Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia kummallisen Huutonet-ostajan kanssa? Alkoi vängätä ihan kaikesta huutamisensa jälkeen

Vierailija
12.11.2016 |

Hieman pelottavan oloinen tyyppi, aggressiivisen oloinen. Huusi osta heti -hintaan tuotteen ja laittoi perään viestin, että maksaakin vain x summan, noin 1/5 vähemmän. Ja että haluaa maksaa käteisellä vaikka olin kirjoittanut että vain rahat tilille -maksutapa koska kyse on isosta summasta. Lisäksi hän haluaa venyttää noutoaan pari viikkoa, tästäkään ei mitään kyselyä etukäteen. En oikein nyt tiedä, mitä tekisin tuon kanssa. Olen tehnyt paljon kauppoja ja kaikki aina hyvässä hengessä, en haluaisi tehdä kauppoja pskan maku suussa kun ostaja sanelee ehdot. Kyseessä on isohko huonekalu joka olisi saatava uuden tieltä pois mutta en haluaisi tämän tyypin kanssa kauppaa tehdä. Olen kuitenkin ihan tuhottoman kiltti ja pelkään, että kohta myönnyn.

Oletteko te kohdanneet outoja ostajia huutonetissä? Miten olette toimineet?

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutiksessa on tuo palauteidea, jonka perusteella voi päätellä, onko myyjä rehellinen ja uskaltaako tehdä tilisiirron.

Vierailija
122/132 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Ideana olikin, että tuota settiä saa tulla ihan koska vain katsomaan ennen huutoa ja sen olin tuonut kohdetiedoissa esille. Tämän mahdollisuuden annoin ja olin siinä uskossa, että fiksu ostaja niin myös tekisi jos ei uskalla ostaa pelkkien kuvien perusteella.

Ukosta ei ole kuulunut mitään. Mutta hän on tosiaan laittanut monta sähköpostia kahden päivän aikana, 12 yhteenlaskettuna joihin en ole vastannut ja soittanut pari kertaa, yhden tekstarin laittoi "voitko soittaa minulle". No en ole soittanut. Hyi miten aggressiivista.

Ps. En ole pelokas ihminen, kuten joku tuossa yllä viittasi, tuo viesti ei ollut minun kirjoittamani. En elä elämääni mitenkään pelossa mutta todella välttelen kaikkien öykkärien kanssa tekemisissä olemista. Inhoan sellaista.

Tässä tosiaan on se, että vaikka ostaja maksaisi siinä mun silmien edessä mobiilissa sen maksun, en voi tietää onko se validi, jos verkkopankki on minulle täysin vieras. Mutta ennen kaikkea en vain haluaisi olla missään tekemisissä edes hetkellisesti tuollaisen tyypin kanssa. Ties mistä se keksii valitettavaa kauppojen jälkeen. En nyt tiedä, mitä pitäisi seuraavaksi tehdä.

Sua on kehotettu jo monen sivun verran perumaan kaupat. SE sun pitäisi tehdä.

Ei sillä etteikö omituisia vänkääjäostajia ole, mutta sä ap vaikutat trollilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee niin kummalliseksi myös APn puolelta. Yksikään järkevä ihminen ei jää jossittelemaan selkeästi agressiivisen ja epärehellisen ostoehdokkaan kanssa. Tätä on vatvottu yli vuorokausi palstalla... selkeitä ja johdonmukaisia neuvoja sadellut sivukaupalla, eikä AP vieläkään tiedä miten toimia.

Eihän kukaan ole noin tyhmä että ehdontahdoin pitkittää tilannetta, joka olisi pitänyt päättää heti kun ostaja ensimmäisen kerran alkoi vänkäämään vastaan. Miten vaikeaa on sanoa EI.

Vierailija
124/132 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Laitoin tyypille neuvojenne mukaan viestin, että kauppahinta on se hinta, jolla hän teki huutonsa. Hän vastasi siihen että ok, mutta haluaa maksaa käteisellä tai mobiililaitteella noudon yhteydessä. Noutoa hän ei suostu aikaistamaan vaan pääsee vasta melkein parin viikon päästä.

Eli mun nyt pitää odotella, että lunastaako se oikeasti huutonsa ja samalla menee arvokasta myyntiaikaa hukkaan jonkun tosiostajan suhteen. Ja minulla pyörii keskellä kotia kaksi ruokapöytää ja 12 tuolia. Viimeinen on toki oma ongelmani mutta ideana tosiaan oli nopeat kaupat. Käteisvänkäys minua edelleen epäilyttää jo aiemmissa viesteissä mainittujen syiden vuoksi.

Mitä mä nyt vastaan sinne? Inhottaa koko homma.

.

Oliks sulla myynti-ilmoituksessa maksuvaihtoehdoissa "käteismaksu"?   Mikäli ei ollut, vaan pelkkä tilisiirto, niin silloin menet sen mukaan.

Aika usein näkyy sellaisten toimitustavaltaan noudettavien kohdalla olevan myös käteismaksuvaihtoehto.  Eli huomasitko jo siinä vaiheessa että vaikka nouto kyseessä, niin haluat maksun ennakkoon tilillesi.

.

Vierailija
125/132 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ja tosiaan kun taustalla on tosi monia hyviä kauppoja kivojen ihmisten kanssa niin vähän säikäytti tuo aggressiivisuus. Laittoi monta viestiä heti ja yritti soittaa. Tuo maksujuttu ärsyttää, sillä niin iso summa on mulle liikaa käteistä jolloin joudun sitten itse jonottamaan pankissa saadakseni ne rahat tilille kun huomattavasti helpompaa olisi jos ostaja vaan laittaisi suoraan tilille. Kuulemma huonoja kokemuksia tilimaksuista. Jaa, minulla ei.

En haluaisi negapalautetta ja oon niin helppo taivutella että haluaisin vain jättää asian sikseen mutta pakko tätä on setviä. Hittolainen, kun olen huono tällaisten ihmisten kanssa.

Kuulostaa rahanpesulta,joten älä missään nimessä suostu. Kerroit että myymäsi tuote on hintava. Ostajalla on suuri summa käteistä, joko väärennettyä/varastettu, josta yrittää päästä eroon. Helpoin keino on laittaa likainen raha kiertoon yksityisten huuto.net myyjien kautta, koska kiinnijäämisen riski on pienempi. Ja jos raha on esimerkiksi väärennettyä, ja koitat sitä tallettaa pankissa omalle tilillesi, se olet sinä joka saa syyt niskoilleen. Ei kukaan sua usko, jos koitat sönköttää, että sait rahat huuto.net ostajalta. Eihän sulla ole mitään keinoa selvittää kuka ostaja oli, kun ei maksua näy esim. tiliotteella. Puhelinnumero voi olla prepaid ja sähköposti ja nimi keksityt.

Vierailija
126/132 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, haluatko sä,sen huonekalut pois vai et?

Luuletko, että sen joku ostaa vaikka puoleen hintaan?

Ei noi isot huonekalut ole helppoja myydä. Mieti mitä itse haluat.

Jos et halua myydä, niin kerro, että odottelet että saat sen pyytämäsi hinnan joltain muilta. Kerro, että tässä on varmaan nyt väärinkäsitys...että et ole valmis myymään halvemmalla.

Toki voi käydä niin, että viet sen suoraan sitten kierrätykseen.

Ei pelotteluihin kannata mennä. Toisaalta jotkut saattaa olla kirjoituksessa aggressiivisia.

Ikävää, että tuollaista sattuu.

Vierailija
127/132 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ymmärrä, mikä tässä on nyt ongelma... Ootko normaalistikin elämässäs noin avuton, AP? Kyselet mitä pitäs tehdä.. Luulisi aikusen ihmisen ite osaavan päättää.. Joko myyt tavaran sille tai perut kaupat, ei pitäs olla kovin vaikeaa.

Ihme jaarittelua, jo 9 sivun verran jauhamista tästä aiheesta.

Vierailija
128/132 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavalleni käsi samoin, tuli juuri tällainen vänkäävä kaveri ostajaksi.

Vierailija
129/132 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kohdannut tollasta. Mutta noita ohari olleja on kyllä ollut.

Ei tossa sun tilanteessa tartte sen kummempia tehdä kun että, ilmoitat vaan että hinta on se minkä hän sen heti osta hinnalla huusi. Laita päivämäärä, milloin odotat hänen maksavan tuotteen ja  tulevan joko noutamaan tai sitten lähetät sen heti rahat saatuasi. Muussa tapauksessa tuote lähtee myyntiin ja ilmoitus palvelutarjoajalle. Pysy kovana.

Vierailija
130/132 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ja tosiaan kun taustalla on tosi monia hyviä kauppoja kivojen ihmisten kanssa niin vähän säikäytti tuo aggressiivisuus. Laittoi monta viestiä heti ja yritti soittaa. Tuo maksujuttu ärsyttää, sillä niin iso summa on mulle liikaa käteistä jolloin joudun sitten itse jonottamaan pankissa saadakseni ne rahat tilille kun huomattavasti helpompaa olisi jos ostaja vaan laittaisi suoraan tilille. Kuulemma huonoja kokemuksia tilimaksuista. Jaa, minulla ei.

En haluaisi negapalautetta ja oon niin helppo taivutella että haluaisin vain jättää asian sikseen mutta pakko tätä on setviä. Hittolainen, kun olen huono tällaisten ihmisten kanssa.

Olikohan kyse siitä, että raha on pimeää tai harmaata.

Tai siitä ettei sosiaalihuolto saisi tietää rahoista.

Vierailija
131/132 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuija kirjoitti:

Vinkki: seteliin voi aina pyytää ostajan allekirjoituksen. Myös ostajan yhteystiedot kannattaa ottaa talteen jos isosta summasta kyse eikä tilisiirtoon suostu.

Ostaja voi esiintyä tekaistulla nimellä...

Asialliselta ostajalta voi pyytää mitä vain kohtuullista. Narsistiselta öykkäriltä ei voi pyytää mitään, koska hän ei jätä siihen tilaisuutta vaan vie huomion omilla vaatimuksillaan. Suurin osa meistä suostuu lopulta päästäkseen tyypistä eroon, jollei ole kokemusta vaikeasta asiakaspalvelutyöstä.

Vierailija
132/132 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä suostu. Tiukkana vaan sanot ne omat ehdot ja pidät niistä kiinni. Jos ei kelpaa ni perut kaupat. Ota vaik yhteyttä kuluttaja-asiantuntijaan tms tahoon ja et tietoa omista oikeuksistasi.

Ei kuulu millekään viranomaisille yksityisten väliset kaupat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi