Miten toimia kummallisen Huutonet-ostajan kanssa? Alkoi vängätä ihan kaikesta huutamisensa jälkeen
Hieman pelottavan oloinen tyyppi, aggressiivisen oloinen. Huusi osta heti -hintaan tuotteen ja laittoi perään viestin, että maksaakin vain x summan, noin 1/5 vähemmän. Ja että haluaa maksaa käteisellä vaikka olin kirjoittanut että vain rahat tilille -maksutapa koska kyse on isosta summasta. Lisäksi hän haluaa venyttää noutoaan pari viikkoa, tästäkään ei mitään kyselyä etukäteen. En oikein nyt tiedä, mitä tekisin tuon kanssa. Olen tehnyt paljon kauppoja ja kaikki aina hyvässä hengessä, en haluaisi tehdä kauppoja pskan maku suussa kun ostaja sanelee ehdot. Kyseessä on isohko huonekalu joka olisi saatava uuden tieltä pois mutta en haluaisi tämän tyypin kanssa kauppaa tehdä. Olen kuitenkin ihan tuhottoman kiltti ja pelkään, että kohta myönnyn.
Oletteko te kohdanneet outoja ostajia huutonetissä? Miten olette toimineet?
Kommentit (132)
Myyjä sanelee ehdot ja ostaja suostuu niihin tai ei huuda/osta heti ollenkaan. Ehdoista ja maksuista pitää kysyä ennen huutamista, jos niissä on jotain epäselvää. Ihme tapaus tuollainen, joka näyttää löytävän vänkäämistä joka asiasta.
Ap voi ottaa yhteyttä ylläpitoon ja perua kaupan. Ylläpito ratkaisee, jääkö huutajan mahdollisesti antama negapalaute näkymään. Vaikka jäisikin, niin siihenhän voi laittaa oman vastauksen.
Ostaja ei selkeästi aio tehdä kauppoja myyntiehtojen mukaan. Tämä yhdistettynä agressiivisuuteen riittää kaupan perumiseen, laitat tavaran takaisin myyntiin.
Älä puhu puhelimessa. Älä anna osoitettasi. Et myönny milliäkään psyykkisesti sairaan ihmisen pelailuun. Voit saada itsellesi vain ongelmia, kun tuollainen ihminen alkaa terrosisoimaan.
Samantien, siis nyt heti laitat ostajalle viestin että et haaskaa aikaasi tällaiseen ja laitat tavaran uudelleen myyntiin. Älä pitkitä enää hetkeäkään.
Millään negatiivisilla kommenteilla ei ole merkitystä, jos vastassa on kiristäjä joka huomaa että löysi helpon uhrin.
Peruisin kaupat ja uudestaan myyntiin. Vaikka ostaja suostuisikin täyteen hintaan niin varmasti yrittäisi huijata sinua kuitenkin maksamalla vain murto-osan, kuulostaa juuri sellaiselta tapaukselta. Todella törkeää mielestäni, kyllä on tyypillä pokkaa!
Olen myös todella kiltti ihminen joten ymmärrän että pelkäät taipuvasi. Muista, että vaikka toinen olisi kuinka vahva ihminen, kukaan ei voi pakottaa sinua taipumaan hänen tahtoonsa. Tämä ajatus on auttanut minua pysymään jämäkkänä monessa hankalassa tilanteessa, jossa toinen henkilö on todella manipuloiva ja olettaa että taivun helposti vain koska olen ystävällinen ja kiltti.
Sitä ei pidä hyväksyä, ettei sovitusta hinnasta pidetä kiinni. Sen sijaan tuota käteishommaa en puoleltasi ymmärrä. En itse ainakaan haluaisi maksaa jotain satasten tuotetta ensin tilille ja sitten luottaa, että tuollainen tuote ylipäätään on olemassa ja että se on väitetyssä kunnossa ym. Näitä huijausmyyjiä nimittäin on liikkeellä. Reiluinta ja selkeintä kaikille on, että ostaja latoo fyrkat myyjän käteen hakiessaan tavaran pois.
Itselleni kävi luistinkapoissa niin että ostin netistä eräältä yksityiseltä ja ostin hyväkuntoisia. No luotin myyjään mutta onneksi laitoin ensin tarkostusmahdollisuuden edes jo linja autoasemalla . No tulipa terästä reiälliset luistimet ja laitoin samointein takasin. Ämmä soittelemaan monta kertaa perääni ja painostamaan vievänsä oikeuteen. Sitten se luovutti. Selvä huijausyritys!
Tuollaiset öykkärit luulee että säännöt ei kosketa heitä. Kiltti ihminen ei tarkoita samaa kuin aivoton ja avuton. Ethän sä nyt täällä enää mieti mitä tehdä kun on sivukaupalla hyviä neuvoja. Laita piste pelleilylle.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan samalta mieheltä joka oli multa ostamassa sänkyä. Jos sänky maksoi tyyliin 100 € niin laittoi viestin että maksan 50 €, mistä haen. Kun vastasin että hinta on 100 € !0niin alkoi vaatia osoitetta ja puhelinnumeroa. Kysyin että sovitaanko siis hinnaksi tuo 100 € niin laittoi vaan että sovittuna oli 50 € ja sillä hakee pois. Kiitin ja totesin että myyn jollekin joka maksaa pyyntihinnan jne. Tää mies laitteli jatkuvasti viestiä, ja ne oli melko agressiivisen kuulosia. Sit oli aivan raivona kun olin kuulemma pettänyt sopimuksen myymällä sängyn toiselle ostajalle, enkä ollut edelleenkään ilmoittanut hänelle puhelinnumeroa tai osoitetta. Oli kyllä aika karmiva tyyppi.
.
Ostaja saa kaupan tehtyään myyjän puhelinnmeron ja osoitteen tietoonsa ilman sen kummempia kyselemisiä. Edellyttää tietty että rekisteröityessään on sellaiset tiedot järjestelmään antanut, mitkä pitääkin sinne antaa.
Multa ainakin kysyttiin ja edellytettiin että annan sinne oikean osoitteeni ja puhelinnumeroni.
Pelkkä tehty hintatarjous ilman myyjän hyväksymistä ei välitä osoitetta tarjouksen tekijälle. Hintatarjouksen voi myyjä joko hylätä tai hyväksyä. Hyväksytyssä tapauksessa tiedot välittyvät puoli ja toisin.
.
Nykyajan älypuhelin maailmassa ihmettelen sitä miksei voi maksaa kaupantekohetkellä nettipankissa myyjän ja ostajan läsnäollessa?
Itse oon ainakin toiminut näin. Eli olen nähnyt tuotteen livenä ja todennut sen olevan sitä mitä oli luvattu ja sitten maksanut oman puhelimen kautta nettipankissa myyjälle. Myyjä nähnyt minun tekevän tilisiirron. Olen vielä lähettänyt myyjälle viestillä tms. kuvakaappauksen maksutapahtumasta, jossa näkyy arkistointitunnus. Ja tämä kaikki siinä hetkessä kun kauppa tapahtuu ja tavara vaihtaa omistajaa.
Laitat viestin/sähköpostia, jossa lyhyesti kerrot, että
mikäli haluat todella ostaa tämän huutamasi tuotteen, maksat tilille summan x viimeistään x päivänä. Mikäli tämä ei käy sinulle, laitan tuotteen uudelleen huudettavaksi.
Olen kertonut nämä ehdot tuotteen kuvauksessa ja valitettavasti ehdottamasi muutokset eivät sovi minulle.
Sitten et vastaa tekstareihin ja muihin vaan odotat tuohon päivään asti.
Vierailija kirjoitti:
Sinä alapeukuttaja kaikkiin viesteihini täällä. Tiedoksesi että kytät on jo sun jäljillä.
😂😂😂 Aamupäivän parhaat naurut! Kiitos! 😆😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä alapeukuttaja kaikkiin viesteihini täällä. Tiedoksesi että kytät on jo sun jäljillä.
Jep, alapeukutus on vakava rikos, poliisit ovat varmaan jo pidättäneet sarja-alapeukuttajan ja pitkä kakku tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Mä kieltäydyn käteiskaupasta väärennetyn tai rahan pesun pelon vuoksi. Kiva joutui kiipeliin jossain alepan kassalla, kun makselee väärennetyllä kakskymppisellä, jonka on saanut nettikirpputorimyynnistä joltain tuntemattomalta. Aina on roinat menneet kaupaksi vaikka ihan jokaisessa myyntikohteessa on vain tilisiirtomaksumahdollisuus.
Vinkki: seteliin voi aina pyytää ostajan allekirjoituksen. Myös ostajan yhteystiedot kannattaa ottaa talteen jos isosta summasta kyse eikä tilisiirtoon suostu.
Sinulla ei ole tietoa mikä esim. mahd. rikollinen on toisessa päässä eli ostajana. Ilman muuta sanot että et voi myydä muuten kuin on alunperin sovittu. Tämmöisellä ostajalla ei ole todennäköisesti korttitililä, eli ei voi maksaa netissä. Luottotiedot menneet ja pankki antaa vain käteiskortin, jolla saa seinästä rahaa niinkauan kuin tilillä on katetta.
Jatka myyntiä ja myy sellaiselle joka maksaa kuten on maksuehdoissa. Voi olla että ostaja ei koskaan maksa sinulle mitään. Hakee huonekalun ja sanoo että laittaa sitten tilille rahan että ei nyt juuri olekaan sitä käteistä mukana. Ihmiset luottavat ihmeesti vaikka eivät tunne ihmistä. Ei kannata luottaa jos vähänkin haisee. Mieluummin jos ei mene kaupaksi soita vaikka kierrätyskeskukseen niin hakevat pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, alapeukutus on vakava rikos, poliisit ovat varmaan jo pidättäneet sarja-alapeukuttajan ja pitkä kakku tulossa.
Asiaan ehdottomasti liittyen amerikassa ei kannata myydä netissä pidempiä eikä lyhyempiä kakkuja tai saattaa oikeasti odottaa kakku:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä haluaa siksi maksaa käteisellä, koska ei suostu maksamaan kuin sen sanomansa summan?! Meinaa tulla hakemaan ja hakiessa läntätä sen summan sulle tyyliin- no niin tässä rahat ja kauppa kiinni!!
Pura kauppa. Sano sille ostajalle, että ehdot on nämä ja hänen tulee sanoa suostuuko niihin ja mikäli ei, niin laitat uudelleen myyntiin. Noille huijareille täytyy pysyä tiukkana!! Testaa sua, että suostutko, kun aina on niitä liian kilttejä ihmisiä, joita onnistuvat käyttämään hyväksi!
Ei tässä ole edes mitään kaupanpurkua kun kauppaa ei ole edes syntynyt koska ostaja ei täytä kauppaehtoja.
Kuka tyhmä enää myy huutonetissä, kun siellä annetaan aivan asiatonta palautetta kun vituttaa joku asia myyjässä. Lopetin vuosia sitten koko huutonetin käyötn just tuon takia ja siirryin tori.fin puolelle, hinta on heti selvillä ja ei tarvitse urpojen kans ola sen jälkeen tekemisissä. Lisäksi en päästä kotiini enkä anna yhteystietoja kellekään epänormaalin oloiselle ja puhelinnumeroa en laita ollenkaan, sillä kohta joku hullu ois oven takana ja jos joku romu ei mene kaupaksi, vien ilmaiseksi kierrätyskeskukseen. Turha niihin on niin paljon kiintyä, että vaarantaa oman terveyden muutaman euron tähden.
h_ki kirjoitti:
Sitä ei pidä hyväksyä, ettei sovitusta hinnasta pidetä kiinni. Sen sijaan tuota käteishommaa en puoleltasi ymmärrä. En itse ainakaan haluaisi maksaa jotain satasten tuotetta ensin tilille ja sitten luottaa, että tuollainen tuote ylipäätään on olemassa ja että se on väitetyssä kunnossa ym.
Et sitten varmaan mene edes huutamaan tuotetta, jossa ehtona lukee tilisiirto, vai mitä?
maalaisjärki kirjoitti:
Lopetin vuosia sitten koko huutonetin käyötn just tuon takia ja siirryin tori.fin puolelle,
Niin kukaan ei olekaan koskaan tehnyt av:lle aloitusta omituisista tori-fi -vänkääjistä.
Mä kieltäydyn käteiskaupasta väärennetyn tai rahan pesun pelon vuoksi. Kiva joutui kiipeliin jossain alepan kassalla, kun makselee väärennetyllä kakskymppisellä, jonka on saanut nettikirpputorimyynnistä joltain tuntemattomalta. Aina on roinat menneet kaupaksi vaikka ihan jokaisessa myyntikohteessa on vain tilisiirtomaksumahdollisuus.