Miten toimia kummallisen Huutonet-ostajan kanssa? Alkoi vängätä ihan kaikesta huutamisensa jälkeen
Hieman pelottavan oloinen tyyppi, aggressiivisen oloinen. Huusi osta heti -hintaan tuotteen ja laittoi perään viestin, että maksaakin vain x summan, noin 1/5 vähemmän. Ja että haluaa maksaa käteisellä vaikka olin kirjoittanut että vain rahat tilille -maksutapa koska kyse on isosta summasta. Lisäksi hän haluaa venyttää noutoaan pari viikkoa, tästäkään ei mitään kyselyä etukäteen. En oikein nyt tiedä, mitä tekisin tuon kanssa. Olen tehnyt paljon kauppoja ja kaikki aina hyvässä hengessä, en haluaisi tehdä kauppoja pskan maku suussa kun ostaja sanelee ehdot. Kyseessä on isohko huonekalu joka olisi saatava uuden tieltä pois mutta en haluaisi tämän tyypin kanssa kauppaa tehdä. Olen kuitenkin ihan tuhottoman kiltti ja pelkään, että kohta myönnyn.
Oletteko te kohdanneet outoja ostajia huutonetissä? Miten olette toimineet?
Kommentit (132)
Tämä ketju on taas varoittava esimerkki siitä millaista naisten kanssa on tehdä kauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on taas varoittava esimerkki siitä millaista naisten kanssa on tehdä kauppaa.
Siis tunnustat olevasi kuvatunkaltainen öykkäri, joka ei kunnioita tai siedä sitä, että joku nainenkin voi sanella jotain ehtoja, kuten mihin hintaan myy jotain. Kipeä tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tunnustat olevasi kuvatunkaltainen öykkäri, joka ei kunnioita tai siedä sitä, että joku nainenkin voi sanella jotain ehtoja, kuten mihin hintaan myy jotain. Kipeä tyyppi.
Kyllä nainenkin saa sanoa ehtoja, mutta naisten sanelemat ehdot ovat useimmiten järjettömiä ja naurettavia, kuten tässäkin tapauksessa.
Mä en ymmärrä sitä, miksei käteinen kelpaa tässä tapauksessa.
Eihän ne rahat ole mitenkään korvamerkittyjä siellä tililläkään. Eli miksei voi hyväksyä ostajan käteistä? Ei niitä mihinkään pankkiin tod tarvi kuskata.
Eli käteinen voi olla vaikkapa sitten "korvamerkittynä" ap:n ruokakaupparahaan kaikki ja näin *puf * tilillä olevat rahat voi "korvamerkitä" siihen uuden huonekalusarjan maksuun. Ja tilillä olleet "ruokakaupparahat" vähennetään, kun ne onkin nyt sitten käteisenä piirongin laatikossa.
Vierailija kirjoitti:
annex kirjoitti:
Miksi mobiilimaksuun pitäisi suostua?Jos on eri pankki niin eihän ne rahat näy heti tilillä"
Mutta näet, että ostaja teki maksun. Eli rahat on varmasti tulossa.
Se on noin viiden minuutin homma tehdä uskottavan näköinen "pankkisovellus" joka on tekevinään tilisiirron mutta mitään ei varsinaisesti tapahdu. Että ei ne nyt ihan varmasti ne rahat ole siltikään tulossa, vaikka tuo ehkä aika kaukaa haettu skenaario onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nainenkin saa sanoa ehtoja, mutta naisten sanelemat ehdot ovat useimmiten järjettömiä ja naurettavia, kuten tässäkin tapauksessa.
Kun nainen ei halua antaa sinulle alennusta 1/5 jo sovitusta hinnasta, hän on naurettava? Juuri sinun kaltaistesi ostajien takia rahat on varminta pyytää tilille ennen tavaran luovuttamista. Muuten ei neuvottelusta tule loppua.
Bautismo de Fuego kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
annex kirjoitti:
Miksi mobiilimaksuun pitäisi suostua?Jos on eri pankki niin eihän ne rahat näy heti tilillä"
Se on noin viiden minuutin homma tehdä uskottavan näköinen "pankkisovellus" joka on tekevinään tilisiirron mutta mitään ei varsinaisesti tapahdu. Että ei ne nyt ihan varmasti ne rahat ole siltikään tulossa, vaikka tuo ehkä aika kaukaa haettu skenaario onkin.
Haluaisin myös nähdä sen myyjän, joka antaa minun vapaasti selailla nettipankkiaan maksun rehellisyyden varmistamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Bautismo de Fuego kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
annex kirjoitti:
Haluaisin myös nähdä sen myyjän, joka antaa minun vapaasti selailla nettipankkiaan maksun rehellisyyden varmistamiseksi.
Tarkoitus siis "ostajan".
Maksun arkistointitunnus kertoo, että pankki on välittänyt maksun. Minulla näkyy arkistointitunnus ilmaisesta kuitissa, jonka saa näkyviin yhdellä klikkauksella välittömästi maksun jälkeen. Kuitissa näkyy myös tilinumero, jonne summa on siirretty. Tämän voi lähettää esim. sähköpostilla myyjälle.
Ei jokaikisessä kaupassa kannata ruveta pelkäämään väärennettyä nettipankkisovelluksia (kuten ei myöskään väärennettyä rahaa). Tuolla samalla hetkellä nettipankissa tilisiirron tekemisellä kuitenkin helpottaa sekä itsensä että sen toisen osapuolen elämää. Ei tarvitse etukäteen tuotetta oikeasti näkemättä siirtää rahaa kenenkään tilille.
Kun se kauppa nyt ei mennyt kuten olit halunnut niin miksi et nyt vain peru sitä kun ostaja ei täytä kaupan ehtoja? Mikä tässä on ongelmana?
Joku mainitsit "kaupat naisten kanssa", ja sanottava että kun tuhansia kauppoja huuto.netissä tehnyt, 100% positiivisella palautteella, niin ainoat sekohetket on kyllä tulleet juurikin naisten kanssa... yksi halusi ostaa myynnissä olevan selfietikun, ja kun kauppojen jälkeen sai sen niin huomasi että alkuperäisessä laatikossa oli selfietikun lisäksi ollut pieni jalusta. Alkoi vaatia että pitää saada se jalusta myös... :O Kun laatikossa joskus ollut sellainenkin (tuon jalustan vuoksi itse ko. paketin ostin, ja laitoin tikun myyntiin kun sille ei mitään käyttöä, eikä myynti-ilmoituksessa mitään mainintaa mistään jalustasta, vain selfie-tikku). Toisessa tapauksessa kun lähetin myydyn tuotteen mistä ostaja oli maksanut tietenkin postikulut myös, ostaja alkoi vaatia postikulujen verran rahaa takaisin kun "salapoliisina", postin työntekijänä selvitti että en ollut itse maksanut postimaksua vaan yrityksen postin mukana laitoin menemään.. :O Yritys kylläkin oli oma myös, mutta sillä nyt ei edes merkitystä, vain naisen logiikalla hänelle pitäisi palauttaa jotain jos en ole omasta lompakosta maksanut postikuluja :D
On myös fakta, että naisten tehdessä kauppaa miesten kanssa on väkivallan ja uhkailuksi joutumisen riski suurempi kuin kahden miehen kesken. Itse en haluaisi alkaa vääntää isojen rahasummien kanssa jonkun korston kanssa kahden kesken. Itse aina myydessä pienempiä tavaroita pyydän maksun tilille ja toimitus postitse. Ei mulla ole aikaa tai kärsivällisyyttä yrittää sovitella aikatauluani jonkun randomin kanssa. Mutta myymäni tuotteet onkin halpoja ja pieniä. Vain muutamia kertoja olen tehnyt myynnit kasvotusten, mutta on tapahtunut teininä teinien kesken.
Vierailija kirjoitti:
Maksun arkistointitunnus kertoo, että pankki on välittänyt maksun. Minulla näkyy arkistointitunnus ilmaisesta kuitissa, jonka saa näkyviin yhdellä klikkauksella välittömästi maksun jälkeen. Kuitissa näkyy myös tilinumero, jonne summa on siirretty. Tämän voi lähettää esim. sähköpostilla myyjälle.
Ei jokaikisessä kaupassa kannata ruveta pelkäämään väärennettyä nettipankkisovelluksia (kuten ei myöskään väärennettyä rahaa). Tuolla samalla hetkellä nettipankissa tilisiirron tekemisellä kuitenkin helpottaa sekä itsensä että sen toisen osapuolen elämää. Ei tarvitse etukäteen tuotetta oikeasti näkemättä siirtää rahaa kenenkään tilille.
Ei se arkistointitunnus kerro yhtään mitään, mistä sinä tiedä onko joku numerosarja jokin aito arkistointitunnus vai jonkun päästä keksimä 05987034857052040 numerosarja?
Tilisiirroissa niin helppo huijata, että ei todellakaan kannata antaa mitään eteenpäin ennenkuin omalla tiliotteella näkyy maksusuoritus. Huuto.netissä näkee myyjästä/ostajasta heidän palautteudensa perusteella onko luotettava vai ei. Jos tehnyt 300 kauppaa ja kaikista positiivinen palaute, niin melko pieni riski että joku huijari olisi kyseessä.
Ap tässä taas. Ostaja yritti soittaa äsken. Kuka hemmetti soittaa tähän aikaan jotain kirpputoriasiaa?! Huuli pyöreänä ihmettelin enkä todellakaan vastannut. Alkaa entistä enemmän vaikuttaa todella kummalliselta ihmiseltä.
Minulla on palautteita melkein 500 ja kaikki ovat positiivisia. Olen tehnyt kauppaa melkein 10 vuotta siellä. Ei mitään isompaa selkkausta koskaan. Pitihän se ensimmäinenkin osua sitten kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä taas. Ostaja yritti soittaa äsken. Kuka hemmetti soittaa tähän aikaan jotain kirpputoriasiaa?! Huuli pyöreänä ihmettelin enkä todellakaan vastannut. Alkaa entistä enemmän vaikuttaa todella kummalliselta ihmiseltä.
Minulla on palautteita melkein 500 ja kaikki ovat positiivisia. Olen tehnyt kauppaa melkein 10 vuotta siellä. Ei mitään isompaa selkkausta koskaan. Pitihän se ensimmäinenkin osua sitten kohdalle.
Hyvä ettet vastannut! Älä ota itseesi, selvästi epävakaa tapaus. Kyse ei ole sinusta henkilökohtaisesti, tuollaiset ihmiset häiriköivät muita sarjatulella.
Vastaat huomenna ihmisten aikaan sähköpostilla, että nouto oli sovittu heti ja laitat nyt kohteen takaisin myynitiin. Piste. Ei selittelyjä, ei pahoitteluja, et ole tälle mitään velkaa.
Jos saat yhden negatiivisen palautteen, ei sillä ole mitään merkitystä kun rinnalla on 500 positiivista. Tsemppiä!
Vittuako tänne kirjoitat. Toimit kuten olet ilmoittanut toimivasi. Case closed.
Olen oppinut kantapään kautta, että vänkääjiin ei kannata suostua. Kilttinä olen aluksi yrittänyt luovia kaupoista eroon ja suostunut ostajan jälkikäteen laittamiin ehtoihin. Sitten on kehdannut vielä senkin jälkeen perua kaupat ja maksoin jopa tavaran takaisin minulle palauttmisen postikulut. Enää en moisiin suostu ja olen ottanut tiukan linjan. Jos ei kauppoja synny, laitan myyntiin uudelleen, en jää odottelemaan kohtuuttoman pitkiä maksuaikoja enkä tinkaa huudon hinnasta. Elektroniikka tavaran myyn vain ovelta noudettuna, jotta ostaja voi siinä todeta tavaran olevan ehjä eikä voi vängätä sen rikkoutuneen matkalla. Ohi huuteluihin en enää suostu (joskus ahneuksissani sitäkin tein ja huonosti niissä yleensä kävi). Ap, pidä tiukka linja vain!
Vierailija kirjoitti:
h_ki kirjoitti:
Sitä ei pidä hyväksyä, ettei sovitusta hinnasta pidetä kiinni. Sen sijaan tuota käteishommaa en puoleltasi ymmärrä. En itse ainakaan haluaisi maksaa jotain satasten tuotetta ensin tilille ja sitten luottaa, että tuollainen tuote ylipäätään on olemassa ja että se on väitetyssä kunnossa ym.
Et sitten varmaan mene edes huutamaan tuotetta, jossa ehtona lukee tilisiirto, vai mitä?
Ainakaan en tuntemattoman tilille siirrä mitään ennen kuin tavaran olen tarkastanut. Väärennettyä rahaa liikkuu todella vähän. Ei kai kukaan oikeasti luule, että jotain väärentäjää kiinnostaa liikkua käytetyn tavaran kaupan parissa? Ehkä löytyy parempiakin tapoja dumpata seteleitä. Se mistä setelit ovat peräisin ei minua kiinnosta tai onko ostajan raha-asiat niin rempallaan, ettei ole maksuliikennetiliä.
Hyvin kummallinen tapaus täälläkin. Vuosi sitten tammikuussa huusin uutena myydyn kännykän, jossa takuuta 2v ja kuitti mukaan.
Kännykän postitus vähän viipyi, ja saapui sitten ilman kuittia. Koska maksoin tavallaan myös pitkästä takuuajasta, vaadin sitä kuittia sähköpostitse n. 2kk, kiltti kun olen.
Noin 6 kertaa luvattiin lähettää, aina oli joku tekosyy. Sitten annoin lopulta negatiivisen palautteen, jonka sanoin vaihtavani positiiviseksi, kun luvattu kuitti saapuu (puhelin itsessään oli kuitenkin hyväkuntoinen)
4 vkoa negapalautteen annosta postitse saapui repeillyt ruttaantunut kuitti, joka oli taiteltu kirjekuoreksi. Järjestelmä ei kuitenkaan antanut enää muuttaa palautetta.
Ja nyt, MARRASKUUSSA saapui sähköpostiini kysymys, että miksen vaihtanut palautetta, vaikka lupasin..
Nämä tapaukset ovat arveluttavia.
Vinkki: seteliin voi aina pyytää ostajan allekirjoituksen. Myös ostajan yhteystiedot kannattaa ottaa talteen jos isosta summasta kyse eikä tilisiirtoon suostu.[/quote]
Ostaja voi esiintyä tekaistulla nimellä...
Juu vähän samaa ihmettelin kanssa itse. Tuntuu, että tuolla tilisiirron vänkäämisellä halutaan tässä tehdä vain kaikkien elämästä hankalampaa. Tuollaisen muutaman satasen summanhan saa kulutettua jo kuukaudessa ihan tavallisiin ruokaostoksiin ja työpaikkalounaisiin ym. jos ei sitä pankkiin halua viedä. Aika kummallista änkyröintiä aloittajalta, jos ei käteinen kelpaa.