Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipeimmät "kun puhelinmyyjä soittaa"-tapaukset

Vierailija
12.11.2016 |

Kaverini on töissä kiireisessä toimistossa.
Puhelin oli soinut ja linjan toisessa päässä sitkeä puhelinmyyjä kauppaamassa jotain .
Kaverilla kiire, jono seisoo.
Puhelinmyyjä jatkaa mantraansa koska "anna mä kerron nyt mun tarjouksen loppuun asti".
Kaveri sanoo että hän/myyjä soitti nyt työnumeroon ja puhelu on nyt lopetettava koska asiakas odottaa.
10 minuutin päästä puhelimen soidessa on
luurin päässä sama myyjä.
Sieltä kuuluu :
"Ei sulla siellä mitään asiakasta oo, mitäs jos annat nyt vaan mun kertoa ....."

Kommentit (325)

Vierailija
281/325 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, koska näitä on mukava lukea :D

Vierailija
282/325 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivää! *luen tässä takellellen paperista jotain sanahelinää*... "tämmöinen kysely olisi, kaksi kysymystä, voisitteko vastata"

"nooo kai sitä... "

" minkä ikäinen olette? "

" 20"

"käytättekö d-vitamiinivalmisteita? "

" en"

"*luen paperista ja vielä väärin*... D-vitamiini on elintärkeää blablaa me lähetetään tästä sulle näytepaketti, haluatteko kolmen kuukauden paketin tarjoushintaan 34.95 vai vuoden paketin tarjoushintaan 225.50? "

" ööööö en käytä d-vitamiinivalmistetta? En halua kumpaakaan"

"mutta sitten kärsit puutostilasta ja blablablaaa..... Jos laitan alkuun tämän kolmen kuukauden paketin, varmistatko vielä onko tämä tiedossamme oleva osoite oikein: ********** 25 a 1"

"??? Ei"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/325 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan totta, mitä viestissä 198 kirjoitettiin. Kaikki puhelut nauhoitetaan. Tiedot on tosiaan siellä tiedostossa, nimi, osoite, numero ja tilaushistoria ko. lehtitalosta. 

Joskus puheluja kuunnellaan myyjien koulutuksessa esimerkkinä milloin hyvästä milloin huonosta tavasta myydä. Asiakkaan juttu kuuluu siinä myös.

Jos siellä joku rupeaa ehdottamaan pervoja, niin kuin täällä joku kehui tehneensä, se kaikki on tallessa ja nimi, osoite myös. 

Mikä vika on sanoa selkeästi 'kiitos ei tällä kertaa'? 

Jokaisesta käydystä puhelusta tehdään myös kuittaus asiakkaan reaktion mukaan.

Aika kyseenalaista touhua. Onko ihan laillista? Ymmärrän kyllä, jos itse vaikka soitan asiakaspalveluun ja nauhoite puhelun alussa kertoo että kaikki puhelut nauhoitetaan. Asia ok. Mutta ikinä en ole seiskapaskan myyjälle antanut suostumustani saati edes saanut tietooni sitä että puhelu on nauhoitettu ja jopa opetuskäyttöön tarkoitettu. Miten voi olla mahdollista, että mulle saa soittaa ja nauhoittaa kaiken sanomani ja vielä julkisesti sitä esittää "koulutuksissa", ilman että annan suostumukseni. Rikoshan tuollainen salakuuntelu on!

Itseasiassa laki kieltää vain kolmannen osapuolen tekmän nauhoituksen.

Puhelu jossa on itse mukana on laillista nauhoittaa ja sama myös tuon puhelinmyyntifirman osalla.

Joo ja ei.

Totta on se, että puhelu/keskustelu, jossa on itse mukana, saa nauhoittaa.

Mutta:

1) Jos myyjän pomo kuuntelee vieressä puhelua, se voidaan tulkita salakuunteluksi, mikäli toisessa päässä oleva asiakas ei ole a) tietoinen siitä ja b) antanut lupaa.

2) Firmat rikkovat henkilötietolakia (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990523) turhankin innokkaasti. Tästäkin keskustelusta löytyy esimerkkejä runsaasti, sekä asiakkaiden että myyjien kertomina).

3) Tilaustiedot lehtitalosta saa säilyttää, puhelunauhotteita ei sentään vuosia. Ja, molemmat pitää poistaa HETI jos asiakas niitä vaatii. Tämäkin löytyy tuosta linkistä. Poikkeuksena esim laiton uhkaus, mutta siitä pitää tehdä rikosilmoitus heti kun mahdollista ja luovuttaa nauhoite poliisille.

1) Puhelinmyyntiä tehdään avokonttoreissa, eli kaikki kuulevat kaikkien puheluita. Myös asiakkaan juttua kuuluu joskus, riippuen linjasta, huutaako asiakas itse puhelimeen jne. Ja toiseksi, esimies on vastuussa toimipisteestään ja sen myyjien toiminnasta. Miten kuvittelet että hän hoitaa työtään tai kouluttaa myyjiään jos hän ei saa kuunnella puheluita? Ne puhelut eivät ole millään tavalla yksityisiä tai salaisia. Ihan sama juttu kun menet kauppaan ja siellä on harjoitteleva myyjä, jonka vieressä on joskus esimies joka ohjeistaa häntä.

2) Useimmat firmat ovat todella tarkkoja asiakkaiden henkilötiedoista. Myyjät eivät muutenkaan ihan oikeasti muista mitään asiakkaiden nimiä jne. koska puheluita otetaan se n 100 päivässä. PAITSI jos asiakas käyttäytyy poikkuksellisen huonosti, oudosti jne. Mutta tämä on sama kaikessa myynti ja asiakaspalvelutyössä.

3) Tavallinen rivimyyjä ei voi millään tavalla vaikuttaa siihen poistetaanko sinun tietosi tai nauhoitetaanko sinun keskustelusi tai esitetäänkö sitä jossain koulutuksessa. Asiakasrekisterit ovat firman omaisuutta ja myyjä voi saada potkut siitä hyvästä jos hän menee poistamaan sieltä tietoja.

Eikö teistä se ole hyvä asia, että alaa, joka on tunnettu huijauksista ja epämääräisestä toiminnasta, on pyritty tekemään läpinäkyvämmäksi ja alettu valvomaan? Nauhoitteet suojaavat myös teitä asiakkaana.

Kaikki kohdat soopaa.

1) Eri asia, koska edes avokonttorissa ei kuule sen asiakkaan sanoja, mutta jos pomo kuuntelee luureilla, se on salakuuntelua.

2) Eivät ole. Tietosuojavaltuutettu on huomauttanut tästä monia firmoja. Mutta ei mene oppi päähän.

3) Taas väärin. Myös se rivimyyjä on velvollinen poistamaan tiedot, jos niiden poistoa on pyydetty.

Lukekaapas tietosuojavaltuutetun päätöksiä, niin ette kuvittele mitään ruusuista näistä firmoista.

No ei kyllä ole soopaa. Monessako firmassa sinä olet tehnyt kyseistä työtä ja nähnyt miten homma toimii? En viitsi edes alkaa toistaa itseäni. Hyvä velvottaa myyjää poistamaan tietoja kun hän ei sitä edes pysty mitenkään tekemään. Olet varmaan juuri se raivostuttava asiakastyyppi, jolle täytyy miljoonaan kertaan vääntää rautalangasta "ota yhteyttä asiakaspalveluun" ja huuto ja kiroilu vaan jatkuu.

Vierailija
284/325 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa esto suoraan heti kerrasta kaikkiin numeroihin, mistä tullut myyntipuhelu.

Vierailija
285/325 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa kilttejä ja sanokaa nopeasti vain "joo kiitos hei, en ole kiinnostunut" ja painakaa punaista. Älkää alkako kuuntelemaan ja vaivaalloisesti ähkikö sitä "no emmä nyt..." "ei nyt oikeen kiinnosta...", älkääkä varsinkaan huutamaan siitä, kuinka paska ihminen olen kun soitan juuri teille juuri siihen aikaan. Säästätte molempien aikaa kun vaan nopeasti ja asiallisesti päätätte puhelun.

t. Entinen puhelinmyyjä

Vierailija
286/325 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua kiusata puhelinmyyjä koska tiedän nuoren pojan olleen ensimmäisessä työpaikassaan puhelinmyyjänä ja tulleen töistään joka ilta itkien kotiin koska asiakkaat oliva niin ilkeitä. Joten kuulostelen aina ensin että millainen on tämä puhelinmyyjä no pääasiassahan ne on ihan pakkopullaa syöttäviä paskiaisia. Työmatkani teen kävellen (matkaan menee noin 20-25min.) joten pari kertaa olen onnistunut siinä, että puhelinmyyjä on viihdyttänyt minua kotimatkani ajan =D

Kerran kun itse olin 20v. ja juuri muuttanut omaan asuntooni, soitti puhelinmyyjä. Annoin sen lätistä omat juttunsa ja sitten aloinkin kertomaan omia juttujan mitenkään kommentoimatta hänen sanomiseensa että "no pistetäänkö tilaus". 

Vaan kerroin että olen keittiön ovea asentamassa paikoilleen että mitenkäs tämä nyt kun en mitenkään saa sitä stemmaamaan. Miten ihmeessä näitä saranoita pitäisi säätää kun kanittaa nyt tuolta ja kinnaa täältä ja vastaavasti sitten tuolla on ihan karsee rako. Mistä mä säädän ja miten?

=) Oli ihan ystävällinen puhelinmyyjä=) ja puhelu päättyi onnellisesti vaikka en tilannut edes sitä akuankkaa =D

Kun olin itse puhelinmyyjä niin tykkäsin juuri tällaisista asiakkaista. Ei mitään vittuilua, mutta toisaalta asiakkaalla oli aikaa olla ihminen ihmiselle. Oli hauskaa työpäivän lomassa miettiä tavallisten ihmisten kanssa jos minkäkinlaisia arjen haasteita tai jutella säästä tai kuminkaiman häistä. Saranoiden asentaminen yhdessä oli yllättävän mielenkiintoista, kun 99 muuta asiakasta oli juuri karjunut puhelimeen painu vittuun. Yllättävän monet näistä rupattelijoista myös ostivat lopussa tuotteen...

Vierailija
287/325 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten tapahtunutta: Joku nuori juippi soitti ja alkoi kysellä, mitä lehtiä minulle tulee ja kiinnostaisiko "mahtava tarjous" lehdestä X.

Minä: Ei kiitos, en mä halua tilata yhtään lehteä.

Myyjä: Aijaa. No, mut entäs miehelle, onks se urheilumiehiä?? Jos pantais tulemaan tämmönen Urheilu-lehti sopuhintaan!

Minä: Jooh... Kiitos, ei. Ei ole miestä.

Myyjä: Aha. No, kyllä mä sen jo äänestä arvasin, et sä oot joku yh-mutsi. Mut tuleeks lapsille jotain lehtiä, täällä olis tämmönen...

Suljin puhelun. Ei muuten ole lapsiakaan.

Aika asiatonta. :D

Vierailija
288/325 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen juuri soitteli joku puhelinmyyjä. Laitoin Tubesta Sinivuorten Yön soimaan ja hoilasin itse samalla, kun luuri oli vieressä.

Vierailija
289/325 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle yritettiin kaupata Cosmopolitania, ja noren kuuloinen miesmyyjä kehui lehden innostuneena maasta taivaaseen. Kun sanoin, että mielestäni Cosmo on aivan sysipaska lehti, myyjä oli heti samaa mieltä mun kanssa, että "No niinhän se oikeastaan onkin", ja yritti tyrkyttää jotain muuta lehteä. Nauratti vain.

Vierailija
290/325 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sähkösopimus Suomen energiayhtiön kanssa. Jostain käsittämättömästä syystä mulle alkoi tulla puhelinmyyjiltä soittoja nimenomaan suomen energiayhtiön sähkötarjouksesta. Pari ensimmäistä kertaa totetin nätisti, että sähkö tulee jo sieltä. Kolmannen puhelun jälkeen alkoi jo ärsyttää, ja pyysin että voisitteko nyt ystävällisesti laittaa sinne teidän tietoihin että olen jo teidän asiakas, joka kerta myyjä lupasi näin tehdä. Yhdeksännellä kerralla pinna paloi täysin ja huusin puhelimeen että soittakaa kerrankin vielä ja vaihdan sähkösopimuksen muualle. Kymmenes kerta tuli, ja nyt on sähkösopimus muualla.

Tämä ei nyt ole varsinainen puhelinmyyjä, mutta Alexandria pankin hullu myyntineuvottelija ei sitten ihan tajunnut mitä EI tarkoittaa. Kolmannessa puhelussa annoin sen tehdä ajanvarauksen jotta se jättäisi mut rauhaan. Soitin tämän jälkeen heti pankin numeroon, peruin ajan ja pyysin etteivät soittele enää.

Mulla ja äidillä on aika samanlaiset nimet. Saan monesti soittoja puhelinmyyjiltä, jotka kysyvät että onko x puhelimessa. Juu ei ole, se on mun äiti. No sehän ei kuitenkaan haittaa, koska myyjä voi antaa äidin voitot ja ilmaislahjat myös mulle.  Aika sanattomaksi menevät, kun joka kerta sanon että enhän minä voi äitini voittoja lunastaa, kiitti hei.

Vierailija
291/325 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaa kilttejä ja sanokaa nopeasti vain "joo kiitos hei, en ole kiinnostunut" ja painakaa punaista. Älkää alkako kuuntelemaan ja vaivaalloisesti ähkikö sitä "no emmä nyt..." "ei nyt oikeen kiinnosta...", älkääkä varsinkaan huutamaan siitä, kuinka paska ihminen olen kun soitan juuri teille juuri siihen aikaan. Säästätte molempien aikaa kun vaan nopeasti ja asiallisesti päätätte puhelun.

t. Entinen puhelinmyyjä

Ei missään nimessä noin!

On tärkeää tuhlata puhelinhäirikön aikaa -samalla soitettujen häiriköintipuhelujen määrä vähenee ja myyjäfirma tienaa vähemmän.

Me kaikki kunnon ihmiset hyödymme.

Vierailija
292/325 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angiinassa koitti myydä.

Vierailija
293/325 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sähkösopimus Suomen energiayhtiön kanssa. Jostain käsittämättömästä syystä mulle alkoi tulla puhelinmyyjiltä soittoja nimenomaan suomen energiayhtiön sähkötarjouksesta. Pari ensimmäistä kertaa totetin nätisti, että sähkö tulee jo sieltä. Kolmannen puhelun jälkeen alkoi jo ärsyttää, ja pyysin että voisitteko nyt ystävällisesti laittaa sinne teidän tietoihin että olen jo teidän asiakas, joka kerta myyjä lupasi näin tehdä. Yhdeksännellä kerralla pinna paloi täysin ja huusin puhelimeen että soittakaa kerrankin vielä ja vaihdan sähkösopimuksen muualle. Kymmenes kerta tuli, ja nyt on sähkösopimus muualla.

Tämä ei nyt ole varsinainen puhelinmyyjä, mutta Alexandria pankin hullu myyntineuvottelija ei sitten ihan tajunnut mitä EI tarkoittaa. Kolmannessa puhelussa annoin sen tehdä ajanvarauksen jotta se jättäisi mut rauhaan. Soitin tämän jälkeen heti pankin numeroon, peruin ajan ja pyysin etteivät soittele enää.

Mulla ja äidillä on aika samanlaiset nimet. Saan monesti soittoja puhelinmyyjiltä, jotka kysyvät että onko x puhelimessa. Juu ei ole, se on mun äiti. No sehän ei kuitenkaan haittaa, koska myyjä voi antaa äidin voitot ja ilmaislahjat myös mulle.  Aika sanattomaksi menevät, kun joka kerta sanon että enhän minä voi äitini voittoja lunastaa, kiitti hei.

Itse sanoin omaan pankkiini kun sieltä soiteltiin jatkuvasti että pitäisi sijoitaa sinne ja tänne (että saisivat hyvät palkkiot yms)  että laittakaa sinne ylös että minulle ei tarvitse soitella kun en laita rahojani minnekään sijoituksiin haaskuun rahastoihin yms, joissa kulut syövät pääomiakin.   Ei ole tullut soittoja sen jälkeen.

Vierailija
294/325 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni piinasi muutama kuukausi sitten joku Dna:n takiaismainen naismyyjä. Vaihdoin reilu vuosi sitten Dna:n liittymän Saunalahteen, koska Dna:lla netti ja puhelut pätkivät kokoajan ja vika oli selvästi nimenomaan liittymässä koska vaihdettuani liittymää ongelmat katosivat.

No, tämä myyjä sitten aloitti kauhealla puheripulilla ja mainosti kuinka överihyviä Dna:n liittymät on ja plaaplaa. Sain väliin sanotuksi että vaihdoin syystä Saunalahdelle enkä halua vaihtaa liittymää. No, tämä myyjä vain intti ja intti ja kyseli liittymäni hintaa, sanoin etten halua vaihtaa vaikka nykyinen liittymä onkin 5e kalliimpi ja yritin heittää luuria, mutten pystynyt (kännykästä lähitunnistusanturi vai mikä olikaan, rikki, eli näyttö pysyi pimeänä vaikka otin luurin korvalta puhelun aikana).

Sanoin sitten taas että en ole vaihtamassa ja dna on ihan paska, viimeksikin oli niin paljon ongelmia, johon myyjä vain jankuttaa "no mut nyt on asiat erilailla ja onhan se nyt tyhmää pitää kalliimpaa liittymää plaaplaa". Ja tätä "tulee säästöä ainakin jos nyt vaihdat" vänkytystä se sitten jatkoi kunnes viimein sain puhelun poikki. Mielestäni typerää jäädä vänkyttämään kun huomaa että toisessa päässä hermostutaan, luuleeko joku oikeasti että saa tuotteita kaupaksi potentiaalisten asiakkaiden ärsyttämisellä?

Vierailija
295/325 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tämä ketju mieleen... Mulle soitti puhelinmyyjä, en heti kuullut mistä se soitti joten annoin lätistä hetken. Tyyppi kysyi mistä olen kiinnostunut ja luetteli aihealueita, sitten kysi mistä mediasta seuraan aihetta ja luetteli eri medioita. Vastasin ajankohtaiset asiat ja netistä, ja ajattelin että tämä on joku gallup. Hemmo sanoi, että olet siis kiinnostunut terveysasioista ja seuraat niitä mieluiten teeveestä. Siinä vaiheessa vähän hermostuin ja tivasin mistä se soittaa, ajattelin että onko kännissä kun kuullunymmärtäminen on noin heikkoa. Eikä mitä, tyyppi alkaa tyrkyttämään jotain apu-lehteä: Kuule Minna, kiitokseksi saat nyt kolmen kuukauden apu-lehdet... En jäänyt kuuntelemaan enempää vaan sanoin kiitos ei ja suljin puhelimen.

En ymmärrä , yrittääkö firmat huijata ihmisiä noilla alkukysymyksillä, mikä tarkoitus niillä on? Kerätään tietoa mutta käytetäänkö sitä edes mihinkään?

Vierailija
296/325 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sattu kerran niin, että olin kolaamassa lumia pihalla ja mulle soitettiin jostain tuntemattomasta numerosta. Vastasin sen kummempia ajattelematta. Lehtimyyjähän se siellä oli Tampereelta tjsp, itse asustelen toisella paikkakunnalla.

Myyjä oli ihan mukava nainen, juteltiin niitä näitä säästä ym. Kysyi, että minkälainen sää täällä on ja kun sanoin, että täällä paistaa aurinko niin myyjä sanoi, että "tulisipas se tännekin, täällä ei ole paistanut aurinko moneen päivään". Sanatarkkaan en muista, mitä sanoi, mutta mukavat keskustelut meillä oli.

Meidän Perhe-lehteä tarjosi, mutta mä sanoin, että meillä on kirjasto ihan vieressä, niin käyn lukemassa kyseisen lehden siellä. Sitten tais tarjota Kodin Kuvalehteä, mutta siihenkin sanoin että äidiltä saan niitä lehtiä, kun hän on sen tilannut itselleen.

Ei siinä mitään, myyjä toivotti sitten hyvät jatkot ja lopetti puhelun. Ihan hyvä mieli jäi molemmille. Että kyllä sitä joskus kivojakin myyjiä löytyy. 😄

Ihmeen tarkasti muuten moni teistä muista sanasta sanaan, mitä ootte joskus jutelleet puhelinmyyjän kanssa. 😯

Vierailija
297/325 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
298/325 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan aina myyjän pitää myyntipuheensa, höpöttelen omiani ja välillä kysyn että milläs asialla soititkaan.

Mitään en koskaan osta, kunhan kiusaan.

Vierailija
299/325 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasin vierestä, kun vanhus sai soiton puhelinmyyjältä. Myyjä aloitti myyntipuheensa, ja vanhus alkoi kertoa sairauksistaan ja vaivoistaan. Molemmat nostivat ääntään saadakseen toisen kuuntelemaan ja lopulta molemmat huusivat suoraa huutoa.  Vanhus voitti tämän erän, myyjä katkaisi puhelun. Oli aika absurdi tilanne.

Vierailija
300/325 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on selkeä taktiikka puhelinmyyjien kanssa. Sanon kaksi (2) kertaa kohteliaasti etten ole kiinnostunut enkä tule ostamaan mitään. Normaaliälyinen ihminen ymmärtää tästä, että hän ei tule kauppaa saamaan ja jatkaa uuteen puheluun. Ja muutenkin myyjille kannattaa olla kohtelias, työtäänhän he tekevät.

Jos joku vatipää ei usko kahdella kiellolla, on hän ns. vapaata riistaa. Päivästä ja mielialasta riippuen tämä voi tarkoittaa esim:

Luuria 

Ankaraa vittuilua ja luuria

Ankaraa vittuilua kunnes myyjä antaa luuria

Loputonta keskustelua ja höpöttämistä myyjän kanssa kunnes myyjä ymmärtää että häntä viedään kuin pässiä narussa (ennätys 1h turhanpäivästä höpinää). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi