuksena esim laiton uhkaus, mutta siitä pitää tehdä rikosilmoitus heti kun mahdollista ja luovuttaa nauhoite poliisille.

1) Puhelinmyyntiä tehdään avokonttoreissa, eli kaikki kuulevat kaikkien puheluita. Myös asiakkaan juttua kuuluu joskus, riippuen linjasta, huutaako asiakas itse puhelimeen jne. Ja toiseksi, esimies on vastuussa toimipisteestään ja sen myyjien toiminnasta. Miten kuvittelet että hän hoitaa työtään tai kouluttaa myyjiään jos hän ei saa kuunnella puheluita? Ne puhelut eivät ole millään tavalla yksityisiä tai salaisia. Ihan sama juttu kun menet kauppaan ja siellä on harjoitteleva myyjä, jonka vieressä on joskus esimies joka ohjeistaa häntä.

2) Useimmat firmat ovat todella tarkkoja asiakkaiden henkilötiedoista. Myyjät eivät muutenkaan ihan oikeasti muista mitään asiakkaiden nimiä jne. koska puheluita otetaan se n 100 päivässä. PAITSI jos asiakas käyttäytyy poikkuksellisen huonosti, oudosti jne. Mutta tämä on sama kaikessa myynti ja asiakaspalvelutyössä.

3) Tavallinen rivimyyjä ei voi millään tavalla vaikuttaa siihen poistetaanko sinun tietosi tai nauhoitetaanko sinun keskustelusi tai esitetäänkö sitä jossain koulutuksessa. Asiakasrekisterit ovat firman omaisuutta ja myyjä voi saada potkut siitä hyvästä jos hän menee poistamaan sieltä tietoja.

Eikö teistä se ole hyvä asia, että alaa, joka on tunnettu huijauksista ja epämääräisestä toiminnasta, on pyritty tekemään läpinäkyvämmäksi ja alettu valvomaan? Nauhoitteet suojaavat myös teitä asiakkaana.

Vierailija
271/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan aina kun myyntipuhe alkaa "kiitos soitosta, en ole kiinnostunut, hyvää päivänjatkoa" ja suljen luurin. Ei ole ikinä tullut vastaväitteitä

Vierailija
272/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäänsä kyllästynyt mitä ilmeisimmin te-toimiston pakottamana ihmisiä terrorisoiva keski-ikäinen miesääni: "Mä olisin tällasesta Metsä-lehdestä (tjsp) kysellyt että oisitko kiinnostunut mutta nyt ku mä katon näit sun tietoja niin ei sua varmaan kiinnosta"

Olen 19v nainen ja asun Tampereen keskustassa. Ei kiinnostanut ei.

"Joo sitä mäkin, hyvää päivänjatkoa"

Hyvä myyjä ei käytä konditionaalia (-isi) vaan puhuu suoraan ja varmasti.

Lisäksi hyvä myyjä ei päätä asiakkaan puolesta mistä tämä on kiinnostunut.

Mistä hän tiesi, ettei se 19-v. tamperelainen ole kiinnostunut vaikka metsätieteistä tai puidenhoidosta, opiskelujen puolesta.

tuota miesmyyjää ihmetellessä ihmettelen myös, miksi alalle ei paremmin kouluteta ihmisiä. Tuossa oli ihan perusasiat jo pielessä.

Vierailija
273/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten tapahtunutta: Joku nuori juippi soitti ja alkoi kysellä, mitä lehtiä minulle tulee ja kiinnostaisiko "mahtava tarjous" lehdestä X.

Minä: Ei kiitos, en mä halua tilata yhtään lehteä.

Myyjä: Aijaa. No, mut entäs miehelle, onks se urheilumiehiä?? Jos pantais tulemaan tämmönen Urheilu-lehti sopuhintaan!

Minä: Jooh... Kiitos, ei. Ei ole miestä.

Myyjä: Aha. No, kyllä mä sen jo äänestä arvasin, et sä oot joku yh-mutsi. Mut tuleeks lapsille jotain lehtiä, täällä olis tämmönen...

Suljin puhelun. Ei muuten ole lapsiakaan.

Vierailija
274/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin soittamassa Alla turcaa pianolla, kun puhelinmyyjä soitti, ei osannut lopettaa kälätystään, joten laitoin puhelimen pianon päälle ja pistin hänet sitten vuorostaan kuuntelemaan klassista pianonsoittoa.

Vierailija
275/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin työelämässä ollessa kun puhelinmyyjä soitti laitoin puhelimen pöydälle ja annoin soittajan itse lopettaa puhelun huomattuaan ettei toisessa päässä olekaan ketään kuulolle. Nykyisin kuuntelen vähän aikaa ja sitten keskeytän myyntipuheet ja kiitän soitosta.

Vierailija
276/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon yleensä aina heti alkuun etten osta itään. Silloin soittaja yleensä vain toivottaa hyvää päivänjatkoa ja puhelu loppuu. Mutta kerran ykis myyjä jankkasi varmaan vartin, että enkö nyt voisi tilata! Kauppasi jotain elokuvalehteä. Melkein jouduin lyömään luurin korvaan. Muistaakseni se loputa huusi: "NO EI SITTEN!" ja löi mulle luurin. Paras oli yksi soittaja, joka selitti jotain jostain gynekologipaleveluista. Olin kaverini kanssa autossa ja alitoin kännykän kaijuttimella väliimme penkille. Jatkoimme omista jutuistamme puhumista, kun nainen piti monologia kymmenen minuuttia (katsoin kellosta)! Sitten otin puhelimen käteen ja sanoin: "Ei kiitos, kuulemiin."

Vierailija
277/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kaupattiin jotain lehteä. Sanoin vakiovastaukseni, että minulla ei ole tässä elämäntilanteessa aikaa lukea lehtiä. Myyjä käski tilata lehdet odottamaan ja lukea vasta muutaman vuoden päästä:D

Vierailija
278/325 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja ei.

Mutta:

1) Puhelinmyyntiä tehdään avokonttoreissa, eli kaikki kuulevat kaikkien puheluita. Myös asiakkaan juttua kuuluu joskus, riippuen linjasta, huutaako asiakas itse puhelimeen jne. Ja toiseksi, esimies on vastuussa toimipisteestään ja sen myyjien toiminnasta. Miten kuvittelet että hän hoitaa työtään tai kouluttaa myyjiään jos hän ei saa kuunnella puheluita? Ne puhelut eivät ole millään tavalla yksityisiä tai salaisia. Ihan sama juttu kun menet kauppaan ja siellä on harjoitteleva myyjä, jonka vieressä on joskus esimies joka ohjeistaa häntä.

2) Useimmat firmat ovat todella tarkkoja asiakkaiden henkilötiedoista. Myyjät eivät muutenkaan ihan oikeasti muista mitään asiakkaiden nimiä jne. koska puheluita otetaan se n 100 päivässä. PAITSI jos asiakas käyttäytyy poikkuksellisen huonosti, oudosti jne. Mutta tämä on sama kaikessa myynti ja asiakaspalvelutyössä.

3) Tavallinen rivimyyjä ei voi millään tavalla vaikuttaa siihen poistetaanko sinun tietosi tai nauhoitetaanko sinun keskustelusi tai esitetäänkö sitä jossain koulutuksessa. Asiakasrekisterit ovat firman omaisuutta ja myyjä voi saada potkut siitä hyvästä jos hän menee poistamaan sieltä tietoja.

Eikö teistä se ole hyvä asia, että alaa, joka on tunnettu huijauksista ja epämääräisestä toiminnasta, on pyritty tekemään läpinäkyvämmäksi ja alettu valvomaan? Nauhoitteet suojaavat myös teitä asiakkaana.

Kaikki kohdat soopaa.

1) Eri asia, koska edes avokonttorissa ei kuule sen asiakkaan sanoja, mutta jos pomo kuuntelee luureilla, se on salakuuntelua.

2) Eivät ole. Tietosuojavaltuutettu on huomauttanut tästä monia firmoja. Mutta ei mene oppi päähän.

3) Taas väärin. Myös se rivimyyjä on velvollinen poistamaan tiedot, jos niiden poistoa on pyydetty.

Lukekaapas tietosuojavaltuutetun päätöksiä, niin ette kuvittele mitään ruusuista näistä firmoista.

Vierailija
279/325 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttuni kertoi joskus jättäneensä puhelinmyyjän puheripuloimaan itsekseen. Myyjä oli aloittanut paasauksen, tuttu oli kuunnellut hetken, laskenut sitten puhelimen kädestään ja mennyt kolaamaan pihaa. Vähän ajan päästä oli tullut takaisin ja kuunnellut puhelinta. Siellä se myyjä pälätti vieläkin.

Niin varmaan:D Ei tuollaista tapahdu kuin Aku Ankassa.

Vierailija
280/325 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos sä et nyt anna mun kertoa tätä tarjousta loppuun, niin meiltä sitten soitetaan sulle uudestaan ja uudestaan"

Kerran sain lehtikauppiaalta haukut kuinka Suomen talouden heikko tila on juuri minun kaltaisteni ihmisten vika, kun kieltäydyin lehtä tilaamasta.

Mulle jos sanotaan noin niin ilmoitan lähettäväni tallentamani puhelun ja siinä olevan puhelinhäirintäuhkauksen kuluttaja-asiamiehelle ja pyytäväni tätä selvittämään onko tämä asiallista puhelinmyyntiä. Tuollainen uhkailu saattaa jo täyttää rikoksenkin tunnusmerkit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi