Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipeimmät "kun puhelinmyyjä soittaa"-tapaukset

Vierailija
12.11.2016 |

Kaverini on töissä kiireisessä toimistossa.
Puhelin oli soinut ja linjan toisessa päässä sitkeä puhelinmyyjä kauppaamassa jotain .
Kaverilla kiire, jono seisoo.
Puhelinmyyjä jatkaa mantraansa koska "anna mä kerron nyt mun tarjouksen loppuun asti".
Kaveri sanoo että hän/myyjä soitti nyt työnumeroon ja puhelu on nyt lopetettava koska asiakas odottaa.
10 minuutin päästä puhelimen soidessa on
luurin päässä sama myyjä.
Sieltä kuuluu :
"Ei sulla siellä mitään asiakasta oo, mitäs jos annat nyt vaan mun kertoa ....."

Kommentit (325)

Vierailija
241/325 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niille on opettanut sen ihme nuotilla tulevan lällätyksen.

Sellaista murretta ei ole .

Maan hallitus pitää niitä oikeina töinä.

Vierailija
242/325 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparit kirjoitti:

Kuka niille on opettanut sen ihme nuotilla tulevan lällätyksen.

Sellaista murretta ei ole .

Maan hallitus pitää niitä oikeina töinä.

Ainakin Finactan myyjät yrittävät vääntää rempseästi savoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/325 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan totta, mitä viestissä 198 kirjoitettiin. Kaikki puhelut nauhoitetaan. Tiedot on tosiaan siellä tiedostossa, nimi, osoite, numero ja tilaushistoria ko. lehtitalosta. 

Joskus puheluja kuunnellaan myyjien koulutuksessa esimerkkinä milloin hyvästä milloin huonosta tavasta myydä. Asiakkaan juttu kuuluu siinä myös.

Jos siellä joku rupeaa ehdottamaan pervoja, niin kuin täällä joku kehui tehneensä, se kaikki on tallessa ja nimi, osoite myös. 

Mikä vika on sanoa selkeästi 'kiitos ei tällä kertaa'? 

Jokaisesta käydystä puhelusta tehdään myös kuittaus asiakkaan reaktion mukaan.

Aika kyseenalaista touhua. Onko ihan laillista? Ymmärrän kyllä, jos itse vaikka soitan asiakaspalveluun ja nauhoite puhelun alussa kertoo että kaikki puhelut nauhoitetaan. Asia ok. Mutta ikinä en ole seiskapaskan myyjälle antanut suostumustani saati edes saanut tietooni sitä että puhelu on nauhoitettu ja jopa opetuskäyttöön tarkoitettu. Miten voi olla mahdollista, että mulle saa soittaa ja nauhoittaa kaiken sanomani ja vielä julkisesti sitä esittää "koulutuksissa", ilman että annan suostumukseni. Rikoshan tuollainen salakuuntelu on!

Taisi kalahtaa aika pahasti. Mitäköhän kirjoittaja on sinne puhelimeen oikein huudellut tai ehdotellut kun noin pahasti säikähti? Ja ihan tiedoksi, se seiskapaskan myyjäkin on ihminen, joka ei ansaitse kiusaamista ja terrorisointia siitä hyvästä että tekee työtään niillä ohjeilla mitkä hänelle on annettu. Jos et halua tilata, laita se luuri kiinni, estä numerot ja/tai ota suoramarkkinointikielto puhelimeesi. Eivät ne puhelut mitään salaisia ole, eikä todellakaan ole laitonta niitä nauhoittaa. Taitaa pikemminkin olla päinvastoin: alan lainsäädäntö velvoittaa nauhottamaan. Ne nauhat ovat ikäänkuin kuitteja ostotapahtumasta ja myyjän toiminnasta. Voidaan tarkistaa mitä on ostettu, millä hinnalla ja millä ehdoilla. Tai jos asiakas tekee reklamaation myyjän toiminnasta voidaan jälkikäteen tarkistaa mitä puhelussa on tapahtunut.

No ihan olen osannut käyttäytyä. Mutta suostumustani puheeni käytölle missään opetustilanteessa en ole antanut. Enkä tee markkinointikieltoa, sillä useat lehdet on kestona kalliimpia kuin pätkätarjoukset, joten jos huvittaa niin tilaan.

Kuten sanottu, on täysin eri asia jos kuluttaja soittaa itse paikkaan x (sehän on vapaaehtoista), mutta minä en ole tehnyt valintaa saada puhelinmyyjältä tarjouksen henkilökohtaiseen numerooni. Johan tässä on tullut ilmi kuinka niille irvaillaan opetusmielessä. Taidankin tästä lähin kysyä tästä nauhoituksesta ja omista oikeuksistani, lupaan tilata jos minulle kerrotaan kuka nauhat saa kuulla ilman lupaani. ihan periaatteesta kyse, ei sua opetuskäytössä käytetä ilman lupaasi missään muussakaan työssä (vrt. hoitoala, kampaamot yms).

Vierailija
244/325 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei Marko! Minulla on tässä lähdössä nyt sinulle ilmaiset bokserit ja tarjouslehti kestona joulukuusta alkaen..."

"Nauhoitatteko te tämän puhelun?"

"....ööötota emmatiä varmasti ööö ..."

"Kiellän soittamasta tähän numeroon jatkossa -jatkuvaan puhelinhäirintään kielloista huolimatta kotirauhaan vedoten -ja lähestymiskiellon uhalla asia selvä hei".

Vierailija
245/325 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kaupattiin joskus 7-vuotiaana Nalle Puh-lehteä, en tilannut :D Myyjä vielä kysyi ensin että onko äiti kotona, mutta kun sanoin että ei, niin alkoi mulle kauppaamaan. Myöhemmin olen miettinyt että kauppasikohan aina lapsillekin, siitä sais nopeasti valitukset niskaansa kun vanhemmilta tietämättä olisi laitettu Nalle Puhit vuodeksi tulemaan.

Muistan myös tosi härön puhelinmyyjän (tai kuka lie oli) kun olin vähän vanhempi 8-9 v. joka myös kysyi onko äiti kotona, ja vastattuani ei, kysyi pokkana 'Onko sun äidillä isot rinnat?' Oon myöhemmin miettinyt että kuulinkohan oikein, ja mikä ihme puhelu tuo oli. Pelästyin niin tuota kysymystä että löin luurin korvaan :D Ei soittanut uudestaan (ainakaan tietääkseni).

Vierailija
246/325 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alushousumyyjä pajatti myyntipuhettaan. Sanoin että tarjous on todella houkutteleva, mutta minä en käytä lainkaan alushousuja!

Myyjä häkeltyi eikä keksinyt mitään argumenttia. Kiitti ja lopetti puhelun

Ai elämä! Me naurettiin tälle varmaan 5 minsaa maha kipiänä! Mää kuljen kato commandona kesättalvet!!!

Mahtoi myyntipuhe mennä myyjäparalta solmuun tuon tokaisun jälkeen.

Ihan tosi. :D olin joskus vuosikausia puhmyyjänä, ei kukaan minua saanut solmuun kun siinä kuuli kaikenlaista ja päivässä tuli otettua n.100 puhelua. Yleensä alkoi vaan huvittamaan kun joku yritti olla nokkela.

Vierailija
247/325 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alushousumyyjä pajatti myyntipuhettaan. Sanoin että tarjous on todella houkutteleva, mutta minä en käytä lainkaan alushousuja!

Ai elämä! Me naurettiin tälle varmaan 5 minsaa maha kipiänä! Mää kuljen kato commandona kesättalvet!!!

Ihan tosi. :D olin joskus vuosikausia puhmyyjänä, ei kukaan minua saanut solmuun kun siinä kuuli kaikenlaista ja päivässä tuli otettua n.100 puhelua. Yleensä alkoi vaan huvittamaan kun joku yritti olla nokkela.

Varmasti tosiaan harjaantuu jonkinsortin ihmistuntijaksi jos on puhelinmyynti alalla vuosikausia, Aikamoista kun ajatellaan että työvälineenä on ääni ja puhe.

Joskus soittanut harvoin oikein samettiääninen tapaus ja kohteliaskin vielä.

Epätoivoiset tyrkyttäjät vetävät röyhkeydellään koko alan pikkuhiljaa vessanpöntöstä alas nettitilausten myötä, samoin kuin puhelinmyyntifirmat jotka hyväksikäyttävät härskisti nuoria jättämättä palkan ihan pokkana sopimukseen maksamatta.

Vierailija
248/325 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon heti alkuun totuuden: "oon lopettanut kaikki lehtitilaukset koska en oikeasti ehdi niitä lukemaan. Huomasin joskus jossain odotushuoneessa että luin "uutena" lehteä mikä minulle tuli kotiin ja joka oli jo keräyksessä. Siksi en tilaa mitään vaikka saisin ilmaiseksi"

Puhun totta eikä puhelu tuon jälkeen etene, koska jopa uunoinkin myyjä tajuaa että en ole edes potentiaalinen tilaaja.

Vierailija
249/325 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan ei jäänyt jankuttamaan mantraansa. Mikään ei ole niin rasittavaa kuin se että aikuinen ihminen ei ymmärrä sanaa ei.

Yritän oikeasti olla ystävällinen, mutta välillä tekisi mieli vaan sulkea puhelin kun huomaan että meillä ei ole myyjän kanssa minkäänlaista vuorovaikutteista keskustelua vaan myyjä on jankkaamisellaan taantunut lapsen tasolle :(

Vierailija
250/325 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs naismyyjä soitteli selkeästi humalassa ja alkoi kertoilla koko elämäntarinansa ja muisti sitten välissä kehua hieman tuota ihanaa ja vapaata puhelinmyyjän työtä. Jotakin lehteäkin kauppasi, mutta se jäi täysin taka-alalle. Toinen tapaus oli sellainen, kun hyvin epävarman oloinen ja takelteva mies soitti ja todella järkyttävän myyntipuheensa jälkeen totesin hänelle aivan ystävällisesti, etten nyt ole tilaamassa. Tämä mies sai raivarit ja alkoi haukkua minua kamalaksi ihmiseksi ja että minun kaltaisteni ihmisten takia koko maailma on niin paska paikka ja elämä v...ttaa! Olin aivan ällikällä lyöty, mutta sitten totesin rauhallisesti, että hänen tulisi ehkä miettiä ammatinvaihtoa. Minulla oli silloin kontakteja tämän kyseisen miehen kauppaaman lehden ylempiin tahoihin ja tein tästä selvityspyynnön. No, mieshän oli jo lopettanut työt parin päivän jälkeen, joten ei onneksi päässyt pilaamaan kyseisen lehden imagoa enempää.

Vierailija
251/325 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäänsä kyllästynyt mitä ilmeisimmin te-toimiston pakottamana ihmisiä terrorisoiva keski-ikäinen miesääni: "Mä olisin tällasesta Metsä-lehdestä (tjsp) kysellyt että oisitko kiinnostunut mutta nyt ku mä katon näit sun tietoja niin ei sua varmaan kiinnosta"

Olen 19v nainen ja asun Tampereen keskustassa. Ei kiinnostanut ei.

"Joo sitä mäkin, hyvää päivänjatkoa"

Tää oli hyvä:D

Vierailija
252/325 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on puhelinmyyjistä erikoisia kokemuksia, niin kyllä on niistä puhelimeen vastaajistakin. Joskus tein osa-aikaisesti puhelinmyyjän työtä ja kyllä täytyy sanoa, että kaikenlaista kohdalle sattui. Kerran vaimo ei uskaltanut tehdä ostopäätöstä ilman miehensä hyväksyntää ja antoi sitten miehen numeron. Totesi, että mies on naapurin Jopen kanssa kalassa. No, minäpä tein työtä käskettyä... Mies vastasi puhelimeen, mutta äänet kyllä paljastivat, ettei hän ollut Jopen seurassa... Kyllä siellä oli ihan kuuma seksiakti menossa jonkun naisen kanssa. Olisi tehnyt mieli soittaa miehen vaimolle uudestaan ja vinkata miehen puuhista, mutta eihän se ollut minun asiani. Usein tuli miespuolisilta vastaajilta myös pyyntöjä tulla katsomaan, kun hän r..nkkaa ja sitten niitä laukeamiskarjaisujakin sai aina välillä kuulla. Ei ole helppoa puhelinmyyjillä, enkä sitä työtä suosittele kenellekään normaalijärkiselle ihmiselle.

Vierailija
253/325 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle yritettiin kaupata nopeampaa nettiliittymää asuntoon josta olin muuttanu 1kk aiemmin pois.

Kun sanoin muuttaneeni, puhelinmyyjä jatkoi puhettaan vielä noin minuutin ennekuin kysyi että "ai mitä sä sanoitkaan".

Vierailija
254/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ylipäätään tekee näitä hommia ??? Mieluummin siivoaisin vaikka vessoja. Suoramarkkinointikielto ei maksa mitään. Yksi soitto riittää.

Vierailija
255/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät aloittavat kysymällä ja kiltit tyhmät eteisenmatto-asiakkaat vastaavat siihen. Väärin!  Kun myyjä kysyy "oletko tutustunut tähän Madame-lehteen" sanotaan "en ole kiinnostunut tilaamaan mitään". Ei vastata ja kaikkeen sanotaan tuo pari kertaa. Jos myyjä vielä piipittää jotain, puhelu poikki.

Toimii. Minulla ei ole koskaan ongelmia myyjien kanssa. Eivät soita takaisin. Jotkut kohteliaana toivottavat hyvää päivänjatkoa, minä toivotan takaisin. En kuuntele edes mitä kauppaavat, enkä koskaan tilaa/osta mitään puhelimitse. Helppoa.

Vierailija
256/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle koettiin kaupata nuortenlehti Demiä.. 25-vuotiaana :D myyjä oli oikein ymmärtäväinen, kun kerroin että en oikein ole oikeaa ikäryhmää.

Vierailija
257/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salainen numero ollut jo 30v. Vielä kun saisi kaupassa asioida ilman, että puhelinmyyjät kimpussa. Ilmoitin jo Hml:n cittariin näistä häiriköistä. Lupasivat huomauttaa myyjille. Eilen taas hyökkäsivät ohi kävelevien kimppuun. Tarvitsee vaihtaa kauppaa jos tuo häiritseminen ei lopu.

Ootpa herkkä, anna olla.

Myyjien työ on myydä, luuletko et niillä myyjillä on cittarilta joku susta valvontakameroista otettu kuva, jossa päällä lukee ÄLKÄÄ LÄHESTYKÖ TÄTÄ NAISTA.

Ootpa idiootta, anna olla.

Tuputusmyyntiä harrastavat ovat väärässä maassa. Suomalaiset eivät pidä jos joku tulee iholle tai soittaa kotiin kun itse yrittää rentoutua, joten reaktio on yleensä se, että ei ainakaan osteta tuputtajilta. Se näkyy tässäkin keskustelussa.

Suomalaisen pitää antaa lähestyä myyjää itse, tai myyjä voi KOHTELIAASTI kysyä voiko auttaa, tai kassalla mainita, että tuota tuotetta saisi yhden enemmän samalla hinnalla tmv. Mutta, tuputtajat esim kauppakeskuksissa saavat "yksi pieni kysymys"- häiriköinnillään aikaan vastareaktion, jolloin firma menettää asiakkaita kun jopa nykyiset asiakkaat vaihtavat firmaa (*köh* Fortum *köh*).

Vierailija
258/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sietämättömimpiä ovat nämä etunimellä puhuttelijat: "No hei vaan "Pirkko", onpa hienoa, että sain sinut kiinni! Minulla on sinulle, Pirkko, hyviä uutisia! Olet ollut niin hyvä asiakas meille, Pirkko, että meillä on sinulle uskomaton lahja! Sen arvo on 129 euroa, saat sillä laukun ja 6 numeroa Me naikkoset lehteä niinkin pieneen hintaan kuin 19,90. Miten on, Pirkko, Eikös laitetakin sellainen tulemaan!" "Ei Kiitos." "No mutta Pirkko, miksi ei." Ja sitten loputonta jankkaamista aiheesta etunimeäni joka väliin tunkien. Suomessa ei ole tätä puhuttelukulttuuria, se on lähes jokaisen mielestä täysin sietämätöntä enkä ymmärrä, miksi lehtitalot luulevat sen avulla saavansa mitään myydyksi. Itse en edes periaatteesta osta mitään, jos tuntematon alkaa minua kyseisellä tavalla puhutella.

Vierailija
259/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni vastaa aina kaikille lehtimyyjille että "Mulle tulee jo se". Myyjät ei tiedä mitä sanoisi. Kaikki lehdet tulee jo :D

Vierailija
260/325 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjä kun soittaa niin sanon hänen puheensa päälle että."Ei kiitos tällä kertaa ja katkaisen puhelun".

Jos tätä ei osaa tehdä niin aika avuton ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän